Mode & Beauty alle pijlers

Kleding moeder van bruid

09-05-2010 18:45 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mij een beetje rare vraag, maar ik hoop van jullie hulp te kunnen krijgen. Mijn moeder (ook mijn getuige) wil graag een rok en blouse aan op mijn bruiloft. Normaal loopt ze in spijkerbroek met wijd shirt, netjes betekend bij haar een soort duits/engels mantelpakje. Ze is midden vijftig, ziet er niet slecht uit, is wel klein.

Zijn er 'spelregels' zodat we makkelijk iets leuks kunnen vinden?

Bedankt!
Welke maat heeft je moeder en hoe lang is ze ongeveer?
Waarom een rok als zij zich niet op haar gemak voelt in een rok? Ik zou een mooi pak kiezen.
Ze wil graag een rok :-). Mooi pak wil ze juist niet, dat is erg jammer want zou haar heel goed staan. Ze is overigens 1.60meter en maat 38.
Ik vind een rok met een blouse al heel snel tuttig staan. Waarom niet een mooie jurk, zal haar prima staan met haar kledingmaat.
Ok, en wat voor een model is dan mooi? En iets om haar schouders erbij? En een lange rok, is dat mooi bij die lengte?

Sorry als ik veel domme vragen stel, ze rekent op mij dat ze iets moois gaat dragen, en ik weet het ook niet.... (dus tips voor goede winkels zijn ook welkom )
Ik ben voor mijn huwelijk zelf met mijn schoonmoeder gaan winkelen.

Mijn schoonmoeder is het type van bergschoenen en een fleece trui. Uiteindelijk hebben we een makkelijke zwarte broek met een gekleurd shirt en een fluwelen jasje kunnen combineren. Zij voelde zich er erg prettig in omdat dat jasje een beetje sportief was, en ze dus niet helemaal haar eigen uitstraling kwijt raakte.

Ga eens winkelen met je moeder en niet te snel opgeven! Jullie vinden wel iets wat jullie allebei mooi vinden.
Hebben ze niet in vrijwel alle bruidszaken ook kleding voor (schoon)moeders van de bruid?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
We gaan dinsdag winkelen, ik met moeder en schoonmoeder. Jammere is dus dat ze absoluut geen broek wil, dat vind ze niet feestelijk. Grappig dat je moeder zelfde type is, mijne kleed zich normaal ook zo :-)

Bruidswinkel waar ik was verkopen ze alleen jurken voor de getuigen.
http://www.assepoesterfee ... de-bruid/fotogallerie.php
Met haar lengte is een lange rok miss niet zo handig, komt ook snel wat stijfjes over. Ik zou zeggen, dnek vooraf goed na over welke kleuren je moeder graag wil dragen en die haar mooi staan en ga daarna naar een goede winkel en kijk eens wat er zoal is! Gewoon wat proberen en zo nodig de verkoopster om advies vragen! Gezien de gelegenheid en haar leeftid is het wel mooi om iets over de schouders en armen heen te doen. (vestje/sjaaltje oid)
http://blijdesteijn.nl/bruidsmoeders.html

Bij elke pagina op die site komt er al een voorbeeldfoto waar ik - maar het is mijn feest en ook mijn dochter niet - al blij van word.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 mei 2010 @ 19:01:

Bij elke pagina op die site komt er al een voorbeeldfoto waar ik - maar het is mijn feest en ook mijn dochter niet - al blij van word.Wow, mooi! Zoiets lijkt me wel wat in een vrolijke kleur, nu nog haar vragen of ze zoiets leuk lijkt...
Je kan ipv een blouse ook een mooi topje kiezen. Ik vind een blouse ook nogal ouwelijk.

Wat mag het kosten? Pauw is natuurlijk geweldig maar wel over de top misschien.

Anders iets van Pulls? Ga lekker zitten en vertel de verkoopster het plan en laat haar voor je rennen. En je moeder lekker passen. Ze zijn daar ook wel van de rokken (en jasjes) en komen vaak met leuke dingen die je zelf niet zo snel zou pakken maar wel mooi staan.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 mei 2010 @ 19:01:

Bij elke pagina op die site komt er al een voorbeeldfoto waar ik - maar het is mijn feest en ook mijn dochter niet - al blij van word.Erg gaaf!!!!
Hoeveel het mag kosten weet ik niet, normaal is 30 euro voor een trui het maximum...... Maar dan komen we er niet, dat moet ik haar duidelijk maken.

Pulls staat op het lijstje, zit ook in de stad waar ik met (schoon)moeder heen wil.

Pauw zit niet hier in de buurt, maar als het niet lukt hier gaan we verder weg kijken.

Super voor jullie hulp trouwens!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven