Werk & Studie alle pijlers

kernkwadrant

10-05-2010 21:53 26 berichten
Hallo,

Ik ben bezig met kernkwadranten, voor diegenen die meer info willen: kernkwadranten

Ik ben op zoek naar mensen die mee willen denken en zoeken naar de juiste woorden.

Ik trap af;

Ik ben best ambitieus en dit zie ik als kwaliteit. Als ik hierin doorsla dan word ik fanatiek. Fanatiek op het sportveld vind ik een kwaliteit, echter in het samenwerken met collega's zie ik dit als valkuil.

Nu ben ik op zoek naar een woord voor mijn 'uitdaging' en mijn 'allergie'.

Ik was zelf gekomen op 'lui' als allergie.

Mijn uitdaging ligt op het gebied van mijn ambities op de juiste wijze en de juiste plek te uiten. Hier kan ik geen woord voor vinden dat de lading dekt.

Wie heeft er suggesties?
Alle reacties Link kopieren
Uhm niet echt wat je zoekt denk ik maar ik dacht aan flexibiliteit toen ik de uitdaging voor lui bedacht...
Dit heb ik ook ooit eens als schoolopdracht moeten doen..:).

Best lastig.
anoniem_71173 wijzigde dit bericht op 10-05-2010 22:27
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Ik bij een cursus over loopbaanontwikkeling
quote:miss_understood schreef op 10 mei 2010 @ 21:58:

Uhm niet echt wat je zoekt denk ik maar ik dacht aan flexibiliteit toen ik de uitdaging voor lui bedacht...Acceptatie en tolerantie misschien? Niet dat je intolerant bent, maar niet iedereen is - in meest letterlijke zin - zo fanatiek als jij. Ik herken het wel, overigens. Ergens voor gaan kan ik 100% en ik erger me dood als iemand die mentaliteit niet heeft, al zie ik wel dat sommigen het eenvoudigweg niet hebben, of in ieder geval niet dezelfde drive hebben als ik.
Leuk om over na te denken...

Uitdaging: loslaten?

Allergie: laksheid?
Uitdaging: doeltreffend/ doelgericht?
Proactief?
Noahtb... ik weet het is schoolvakantie.

Maar ik ben bezig me voor te bereiden op een functioneringsgesprek, deze gaan bij ons standaard volgens bepaalde lijstjes. Deze lijstjes zijn voornamelijk op het contact met de patiënten geschreven.

Het werken met de patiënten en cliënten lukt over het algemeen prima, voor mij liggen de uitdagingen meer in het contact met collega's.

Vandaar de vraag... mocht je bang zijn iemand te helpen met het huiswerk.

Trouwens... ik deed nooit huiswerk in de vakantie
Miss... ja, ik kan me vinden in flexibiliteit als uitdaging bij lui. Maar dan zou lui mijn kernkwaliteit zijn. Dus dat is 'm niet voor mij...
Ja, proactief zou ik ook doen en passief ipv lui. Net iets vriendelijker.
Passief klinkt inderdaad vriendelijker. (Bij m'n andere kernkwadrant is m'n valkuil bot )

Doelgericht vind ik zelf niet zo'n sterke, want dat ben ik wel. Het gaat me in ditgeval meer om de houding waarmee ik doelgericht ben.

Loslaten zou ik inderdaadvaker moeten doen, maar liever nog wil ik een manier vinden om mijn ambitie wel te kunnen uiten zonder dat ik m'n valkuil in stap.
quote:lichtelijk schreef op 10 mei 2010 @ 22:03:

Noahtb... ik weet het is schoolvakantie.

Maar ik ben bezig me voor te bereiden op een functioneringsgesprek, deze gaan bij ons standaard volgens bepaalde lijstjes. Deze lijstjes zijn voornamelijk op het contact met de patiënten geschreven.

Het werken met de patiënten en cliënten lukt over het algemeen prima, voor mij liggen de uitdagingen meer in het contact met collega's.

Vandaar de vraag... mocht je bang zijn iemand te helpen met het huiswerk.

Trouwens... ik deed nooit huiswerk in de vakantie Was geen aanval hoor :-), ik herkende het alleen.
quote:Vinyl schreef op 10 mei 2010 @ 22:03:

Proactief?Off topic: Fniel, je motto....
quote:noahtb schreef op 10 mei 2010 @ 22:13:

[...]

Was geen aanval hoor :-), ik herkende het alleen.Je hebt me door.... Ik zag zoveel topics afgeschoten worden, dat ik er maar meteen een verduidelijking in gooide. Sorry!
Streberig kan ook nog als valkuil.
Bij streberig heb ik zelf een beetje het idee van hielelikkerij enzo. Da's (helaas voor de baas) absoluut niet het geval
Agressief (in de verbale communicatie) zou dan nog wel weer kunnen als valkuil. Of overheersend. Maar ik vond fanatiek wat 'meer dekkend'.
quote:lichtelijk schreef op 10 mei 2010 @ 22:15:

[...]

Je hebt me door.... Ik zag zoveel topics afgeschoten worden, dat ik er maar meteen een verduidelijking in gooide. Sorry!

Integendeel hoor.

Ik zit er al de hele tijd over na te denken omdat ik er zelf altijd moeite mee heb gehad.

Als allergie zou ik luiheid hebben gezegd. Als uitdaging: gemotiveerd.
oh ja, dat vind ik ook mooi 'motiverend'... als ik dat toch weet te bereiken!
uitdaging: samenwerken

m.a.w oog hebben/rekening houden met andermans wensen en behoeften integenstelling tot ambities die meer te maken hebben met persoonlijke/individuele wensen en behoeften
quote:Muis66 schreef op 10 mei 2010 @ 22:15:

[...]

Off topic: Fniel, je motto....

Hing bij mijn collega op kantoor. Briljant he?
Hmm, mijn ambities liggen niet zo zeer op het persoonlijke vlak. Natuurlijk zijn die er ook. Maar nu heb ik meer ambities op het gebied van wat we, als team, kunnen bereiken met de patiënten.

Inderdaad, samen werken hoort daarbij. Maar die zou ik eerder zetten bij een kernkwaliteit als zelfstandigheid ofzo.
Als allergie denk ik eerder aan onverschilligheid ipv luiheid. Maar ik ken je natuurlijk niet
goed punt, neem ik mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven