Politie&Lenzen
zaterdag 8 mei 2010 om 19:40
Ik heb volgende maand een intake om bij de politie te gaan werken, Ik wil werken in de functie surveillant, maar ik heb -3 sterkte lenzen, en ik hoorde dat je een visuseis heb om bij de politie te werken, weet iemand daar iets over. Anders bel ik maandag even, maar ben het totaal vergeten te vragen.
zaterdag 8 mei 2010 om 19:44
Aan alle kandidaten worden eisen gesteld wat beteft het gezichtsvermogen, de zogenaamde visus.
De medische keuring vindt pas aan het eind van de selectieprocedure plaats. Mocht tijdens deze keuring blijken dat u niet aan de gestelde visuseis voldoet, dan heeft u de hele procedure voor niets doorlopen. Daarom moeten alle sollicitanten voor opleidingsniveau 2, 3, 4 en 5 bij de start van de selectieprocedure hun visus laten meten bij een oogarts of opticien.
Visus zonder correctie (dus zonder gebruik van bril of contactlenzen):
■Minimaal 0,25 op elk oog
■Visus met correctie (dus met bril of contactlenzen):
■Beide ogen gezamenlijk minimaal 1,0
■Het slechtste oog minimaal 0,5
Tevens moet u kleuren kunnen onderscheiden en benoemen
De medische keuring vindt pas aan het eind van de selectieprocedure plaats. Mocht tijdens deze keuring blijken dat u niet aan de gestelde visuseis voldoet, dan heeft u de hele procedure voor niets doorlopen. Daarom moeten alle sollicitanten voor opleidingsniveau 2, 3, 4 en 5 bij de start van de selectieprocedure hun visus laten meten bij een oogarts of opticien.
Visus zonder correctie (dus zonder gebruik van bril of contactlenzen):
■Minimaal 0,25 op elk oog
■Visus met correctie (dus met bril of contactlenzen):
■Beide ogen gezamenlijk minimaal 1,0
■Het slechtste oog minimaal 0,5
Tevens moet u kleuren kunnen onderscheiden en benoemen
zaterdag 8 mei 2010 om 19:44
Volgens mij geen probleem, als je maar onder een bepaalde grens blijft que afwijking van je ogen. Ik weet niet waar die grens ligt.
Ik wilde ook graag bij de politie, maar ik heb -10 en ik weet in ieder geval zeker dat dat teveel is .
Kun je het niet ergens op de site van de politie vinden?
Oh, ik was al te laat
Ik wilde ook graag bij de politie, maar ik heb -10 en ik weet in ieder geval zeker dat dat teveel is .
Kun je het niet ergens op de site van de politie vinden?
Oh, ik was al te laat
Huts!
zaterdag 8 mei 2010 om 19:47
Ja site hadik al gelezen, maar dan moet je eerst naar de oogarts omdat te laten checken, maar ik wou gewoon even weten of er meer mensen waren die er werkte en gewoon lenzen hadden/bril droegen. Ik draag zelf geen bril maar heb er wel eentje voor het geval dat. En aan de andere kant ik heb in Juni mijn intake gesprek en tegen die tijd wil ik mijn ogen laten laseren. ( die plannen zijn er al lang, zou eigenlijk april gelasert worden maar toen was ik ziek, dus waren mn ogen niet rustig dus ik ben echt benieuwd of het deze keer wel goed is.)
zaterdag 8 mei 2010 om 19:51
zondag 9 mei 2010 om 13:50