Mode & Beauty alle pijlers

Benen en haren! Hellup

11-05-2010 16:59 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij adviseren?

Ik heb donkere haargroei op mijn benen. Ik scheer mijn benen om de dag. Vandaag heb ik Veet harsstrips gekocht.Misschien doe ik het verkeerd maar er komt amper een haar vanaf en mijn benen zijn rood geirriteerd.

Wat doen jullie om mooie gladde benen te krijgen?
Ik scheer ze om de dag... Misschien is ontharingscreme iets voor je?
Epileren twee keer per week en daarna insmeren met olie
moeten de haartjes niet een x aantal dagen hebben gestaan voor je ze met zo'n strip kunt weghalen?
Ik epileer mijn benen ongeveer om de week. Doet geen pijn :P
Welke epileer apparaat gebruiken jullie?

Ik heb er een aantal jaar geleden 1 gehad maar dat deed zo'n zeer.
Philips met een ijsblokje, na een paar keer kun je ook zonder ijsblokje
Wanneer heb je voor het laatst je benen geschoren? Als de haartjes te kort zijn krijg je ze niet mee. Je moet ook altijd tegen de haargroei in de strips aftrekken.
ik epileer ook iedere week

en dan zeggen ze in de reclame tot 6 weken gladde benen ben nog nooit iemand tegen gekomen bij wie die dit ook daadwerkelijk ook zo was, jullie?
Was het maar waar 6 weken gladde benen. Lijkt me heerlijk!
Pincet is het beste.
Voor vrouwen in de WW wel, ja.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Pincet: nee! Resultaat ingegroeide haren met ontstekingen. Epilady: 2 jaar gebruikt, met als gevolg lelijke bobbeltjes en roodheid. Nu scheer ik weer met een goed scheermesje en dat bevalt me het best.
Tijd geleden zag ik bij Tell sell (ja ik schaam me ) een apparaat dat je over je benen moet wrijven. 4 x links om dan 4x rechts om.

Zoiets. Dit is niet om reclame te maken!

Nu heb ik op mijn bovenlip haren (idd een snorretje)

Nu kwam mijn moeder met een apparaatje aan waar je ook mee moest wrijven. Dus net zoiets als hierboven op de foto, alleen kleiner.

Had het gedaan, me bovenlip was wel gevoelig na die tijd, maar dag erna nergens last van. Tis nu bijna 3 weken geleden en er is nog geen haar terug gekomen.

Waarschijnlijk werkt het met je benen net zo.

Je haalt het haartje eruit met de wortel, dus duurt het veel langer dat de haren terug komen.

Ontopic, ik scheer me benen maar zit toch te denken om zo'n ding te halen.
Aan de andere kant, scheren met een mesje onder de douche is toch ook snel gedaan?
Ik heb ook de Tell Sell reklame voorbij zien komen.

Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n vertrouwen in die produkten

Met scheren is ook niets mis maar 's ochtends geschoren volgende ochtend voel ik alweer stoppeltjes.

Het zou zo fijn zijn as het langer weg blijft.
Met een epilady 6 weken gladde benen.. ik moet hem na 1 week weer gebruiken.. Jammer! Wel komen de haartjes zachter terug en 'zie' je ze minder. Dus ik blijf stug epileren in de hoop dat ze ooit wel 6 weken wegblijven!
Hier ook een EpiLady.... voor de fossielen hier onder ons die al jaren epileren: na hoeveel jaar houdt het op zeg maar? op een gegeven moment, na het jaren van uittrekken van haartjes, moet de haargroei toch een keer ophouden? alsjeblieft?
De haartjes moeten minstens 2 millimeter lang zijn andersblijven ze niet in die harsstrips hangen.

Eerst even tussen je handen warmen, goed aanwrijven en altijd tegen de groeirichting in van je benen aftrekken.

Restjes hars verwijderen met een druppel olie op een watje.
Wat een werk! ik ben van nature heel blond,en hoef mijn benen maar 1x per maand te scheren.en dan nog zijn het een paar zachte blonde haartjes.

De rest(oksels/bikinilijn) doe ik ook om de dag.
Dat ding voor de bovenlip heb ik niet besteld bij Tell Sel hoor. Gewoon gekocht bij de Etos.
Wendy, hoe werkt zo'n wrijfgeval dan? Schuur je de haren weg of zit er iets in dat wrijfding waardoor de haren eruit getrokken worden? Of zit er een chemisch spul in ofzo?

Als je het maar tot het huidoppervlak weghaalt zoals schuren of scheren dan zou het wel sneller moeten terugkomen dan binnen 3 weken zoals jij het ervaart. Ben benieuwd!

Mijn benen epileer ik trouwens, tegen rode bultjes ga ik na het epileren altijd met een watje + alcohol eroverheen, lijkt wel te werken. Pincet ben ik vijf uur bezig per been denk ik en scheren moet dan zeker wel 3x per week en heb ik altijd stoppels. Tot nu toe is daarom epileren de beste oplossing. Harsen is duur om te laten doen en zelf lukt het mij niet omdat mijn benen zo koud blijven en de hars gelijk stolt en er geen haar mee gaat. Ik vermoed dat dit bij jou ook het probleem is TO, de benen moeten goed voorverwarmd worden voor het harsen, dus met vochtige, hete handdoeken je benen opwarmen en in een warme omgeving harsen. Ook hars goed opwarmen! Dan moet het lukken maar het blijft lastig bij jezelf (ook omdat je bijv. de achterkant van je benen haast niet zelf kunt doen).
quote:juno2001 schreef op 11 mei 2010 @ 22:57:

Pincet: nee! Resultaat ingegroeide haren met ontstekingen. Epilady: 2 jaar gebruikt, met als gevolg lelijke bobbeltjes en roodheid. Nu scheer ik weer met een goed scheermesje en dat bevalt me het best.Helemaal niet, hoe kom je erbij?
quote:curlygurly schreef op 12 mei 2010 @ 17:16:

Wendy, hoe werkt zo'n wrijfgeval dan? Schuur je de haren weg of zit er iets in dat wrijfding waardoor de haren eruit getrokken worden? Of zit er een chemisch spul in ofzo?

Als je het maar tot het huidoppervlak weghaalt zoals schuren of scheren dan zou het wel sneller moeten terugkomen dan binnen 3 weken zoals jij het ervaart. Ben benieuwd!

Zit geen chemisch spul in, je wrijft het inderdaad weg. Je moet 4 x links om daarna 4 x rechts om (hoeft niet perse in die volgorde)

Dat draaien links en rechts om heeft mee te maken om het los maken en verwijderen van de haartjes.

Echt waar, Zaterdag is het 3 weken geleden dat ik het gedaan op (bovenlip) en er is nog geen haartje terug gekomen.
Harsstrips zijn ondingen. Gebruik dan echte hars zoals uit de turkse winkel of van de bodyshop sugaring hars met doekjes. Dat plakt wel, zeker om schone benen (zonder bodylotionrestjes) en met haren die lang genoeg zijn (meer dan 5 mm, dat heb je zo gespaard als je scheert, tenminste, ik wel).

Een epilator (braun heeft de beste, philips vond ik niks) kan ook, maar daar kreeg ik rode puntjes op de plek van haarzakjes van nadat ik een paar maanden gebruikte.

Na harsen of epileren trouwens wel altijd ontsmetten met alcohol of pfb vanish (via de da drogist), dat voorkomt al een hoop scheerpukkels. En je huid regelmatig scrubben.

Heb ik geen tijd om het te laten groeien, dan het scheermesje erover, maar door het regelmatige harsen groeit het minder snel, minder donker en minder stoppelig dan voorheen. De veet ontharingscremes werken ook goed, stukken beter dan huismerken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven