Inbouwapparatuur, bomen en bos

08-05-2010 19:28 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma isfbeneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Gewist.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Gewist.

Wij hebben ook een ikeakeuken, maar ik wilde de whirlpoolinbouwspullen niet hebben. Ik heb gewoon de inbouwfolders bij de fabrikanten opgevraagd. Opgezocht wat ik mooi en geschikt vond en gekocht. Dus een solitaire fornuis (solitaire is een merk van Bosch) dat was toen het enige met verzonken gaspitten, een miele vaatwasser (de enige met een bestekla) en een AEG afzuigkap, vonden we het mooiste. En een roestvrijstalen side-by-side koel en vrieskast van Bosch (maar die hadden we al). Ik ga alleen voor A-merken omdat ik ze mooier vind en ze duurzamer zijn (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) en vaak beter afgewerkt, goede gebruiksaanwijzing erbij, soms wat reserveonderdelen, etc.

De keuken hebben we al een jaar of vijf en begint te slijten, dus die moeten we binnenkort vervangen (alleen blad en deurtjes) maar de apparatuur is nog steeds tiptop. Maar de apparaten waren ook duurder dan de keuken

Ik ben overigens erg tevreden over de Ikeakeukens, het is na 5 jaar weliswaar aan vervanging toe, maar het wordt heel intensief gebruikt en het kostte ook echt niet veel.
Gewist.

Oh, courage, die bestekla is zooooo handig. Die zit helemaal bovenin, kost dus geen ruimte (zoals een bakje) je legt het bestek naast elkaar, het wordt dus echt schoon omdat het niet met elkaar in contact komt en je trekt het er zo uit en gooit het zo je droge la in. Moet je het natuurlijk wel bij soort in de la in de vaatwasser leggen . Daarbij kunnen kleine dingetjes als flessenspenen enzo er ook in. Die vallen bij een normale machine door het rek, maar in de Mielela liggen ze prima. Miele heeft een patent op de la, dus je vindt zo'n la alleen bij Mielemachines. Nu ben ik Mielegek door de kwaliteit, want onze vorige onderbouwvaatwasser is na 8 jaar trouwe dienst bij ons (want wij kochten een inbouw) naar de schoonouders van mijn zus gegaan en die hebben er al weer 9 jaar plezier van zonder dat er ooit wat aan dat ding gemankeerd heeft. En de machine draait minimaal 1x per dag bij ons. Onze keuken staat in het midden van het huis , dus ik wil niets op het aanrecht hebben staan en de machine mag niet te veel herrie maken.

Wij hebben een houten aanrechtblad en deze is prima. Ik olie hem echt volgens schema. Alleen is de gootsteen bij ons teveel in de hoek geplaatst (eigen keuze) waardoor er vaak een beetje water tussen gootsteen en muur blijft staan waardoor het blad aangetast wordt. Nu valt het ons heel erg mee, want volgens de gebruiksaanwijzing had met deze afstand tussen gootsteen en muur het blad allang moeten breken. Ik vind het blad heel erg mooi en ik neem het dus gerust met chloor af, maar door het probleem in de hoek, gaan wij binnenkort een ander blad plaatsen. Maar nogmaals: dat is door onze keuze.
@Bagheera, is jullie keuken echt al aan vervanging toe? Ik vind dat wel erg snel na 5 jaar. Dat je het houten blad gaat vervangen snap ik als het door vocht is aangetast, maar de deurtjes?

Ik heb een keuken die nu 4 jaar staat en die ziet er nog echt netjes uit. Ik ben geen overdreven poets ofzo maar de kastjes en deurtjes zien er nog prima uit. Het enige waar wat krasjes op zitten is de rvs afwerkrand die langs het aanrechtblad zit. Dit komt door bijv. knopen van kleding die ertegenaan stoten als je in de keuken bezig bent.
Ik overweeg wel om de inbouwapparatuur van IKEA te nemen. Voornamelijk vanwege het budget. We kunnen dan toch hopelijk een jaar of 5 tot 10 vooruit en ons geld nu aan andere dingen in onze nieuwe woning besteden. Na die tijd kunnen we de keuken vervangen door een nieuwe.
Ik heb ook een Ikea keuken en heb toendertijd de magnetron en de koel/diepvrieskast ook bij Ikea gekocht. Tot volle tevredenheid.

De overige apparatuur, op fornuis na, heb ik bij de Keukenloods vandaan, de prijs was doorslaggevend.
Is goedkoop dan toch duurkoop? Een keuken die na 5 jaar al aan vervangen toe is vind ik erg snel. Weet niet wat ie gekost heeft, ik heb 10000 betaald en hoop toch dat ie 15-20 jaar mee zal gaan. Zelf ben ik wel bij Ikea gaan kijken, maar ik trok in de showroom een ladefront eraf. Next.
kale62, hoe lang heb jij de keuken al?

Als ik je goed begrijp was de keukenloods dus voordeliger dan IKEA.
quote:layla1969 schreef op 11 mei 2010 @ 09:52:

@Bagheera, is jullie keuken echt al aan vervanging toe? Ik vind dat wel erg snel na 5 jaar. Dat je het houten blad gaat vervangen snap ik als het door vocht is aangetast, maar de deurtjes?

Ik heb een keuken die nu 4 jaar staat en die ziet er nog echt netjes uit. Ik ben geen overdreven poets ofzo maar de kastjes en deurtjes zien er nog prima uit. Het enige waar wat krasjes op zitten is de rvs afwerkrand die langs het aanrechtblad zit. Dit komt door bijv. knopen van kleding die ertegenaan stoten als je in de keuken bezig bent.

Wij hebben hout en bij de grepen is dat echt wel aan het slijten. En ik heb ook wel butsjes en deuken, al komt dat laatste omdat hij redelijk intensief gebruikt wordt. Het gaat bij mij maar om 3 onder en 3 bovenkastjes en ik hoef natuurlijk alleen de deurtjes, het blad en de lijsten te vervangen. De kastjes zijn nog goed. Ik geloof dat wij er 2.500 euro voor hebben betaald zonder apparatuur. Ik zou het moeten nakijken, maar volgens mij zat het rond dat bedrag.

De keukenkraan van de ikea vond ik echt waardeloos, die heb ik binnen een jaar vervangen. En de gootsteen ben ik ook niet zo enthousiast over.
quote:Courage schreef op 10 mei 2010 @ 21:27:

Hai, dank voor je antwoord.

En wat doe je zoal met de oven?

(je zegt dat ie bevalt, dus dan doe je er vast wel iets mee )

Hoezo heb je trouwens een onderbouwoven en dan ook nog een combimagnetron? Of ben ik blond?

Ik bak vaak taarten en cakes, pizza, brood en maak graag ovenschotels. Ben gewend aan 2 ovens, vindt het erg makkelijk. Bijvoorbeeld een beenham in de oven (90 graden) en aardappels gratineren in de combi (200 graden) en vindt een combimagnetron bovendien vaak te klein voor het "echte" bakken van taarten etc. Hoewel dat bij die van Ikea erg meevalt, de combimagnetron die ik heb is net zo breed als de onderbouwoven.

De combi van mijn schoonmoeder (Atag) heeft het bedieningspaneel aan de zijkant ipv bovenkant en haar combi is te smal voor bijv. een rechthoekige ovenschaal en dat is knap lastig. Ze kan niet eens lasagna voor 4 personen maken omdat de schaal niet in de combimagnetron past.

De combiquooker levert warm water (60 graden) via de gewone kraan en kokend water uit de quooker zelf. Ik vind 'm ideaal en qua stroomkosten is het echt niet duurder dan een plintboiler. De speciale ketel onder druk isoleert super. Mij bevalt het prima, zou niet meer zonder willen. Vooral ook omdat we een open keuken hebben en een waterkoker is erg lawaaiig.
De kraan is inderdaad waardeloos, gammel rotding. Gootsteen en blad heb ik van een andere leverancier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven