Mode & Beauty alle pijlers

Complimenten

29-04-2010 18:23 120 berichten
Hallo allemaal!

Complimenten.. Geven jullie ze vaak?

Ik persoonlijk wel! Ik merk het eigenlijk altijd op als iemand naar de kapper is geweest, afgevallen is, leuke kleren aanheeft...

Vind het ook leuk om complimenten te geven

En het gaat eigenlijk vanzelf.

Maar het krijgen van complimenten is ook leuk toch!!

Het valt mij namelijk op dat dat onder vrouwen niet echt vaak gedaan wordt....

Ik ben bijvoorbeeld de laatste tijd echt enorm veel afgevallen, ben ik zelf heel trots op! Zit ook echt beter in mijn vel, sport veel enz.

En er is werkelijk niemand die daar iets over zegt...

Alleen mannen

Typisch toch...?

Het is niet dat ik bevestiging nodig heb, maar soms is dat best fijn om eens te horen, dat zeg ik heel eerlijk!

Ik weet ook wel dat niet iedereen de hele dag bezig is met het feit dat ik afgevallen ben, maartoch....

Ik hoor het wel van mensen die me dierbaar zijn trouwens

Maar van mijn directe vrouwelijke collega's, niks...

Vraag me af of meer meiden dit opvalt

Soms denk ik dat sommigen het gewoon moeilijk vinden om complimenten te geven...

Jammer toch!

Hoe denken jullie over complimenten, en geven jullie ze ook veel omdat het gewoon goed voelt en omdat iemand dat verdiend!

Liefs, Beauty.
Alle reacties Link kopieren
Een van de mooisten complimenten die ik ooit kreeg: als jij langsloopt dan glanst de hele wereld even op.

Ahhhhh... dat vond ik wel zoooo mooi!

Hebben jullie nog andere voorbeelden?
O ja..... nog een:

ik liep met mijn vriend gearmd over straat.

Een man die wij passeerden zei toen, vanuit het niks en echt gemeend,: kijk dat is echte liefde, dat kun je zien!!!

Geweldig als een onbekende zomaar zoiets moois zegt!!!
Leuk, Ddi.

Ik heb eens ergens in een kroeg gezeten, en daar was een jongeman, die de hele tijd bleef staren. Het begon me eigenlijk een beetje te irriteren. Na een half uur kwam hij naar me toe, keek me aan, kreeg een heel rood hoofd en zei toen: "ik vind jou toch zó mooi!" En toen liep hij snel weer weg.

Dat vond ik zo lief.
quote:Soulcats schreef op 29 april 2010 @ 19:26:

[...]

Op die manier had ik het gelukkig nog niet bekeken Digitalis. Maar is een mogelijkheid natuurlijk, whahahaha

*probeert krampachtig haar mooie herinnering vast te houden*Oh blunder...wa's absoluuuuut niet op jou bedoeld! Ik heb het meer over van 'lieverd, wat vind jij nu het mooiste aan mij?" en dan 'eh.je ogen.'
Geweldig Melpomene!!!!

Dat is zo eerlijk en puur als iemand dat echt zo spontaan zegt!!!

Ik heb het ook wel eens met een klein meisje gehad. Ze zat me aan te staren, en ik dacht... vanuit onzekerheid... zit er iets raars aan mijn gezicht of make up ofzo...??? maar toen zei ze heel lief en spontaan: wat ben jij mooooi zeg!
quote:Digitalis schreef op 01 mei 2010 @ 11:57:

[...]

Oh blunder...wa's absoluuuuut niet op jou bedoeld! Ik heb het meer over van 'lieverd, wat vind jij nu het mooiste aan mij?" en dan 'eh.je ogen.'

Digi, no hard feelings hoor!

Het zegt denk ik meer over mij dan over jou, dat ik me die opmerking blijkbaar aantrok. Ik voel me nogal snel aangesproken geloof ik. Gevalletje nogal onzeker
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Wat een mooie complimenten Melpomene en Ddi!
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Heb alleen de eerste pagina gelezen, dus misschien is het al wel ter sprake gekomen. Maar was herkenbaar toen ik las dat vrouwen na een complimentje over bijvoorbeeld een mooie jurk de neiging te hebben om te reageren met: ach, dit ouwe ding, of het was maar een uitverkoopje.

Heb laatst een training gehad waarin dit ter sprake kwam. Stelling was dat je eigenlijk de complimentgever beledigt door het compliment wat is gegeven teniet te doen door dat soort opmerkingen. Iemand vindt iets mooi en jij reageert met 'acht, dit ouwe ding'. Eigenlijk is dat heel onaardig, haha.

Dus wat we op die training geleerd hebben is het volgende, namelijk zeggen na een compliment: 'Dankjewel, wat aardig van je'. :-)
Ik liep met mijn vriend door een volksbuurt op weg naar een restaurant om ons eenjarig samenzijn te vieren. We hadden ons allebei voor de gelegenheid netjes aangekleed: jurk, hakken, colbertje, overhemd etc. en liepen dolverliefd arm in arm. Toen werden we aangesproken door een oudere man die zij: wat zien jullie er fantastisch uit, hebben jullie wat te vieren? Superlief

Ik geef ook vaak complimenten als ik iemand zie met mooie kleding, haar, ogen. Iemand complimenteren met zijn/haar figuur zou ik (helaas) niet zo snel doen, ben bang dat dat meteen 'verkeerd' wordt opgevat. Suf eigenlijk.
Het mooiste compliment dat ik ooit kreeg was, toen ik zei dat ik het zát was, altijd maar een masker opzetten: "ik vind dat je helemaal geen masker op moet zetten, ik vind dat je precies goed bent zoals je bent."

Hoe mooi ik het ook vond, het bleek achteraf gewoon gelul omdat het uit de mond van een leugenaar kwam (al zou 'ie het best hebben gemeend, ik vertrouw het toch niet).
Misschien had jij op dat moment geen masker op, en hij ook niet.
quote:Melpomene schreef op 30 april 2010 @ 10:55:

Leuk toch, complimenten.

Vrouwen geven ze inderdaad minder vaak dan vrouwen. Ik krijg nog wel eens een opmerkingen van: "Zo, wat zie jij er weer chic uit" en dat klinkt dan niet als compliment. Maar ook dan bedank ik altijd.

Zei paar dagen geleden tegen iemand: goh, wat zie jij er mooi en stoer uit (was hele krachtige vrouw, met mooie motorlaarzen e.d.) en dan is iemand echt helemaal verbaasd.

Verder zijn vrouwen vaker geneigd iets minder leuks te zeggen: "Ben je aangekomen?" "O, je hebt een pukkel, zeg".

Ik heb een vriendin die zelfs nogal wat overgewicht had, die op zeker moment heel tevreden zei: "Nou, volgens mij begin jij nou toch ook echt eindelijk eens een keer dikker te worden!"

Maar zal het niet ook soms voortkomen uit jalousie?Zelf had ik een

colega die soms ook soortgelijke dingen tegen mij zei dat mijn

rokjes te kort waren,ik teveel make-up droeg,te gespierd was en dat ik merkengeil was (en dat terwijl ze zelf ook Esprit en Björn Borg droeg,lol!).Ik vind het juist fijn om er tot in de puntjes verzorgt

eruit te zien maar uiteraard niet met een kilo make-up.
Laatste zaterdag was ik aan het wandelen met mijn vriend en

we liepen langs het water.Toen kwam er een boot langs en

iemand die riep ''ik hoop dat het je zus is.Ik vind haar namelijk

heel mooi.''Ik durfde amper te kijken en had een knalrode kop.

In eerste instantie was ik verbaasd en kwam het wat plotseling.Achteraf heb ik er wel om gelachen,vond het toch wel leuk en vriendje ook,moest er ook om lachen.
quote:Beauty30 schreef op 29 april 2010 @ 18:23:

Hallo allemaal!

Complimenten.. Geven jullie ze vaak?

Ik persoonlijk wel! Ik merk het eigenlijk altijd op als iemand naar de kapper is geweest, afgevallen is, leuke kleren aanheeft...

Vind het ook leuk om complimenten te geven

En het gaat eigenlijk vanzelf.

Maar het krijgen van complimenten is ook leuk toch!!

Het valt mij namelijk op dat dat onder vrouwen niet echt vaak gedaan wordt....

Ik ben bijvoorbeeld de laatste tijd echt enorm veel afgevallen, ben ik zelf heel trots op! Zit ook echt beter in mijn vel, sport veel enz.

En er is werkelijk niemand die daar iets over zegt...

Alleen mannen

Typisch toch...?

Het is niet dat ik bevestiging nodig heb, maar soms is dat best fijn om eens te horen, dat zeg ik heel eerlijk!

Ik weet ook wel dat niet iedereen de hele dag bezig is met het feit dat ik afgevallen ben, maartoch....

Ik hoor het wel van mensen die me dierbaar zijn trouwens

Maar van mijn directe vrouwelijke collega's, niks...

Vraag me af of meer meiden dit opvalt

Soms denk ik dat sommigen het gewoon moeilijk vinden om complimenten te geven...

Jammer toch!

Hoe denken jullie over complimenten, en geven jullie ze ook veel omdat het gewoon goed voelt en omdat iemand dat verdiend!

Liefs, Beauty.Als je al te dun bent (zoals ik) krijg je helaas voortdurend te horen dat je bent afgevallen. Als ik weer aan ben gekomen zegt vervolgens niemand iets. Jammer is dat, dat mensen geneigd zijn eerder het negatieve dan het positieve te benadrukken. Ik zeg zelf nooit zo snel iets over andermans figuur omdat ik er niet zo mee bezig ben en het me daarom eigenlijk niet zo snel zal opvallen. Ik maak wel vaak complimenten als iemand iets leuks aan heeft of naar de kapper is geweest.
Ik zeg meestal iets over de kledingstijl van iemand,de schoenen,de broek en b.v.een tasje dat iemand heeft.Over het

figuur zeg ik alleen iets als ik iemand ken en weet hoe degene

reageert.Bij sommige mensen moet je opletten hoe je iets zegt.
quote:Pilous schreef op 29 april 2010 @ 18:31:

Ik weet nooit zo goed hoe ik moet reageren op een compliment, das ook wel raar he?

Ik glimlach,zeg dankjewel en geef dan ook vaak een compliment

terug.
De elegantste manier om een compliment in ontvangst te nemen is met "wat aardig van je" of "wat leuk dat jou dat opvalt".

Een complimentje wegwuiven met een zgn. bescheiden opmerking over een minpunt als iemand je complimenteert met een pluspunt is irritant. Daarmee doet iedere vrouw zichzelf tekort. Helaas hoor ik dat heel vaak. Maak je iemand bijvoorbeeld een complimentje over haar gladde huid, begint ze onmiddellijk over maandelijkse pukkels.
amarna,zal dit niet ook uit onzekerheid voorkomen?Sommige

vrouwen hebben dat misschien niet door.Of ze denken dat ze

het compliment niet verdienen???Wel jammer want af en toe een compliment,met name als het onverwacht is,is toch best

leuk.
Geraldine,

Veel vrouwen hebben een heel laag zelfbeeld. Vind ik triest.

Iedereen heeft reden om blij met zichzelf te zijn. Juist een welgemeend compliment geeft je ego een boost. Geniet er van, zou ik tegen die vrouwen willen zeggen.
Je zegt precies wat ik bedoel.Nu heeft iedereen zijn onzeker-

heden,die heb ik ook en daar kom ik voor uit maar ik heb ook

zat dingen om blij mee te zijn en als iemand mij daar een compliment over maakt daar wordt ik juist heel happy van.

En misschien heel raar,maar ik wordt ook blij om zelf complimenten te geven en te zien hoe ik anderen een boest in

hun zelfvertrouwen kan geven.Ik geniet zowel van het geven maar ook het krijgen van complimenten.Both make my day.
Ik geef zelf ook wel aardig wat complimentjes, maar dat is vaak dat mij iets leuks/moois opvalt aan iemand en dat floept er dan altijd uit bij mij. Over het algemeen geef ik eerder complimenten over iets wat iemand aan heeft, dan over het uiterlijk. Vriendinnen en familie complimenteer ik wel op uiterlijkheden, maar zij staan dicht bij je en dan wordt het niet als raar opgevat.

Over karakter eigenschappen o.i.d., geef ik niet zo heel vaak complimentjes nu ik er zo over nadenk. Ik weet eigenlijk niet waarom. Als iemand met wie ik een hechte band heb iets heeft/doet wat ik bewonder, dan zeg ik dat wel. Misschien moet je iemand daar ook beter voor kennen.

En complimentjes krijgen, tja... Wel behoorlijk veel :$

Vroeger wist ik er nooit goed mee om te gaan, maar ik heb geleerd vriendelijk te lachen en dank je wel te zeggen.

Vaak mannen die over straat lopen en wat zeggen, dan zeg ik dank je wel, en dat vind ik vaak wel grappig.

Maar af en toe krijg je een compliment van iemand wat bijzonder voelt.

Zoals laatst stond ik bij een winkel buiten wat tijdschriften door te bladeren, en er passeerde een vrouw. Ze liep me voor bij, stopte, liep weer terug en zei dat je mijn schoenen zo mooi vond, en mijn strik, en mijn hele kledingstijl eigenlijk wel, ja ik was echt een hele leuke jonge meid! Dan zit ik vervolgens echt met een glimlach op de fiets.

Of laatst, toen ik mijn fiets bij een bewaakte fietsen stalling had gezet, en deze in haast moest ophalen en gauw mijn bonnetje liet zien en doorliep. Terwijl ik bezig was mijn slot open te maken, zegt de man die daar werkt: meisje, jij maakt mijn dag helemaal goed, jouw benen zijn echt geweldig! Dat was ook erg leuk.

En ik vind het ook erg fijn als mijn ouders zeggen dat ze trots op mij zijn. Ik werk heel hard aan mijn carriere, omdat ik een heel duidelijk doel voor ogen heb, en tot nu toe heb ik hierin veel succes gehad (waar ik erg hard voor heb moeten werken en mijn mannetje moeten staan) en daar geven ze me vaak complimentjes over. Dat vind ik wel heel waardevol.
Complimenten over het uiterlijk kreeg/krijg ik wel genoeg (meestal v. fam. of bekenden) dus ik had het eigenlijk wel leuk gevonden als er een keer iemand wat vaker iets positiefs over mijn kwaliteiten zei!

Serieus, als een compliment gemeend is dan is het alleen maar leuk om ze te geven en in ontvangst te nemen!
Vandaag in een sportzaak kreeg ik complimenten over mijn lange

rok die ik aanhad,zo een wijde hippieachtige rok die ik met een rood vestje en larzen aanhad.Dat het me zo goed stond en dan met die larzen daarbij.Dat ik er zo fris en fruitig eruitzag... makes

my day. Ik werd helemaal happy,glimlachte en bedankte me

ervoor.Deze onthou ik.
Ik wil jullie even complimenteren met jullie leuke verhalen!!

En hebben jullie vandaag nog complimentjes gehad of ontvangen...?

Ik heb vandaag wel weer iemand een complimentje gegeven!

Ze zag er leuk uit en dat zeg ik dan ook!!

Alleen ik krijg de laatste tijd weinig complimenten..

waar dat dan aan ligt??

Ik vertelde al dat ik nogal wat afgevallen ben, waar werkelijk niemand iets over zegt...

(vriendinnen wel hoor)

Voel me super lekker in mijn vel laatste tijd qua figuur enzo, en heb nieuwe kleren, draag vaker hakken enzo..

I feel SEXY (niet arrogant bedoeld hoor, maar voel me sinds lange tijd echt weer eens goed..)

Ben laatst ook naar de kapper geweest, stuk korter & een strakke pony.. Een ander kapsel dus, werkelijk NIEMAND heeft er iets over gezegd....

Klinkt beetje gefrustreerd geloof ik he...

Maar zo bedoel ik het niet, ik snap het alleen niet zo goed....

Het doet verder niet af aan hoe ik me voel..

maar soms lijkt het gewoon jaloezie...

Mijn collega's bekijken me wel elke keer van top tot teen, maar complimenten.. nee...

En soms is dat best eens leuk toch!!!!!
Ja walgelijk vind ik dat, ze zien dat je een ander kapsel/ kleding hebt

wel kijken maar niets zeggen

ach ik denk vaak ligt niet aan mij, maar

aan hun

ik ben zelf wel van de complimenten, loop zo op iemand af om een compliment te geven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven