Vriend over vreemdgaan

08-05-2010 10:32 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
ik denk dat je van een mug een olifant maakt
Hey Zonnestraaltje, als er specifiek aan mij de vraag gesteld zou worden ' Zou jij kunnen vreemdgaan?" dan zou ik denk ik zeggen dat ik dat niet zou kunnen, zolang ik in een goede relatie zit. Ik wéét nl. wel van mezelf dat ik het niet kan, omdat ik meerdere keren in situaties ben gekomen waarin het wel had gekund.

Later zei mn vriend trouwens dat hij met 'iedereen zou het kunnen' , iedereen behalve zichzelf bedoelde.
quote:Carla_mi schreef op 08 mei 2010 @ 10:53:

Bedankt voor jullie antwoorden dames.. Ik weet van binnen ook wel dat mijn vriend niet vreemd zou kunnen gaan, maar het was meer dat ik me gewoon overdonderd voelde door zijn antwoord. Ik snap dat het een heel eerlijk antwoord is, maar het voelt niet goed dat hij in bijzijn van je schoonmoeder zegt dat hij misschien ook wel vreemd zou kunnen gaan. Dat voelt gewoon vrij klote..Volgens mij moet je uitspraken die gedaan worden in dat soort -wat-zou-je-doen-als hypothetische discussies niet teveel persoonlijk aantrekken. Er zit vaak een groot verschil in wat men al filosoferende ergens van vindt en wat men in de praktijk doet in een bepaalde concrete situatie.
als ik eerlijk ben zou ik me denk ik een beetje het zelfde voelen als Carla_mi.

ik zou niet zijn moeder terug gaan bellen of er een flinke ruzie met vriendlief over gaan maken,,,

maar denk dat mij zo'n opmerking ook niet helemaal lekker zou zitten.
Je vriend is gewoon eerlijk en ik zou daar blij mee zijn.

Hij denkt er tenminste over na en de kans dat hij werkelijk vreemd zal gaan, zou daardoor kleiner kunnen zijn.

EDIT: Tactvoller zou zijn geweest als hij eraan toegevoegd zou hebben: "maar ik ben het niet van plan..."
anoniem_75643 wijzigde dit bericht op 08-05-2010 11:05
Reden: EDIT
% gewijzigd
meds; ik vind mn schoonmoeder juist heel aardig en te vertrouwen, maar het is gewoon ongemakkelijk om je vriend zo'n antwoord te horen geven in bijzijn van anderen uberhaupt. Ik vond dat hij geen rekening met mij hield op dat moment.
quote:Carla_mi schreef op 08 mei 2010 @ 10:58:

Hey Zonnestraaltje, als er specifiek aan mij de vraag gesteld zou worden ' Zou jij kunnen vreemdgaan?" dan zou ik denk ik zeggen dat ik dat niet zou kunnen, zolang ik in een goede relatie zit. Ik wéét nl. wel van mezelf dat ik het niet kan, omdat ik meerdere keren in situaties ben gekomen waarin het wel had gekund.

Later zei mn vriend trouwens dat hij met 'iedereen zou het kunnen' , iedereen behalve zichzelf bedoelde.

Dit zegt hij omdat je dat eigenlijk wilde horen. Maar zijn eerste reactie was de waarheid.

Ook jij zou theoretisch gezien in een situatie kunnen komen waarin je toch vreemd gaat. En ik ook. En mijn man ook. En jouw vriend ook. En mijn buurman ook. De kans dat dit gebeurt en dat je het laat gebeuren (bijvoorbeeld door zo veel te drinken dat je van de wereld raakt) is niet bij iedereen even groot en heb je gedeeltelijk zelf in de hand.
Ik vind dat jij in dit geval ontzettend overdrijft. Je hebt van een hypothetische vraag een soort halszaak gemaakt.

Verder ben ik het eens met het antwoord van je vriend. Ja, iedereen zou vreemd kunnen gaan. En is dat goed te praten? Nee.
quote:FunkyJoy schreef op 08 mei 2010 @ 11:01:

als ik eerlijk ben zou ik me denk ik een beetje het zelfde voelen als Carla_mi.

ik zou niet zijn moeder terug gaan bellen of er een flinke ruzie met vriendlief over gaan maken,,,

maar denk dat mij zo'n opmerking ook niet helemaal lekker zou zitten.Om te horen is het niet leuk. Maar moet iemand het daarom niet zeggen?
Waarom moet hij rekening houden met jou als hij eerlijk is? Als hij dat zou doen zou hij liegen op dat moment, had je dat liever gehad?
quote:Carla_mi schreef op 08 mei 2010 @ 10:53:

Bedankt voor jullie antwoorden dames.. Ik weet van binnen ook wel dat mijn vriend niet vreemd zou kunnen gaan, maar het was meer dat ik me gewoon overdonderd voelde door zijn antwoord. Ik snap dat het een heel eerlijk antwoord is, maar het voelt niet goed dat hij in bijzijn van je schoonmoeder zegt dat hij misschien ook wel vreemd zou kunnen gaan. Dat voelt gewoon vrij klote..

Lieve schat, dat kan hij dus WEL. Geloof me nou. Beter nog, geloof hém nou. Hij kan het, iedereen kan het.

Doe niet zo moeilijk, en geniet van het feit dat hij (iig tot gisteren) een eerlijk antwoord aan je gaf, en dat hij het niet WIL.
quote:Enneaaa schreef op 08 mei 2010 @ 10:38:Jullie praten over vreemdgaan hij geeft zijn mening en die mening bevalt jou niet en dús heeft hij zijn mening bij te stellen ? Zonodig met de inzet van "extra munitie" : je moeder bellen en op de speakerphone zetten? Goede samenvatting. Heel apart gedrag TO. Van jou dus.
Maar Carla_Mi wáár houdt hij geen rekening met jou?

behalve dan wellicht op het gebied dat jij zijn mening niet wilt weten omdat jij je er onzeker door voelt? Dus hij heeft zijn mond te houden op het moment dat jij zijn algemene mening niet kan waarderen? Is dat rekening houden met jou?
Ik vind het ook een raar antwoord van je vriend, wat dat betreft ben ik het wel met je eens. Maar waarschijnlijk bedoelde hij het inderdaad in de algemeenheid en heeft hij het een beetje ongelukkig geformuleerd. Nog raarder vind ik het drama dat jij ervan maakt waarbij zelfs zijn moeder opgebeld moest worden.
quote:Carla_mi schreef op 08 mei 2010 @ 11:01:

meds; ik vind mn schoonmoeder juist heel aardig en te vertrouwen, maar het is gewoon ongemakkelijk om je vriend zo'n antwoord te horen geven in bijzijn van anderen uberhaupt. Ik vond dat hij geen rekening met mij hield op dat moment.En moet je vriend altijd rekening met jou houden? En dus nooit, in het bijzijn van anderen, een eerlijk antwoord geven als dat antwoord voor jou niet leuk is om te horen?

Je had het niet op dit moment willen horen. Maar ligt dat aan je vriend? Volgens mij niet. Iemand stelt hem een vraag en hij geeft een eerlijk antwoord. Hij is eerlijk tegen zijn moeder en tegen jou. Ik vind dat juist goed van hem!
quote:Carla_mi schreef op 08 mei 2010 @ 10:58:

Ik wéét nl. wel van mezelf dat ik het niet kan, omdat ik meerdere keren in situaties ben gekomen waarin het wel had gekund.

Wordt volwassen en realistisch. Waarom kun je niet vreemdgaan? Als je het had gewild, had je het namelijk gewoon gedaan.

quote:Later zei mn vriend trouwens dat hij met 'iedereen zou het kunnen' , iedereen behalve zichzelf bedoelde.Gefeliciteerd, je hebt het voor elkaar gekregen dat je vriend niet meer open en eerlijk met je praat, maar in plaats daarvan zegt wat jij wil horen.
Ik heb het net even aan mijn lief gevraagd. En ik ga nu zijn moeder bellen!!!!
Mijn familie en vrienden waren destijds stomverbaasd, toen ze hoorden dat ik een relatie had met een getrouwde man (die dus vreemdging). IK?? Ook dát had ik nooit van mezelf gedacht, ik was/ben falikant tegen vreemdgaan.

De man met wie ik vreemdging was ook helemaal niet zo'n vreemdgaand type. En toch gebeurde het. Niet omdat we dronken waren hoor..

Dus ik zal nooit meer nóóit zeggen...
quote:dangeensuus schreef op 08 mei 2010 @ 10:51:

Waarom is het een debiel antwoord??? Leg me nou eens uit wat er debiel aan is terwijl 90% van de relaties stuklopen op exact een dergelijke situatie waarvan jouw vriend bloedje eerlijk toegeeft dat het hem zou kunnen "overkomen"

Hij is er nog altijd zelf bij hoor, drank of geen drank, maar wees blij dat hij reëel genoeg is om in te zien dat het geen ondenkbare situatie is.

Als hij nu gezegd zou hebben dat hij in een vlaag van dronkenschap op een Golden Retriever zou kunnen duiken, dan geef ik je gelijk dat het een debiel antwoord is.

Voor nu vind ik dat je je grandioos aanstelt en koste wat kost je gelijk wil halen hier dus hoe nou uitgepraat.

Get over yourself.

Helemaal mee eens.

En met alle andere reacties die je vriend gelijk geven en vinden dat jij je aanstelt. Oogkleppen af voor een harde levensles: iedereen kan vreemd gaan. Of je het vervolgens ook echt doet is een tweede. Je vriend is alleen maar eerlijk. En bedenkt zich in het vervolg wel een tweede keer voordat hij weer een eerlijk (voor jou sociaal onwenselijk) antwoord geeft.
En als kanttekening zegt hij, ik zou het niet zo ver laten komen.

Dus hoef ik zijn moeder toch niet te bellen. Komop zeg.
Het is indd wel goed dat hij gewoon eerlijk is, maar ik snap dat het niet leuk is om te weten dat jou vriend van mening is dat iedereen vreemd kan kan.

Maar vind het gewoon een belachelijke vraag van schoonmoeder, waar is dat voor nodig? :S
quote:dangeensuus schreef op 08 mei 2010 @ 11:09:

Ik heb het net even aan mijn lief gevraagd. En ik ga nu zijn moeder bellen!!!!Wat? Hij gaat vreemd met zijn moeder?!
quote:dangeensuus schreef op 08 mei 2010 @ 11:09:

Ik heb het net even aan mijn lief gevraagd. En ik ga nu zijn moeder bellen!!!!

Ik krijg niet eens het telefoonnummer van de moeder van mijn vriend. , anders wordt de telefoonrekening zo hoog
Nee Zon, maar hij zou wel kunnen vreemdgaan als ie een flink stuk in zijn kraag gezopen had. Dus vind ik dat ik zijn moeder moet bellen, ofzo.

Anyway, TO je partner zou het kunnen idd, als ie bijvoorbeeld stomdronken zou zijn. En jij zou het ook kunnen. Maar hij DOET het niet, want hij zorgt er wel voor dat hij niet in een dergelijke situatie terecht komt. En dat punt mis je. En je veroordeeld je vriend er ook nog eens op. Word wakker meid, hier scoor je minpunten mee.
Ik vind je een zeurmuts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven