Slecht slapen

12-05-2010 08:52 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wederom een topic over het slapen van Barbazoon.

Voorheen sliep hij de nacht lekker door, maar sinds een week of 3 kunnen we er bijna ieder uur uit om hem te kalmeren. Vaak is dan een speentje terug, zijn knuffeltje dichtbij en een aai over de bol voldoende. Maar sinds 2 nachten niet meer. Rond half 3 is hij dan zo over zijn toeren dat alleen met hem rondlopen dan een beetje helpt. Vanmorgen zijn we tot 4 uur met hem bezig geweest en het begint ons op te breken.

We weten gewoon niet wat er is (schone broek geven beginnen we mee) Hij is echt ontroostbaar. Zelfs dicht tegen ons aan was vannacht niet voldoende. Een extra flesje wil ik eigenlijk niet aan beginnen, omdat hij overdag al 5 flessen krijgt van 200 cc. Dan krijgt hij dus meer dan een liter, en ik denk ook niet dat het honger is.

We hebben een extra dekentje geprobeerd, omdat we dachten dat hij het misschien koud had, is het ook niet denk ik, want hij word nog steeds wakker en nu dus langer en "dramatischer" dan de afgelopen weken.

Wie heeft tips om dit op te lossen?
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Waarom geen sokjes aan in bed? Barbazoon heeft vaak zulke koude voetjes.

Ook hebben we hem altijd (bijna dan, anders sokken) een pyama met voetjes.

Barbaman zei net dat hij veel nee schudde, misschien dat dat ook wel met zijn tandjes te maken had. Weet iemand dat of dat zou kunnen?
*
quote:drummergirl67 schreef op 12 mei 2010 @ 13:31:

Ainne wat ben je gemeen.

Je hoeft mij niet uitmaken voor dombo.

Ik respecteer jouw mening , doe dit dan ook bij de mijne.

Commentaar is goed maar scheld een ander niet uit!!!

Daar hou ik niet van!!!

En nee een lepel honing mag niet nee, maar dat moet elke moeder al weten dat honing niet mag voor 1 jaar omdat dat een bacterie kan bevatten.

En de liga met sin.sap of roosvc is al zo oud als ik me kan heugen.

Ik heb het nl zelf al gehad toen ik zo klein was.

Niks mis mee.

Ik kan toch niet op mijn handen blijven zitten.

Het maakt niet uit of jij het hebt gehad of je moeder of haar moeder. Inmiddels is bekend dat het niet goed is, en er dus wel wat mis mee is om het te geven.

Het advies van alle instellingen is om het eerste halfjaar alleen maar melk te geven. Bijvoeden kan/mag vanaf 4/5 maanden, maar ook dat word niet geadviseerd.
Barba, de tip van een (verdund) flesje s' nachts, vind ik de beste. (een tijdje over die liter heen is heus niet zo erg hoor)Bij mijn oudste heb ik precies zo'n periode gehad, die sliep door vanaf een maand of 4, na een paar weken de laatste fles afgebouwd, en met 6-7 maanden begon hij opééns weer met wakker worden. Omdat ik geen zin had in nachtelijke toestanden, gewoon een flesje gegeven (ook al zei ieiiiiidereen dat ik hem dan zou 'wennen' aan een nachtvoeding..blablabla). Hij sliep daarna meteen en op die manier lag het hele huis binnen een kwartier weer te slapen. Na een maand of 2 was ik het opeens toch een beetje zat, en las ik hier op het vivaforum notabene (dus al 4 jaar geleden) dat het kan zijn dat een kindje een suikerdip krijgt in de nacht, wat op te lossen zou zijn door dextro door de laatste fles te doen. Ik kwam er voor die tijd al een keer achter dat iets met suiker hielp, omdat hij een keer een paar dagen hoestdrank kreeg omdat ie ziekjes was. Hop, meteen weer doorslapen.

Die dextro staat bij drogisterijen gewoon bij de voeding in het schap. Ik heb dat een tijd gedaan, 1 schepje erdoor, geen idee meer hoe lang, en het leed was weer geleden. Toen mee gestopt en alles weer okee. Ik denk dat jouw zoon daar nu nog te klein voor is hoor, mijne was toen al 8 maanden ofzo. Maar dat flesje zou ik gewoon proberen, en eventueel verdund, 180 water en maar 2 schepjes ofzo.
Trouwens, dat 'bedje verschuiven' klinkt heel zweverig en blaa, maar, dat hielp bij ons ook, echt! Geen idee waarom, maar het schijnt ook, dat met je voeten naar de voordeur, zeg maar, niet goed is, als je gelooft in dat soort dingen. (ik geloof daar niet in, maar was op een gegeven moment voor àlles in ) en warempel, het schaap sliep opeens veul beter.
Hij ligt met zijn voetjes naar het raam en met zijn hoofd naar de deur.

Ook heel zweverig. Mijn vader is afgelopen 9 april overleden en gek genoeg heb ik wel is het idee dat mijn vader bij Barbazoon is. En dat hij daarvan overstuur raakt.

Tussen de geboorte van Barbazoon en het overlijden van mijn vader hebben die 2 zo'n bijzondere band opgebouwd. Van het begin af aan was hij altijd stil bij mijn vader en het eerste lachje was naar mijn vader. Maar het is een gok, bewijzen kan ik dit natuurlijk nooit.

En nee een lepel honing mag niet nee, maar dat moet elke moeder al weten dat honing niet mag voor 1 jaar omdat dat een bacterie kan bevatten.

Niks mis mee.

Liga en sinaasappelsap met drie maanden kun je vergelijken met het geven van honing. Ze kunnen je kind allebei ziek maken, maar het hoeft niet. Ik zal uitleggen hoe het ongeveer zit.

Zoals je weet zit er in honing soms een bacterie. Van die bacterie kan een baby ziek worden. Je weet van te voren niet of die bacterie in de honing zit, daarom kun je beter helemaal geen honing geven.

Van vroeg bijvoeden kunnen kinderen ook ziek worden. Ze kunnen allergieen krijgen, die ze misschien niet gehad hadden als ze niet zo vroeg waren bijgevoed.

Omdat je van te voren niet precies weet of een kind ziek wordt van honing, wordt geadviseerd je kind het maar helemaal niet te geven. Hetzelfde geldt voor liga en sinaasappelsap voordat een kind een half is. Het kan gewoon goed gaan, maar je kind kan er ook ziek van worden: je weet het niet van te voren.

Dat honing een kind ziek kan maken weten we al wat langer. Dat bijvoeden een kind ziek kan maken weten we pas veel korter. Vandaar dat er nu geadviseerd wordt om te wachten met liga's en sinaasappelsap tot je baby een half is, terwijl het vroeger gewoon leek te kunnen. Snap je?

Ainne wat ben je gemeen.

Je hoeft mij niet uitmaken voor dombo.

Ik respecteer jouw mening , doe dit dan ook bij de mijne.

Commentaar is goed maar scheld een ander niet uit!!!

Daar hou ik niet van!!!

Niks mis mee.Precies, net zo als elke moeder/vader moet weten dat bijvoeding vanaf 6 mnd mag. En sinaasappelsap of roosvice? Nogmaals van wie mag dat?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Aangezien mijn handen nu gevoelloos zijn ga ik ook maar even los.

Liga en sinaasappelsap met 3 maanden is niet ok.

Een beetje moeder weet dat gewoon, net als met honing.

Kan me niet schelen wat jij 'vroeger' allemaal hebt gehad, het advies is niet bijvoeden tot 6 maand.

Er zijn uitzonderingen, maar over het algemeen wordt het niet gedaan.

Ga hier niet doen alsof wij allemaal gek zijn.
*
Ja doeg!

Jij brand mensen hier af omdat ze de adviezen van het WHO opvolgen.

Ik denk toch echt dat die mensen er meer verstand van hebben dan jij.

Maar goed, je was al weg.

Doooeeeii.
nou nou nou zeg. Ik brand je niet af en ik weet niet waarom jij doet alsof iedereen hier gek is.

ik vind het daarentegen wel gek dat je met 3 maanden roosvicee en sinasappelsap gaat geven. Lees het stukje van Aletta is door en je ziet waarom.

heeft niets met "iets afwijken" te maken, maar gewoon met gezond verstand en het verstandig omgaan met je kind
Omdat mijn zoontje hele warme voetjes had geven we geen sokjes meer aan in bed. Maar dat kan per kind verschillen. Heb je al gecheckt of er niets met zijn oortjes is? En ik zou toch voor de gein zijn bedje eens op een andere plek zetten. Is het niet te donker op zijn kamer?

Wij zijn begonnen met bijvoeden toen Teun 5.5 maand was. Maar dat was omdat hij vanaf dag 1 niet goed dronk en hij toch wat meer binnen moest krijgen. Dit overigens in goed overleg met allerlei artsen. Ik zou alleen nooit beweren dat wat wij doen, de enige en beste manier is voor een kind. Ieder kind is anders. En ik zou nooit een andere moeder beledigen (of er van 'gruwelen'). Een beetje meer bescheidenheid is wel op zijn plaats hier. TO vraagt ook niet om een discussie, maar wil graag tips over het slapen. En ja hoor, toch zijn er weer mensen die perse hun geloof t.a.v. voeding moeten verkondigen.

Succes Barb, laat even weten hoe het vanacht is gegaan. Wellicht zijn er nog andere opties. We zijn hier toch om elkaar te helpen...

Monique
mjdh, 2 minuten geleden

Omdat mijn zoontje hele warme voetjes had geven we geen sokjes meer aan in bed. Maar dat kan per kind verschillen. Heb je al gecheckt of er niets met zijn oortjes is? En ik zou toch voor de gein zijn bedje eens op een andere plek zetten. Is het niet te donker op zijn kamer?

Wij zijn begonnen met bijvoeden toen Teun 5.5 maand was. Maar dat was omdat hij vanaf dag 1 niet goed dronk en hij toch wat meer binnen moest krijgen. Dit overigens in goed overleg met allerlei artsen. Ik zou alleen nooit beweren dat wat wij doen, de enige en beste manier is voor een kind. Ieder kind is anders. En ik zou nooit een andere moeder beledigen (of er van 'gruwelen'). Een beetje meer bescheidenheid is wel op zijn plaats hier. TO vraagt ook niet om een discussie, maar wil graag tips over het slapen. En ja hoor, toch zijn er weer mensen die perse hun geloof t.a.v. voeding moeten verkondigen.

Succes Barb, laat even weten hoe het vanacht is gegaan. Wellicht zijn er nog andere opties. We zijn hier toch om elkaar te helpen...

Monique

Aha, nou dan laat ik bij Barbazoon de sokjes gewoon lekker aan. Anders is dat ook weer misschien een reden om te gaan huilen. Hij heeft overdag soms blauwe voetjes van de kou. En dan heeft hij sokjes en slofjes aan.

Zijn bedje op een andere plek is lastig, niet zo'n groot kamertje en bijna niet te verzetten. Zijn kamertje is niet heel erg donker. Geen verduisterende gordijnen ofzo. Als wij zelf zijn kamertje inlopen hoeft het licht niet eens aan (lantaarnpaal aan de overkant). Ik kan me ook niet voorstellen dat het te licht is. Overdag slaapt hij soms ook zonder gordijnen..

En inderdaad Monique, het gaat hier niet over een discussie over bijvoeden (hoewel ik echt niet meer op mijn handen kon blijven zitten), maar wel over hoe we het slaapprobleem van zoonlief (en dus die van ons.... gaap ) op kunnen lossen.
Nog even een aanvulling op Alette, daarbij is het voor eventuele tandjes natuurlijk ook superslecht.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Overigens Barb, dat veel 'nee' schudden (vonden wij in het begin best schattig) is volgens de fysiotherapeut een manier om teveel prikkels af te schudden. Wij merkten het ook als Teun bijna naar bed ging, of net in bed lag.

(Hij is nu 13 maanden en schud nu ook alvast nee als hij iets niet mag maar toch gaat doen )

Monique
Ik ga morgen is een dagje nee-schudden kijken. Is kijken of hij het op specifieke momenten doet. Vind dat ook wel een logische verklaring
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 12 mei 2010 @ 14:33:

Aha, nou dan laat ik bij Barbazoon de sokjes gewoon lekker aan. Anders is dat ook weer misschien een reden om te gaan huilen. Hij heeft overdag soms blauwe voetjes van de kou. En dan heeft hij sokjes en slofjes aan.

Zijn bedje op een andere plek is lastig, niet zo'n groot kamertje en bijna niet te verzetten. Zijn kamertje is niet heel erg donker. Geen verduisterende gordijnen ofzo. Als wij zelf zijn kamertje inlopen hoeft het licht niet eens aan (lantaarnpaal aan de overkant). Ik kan me ook niet voorstellen dat het te licht is. Overdag slaapt hij soms ook zonder gordijnen..

En inderdaad Monique, het gaat hier niet over een discussie over bijvoeden (hoewel ik echt niet meer op mijn handen kon blijven zitten), maar wel over hoe we het slaapprobleem van zoonlief (en dus die van ons.... gaap ) op kunnen lossen.

Misschien dan toch nog even dat kleine extra flesje. En ik dram wellicht door, maar ik heb, toen Teun laatst ook zo'n periode had, een afspraak gemaakt met de huisarts. Hij had geen koorts ofzo, maar bleek toch een middenoorontsteking te hebben. Met een kuurtje sliep hij na 3 nachten weer door. We hebben ook wel eens het bedje aan de hoofdkant op wat blokjes gezet zodat het net wat hoger stond (schuin).... Tja, als je radeloos bent van de slaap doe je gekke dingen. Opeens krijg je een tip die werkt. Godzijdank!

Monique
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 12 mei 2010 @ 14:39:

Ik ga morgen is een dagje nee-schudden kijken. Is kijken of hij het op specifieke momenten doet. Vind dat ook wel een logische verklaring
En overdag lekker z'n voetjes masseren.

Sokjes op de kachel en lekker warm wrijven.

Koude voeten sucks.

Misschien nog even een kruikje bij z'n voetjes leggen?
O vergeten op te reageren.

Barbazoon had afgelopen weekend flinke koorts van donderdag tot zondag ochtend. Tegen de 39.5 graden.

Ik had maandag een afspraak bij de ha willen maken ook even zijn oortjes laten kijken. Maar omdat de huisarts op vakantie was en de koorts over heb ik het eigenlijk zo gelaten, vond het niet dringend genoeg om naar de vervanger te gaan omdat de koorts over was.

Maar de huisarts staat gepland om te bellen dus.
ja, vind het af en toe zo zielig voor hem die koude voetjes. Gek genoeg heeft hij s'nachts niet hoor. Omdat we altijd zorgen voor iets om de voeten en het dekentje erbij is dan ook voldoende
Weet je wat gek is? Als niets meer helpt dan bedenk ik me dat hij vast in een sprongetje zit. En bel ik even met vriendinnen die allemaal in hetzelfde schuitje zitten en dezelfde ervaringen hebben (gehad). Dat geeft me soms ook rust en vertrouwen dat het op een dag wel weer goed komt. Slecht slapen is voor niemand leuk en ik kan me er soms zo beroerd van voelen. Dan helpt wat medeleven al een beetje. Zucht....

Verder ben ik stapelgek op ons wonder ventje en geniet ik heel veel. Alleen 's nachts soms niet

Monique
dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven