ik wil zo graag een ring...

05-05-2010 14:27 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds 8 jaar ben ik samen met mijn vriend, en we zijn helemaal happy samen. Mijn vriend en ik hebben vaak naar elkaar uitgesproken dat we in de toekomst willen trouwen en kinderen, we hebben het zelfs al over kindernamen en hoe de bruiloft er uit zou kunnen zien. En als het aan mij lag, waren we allang getrouwd en hadden we kinderen, maar daar moet je samen 100% achter staan en mijn vriend was er nog niet aan toe.

Nu heeft mijn vriend me laatst verrast. Niet met een huwelijksaanzoek, maar met een rituele pilverbranding. Ik was dolblij (nog steeds) dat hij er nu ook klaar voor is om deze stap te maken.

En gemakshalve was ik er even vanuit gegaan dat we dan dus ook snel zouden trouwen....Want ik heb altijd gezegd dat ik het belangrijk vind om eerst te trouwen en dan aan kinderen te beginnen. Voor mijn vriend is het trouwen meer formaliteit, en reden voor een knalfeest.

En daar ging het mis. Want laats zei mijn vriend dat hij het niet leuk vindt als ik niet kan drinken op de bruiloft (mij maakt het niet uit) dus hij wil pas trouwens als er een kindje is.

Maar ja, dat kan dus nog wel even duren... Ik heb hem aangegeven dat ik dit toch wel een domper op de feestvreugde vond, en hij vind dat ik gewoon aan het idee moet wennen.

Hij staat er zo anders in dan ik. Voor hem is het gewoon een krabbel op papier, terwijl ik het wel belangrijk vind om getrouwd te zijn. En hem ten huwelijk vragen is echt geen optie.

Ben ik nou een enorme zeurkous? Ik ben natuurlijk dolblij dat we aan kinderen beginnen, maar ik zou zo graag nog eerst willen trouwen. Mijn gevoelens zijn zo gemengd op dit moment... want ergens ben ik natuurlijk ook heel verdrietig dat we dus voorlopig niet gaan trouwen. En ik voel me stiekem een beetje genept...

Wat moet ik nu?
quote:loisnvt schreef op 05 mei 2010 @ 17:42:

Jeee Elizey, dat kinderachtige spelletje voor een boterbriefje? En dat terwijl je al 8 jaar gelukkig bent in je relatie??

Kom op zeg, het zijn geen pubers meer hoor.....

het maakt niet uit wat een boterbriefje is en wat niet ...het gaat er om wat je perse wilt.

Als je iets HEEL GRAAG wilt en jouw man "wil" het niet geven , waarom op hem blijven wachten ?

Wij hebben het hier over dingen die big deal zijn en niet over dingen zoals briefjes. En voor iedereen is het anders.

To wil een ring en als andere dat een boterbriefje of geen big deal vinden is het hun zakken, maar voor TO is het belangrijk. Daarom vind ik dat je nooit moet afwijken van wat wel een big deal in je leven is.

Als je jouw DROOM = BIG DEAL (die hij relatief makkelijk kan geven) opgeeft voor wat hij wilt, dat vind ik juist heel afhankelijk zijn. En "doen wat hij wil". En een "onderdanige" vrouwtje zijn.

Betekent niet dat je het moet eisen.

Maar ik vind dat je wel moet laten zien dat als hij "niet wil geven" wat een big deal voor je is, er zijn genoeg mannen die het wel willen.
Hmm, jouw methode klinkt niet als een erg constructieve methode om in een relatie te staan Elizey. Misschien werkt het voor jou, maar ik ben blij dat mijn man en ik geen constante machtsstrijd voeren over de dingen die belangrijk voor ons zijn.
quote:Ikbenanoniem schreef op 05 mei 2010 @ 18:12:

Hmm, jouw methode klinkt niet als een erg constructieve methode om in een relatie te staan Elizey. Misschien werkt het voor jou, maar ik ben blij dat mijn man en ik geen constante machtsstrijd voeren over de dingen die belangrijk voor ons zijn.

Ik snap het niet hebben wij het hier over wensen hier en daar of over DROMEN?

Als dingen HEEL BELANGRIJK voor mij zijn, zie ik niet waarom ik anders moet accepteren. Jij wel? Accepteer je alles wat jouw vriend/man wil al gaat jouw DROOM in de prullen bak.
quote:1eendje schreef op 05 mei 2010 @ 14:41:

@ikbenanoniem: ik wil getrouwd zijn, trouwdag maakt niet zoveel uit. Daarom vind ik ook ook niet erg om evt. niet te kunen drinken. Ik heb zelfs al voorgesteld om dan maar stiekem om donderdagochtend bij de gemeente te trouwen....

Ik weet niet waar je woont, maar hier was er een flinke wachtlijst voor het gratis trouwen, ongeveer een maand of 10! Wij zijn uiteindelijk tegen half tarief getrouwd, daar was de wachtlijst ongeveer de helft korter voor.

Zelf ben ik net getrouwd, terwijl ik 6 maanden zwanger was. We hadden van tevoren al besloten het simpel en eenvoudig te houden, en we hebben een heerlijke dag gehad. Toch had ik het ook wel leuk gevonden om te trouwen als het kindje er is hoor. Zo vond ik het erg jammer dat ik niet mee kon drinken, en halverwege de dag liep ik al op slippers omdat ik m'n schoenen niet meer aan kon vanwege de dikke enkels.

Wij hebben ervoor gekozen om tijdens mijn zwangerschap te trouwen zodat alles goed geregeld is als de kleine er straks is. Natuurlijk kun je dat ook regelen zonder trouwen, maar we hadden het toch al in planning zitten, dus vandaar...
quote:Elizey schreef op 05 mei 2010 @ 18:18:

[...]

Ik snap het niet hebben wij het hier over wensen hier en daar of over DROMEN?

Als dingen HEEL BELANGRIJK voor mij zijn, zie ik niet waarom ik anders moet accepteren. Jij wel? Accepteer je alles wat jouw vriend/man wil al gaat jouw DROOM in de prullen bak.

Ik heb mijn man zorgvuldig uitgekozen en daarom passen ook onze toekomstwensen en dromen grotendeels bij elkaar.

Hoe oud ben jij eigenlijk? Je klinkt een beetje jong in je postings. Alsof je groots en meeslepend wilt leven en alles precies wilt krijgen zoals je het je voorstelde toen je een tiener was of zo.

Dat is niet de realiteit en soms zul je compromissen moeten sluiten.
@Elizey: ik wilde je eigelijk quoten en er op ingaan, maar ik denk dat TO daar niets aan heeft.

Ik denk dat TO voor zichzelf moet uitmaken of ze hoe dan ook, sowieso wil trouwen. Zo ja, dan moet ze beslissen of dit echt persé moet voordat er kinderen komen. Als ze dit echt wil daa is het haar goed recht om tegen haar vriend te zeggen dat ze nu nog niet aan kinderen wil beginnen, omdat het voor haar belangrijk is eerst getrouwd te zijn. Maar dan moet ze dat wel uitspreken

Maar dat heeft niet automatisch tot gevolg dat ze op korte termijn gaan trouwen. Haar vriend heeft immers hetzelfde recht om te zeggen dat hij nu nog niet wil trouwen. En dan heb je verschillende keuzes:

- je wacht totdat er een huwelijk komt (wie weet hoe lang dat nog gaat duren) en daarna komt er een kind

- je zet een punt achter de relatie

- je gaat de relatie verder zonder nog te verwachten dat er een huwelijk/kind komt

Ik heb ervoor gekozen om een compromis te sluiten (klinkt wel heel zakelijk). Ik heb liever een kind met deze man, zonder dat er getrouwd wordt. Dan wachten op een huwelijk (waarvan ik niet weet of mijn vriend het in de nabije toekomst nog gaat willen) en daarna aan kinderen gaan denken.

In jouw ogen ben ik waarschijnlijk iemand die alles aanneemt wat haar vriend zegt/vindt. Ik denk van niet. Ik heb zelf besloten dat niet trouwen met de man van wie ik houd, belangrijker is dan wachten totdat de man van wie ik houd op dezelfde lijn zit wbt trouwen.

Dus laat ik het trouwen los en ga verder met ons leven en alle andere zaken waar we wel hetzelfde over denken.

En nee ik moet er niet aan denken om tegen hem te zeggen: ik ga daten, want dat is dreigen en dat vind ik geen goede basis voor een relatie. En ik vraag me af of er dan uberhaupt nog getrouwd gaat worden. Ik zou toch denken: goh zo belangrijk ben ik blijkbaar niet als hij met anderen gaat daten.

@1Eendje: je zegt zelf al het is ook het idee dat je voor een kind gaat zonder dat er getrouwd is. Jij zou ook wel gratis/ zonder fanfare willen trouwen, het gaat jou om ´het getrouwd zijn´. Voor jouw vriend is het meer het formailiteit, maar misschien hecht hij wel weer meer waarde aan een kind dan een huwelijk.Dat zegt toch wel veel over wat hij voor jullie voelt.
Jeetje Eendje, waar maak jij je druk om zeg. Wees blij dat je een leuke vriend hebt en dat jullie beiden voor een kindje willen gaan en op termijn willen trouwen. Wat maakt het nu uit wannéér jullie gaan trouwen. Waarom wil je per sé het onderste uit de kan? Geniet van wat je hebt, tel je zegeningen a.u.b. en leef bij de dag.
Tja... You can't have it all. Je kunt heel veel willen... Je hebt al veel weetje? En ik persoonlijk vind samen een kind (proberen te) krijgen vele malen belangrijker dan trouwen.

Trouwen kan altijd nog... Een kind op een gegeven moment niet meer. Maar goed als je het echt zo belangrijk vind dan zal het heul veel praten worden de komende tijd.
Klinkt mij bekend in de oren met een uitzondering: mijn vriend wilde uiteindelijk wel een kind maar nooit trouwen (en ja wij hadden het er ook over gehad hoe onze bruiloft er uit zou moeten zien etc). Ik wilde eigenlijk het 'ideale plaatje' dus eerst trouwen, dan een kind.

Maar uiteindelijk heb ik besloten dat mijn relatie belangrijker was dan trouwen. Dus nu bijna 2 jaar later is er een kind waar we heel blij mee zijn en had m'n vriend toch nog een verrassing voor me. Volgende maand gaan we trouwen! en met een feestje erbij en onze dochter als bruidmeisje. Ik had het eigenlijk niet meer verwacht en daarom vind ik het zo leuk dat we het als nog gaan doen.

Achteraf gezien vind ik eigenlijk dat het prima is zoals het gegaan is. Dit zijn beslissingen waar je alletwee 100% achter moet staan en wij hadden gewoon een ander tempo in het maken van die beslissing. Mijn advies is om lekker voor het kind te gaan en het wel regelmatig te hebben over dat je nog steeds wil trouwen.

De reden waarom ik mijn vriend niet heb gevraagd is omdat ik wil trouwen met iemand die dat ook uit zichzelf wil met mij. Niet omdat ik hem dwing een keuze te maken. Dan maar niet getrouwd, maar wel samen gelukkig.
quote:jesje schreef op 05 mei 2010 @ 20:20:

Klinkt mij bekend in de oren met een uitzondering: mijn vriend wilde uiteindelijk wel een kind maar nooit trouwen (en ja wij hadden het er ook over gehad hoe onze bruiloft er uit zou moeten zien etc). Ik wilde eigenlijk het 'ideale plaatje' dus eerst trouwen, dan een kind.

Maar uiteindelijk heb ik besloten dat mijn relatie belangrijker was dan trouwen. Dus nu bijna 2 jaar later is er een kind waar we heel blij mee zijn en had m'n vriend toch nog een verrassing voor me. Volgende maand gaan we trouwen! en met een feestje erbij en onze dochter als bruidmeisje. Ik had het eigenlijk niet meer verwacht en daarom vind ik het zo leuk dat we het als nog gaan doen.

Achteraf gezien vind ik eigenlijk dat het prima is zoals het gegaan is. Dit zijn beslissingen waar je alletwee 100% achter moet staan en wij hadden gewoon een ander tempo in het maken van die beslissing. Mijn advies is om lekker voor het kind te gaan en het wel regelmatig te hebben over dat je nog steeds wil trouwen.

De reden waarom ik mijn vriend niet heb gevraagd is omdat ik wil trouwen met iemand die dat ook uit zichzelf wil met mij. Niet omdat ik hem dwing een keuze te maken. Dan maar niet getrouwd, maar wel samen gelukkig.

Woh Jesje, wat leuk dat je nu toch nog beide meemaakt! En gefeliciteerd natuurlijk.

Ik denk dat dit overeen komt met wat ik probeer uit te leggen. Op een gegeven moment is een gezinsleven voor mij belangrijker geworden dan een huwelijk. En daarom ben ik ook zo blij dat mijn vriend nu concreter met plannen omtrent kinderen komt. En trouwen, ooit wel en misschien ook niet. Gelukkig word ik toch wel, dat hangt niet meer van een huwelijk af.
Mooi verhaal jesje en zie..als je het loslaat en andere dingen waardeert (een goede relatie hebben is heel veel waard) dan komt het toch nog. Als je op iets lang hebt moeten wachten is het misschien zelfs nog leuker. Ook ik heb er vrede mee dat vriend niet wil trouwen, al had ik het graag mee willen maken. Maar als hij met me trouwt om mij een plezier te doen dan voelt het niet als goed en echt.

Zorg dat het trouwgebeuren niet tussen jullie in komt te staan..dat zou zonde zijn. En bedenk vooral dat veel mensen heel wat over zouden hebben voor wat jij nu hebt!
quote:Ikbenanoniem schreef op 05 mei 2010 @ 18:52:

[...]

Ik heb mijn man zorgvuldig uitgekozen en daarom passen ook onze toekomstwensen en dromen grotendeels bij elkaar.

Hoe oud ben jij eigenlijk? Je klinkt een beetje jong in je postings. Alsof je groots en meeslepend wilt leven en alles precies wilt krijgen zoals je het je voorstelde toen je een tiener was of zo.

Dat is niet de realiteit en soms zul je compromissen moeten sluiten.

Wij hebben het hier over TO en wat haar DROMEN zijn maar niet wat mensen in het algemeen willen.

Wat betreft alles precies krijgen zoals je het voorstelde toen je een tiener was

Als ik een DROOM heb om een straten wegen te worden en mijn man wil dat ik huisvrouw ben dan heeft hij pech. Als ik een DROOM heb om te trouwen en hij wil het niet, dan heeft hij weer pech, dan zoek ik iemand die het wel wil.

Daar tegenover. Als mijn wens is om te trouwen en mijn DROOM is om een groot huis te hebben en toevallig mijn vriend het ook wil dan is er niks aan de hand.

Ik weet niet of getrouwd zijn een wens of een DROOM van TO is. Maar als dat een DROOM is, dan je dromen voor je man aanpassen is voor mij dezelfde als je hart weg gooien en een robot worden om maar aan de wensen van de anderen te voldoen. En ben er van overtuigt dat het op lang termijn ten kosten van je eigen en je relatie gaat.

Compromissen met je wensen sluiten - ja zeker !!!

Compromissen met je DROMEN sluiten - nooit !!!
Ik persoonlijk vind het bizar dat vriend van TO wel na 8 jaar aan een kind toe is maar (nog) niet aan trouwen. Als het hebben van kinderen een (veel) groter commitment is dan trouwen, dan waarom ook niet gewoon TO ten huwelijk vragen?quote:1eendje schreef op 05 mei 2010 @ 14:27:

Nu heeft mijn vriend me laatst verrast. Niet met een huwelijksaanzoek, maar met een rituele pilverbranding. Ik was dolblij (nog steeds) dat hij er nu ook klaar voor is om deze stap te maken.

Ongeacht het huwelijk een groter of kleiner commitment is dat een kind. Het feit dat hij wel een kind wil maar niet trouwen, zegt mij dat hij een afgebakende commitment wilt. Als je hierin meegaat, zorg er dan alsjeblieft wel voor dat je wettelijk gezien alles goed regelt. Dat wanneer jij onverhoopt alleen achterblijft met je kind(eren), dat hij wel aan zijn verplichtingen moet voldoen.

En daar ging het mis. Want laats zei mijn vriend dat hij het niet leuk vindt als ik niet kan drinken op de bruiloft (mij maakt het niet uit) dus hij wil pas trouwens als er een kindje is.

Hij verrast je met een rituele pil verbranding? En dat beslist hij zomaar even stante pede? Na 8 jaar erover gesproken te hebben maar ook te hebben aangegeven er nog niet aan toe te zijn?

En dat "niet kunnen drinken op je bruiloft" is natuurlijk onzin. Ten eerste hebben jullie alleen nog maar de pil verbrandt en ben je nog niet zwanger. Dus er nu vanuit gaan dat je zwanger bent op je trouwdag, is een beetje voorbarig. Daarnaast is het gewoon een slechte smoes.
To heeft toch al aangegeven dat dat trouwen best kan wachten? Dat ze het jammer vind, maar vooruit? Ze zal haar wensen bij moeten stellen. Dat doe je constant als je volwassen bent. Niet alles gaat zoals je dat in je hoofd hebt.

Wat belangrijk is voor je kind, dat is dat het door je partner erkend wordt voor het geboren is. En da's echt een eitje. Je gaat samen naar het gemeentehuis, daar vul je een formulier in dat deze man de verwekker is van de ongeboren vrucht. Je krijgt weer een formulier mee dat je invuld en opstuurt naar de rechtbank nadat je kind geboren is, en na een paar weken krijg je een formulier terug dat deze man idd. de vader is van het kind met alle rechten en plichten die de wet daaraan verbind.

Verder nog even elkaar aanmelden bij de pensioenverzekeraar als elkaars pensioenpartner en alles is geregeld.

Je zult je verwachtingen bij moeten stellen TO, en dat zal even lastig zijn, maar je ebnt een volwassen vrouw, dus onmogelijk is het niet.

Waarom is het trouwen voor je een kind hebt zo belangrijk voor je?
quote:MMR schreef op 05 mei 2010 @ 14:40:

Ik weet niet hoe uitgebreid je de dag wilt hebben, maar volgens mij kan je in een relatief korte tijd alles voorbereiden en dus gaan trouwen...En als jij het niet erg vind om zwanger te trouwen is het nog makkelijker.....dan heb je gelijk een compromiss..Je bent getrouwd, zwanger en gelukkig...Je vriend heeft een knalfeest en een kind en is ook gelukkig...

En ik neem aan dat je ook gezellgi bent op het knalfeest zonder wat te mogen drinken..en volgens mij mag je 1 of 2 wijntjes drinken, zeker als het maar af en toe is dat je dat drinkt gedurende de zwangerschap....

Succes ermee...Komt vast wel goed..

Uhm sorry maar met 1 of 2 wijntjes tijdens je zwangerschap kan al enorme schade aanbrengen bij het ongeboren vruchtje..

Beetje onverantwoord om dat als tip te geven...
quote:anatje schreef op 05 mei 2010 @ 19:27:

@Elizey: ik wilde je eigelijk quoten en er op ingaan, maar ik denk dat TO daar niets aan heeft.

Ik denk dat TO voor zichzelf moet uitmaken of ze hoe dan ook, sowieso wil trouwen. Zo ja, dan moet ze beslissen of dit echt persé moet voordat er kinderen komen. Als ze dit echt wil daa is het haar goed recht om tegen haar vriend te zeggen dat ze nu nog niet aan kinderen wil beginnen, omdat het voor haar belangrijk is eerst getrouwd te zijn. Maar dan moet ze dat wel uitspreken

Maar dat heeft niet automatisch tot gevolg dat ze op korte termijn gaan trouwen. Haar vriend heeft immers hetzelfde recht om te zeggen dat hij nu nog niet wil trouwen. En dan heb je verschillende keuzes:

- je wacht totdat er een huwelijk komt (wie weet hoe lang dat nog gaat duren) en daarna komt er een kind

- je zet een punt achter de relatie

- je gaat de relatie verder zonder nog te verwachten dat er een huwelijk/kind komt

Ik heb ervoor gekozen om een compromis te sluiten (klinkt wel heel zakelijk). Ik heb liever een kind met deze man, zonder dat er getrouwd wordt. Dan wachten op een huwelijk (waarvan ik niet weet of mijn vriend het in de nabije toekomst nog gaat willen) en daarna aan kinderen gaan denken.

In jouw ogen ben ik waarschijnlijk iemand die alles aanneemt wat haar vriend zegt/vindt. Ik denk van niet. Ik heb zelf besloten dat niet trouwen met de man van wie ik houd, belangrijker is dan wachten totdat de man van wie ik houd op dezelfde lijn zit wbt trouwen.

Dus laat ik het trouwen los en ga verder met ons leven en alle andere zaken waar we wel hetzelfde over denken.

En nee ik moet er niet aan denken om tegen hem te zeggen: ik ga daten, want dat is dreigen en dat vind ik geen goede basis voor een relatie. En ik vraag me af of er dan uberhaupt nog getrouwd gaat worden. Ik zou toch denken: goh zo belangrijk ben ik blijkbaar niet als hij met anderen gaat daten.

Het gaat er niet om of de andere onbelangrijk is.

Dat jij niet perse hoeft te trouwen is begrijpelijk en het is jouw goed recht om te beslissen wat je wilt en compromissen te sluiten met wensen (geen DROMEN ) die jij acceptabel vind.

Maar ....

Als een vrouw haar DROOM opgeeft voor haar man dan bedriegt ze haar zelf!!

Dus het is niet dreigen dat je een ander gaat daten, maar zegen dat je je hart gaat volgen. Zie jij het verschil die ik bedoel?

Het doel is niet om hem te krijgen om met jouw te trouwen, maar om je hart te volgen. En als jouw hart zegt - ik wil perse getrouwd zijn, dan dat negeren voor de wensen van je man is voor mij bijna zelfmoord.

Trouw aan je hart zijn ongeacht wat je man wilt. En nee, ik heb het niet over wispelturige wensen van een verwende vrouw, maar over wat jouw haart echt wil.

En als mijn vriend niet in één lijn staat met mijn haart, al zijn wij al 8 jaar samen, dan is het voor mij kiezen voor mijn hart en niet voor hem.

Kom op vrouwen, willen jullie tegen mij zeggen dat jullie jullie DROMEN = JULLIE HART WENSEN opgeven voor hem.

Ik vind dit geen liefde aan hem geven, maar vernietigen van je eigen zelf.

Een man zou nooit willen, laat staan waarderen dat zijn vrouw haar hart dromen voor hem opgeeft.

Het lijkt misschien dat met opgeven van haar hart dromen zij hem een plezier doet en hij haar daar voor eeuwig dankbaar zou zij, maar niets is minder waar.

Als een vrouw haar hart dromen voor hem opheft zou dat voor altijd tussen hen gaan staan.

Mannen volgen hun hart veel makkelijker dan vrouwen in het algemeen. Daarom als een vrouw iets doet (voor hem), neemt hij aan dat zij het zelf graag wil. Want dat is wat hij immers zelf zou doen.

Maar dat zou haar nooit compleet gelukkig maken. Als een vrouw haar hart dromen opheft is zij als het ware nep geworden.

En dat zou op een lang termijn voor wrijving in de relatie zorgen. Hij zou zien dat zij als het ware niet compleet is of als het waren nep, en hoe onlogisch dit ook mag zijn. Hij zou degen zijn die dan afstand zou nemen van de relatie en niet zij.
Om even met je mee te gaan Elizey, ik denk dat het voor To belangrijker is om haar vriend te behouden dan om sowieso te trouwen, ongeacht wie. Ze volgt dus juist haar hart als ze haar droom opgeeft.
quote:Elizey schreef op 06 mei 2010 @ 09:14:

[...]

Wij hebben het hier over TO en wat haar DROMEN zijn maar niet wat mensen in het algemeen willen.

Wat betreft alles precies krijgen zoals je het voorstelde toen je een tiener was

Als ik een DROOM heb om een straten wegen te worden en mijn man wil dat ik huisvrouw ben dan heeft hij pech. Als ik een DROOM heb om te trouwen en hij wil het niet, dan heeft hij weer pech, dan zoek ik iemand die het wel wil.

Dan heb jij pech want je wordt afgewezen...

Daar tegenover. Als mijn wens is om te trouwen en mijn DROOM is om een groot huis te hebben en toevallig mijn vriend het ook wil dan is er niks aan de hand.

Kortom, als jij je zin maar krijgt, dan is er niets aan de hand... Hoe oud ben je eigenlijk? 14?

Ik weet niet of getrouwd zijn een wens of een DROOM van TO is. Maar als dat een DROOM is, dan je dromen voor je man aanpassen is voor mij dezelfde als je hart weg gooien en een robot worden om maar aan de wensen van de anderen te voldoen. En ben er van overtuigt dat het op lang termijn ten kosten van je eigen en je relatie gaat.

Een DROOM droom (waarom schreeuw je dat woord telkens, geloof je jezelf niet?) hebben betekent niet dat je automatisch recht op iets hebt. En als je een droom doel hebt zijn er meerdere wegen die daarheen leiden. Enkel rechtdoor en alles op je weg vermorzelen is een manier, maar soms werkt een korte omweg beter. Maar dat leer je wel als je volwassen wordt (niet per se als je ouder wordt..).

Trouwens, wat vind je van de pedofiel die droomt van seks met kleine kinderen, heeft hij recht op volgens jouw redenatie. Het is tenslotte zijn DROOOOOM droom.

Compromissen met je wensen sluiten - ja zeker !!!

Compromissen met je DROMEN sluiten - nooit !!!

Ach, gevalletje egoïstisch karakter met niet realistische kijk op de wereld en de relatie met anderen.
quote:paloma schreef op 06 mei 2010 @ 09:32:

Ik persoonlijk vind het bizar dat vriend van TO wel na 8 jaar aan een kind toe is maar (nog) niet aan trouwen. Als het hebben van kinderen een (veel) groter commitment is dan trouwen, dan waarom ook niet gewoon TO ten huwelijk vragen?

Juíst omdat wij kinderen veel grotere commitment vinden dan trouwen, trouwen we niet. Ik hecht niet zoveel waarde aan trouwen, na 12,5 jaar samen zie ik daar werkelijk de meerwaarde niet van.
quote:1eendje schreef op 05 mei 2010 @ 14:27:

En gemakshalve was ik er even vanuit gegaan dat we dan dus ook snel zouden trouwen....Want ik heb altijd gezegd dat ik het belangrijk vind om eerst te trouwen en dan aan kinderen te beginnen. Voor mijn vriend is het trouwen meer formaliteit, en reden voor een knalfeest.Dit is volgens mij het hele probleem. Jij bent ergens vanuit gegaan, hij blijkbaar niet. Hij wil een kind van je, maakt het dan nog iets uit of je daarvoor of daarna trouwt? Je wordt hoe dan ook een gezin.
Hier snap ik dus niks van. Niet willen trouwen als jij zwanger bent, omdat jij dan niet mag drinken????

Euh, dat ligt toch bij jou? Wat is nou ZIJN probleem als JIJ niet mag drinken? Als jij daar geen probleem mee hebt, dan is er toch geen probleem?

Ik lust bijvoorbeeld helemaal geen alcohol. Tja, zou wat worden als mijn man daar ook een probleem van maakte. Integendeel, die vind het wel handig dat er altijd iemand de Bob kan zijn

Verder heb ik op mijn trouwerij dus ook geen druppel gedronken, wat ik niet lust, dat lust ik niet, ook niet op mijn trouwerij, en nee, ik was niet zwanger..

Groetjes Hvm
TO: heb je aan je vriend gevraagd waarom hij wel het commitment 'kind' met je aanwil, maar niet het commitment 'trouwen'? Zelf vind ik het besluit om samen kinderen te krijgen vele malen heftiger dan het fenomeen trouwen. Met een kind zit je immers voor alijd aan elkaar vast. Maar ik heb ook het idee dat voor veel mensen het andersom is. Dat trouwen het gevoel geeft voor altijd aan elkaar vast te zitten en dat je kinderen vooral krijgt omdat je graag een kind wilt (wat ook heel logisch is), maar dat dat kinderen krijgen helemaal niet wordt gezien als een commitment naar elkaar toe, maar puur als een vervulling van de kinderwens.

Hoe zit dat voor jou TO? Besef je je wel echt dat je vriend een ontzettend groot commitment met je aangaat door samen met jou kinderen te krijgen? En beseft je vriend zich dit? Voer daar eens een gesprek over. Dan gaan jullie wellicht allebei anders tegen trouwen aankijken.
Ohja, ik lees net een topictitel over een stel dat verplicht een alcoholvrije bruiloft moet houden.....pfff, ik zou niet willen weten hoe je vriend daar dan op zou reageren...
Allemachtig.....je vriend wil graag kinderen met je. Alsof dat al niet een hele grote stap is en jij loopt te zeuren over trouwen.
Om even een beetje verder te gaan op wat Elizey allemaal zegt.

Het is ook altijd mijn droom geweest om te trouwen. Ik heb zelfs een plakboek met plaatjes en ideetjes, zo erg ben ik.

En toen werd ik verliefd op iemand die trouwen maar onzin vindt. We zijn ondertussen 11 jaar samen, hebben een zoontje en nr. 2 is onderweg. Ik wil nog steeds héél graag trouwen en hij vindt het nog steeds onzin. Hij zegt steeds "Je bent de moeder van mijn kinderen, dat is veel belangrijker". Je kan trouwen, na een jaar scheiden en dan hoef je elkaar nooit meer te zien. Als je samen kinderen hebt, ben je voor altijd met elkaar verbonden, hoe dan ook.

Dus ja, het blijft mijn grote droom om te trouwen. Op stip op 1 van dingen die ik het liefste wil.

Maar zou ik overwegen om daarvoor mijn relatie op te geven? Ben je gek? Een droom is dat maar, een droom. De realiteit draait soms anders uit...Dat heet volwassen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven