wat kost een cooker?

07-05-2010 17:49 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat kost een cooker?

En dan bedoel ik niet in de aanschaf maar in het verbruik.

Hoeveel ben je kwijt op jaarbasis aan stroom.

Wij zijn ons een beetje aan het orïenteren want volgend jaar gaan we verbouwen. Het wordt een megaverbouwing en zie er ook best wel tegenop. Maar als het dan straks af is....genieten!!
Wat is een cooker?
Bedoel je een quooker? Kraan waar kokend heet water uitkomt?

Ben ik ook benieuwd naar!
Je spelt het toch als quooker? Hier heeft iemand uitgerekend wat het kost.
anoniem_88668 wijzigde dit bericht op 07-05-2010 17:53
Reden: Met qu
% gewijzigd
Bedoel je een quooker? Volgens mij staat op hun site iets over het verbruik.
Zo'n kokendwaterkraan met een kleine boiler.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Dat vind ik nou zo'n zinloze uitvinding he....
Ah, handige link Aletta!
quote:dangeensuus schreef op 07 mei 2010 @ 17:54:

Dat vind ik nou zo'n zinloze uitvinding he....Dat is de Wesco-prullenbak ook, maar wat een genot om die in huis te hebben.
quote:Ann Liv schreef op 07 mei 2010 @ 17:54:

Ah, handige link Aletta!All hail to google
Wat ik me ook afvraag..... Hoeveel ruimte neemt zo'n ding in onder mijn aanrecht? Ben je dan een half keukenkastje kwijt? Of is het minder groot?
quote:dangeensuus schreef op 07 mei 2010 @ 17:54:

Dat vind ik nou zo'n zinloze uitvinding he....

Nee, lijkt mij juist niet. Daarstraks moest ik tomaten ontvellen. Pannetje water op het vuur, wachten tot het kookt (kost gas) en dan ontvellen.

Met de quooker is het alleen kraan open , ontvellen en klaar.
Ja die koop ik dus gewoon, ontvelde tomaten

En een wesco prullenbak is prachtig... maar wat een grandioos onding in het gebruik. Als ik dit had geweten had ik waarschijnlijk voor iets anders gegaan.
quote:dangeensuus schreef op 07 mei 2010 @ 17:59:

Ja die koop ik dus gewoon, ontvelde tomaten

En een wesco prullenbak is prachtig... maar wat een grandioos onding in het gebruik. Als ik dit had geweten had ik waarschijnlijk voor iets anders gegaan.

Ik heb die prullenbak nog niet aangeschaft. Niet doen dus? (Heb blauw gelegen bij dat topic van jou.)

Tomaten ontvellen doe ik ook niet. Maar thee on demand? Fijn!
Thee, ook heel fijn net als meteen een hete kop chocolademelk, cup á soup en wellicht als je er één heb is hij nog voor veel meer dingen handig. Meteen gekookt water bij je aardappelen en groenten, het scheelt allemaal tijd, gas en/of electriciteit met koken. Ik zou er graag eentje willen hebben.
Voor de looks zeg ik JA! maar voor handigheid? Nee. Het is een crime om de vuilniszak eruit te krijgen omdat de binnenemmer niet taps loopt maar recht is, en het handvat mee komt met de vuilniszak en dus klem komt te zitten en dan gvd vuilniszak gescheurd en klauw klem tussen hengsel enzo.

Maar verder is ie leuk
quote:dangeensuus schreef op 07 mei 2010 @ 18:08:

Voor de looks zeg ik JA! maar voor handigheid? Nee. Het is een crime om de vuilniszak eruit te krijgen omdat de binnenemmer niet taps loopt maar recht is, en het handvat mee komt met de vuilniszak en dus klem komt te zitten en dan gvd vuilniszak gescheurd en klauw klem tussen hengsel enzo.

Maar verder is ie leuk

Hmm, goed om te weten. Een vriendin van me heeft er ook een, maar vindt hem omwille van de designwaarde niet irritant.

Als er ruimte is voor een prullenbak in een kastje van mijn toekomstige keuken ga ik denk ik daar voor. Optie 2 is een Wesco. En die quooker gaat er sowieso komen vrees ik.
Die boiler staat het toch steeds tot 100 graden te verhitten de hele dag door, tot dat jij om 17.30 uur thuis komt en een kopje thee blieft of een pannetje water voor je pasta? Dat kost toch ook electra?
@ Ann Liv..zeker wel doen die Wesco!!! Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Over een quooker kan ik niks zinnigs zeggen, wilde er destijds ook één maar we moesten vanwege budget wat dingen schrappen in onze nieuwe keuken, het eerste dat er uit vloog was de quooker.

Overigens vreet een waterkoker toch ook een enorme hoeveelheid stroom? Heb altijd begrepen dat de droger en een waterkoker de grootste stroomvreters in je huis zijn...
Nou, ik ga nooit meer zonder.

Al was het alleen maar omdat ik dus niet zo'n uber lelijke waterkoker op mijn aanrecht heb staan.

2e voordeel: pasta kook ik in 10 minuten want het water komt al kokend uit de kraan. Best listig als de kinderen lopen te emmeren dat ze honger hebben na een lange dag.
Ik heb er een en wil nooooiiiiiiitttt meer zonder! Niks onding, maar rete-handig!

-handig voor thee/koffie/chocolademelk

-handig als je pasta/rijst/aardappelen/groente/rookworst, enz. wil koken. Kost je veel minder tijd, want je hebt natuurlijk al kant en klaar kokend water.

- handig bij afwassen/schoonmaken. Niks wachten totdat de kraan eindelijk warm water geeft. Gewoon koud water + quooker en klaar ben je. En de schotel die je normaal na een ovenschotel nooit schoon krijgt? Not a problem met de quooker.

Goed...volgens mij is het wel duidelijk dat ik erg blij ben met m'n kraantje Wat ie precies kost weet ik niet. Maar als ik bedenk wat het me zoal scheelt (kookplaat minder lang aan omdat het water al kookt, geen warm water uit de kraan nodig) denk ik dat het uit kan.
Ik vind het wel link eigenlijk, die dingen. Mijn kinderen wassen hier zelfstandig hun handen, lopen die dan niet het risico hun handen onder kokend water te houden? Of is de quooker beveiligd met een bepaalde sluiting waardoor kinderen hem niet zelfstandig kunnen gebruiken/
Suus, drukken en draaien moet je en echt, zonder veel kracht zetten gaat tie niet aan. Hel ik krijg hem vrijwel niet open met links. Gelukkig voor mij zit tie rechts
Quooker en wesco beide
Zo'n quooker lijkt me ook echt ideaal. Volgens mij krijgen de kandidaten van 'Wie is de chef" hem gratis, want ik zie dat ding iedere dag in beeld verschijnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven