Mode & Beauty alle pijlers

Shampoo afwisselen

05-05-2010 21:07 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
quote:MiNouTje schreef op 05 mei 2010 @ 23:01:

Fabels over haar (zoek op Google):

Regelmatig van shampoo wisselen maakt je haar gezonder.

Niet waar. Als je product bij je haar past kan je het net zo lang gebruiken als je wilt. Tenzij het goedkope producten zijn. Een waarschuwing: die zijn vaak agressiever en slechter voor je haar. Gevolg? Je haar droogt uit. Een aanvullend maskertje of een nieuwe shampoo kan in dit geval geen kwaad.

Vaak je haar wassen is slecht.

Niet waar. Iedereen zou een shampoo moeten gebruiken die afgestemd is op zijn eigen haartype en textuur. Bij de ene werkt een dagelijkse shampoo het best terwijl de ander een hele range aan shampoos gebruikt. Elke dag je haar wassen droogt je haar niet uit als je maar de juiste shampoo kiest.

Bij de kapper vertelden ze me ook dat elke dag je haar wassen niet slecht is. Als je het maar doet met een (milde) shampoo die bij je haar past het liefst natuurlijk uit hun schappen

Er staat wel meer op het internet en kappers vertellen ook niet altijd hele waarheden.

dus zoek op google zegt mij helemaal niks.
@mevrouw75, het hoeft jou ook niks te zeggen, iedereen haalt hier de voor haar interessante info vandaan....

Vroeger durfden de mensen zich ook niet te wassen omdat ze dachten dat hun huid eraf zou vallen. Nu wassen we ons ook elke dag als we dat prettig vinden.

Ik heb zelf geen slechte ervaringen met vaak mijn haar wassen en producten afwisselen. Mijn haar blijft heel mooi.
Ik heb lang en dik haar, daarom was ik het niet elke dag, want het blijft ontzettend lang nat en ook met fohnen ben ik een tijd bezig.

Dus ik was het 2-3 keer per week en laat het zo veel mogelijk aan de lucht drogen. Het ruikt niet meer zo super naar bloemetjes als de eerste dag versgewassen, maar stinkt ook niet... gewoon neutraal en dat is prima.

Shampoos wissel ik af, eens per anderhave-twee weke was ik het met antiroosshampoo, ik krijg anders droge schilfetjes. En voor de rest een normae etos shampoo. En cremespoeling, hoewel; niet altijd als mijn haar een wat vettige periode heeft. Zonder cremespoeling (en ik he een hoop verschillende geprobeerd) blijft mijn haar langer schoon.
Ik gebruik ook de shampoo was herbal essences, heerlijk spul.

Ik was mijn haar elke dag. Ten eerste vind ik dat fris, en ik voel me ook fris dan, ten tweede staat het alle kanten op als ik wakker word, dus moet het zowiezo nat maken.

Dus dan maar gelijk een lekker ruikende shampoo erover.

Mijn haar zit eigenlijk altijd goed.
Mijn haar oogt veel gezonder als ik het niet elke dag was, dus Google kan me nog meer vertellen.
quote:Zamirah schreef op 06 mei 2010 @ 18:56:

Mijn haar oogt veel gezonder als ik het niet elke dag was, dus Google kan me nog meer vertellen.Ik krijg hartstikke jeuk op mijn hoofd als ik het elke dag ga wassen.... mijn hoofdhuid wordt daar echt niet blij van! En mijn haar gaat er ook hartstikke droog van aanvoelen... dus ik probeer dit echt te vermijden....
quote:Zamirah schreef op 06 mei 2010 @ 18:56:

Mijn haar oogt veel gezonder als ik het niet elke dag was, dus Google kan me nog meer vertellen.

Klopt, iedere dag wassen is op de lange duur niet goed.

Als je gezond haar hebt merk je het niet perse, maar het blijft een mishandeling, ongeacht welke shampoo.
Ik merk ook dat als ik het vaker dan 2x per week met shampoo was, het echt droog word.

Mijn haar word elke dag nat van het douchen, maar echt wassen doe ik maar 2x in de week.

Of het kwaad kan verschillende shampoos te gebruiken... Ik weet niet. Het lijkt me bijna onmogelijk altijd de goede shampoo te gebuiken. Stel je voor dat je krullend, geverfd en vettig haar hebt. Moet je dan kiezen voor een shampoo voor krullend, voor geverfd, of voor vettig haar?

Ik weet het niet, maar door deze verschillende meningen in dit topic ga ik nu ook lekker wisselen van shampoo.
Ik heb geen motto.
quote:lichtpuntjes schreef op 05 mei 2010 @ 22:07:

[...]

Bah twee keer per week zou ik veel te weinig vinden! Zou ik echt rondlopen met een natte kop van vettigheid..Vroeger waste ik het iedere dag omdat het vet was. Daar ben ik mee gestopt toen ik bezig was met mijn scriptie, toen zat ik toch veel binnen . Na een tijdje kon ik al en dag overslaan, en nu is 2x per week voldoende. Mijn haar stinkt niet en ziet er niet smerig uit. Ik gebruik een goede shampoo van Aveda, en mijn haar glanst ook mooi. Ik douche trouwens wel iedere dag maar dan met een douchemuts op.
quote:Begentle schreef op 09 mei 2010 @ 07:36:

Of het kwaad kan verschillende shampoos te gebruiken... Ik weet niet. Het lijkt me bijna onmogelijk altijd de goede shampoo te gebuiken. Stel je voor dat je krullend, geverfd en vettig haar hebt. Moet je dan kiezen voor een shampoo voor krullend, voor geverfd, of voor vettig haar? Volgens de kapper (uiteraard) wel, maar ik doe dat eigenlijk nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven