lang geleden... deel 5

03-04-2010 18:52 931 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg van "lang geleden verkracht niet behandelt maar wel last ervan hebben" deel 4.

Inmiddels zijn er een aantal wel degelijk bezig met een behandeling( in allerlei vormen) en andere die niet daarvoor kiezen.

Lang geleden... deel 4
anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 03-04-2010 20:14
Reden: link geplaatst
% gewijzigd
Als jij het leuk vond, dan wel.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Net thuis,wou naar Amsterdam maar de treinen reden niet,dus zijn we in Haarlem gebleven.Bij mij in de straat was muziek pal voor de deur en we zijn bij het station geweest bij een tentje met DJ's.En nog even in het park geweest op een bankje gezeten.

Gisteren bij het ziekenhuis geweest en ik mag stoppen met de antibiotica en mag weer sporten enzo!Ik wou weer lid worden van de vrouwensportschool want ik ben nu met de manege gestopt en ik wil toch wat doen.Ook moet ik niet telang wachten met paardrijden want straks word de drempel steeds hoger denk ik..Ook mag ik daar nog 2 lessen inhalen bij de manege officieel maar die moeten wel in 1 week gereden worden.

Hoe hebben jullie/anderen vandaag doorgebracht??
.
Echt lastig!

Ik ben een beetje aan het rondkijken in de branche waarin ik misschien wel zou willen gaan werken; kom ik op zo'n site en dan denk ik al meteen: wie zit nou op mij te wachten?

Wil ik een soll.brief schrijven, dan denk ik hetzelfde.

Hetzelfde gevoel heb ik ook bij mensen: wie zit nou op mij te wachten?

Erg hoor, om mezelf op dit soort gedachten te betrappen.

Nog steeds dit soort gedachten!

Ergens in mij is een klein deel dat opstandig wordt, dat inziet dat ik het grootste deel van mijn leven ook omgeven ben geweest door dat soort mensen, die je niet aanmoedigen om verder te kijken, om gewoon iets uit te proberen, om gewoon te denken 'nee heb je, ja kun je krijgen', om grenzen te verleggen - gelukkig voel ik dat nu, en ga dus gewoon wél die soll.brief schrijven.

Gisteren zaten mijn bezoekers vast ook niet te wachten op de confrontatie die ik ze voorgeschoteld heb, maar hé, het is ook onderhand wel genoeg met het wegcijferen en bescheiden doen, stil zijn en onopvallend. Ik ben er en je hebt er maar mee te dealen, ook met de minder leuke dingen die ik zeg.

Sjonge, nieuwe ontdekkingen zeg.

Oud en nieuw door elkaar heen.

Nieuwe wegen banen voor mezelf.
.
Tjee, spannend Wurm.

Mijn dochter kwam destijds ook zomaar onverwacht 2,5 week te vroeg (maar alles was helemaal goed hoor!).

Wanneer moet je weer op controle?
.
Nou, mijn dochter was helemaal compleet bij haar geboorte, hoor! Ja, al die gevoelens die je hier beschrijft herken ik ook. Vooral bij mijn tweede zwangerschap kon het me niet lang genoeg duren, die tijd in de buik. Hij is ook precies op de uitgerekende dag geboren. :-)

En het is maar goed dat niemand vantevoren weet wat zo'n kind allemaal gaat meemaken, anders zou niemand er meer aan beginnen, denk ik. Dus: vertrouwen!!

Héhé, hier begint nu eindelijk de zon te schijnen. We zijn weer druk in huis bezig geweest, kast in elkaar zetten wat een gedoe was, en mijn stemming was niet al te vrolijk vandaag. Maar goed, de kast is klaar, klusman moet de muur nog afmaken en dan kunnen we eindelijk weer gaan inrichten (het leukste onderdeel!). Het ziet er nu al strak uit!
Wurm, ik kan niet uit eigen ervaring spreken, maar je klinkt inderdaad net als al die andere mam-to-be's die ik in mijn omgeving heb gezien.

Dus ja, afgezaagd normaal

(maar spui het maar gewoon hoor, al je onzekerheden en angsten)

EV, fijn dat het opschiet in huis. Heerlijk als het straks helemaal af is.

En hier nog steeds regen, dus geniet maar even van het zonnetje.

Hoe is het met de rest?

Met mij gaat het nog steeds goed.

Gister een drukke dag gehad, maar wel leuk.

Vandaag lekker aanrommelen in huis. En mijn huiswerk gemaakt. Ik heb vanwege de bevalling de eerste training gemist, maar ben wel even bijgepraat van de week. Net het een en ander doorgelezen en wat opdrachten gemaakt.

Ik had veel twijfels of ik deze training wel moest gaan doen nu het zoveel beter gaat. Het onderwerp van de training best pittig en op dit moment bij mij gelukkig niet (meer) aan de orde.

Dit van de week kunnen bespreken met de trainer en samen besloten dat het juist wel nog heel nuttig kan zijn, met name vanuit preventief oogpunt.

Morgen wordt voor mij dus de eerste training. Ben benieuwd!
He, goed zeg dat je het besproken hebt Saar!

en preventief lijkt zo'n training me ook niet gek. Minder heftig dan als je toch al heel diep zit.

En Ev, wat heerlijk dat het einde in zicht komt! Idd, als het net af is, het inrichten en het verschil zien, dat is het leukste gedeelte he!

Hier schieten dingen ook op, maar nog steeds chaos.

Staat stuk over hoe het gaat op hyves.

Hm. Hoewel. Er staat een stuk over hoe het was. Maar hoe het met mij gaat....

Even niet zo lekker geloof ik...
soo hallow hee.

Drukke dag vandaag.

Chaos opgeruimd, nog meer opgeruimd, huis weer beetje ingericht en op orde. Schoongemaakt, ramen gezeemd, boodschappen gedaan, nog meer boodschappen gedaan...

En eigenlijk weet ik niet eens precies wat nog meer... Maar ik ben blij dat ik nu eindelijk even zit!

Hoe is het jullie vergaan vandaag?
Liedje over vrijheid op de radio, nu ik hier zit en dit topic open.

In vrijheid, zingen ze.

Vrijheid. Voor mij:

Zeggen wat je te zeggen hebt.

Schrijven wat je te schrijven hebt.

Sjonge, ik mag toch wel even constateren dat ik veel persoonlijke vrijheid heb gewonnen, herwonnen, heroverd, het afgelopen jaar. Dat was en is hard werken!
Saartje, hoe was de training?

Fijn dat het nu nog steeds zoveel beter gaat met je.

voor jullie allemaal.

Het is hier weer bewolkt buiten, en ik hoop dat vandaag de klusman de gele muur komt afmaken. En dan, en dan, dan ga ik inrichten! Yes! Ik ben het wel zo ongeveer zat, om middenin de kamer aan mijn bureau te zitten en tegen al die kaalheid aan te kijken - en de holle ruimte te horen (galmt overigens wel lekker als je meezingt met muziek).
Oooo leuheuk! De boel een nieuw plekkie geven, en fantaseren waar er nog wat opgeleukt kan worden...

Is de boel afgekomen vandaag Ev?

Hier weer een drukke dag, maar wel gezellig.

Merk dat ik wel lekker total loss ben na een drukke week. Morgen dus maar 'nietsen'. Heb er nu al zin in.
Ja, de muur is klaar!

En ondanks mijn zware kop ben ik toch vanalles gaan doen. De grote kast schoonmaken en alles terugzetten, een Billy-boekenkast naar beneden gesjouwd (in mijn eentje, ik ben ook gek eigenlijk) want die staat nu niet meer mooi in die kamer vind ik, boeken uitgezocht etc.

De plinten moeten er nog op en dan kunnen we het grote bureau eindelijk op zijn plek zetten. En dan kijk ik wat ik wil ophangen, want ik beschouw dit dus als mijn werkkamer!!

(EM en ik hebben eigenlijk wel een heel verschillende smaak. Hij wil eigenlijk alles strak en wit, en ik niet.)

Mijn oren suizen en vanavond heb ik nog een afspraak ook.
.
Jawel, dokter gebeld, nu nog steeds oorsuizen trouwens. Stom gedoe.

Vanavond ga ik hier de haardkachel stoken. Net de asla leeggegooid, ruit schoongemaakt en hout gestapeld. Helemaal startklaar. Ik heb zin in knus. Koud rotweer. Moet er straks nog uit ook, met de hond natuurlijk, maar ook op de fiets op bezoek bij iemand. De juf van mijn zoontje destijds, daar heb ik nog contact mee. Ze heeft mijn bundel gelezen..

Wie zal ik sturen voor je plinten Wurm, EM of die leuke stoere klusman die hier ook weleens rondspijkert en -stuct?
Hai allemaal!

-bij mij thuis is het een tering zooitje en ik heb grote moeite om het bij tehouden.Ik doe het wel,er is gestofzuigd en afgewassen maar het kost me moeite..

-in tegenstelling tot jullie verhalen over nieuwe inrichting-

Ben bij het verzorgpaard geweest samen met mijn vriend en het ging best goed.In tegenstelling tot de beren op de weg die ik gezien heb die er gelukkig niet waren.Ik heb hem geborstelt en met hem gewandelt en hem laten grazen en eten gegeven.De deken af gedaan en later weer op,we hadden het aardig droog gehouden op wat gemiezer na.Op het end begon het te regenen.Hij moest weer terug op het plekkie waar hij voor 2 weken moet staan wat erg klein is en waar hij graag weg wou dus hij was erg enthousiast .

Maandagmiddag ga ik weer heen als zij ook komt zodat ik wat van de omgeving zie want dinsdag en vrijdag kom ik dan is de bedoeling.
Backstage op bevrijdingspop geweest heb ik de zanger van Live gezien schuin voor het podium.Ook nog met mijn broer afgesproken hij was daar met een groep vrienden en daar bij gebleven tot dat hun naar huis gingen.Toen kwam net de zanger van Live dus toen kon ik mooi voor bij het podium staan.Het was erg gezellig ben tot het end gebleven,vond nog een ongedragen t-shirt van een bar medewerker op de grond(die je krijgt als je een medewerker bent elke discipline heeft een eigen kleur,de bar was geel)Die heeft mijn broer nog een tijdje aangehad,ja die vond ik heel toevallig!Wel leuk dan heb ik een souveniertje,want foto's maken lukte niet:Ggrr!!Dus ik moet het met mijn geheugen doen...en dat vervaagd zo jammer genoeg.
Rustig hier!!

Niets bijzonders gedaan,kwam er net achter dat ik een feest gemist heb van bevrijdingspop omdat ze dit jaar 30 jaar bestonden(..)opende de mail net pas;kut!!Dat vind ik erg jammer maar ach ik heb dit jaar ook niet meegeholpen dus..

Gister ben ik geknipt;de voorkant wat langer dan de achterkant,soort bob.Nu ben ik bijna het dode stuk eruit
Voor alle moeders vandaag

de a.s., de kwijt en verloren moeders, voor de meekijk-moeders, en misschien ook nog wel voor je eigen moeder.

Zonder moeder zaten we hier nu niet.

Wil trouwens niet zeggen dat ik het vandaag ga goedmaken met haar hoor. Geen boetekleed hier!

Mijn werkkamer is weer ingericht. Alleen nog een beetje kaal, ik hou ruimte over (wat een luxe-probleem). Misschien een zitje erbij, of wat grote planten. En natuurlijk nog wat dingen ophangen, maar daar denk ik nu natuurlijk héél goed over na, met die mooie muren.

EM gaf mij een hangbak met mooie bloemen voor moederdag trouwens, echt wel lief van hem dat hij er aan denkt. En we smullen straks van aardbeienvlaai met slagroom!
Sponge, het lijkt mij echt heerlijk om met zo'n paard bezig te zijn. Lekker aardend. Van de week was ik bij mensen die zelf een paard hebben en ik mag komen rijden in de wei, zeiden ze. Benieuwd of ik het nog zou kunnen, het is wel heel lang geleden!
quote:Elmervrouw schreef op 09 mei 2010 @ 11:51:

Voor alle moeders vandaag

de a.s., de kwijt en verloren moeders, voor de meekijk-moeders, en misschien ook nog wel voor je eigen moeder.

Sluit me aan bij je woorden EV.

voor jullie allemaal!
Vandaag namens klein nepneefje een kadootje voor moederdag aan goede vriendin gegeven. Die waren hier overwacht te logeren. Ze zijn net weg, het was erg gezellig. Vanavond weer theater. Net gesport. Drukke dagen zo.

Voor alle dochters en zoons vandaag, die een moeder moeten missen, om welke reden dan ook
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven