salades
woensdag 28 april 2010 om 09:51
ik ben op zoek naar wat recepten voor salades voor bij de barbeque. en dan bedoel ik niet van die salades als in: tomaat, komkommer, sla, dressing.
voorbeelden van wat ik bedoel zijn bijvoorbeeld coleslaw (van de kfc). oh en mijn oma maakte altijd de heerlijkste aardappelsalade met ei en mayonaise.. recepten? of een lekkere wortelsalade + dressing, zoiets
voorbeelden van wat ik bedoel zijn bijvoorbeeld coleslaw (van de kfc). oh en mijn oma maakte altijd de heerlijkste aardappelsalade met ei en mayonaise.. recepten? of een lekkere wortelsalade + dressing, zoiets
donderdag 29 april 2010 om 11:17
Spaanse bonen salade: (sorry, geen exacte hoeveelheden, want ik doe altijd maar wat met salades)
Blik spaanse bonen
Stukjes tomaat
Uitje snipperen
Peterselie fijnhakken
Knoflookje persen
Stuk chorizo worst in stukjes snijden en uitbakken in koekepan (net als spekjes)
Dressing maken van beetje olie/azijn, peper/zout.
Alles door elkaar husselen.
(kan overigens ook heel goed als maaltijdsalade)
Blik spaanse bonen
Stukjes tomaat
Uitje snipperen
Peterselie fijnhakken
Knoflookje persen
Stuk chorizo worst in stukjes snijden en uitbakken in koekepan (net als spekjes)
(kan overigens ook heel goed als maaltijdsalade)
donderdag 29 april 2010 om 11:19
O, en bij een bbq hou ik eigenlijk nog het meest van een traditionele griekse salade (zonder sla).
Komkommer, tomaat, paprika, ui, feta, olie/azijn, gedroogde mediteraanse kruiden en eventueel peper/zout
Die smaakt het lekkerst als je hem 's middags al gemaakt hebt... kunnen de smaken even goed intrekken, zonder dat het een slappe hap wordt.
Komkommer, tomaat, paprika, ui, feta, olie/azijn, gedroogde mediteraanse kruiden en eventueel peper/zout
Die smaakt het lekkerst als je hem 's middags al gemaakt hebt... kunnen de smaken even goed intrekken, zonder dat het een slappe hap wordt.
dinsdag 4 mei 2010 om 16:31
1 witte kool schaven, bestrooien met zout en een half uur wegzetten.
Ondertussen: 1 winterwortel raspen, 1 uitje heel fijn snipperen
rozijnen wellen in warm water
sausje maken van een 4 delen mayo, 1 deel ketchup, paprikapoeder, veel versgemalen peper, een eetlepel azijn en wat water.
Na een half uur de kool afspoelen, alles door elkaar mengen en in een afgesloten bak een dag in de koelkast bewaren.
Goddelijk
Ik ben dol op coleslaw
Ondertussen: 1 winterwortel raspen, 1 uitje heel fijn snipperen
rozijnen wellen in warm water
sausje maken van een 4 delen mayo, 1 deel ketchup, paprikapoeder, veel versgemalen peper, een eetlepel azijn en wat water.
Na een half uur de kool afspoelen, alles door elkaar mengen en in een afgesloten bak een dag in de koelkast bewaren.
Goddelijk
Ik ben dol op coleslaw
woensdag 5 mei 2010 om 16:51
quote:xxxS schreef op 28 april 2010 @ 10:16:
niemand een recept voor aardappel salade met mayonaise, ui, aardappels en gekookte eieren?
die vond ik altijd zo lekker..
mijn aardappelsalade
inhoud: aardappels kort gekookt in blokjes, uitgebakken spekjes, gekookte eieren, doperwtjes met worteltjes, mais, augurk in blokjes en ui gesnipperd. Mayo met peper en een flinke scheut kerrie. Bij ons altijd een hit!
Ik gril altijd groenten als bijgerecht. Gourgette, aubergine, maiskolfjes en gele paprika in plakjes of schijfjes snijden. Even alles apart grillen in de grilpan. Alles doorelkaar, af laten koelen, dressing: olijfolie,knoflookpasta, citroensap, peper en zout. Dressing erdoor mengen en dan wat pijnboompitten en wat parmazaanse kaas erover als alles is afgekoeld. MMMMMM!!!
succes!
niemand een recept voor aardappel salade met mayonaise, ui, aardappels en gekookte eieren?
die vond ik altijd zo lekker..
mijn aardappelsalade
inhoud: aardappels kort gekookt in blokjes, uitgebakken spekjes, gekookte eieren, doperwtjes met worteltjes, mais, augurk in blokjes en ui gesnipperd. Mayo met peper en een flinke scheut kerrie. Bij ons altijd een hit!
Ik gril altijd groenten als bijgerecht. Gourgette, aubergine, maiskolfjes en gele paprika in plakjes of schijfjes snijden. Even alles apart grillen in de grilpan. Alles doorelkaar, af laten koelen, dressing: olijfolie,knoflookpasta, citroensap, peper en zout. Dressing erdoor mengen en dan wat pijnboompitten en wat parmazaanse kaas erover als alles is afgekoeld. MMMMMM!!!
succes!
zondag 9 mei 2010 om 16:04
quote:Star10 schreef op 29 april 2010 @ 11:17:
Spaanse bonen salade: (sorry, geen exacte hoeveelheden, want ik doe altijd maar wat met salades)
Blik spaanse bonen
Stukjes tomaat
Uitje snipperen
Peterselie fijnhakken
Knoflookje persen
(kan overigens ook heel goed als maaltijdsalade)Bedoel je niet gewoon reuzebonen, die witte?
Blik spaanse bonen
Stukjes tomaat
Uitje snipperen
Peterselie fijnhakken
Knoflookje persen
(kan overigens ook heel goed als maaltijdsalade)Bedoel je niet gewoon reuzebonen, die witte?
maandag 10 mei 2010 om 10:56
Heb ook nog een héérlijke en simpele aardappelsalade:
Ingrediënten
1 kg Roseval aardappelen (géén andere!)
250 ml crème fraîche
Bosuitjes (3 ofzo, naar eigen inzicht)
1 limoen
Peper en zout
Bereiden:
Was de aardappels (schil niet verwijderen!)
Snij de aardappels in blokjes
Kook de aardappels met een beetje zout lekker gaar
Giet de aardappels af
Snij de bosuitjes fijn
Meng de aardappels met de bosuitjes en crème fraîche door elkaar.
Voeg naar smaak limoensap, peper en zout toe.
Ingrediënten
1 kg Roseval aardappelen (géén andere!)
250 ml crème fraîche
Bosuitjes (3 ofzo, naar eigen inzicht)
1 limoen
Peper en zout
Bereiden:
Was de aardappels (schil niet verwijderen!)
Snij de aardappels in blokjes
Kook de aardappels met een beetje zout lekker gaar
Giet de aardappels af
Snij de bosuitjes fijn
Meng de aardappels met de bosuitjes en crème fraîche door elkaar.
Voeg naar smaak limoensap, peper en zout toe.