Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Wat ontzettend leuk Klonkje, de reactie van je vriend. Het gevoel dat je zwanger bent zal wel snel genoeg komen. Heb je je al aangemeld bij een maandgroepje van vrouwen die in dezelfde maand uitgerekend zijn? Dat lijkt mij altijd zo gezellig!

Hoe veel dames er nou in dit topic zwanger werden weet ik niet meer precies. Eerst volgens mij Pauline (weet niet zeker hoor, heb geen zin om terug te bladeren) zij schreef nog maar net een week ofzo mee geloof ik. Sorry als je mee leest, ik weet je verhaal nog maar weet je naam er niet meer bij, hihi.

En toen draaimolen en nu Klonkje. Drie dus. Of vergeet ik nu iemand??? In dat geval sorry!

Hier een beetje stress. We kwamen er net achter dat lief helemaal niet op maandag naar het ziekenhuis kan. Hij gaat op een driedaagse cursus. Ik baal er echt heel erg van, hij had de datum niet genoteerd waarop we naar de gyn moeten. En hij had het wel een paar weken over de datum waarop hij op cursus moet maar ik had de datum van de gyn niet in mn hoofd, alleen maar "maandag in de herfstvakantie". Weet niet zo goed wat ik nu voel. In eerste instantie had ik het gevoel dat ik als enige nu al acht weken op deze afspraak wacht. Hij voelde zich hartstikke schuldig en kon wel janken. Heb gezegd dat dat niet hoefde en dat het ook aan mij lag omdat ik de datum nooit meer tegen hem genoemd heb. Nu kan het twee kanten op. Lief gaat morgen eerst de gyn bellen om te vragen of ze van hem iets willen maandag. Als hij perse mee moet moet hij proberen de cursus te verzetten (hij is de enige van zijn bedrijf die hier heen gaat dus zou hij ook over een paar maanden kunnen gaan maar ik denk dat dat heel erg duur is, om het te verzetten. Dat doen ze vast niet zomaar). Als hij niet perse mee hoeft dan ga ik alleen. Ik baal er wel van hoor. Voel me toch wel een beetje eenzaam hierin als het zo gaat. Net of hij geen interesse heeft.... Heb van de week al zo veel gejankt dat ik nu geen tranen meer heb maar anders had ik denk ik een lekker potje gaan zitten janken.

Eerst maar eens koken, en daarna een flink stuk wandelen. Hij heeft het vast niet zo bedoelt.....
Alle reacties Link kopieren
Klonkje: superrrgoed nieuws!!! Gewerldig, geniet ervan! Dit geeft zeker moed!

Keatje: wat balen dat die afspraak nu misschien niet doorgaat, hopelijk wel en je staat er niet alleen voor maar ik merk dat mannen er toch rationeler mee om gaan die voelen niet wat wij voelen. Kop op!

Wendy: en en en? Het is je zooooo gegund!

DM: geniet je er een beetje van? Heb je het al tegen meer mensen gezged?

Piekje: welkom hier, en delen is super fijn! Hopelijk hoef je niet IVF te gaan doen net zoals bij zijn vorige relatiew maar de kans is natuurlijk wel groot denk ik?! schrijf maar lekker van je af!

ps. ik ben weer ongi *&^%^&*
Hoi allemaal,

Leuk hoor de reactie van je vriend, Klonkje! Lijkt me echt super om het mijn vriend te kunnen vertellen.

Kaetje, wel balen zeg van die afspraak. Kan me voorstellen dat je je wat alleen voelt. Ik geloof dat mannen gewoon anders denken, maar het daarom niet minder belangrijk vinden. Hopen dat er nog iets te regeleen valt zodat je toch fijn samen kan.

Wel grappig, mijn vriend en ik maken ons de laatste maand niet meer zo snel illusies als ik buikkramp heb ofzo, maar hij begon gisteren ineens erover dat hij een voorgevoel had en dat het misschien deze maand wel raak is. En dat terwijl ik hem helemaal niet over mijn stiekeme hoop en misselijkheid had verteld. Misschien is het wel een teken, voorlopig nog steeds een raar gevoel in mijn buik en verder niks. Nou ja, als het niet zo is, laat ik dan maar snel ongesteld worden, dan kan ik tenminste gaan tellen.

liefs Gorsa
Hallo meiden,

Allereerst, Klonkje GEFELICITEERD!!! Helemaal geweldig nieuws en ook nog spontaan!!

Ik ben een tijdje afwezig geweest omdat wij een rotperiode hadden. Afgelopen week is mijn schoonvader overleden na een kort maar zeer heftig ziekbed. Eerst zijn we veel bij hun thuis en in het ziekenhuis geweest, nu moest er van alles geregeld worden en de begravenis natuurlijk. Die is nu achter de rug. FF rust om te herstellen. Ben van de weeromstuit hartstikke verkouden geworden.

Mijn vruchtbare periode was in die drukke dagen, dus hebben we het maar 1 keer gedaan. (En dat was niet eens babymaking seks, maar puur omdat we troost van elkaar nodig hadden) Dus deze maand slaan we gewoon over en de volgende maand ook want dan zit vriendlief in het buitenland. Maar alles is zo gerelativeerd door dit dat het me niet uitmaakt. Het maakt je wel duidelijk wat belangrijk is en natuurlijk is een baby belangrijk voor me, maar je gezondheid, familie en lieve vrienden ook.

Loeki, balen dat je weer ongi bent geworden. Elke maand weer die teleurstelling.

Kaetje, wat een rotsituatie! Weet je al wat meer??

Draaimolen, 9 weken alweer?? Tjee wat gaat dat snel zeg!!

Piekje, welkom hier. Schrijf lekker alles van je af!!
he meiden, echo gehad.. zeer pijnlijk! nu al..

er zitten 5 eitjes van gemiddeld 14mm, waarvan 2 rechts en 3 links. links is balen want dat gaat zeer doen tijdens de punctie. omdat de eitjes nog aan de kleine kant waren moesten we een zondag terug komen voor een 2e echo. werd ik vanmiddag gebeld dat de echo verplaatst is naar een maandag. punctie op dinsdag gaat dus niet door(denk ik hoor) want de pregnyl heeft zo'n 36 uur nodig.. maandag weten we dus meer...

doggy goed dat je even rust hebt genomen.. sterkte is deze moeilijke tijd hoor..

groetjes wendy
Wendy, wat balen dat het weer zo pijnlijk voor je was. Denk je dat er nog meer gaat groeien, of zal het bij 5 blijven? Hopelijk deze keer heel veel bevruchtingen. Ik ga zo enorm voor je duimen. Als iemand het eindelijk eens verdiend om zwanger te worden ben jij het hoor! Jij hebt echt al zoveel (pijnlijks) moeten doorstaan. Respect hoor! Veel succes en houd ons op de hoogte.

Doggie, nog gecondoleerd. Altijd verschrikkelijk als zoiets zo dichtbij zich afspeelt. Hoop dat je het allemaal een plek kunt geven en zoals je zegt, op zo n moment worden heel veel dingen heel betrekkelijk. Sterkte!

Kaetje, wat ontzettend balen dat jullie de afspraak misschien moeten verzetten. Daar heb je dan al zo lang naar uitgekeken. Ik hoop dat het wellicht toch nog geregeld kan worden met je vriend zn cursus. Good luck!

Loeki, ja hoor, we genieten er elke dag een beetje meer van. Het wordt steeds meer werkelijkheid. We hebben het buiten de intieme familie nog aan niemand verteld. Volgende week vrijdag hebben we de 2e echo en ben dan bijna 11 weken. Als alles dan dus goed is, gaan we het daarna aan iedereen vertellen, nu al zin in! Voor jou een omdat je weer ongesteld bent geworden.

Klonkje, hoe is het? Nog steeds op je wolk...haha. Heb je jullie ouders al ingelicht?

Gorsa, spannende tijden dus bij jullie thuis. Wonderen bestaan hoor!

MissW, hoop dat met jou ook alles goed gaat! Het is alweer bijna november!

Ben ik iemand vergeten...ik hoop het niet. Voor iedereen een heerlijk fijn weekend gewenst!!
Hallo meiden! Lang niets van me gehoord en ook nu heb ik niet de tijd om al jullie laatste posten te lezen.

Ik wilde alleen even laten weten dat ook wij nu officieel de MMM in zijn. Het eerste bezoek is geweest. Manlief mag een potje vullen en op dag 10 van mijn cyclus dien ik op te komen draven voor een inwendige echo. Hopelijk weten we snel waardoor we niet zwanger kunnen raken en is er een oplossing.

Fijn weekend! Liefs, Els
Hier nog even een berichtje...

Ten eerste: Doggie, heel erg veel sterkte voor jullie in deze moeilijke tijd.

En dan even over mezelf: we hebben de afspraak laten staan en ik ga er alleen naar toe. Vriend heeft gebeld en ze zeiden dat het altijd beter was om samen te komen gewoon omdat je heel veel info krijgt maar dat ik op zich ook alleen kan komen. Er staat 45 minuten voor deze afspraak dus ik ben heel benieuwd wat ze gaan doen en vragen. Mn lief voelt zich heel erg schuldig en lullig. Aan de telefoon zeiden ze dat er waarschijnlijk snel heel veel afspraken zullen volgen en hij zei dat hij over al bij wil zijn! Hij was er echt heel verdrietig en sneu over en vond het ontzettend lullig. Vanmorgen begon hij er ook weer over dat hij het zo erg vind.

Ik moet wel zeggen dat het voor mijn gevoel nu echt gaat beginnen. Het echte werk zeg maar.

Ik denk er ook steeds meer over na of we het toch niet wat meer moeten vertellen in onze omgeving. Hebben jullie er ideeen over? Hoe begin je over zoiets bv met je ouders? De onze weten echt van niks!

Voor iedereen die zich wil afreageren is er trouwens een mooi nieuw topic geopend: hart onder de riem of steek onder de gordel. Over alle lullige dingen die mensen zeggen mbt zwanger worden, zwangerschap en kinderen. Wel erg hoor, als je dat allemaal leest. Maar ook wel fijn om er ff over schoonzus te klagen, haha.

geniet van het heerlijke weer zou ik zeggen, goed weekend! Maandag kom ik zeker verslag uitbrengen.
Doggie, gecondoleerd meid! Wat heftig allemaal. Heel veel sterkte met verwerken!

Wendy, wat naar dat het allemaal zo pijnlijk is! Alsof het zonder die pijn al niet ingewikkeld genoeg is. Dikke knuffel voor jou, hoor.

Draaimolen, klinkt heerlijk. Dat vertellen is ongeveer het punt waar mijn fantasieën ophouden, hahaha, ik droom echt nog niet verder dan een positieve test en het vertellen, lijkt me zo gaaf! Veel plezier iig met de volgende echo en het vertellen!!

Kaetje, vergis je niet, je ouders kennen je al ff en zullen wel enigszins aanvoelen wat er speelt. De gelegenheid dient zich vanzelf aan om het te vertellen, dus maak je daar niet te druk over. Je bent bang dat het van alles oprakelt bij je ouders, maar van de andere kant kunnen ze er dan wel voor je zijn en nu staan ze aan de zijlijn, terwijl hun dochter zoiets belangrijks doormaakt, misschien vinden ze dat ook niet zo leuk. Maak er een open gesprek van waarin je desnoods ff uitlegt waarom je het eerder niet en nu wel vertelt. Mijn ervaring is dat het toch wel heel fijn is als er wat mensen om je heen zijn die van de hoed en de rand weten. Die hele MMM is best belastend, het werd bij ons zelfs geadviseerd om wat mensen in vertrouwen te nemen en niet alles met ons twee te willen oplossen/verwerken. En hoe begin je er over? Tja, bij vrienden van ons ging het ook erg moeizaam en dus was het toch wel eens onderwerp van gesprek, dus heb ik ons verhaal er maar doorheen gegooid. Bij mijn moeder begon ik erover in de trend van: ongesteld worden is al niet mijn hobby, maar de laatste tijd is het veel vervelender nog want....maar nogmaals, dat loopt vanzelf, aanknopingspunten genoeg met de bruiloft in het vooruitzicht, toch?

Ik zit te w88 op mijn ongi, maar opoe is laat deze maand. Erg verwarrend....want de kans is 0,0002% maar toch ga je hopen. Ach, meestal als ik dat hier neer zet, ben ik binnen het uur ongesteld, dus eh...

Schrok me et het lamlazerus, er gooide iemand een rauw ei tegen mijn raam en krissie-vriend is niet thuis. IEK!! Na de eerste schrik ff gauw bij de kinderen gekeken, maar buiten dat de jongste beweerde mij te hebben horen schreeuwen (ik weet van niks), was daar alles gelukkig gewoon ok! Kom niet aan mijn kadokuikens!! Aldus moeder de gans....
bah rauw ei tegen je raam ? jakkes en het is een drama om daarna je ramen weer te lappen, probeer de ergste ellende er af te halen voor t opdroogt!!
Te laat vrees ik...ik wil ook niet meer naar buiten eigenlijk. Maar wordt dat plamuurmesjes werk??
ja dat word echt nare ellende

serieus ik zou nu nog naar buiten gaan om de ergste ellende er af te halen met een dweilmet sop!!
Kwam er redelijk moeiteloos af! (Sinds wanneer ben ik een watje dat bang is voor rotte eieren dan??? Zo ken ik mezelf helemaal niet, haha) Glassex en keukenpapier deden wonderen (en zo zijn we gelijk weer on-topic ) tenslotte is IVF ook een soort glassex...bedankt voor de tip!.
ik voelde me meteen al schuldig door het hele topic even te vervuilen met mijn offtopic gelul .. daar ben ik goed in oftopic gaan ..
Wie weet was het wel een bevrucht ei tegen het raam, dan is het weer helemaal on-topic
van zo een legbatterij kip ? small chance !!

ik heb trouwens net met mijn mond open dat andere topic van mij gelezen

hart onder de riem of hard onder de gordel .

het is echt te vreselijk wat sommige mensen uitkramen !!!!
Echt belachelijk!! Heb er zelf ook eentje toegevoegd....
els succes in de mmm..

kaetje ik weet niet waarom je het niet gezegd hebt (en dat maakt niet uit hoor) maar wij hebben gelijk al gezegd tegen de mensen om ons heen dat we gestopt waren met de pil, een jaar later zijn we naar de dokter gegaan en dat hebben wij ook verteld aan de omgeving.. toen we begonnen met iui hebben we dat ook verteld, niet aan iedereen maar nu met de ivf weet bijna iedereen het..

ooms en tantes weten het niet (of wij weten niet dat zij het weten) en daar zie ik dan nog wel een beetje tegen op om daar mee om te gaan.. mijn nicht is pas bevallen en mijn zusje gaat nog bevallen en straks met kerst komen we allemaal bij oma thuis en dan komt toch de vraag en hoe zit het bij jullie? en daar zie ik tegenop want misschien moeten we dan wel zeggen dat die er bij ons niet komen.. heb al tegen manlief gezegd dat als het mislukt we geen kerst gaan vieren dit jaar!

morgen weer een echo, die van vandaag ging niet door omdat dat beter uitkwam in de planning van het zkh..

en morgen heb ik weer een sollicitatie gesprek, voor administratief medewerken..

groetjes wendy
Hoi dames,

Yamuna, gezellig hoor, een beetje vervuiling! Maar Krissie, dat is wel belachelijk zeg, een ei tegen je raam. Misschien heeft kadodochter buiten iemand horen schreeuwen? T is er in ieder geval af... Ik zou trouwens ook niet naar buiten gaan hoor, ben ik dan veel te schijterig voor. Durf zelfs bijna niet te checken of de achterdeur wel op slot zit als vriend niet thuis is omdat ik bang ben dat ie juist dan ineens opengerukt wordt...

Wendy, dubbelspannende dag morgen. Hoop dat het bij beide goed gaat.

De reden dat we het niet aan mn ouders vertelden is dat mijn ouders hetzelfde mee hebben gemaakt. Ze hebben negen jaar moeten wachten op mn broer. Ik denk dat het heel confronterend voor haar zal zijn. En ook omdat ik bang ben dat mn moeder haar mond niet kan houden en dat dan iedereen er van af weet. Maar ik denk wel dat we er binnenkort een keertje over praten met hun. Ik hoorde laatst bijvoorbeeld iets van mn moeder dat ik helemaal niet wist namelijk dat zij vleesbomen in haar bm heeft gehad. Durfde niet te vragen of dat de oorzaak was omdat er meer mensen bij zaten.

Bedankt voor de tips Wendy en Krissie. Ik ga lief zo wakker maken en dan even wat eten en daarna naar de sauna. Even ontspannen.
oh, nou komt lief beneden en hij heeft toch niet zo veel zin in de sauna. Dus we gaan niet. Gaan we wel lekker ergens een boswandeling maken met wat vrienden, vind ik ook prima.

groetjes!
Wat een mooie dag vandaag! Ben alleen met de hond naar het bos gegaan om alles even te verwerken. Vriendlief is ziek geworden en ligt nu te slapen op bed. Niet zo gek na zulke drukke en emotionel weken.

Kaetje, wij hebben het nu wel een aantal goede vrienden vertelt. Is wel makkelijker. En onze ouders weten ook alles, vriendlief's ouders zijn gescheiden en hebben allebei een partner, al jaren. (Maar nu is een daarvan dus helaas overleden) Wij hadden net verteld dat ik zwanger was, met een mooie echo en een paar dagen later kreeg ik mijn miskraam, dus die leven ontzettend mee, al durfen ze niets te vragen uit zich zelf, bang om pijnlijke dingen op te rakelen, maar leven wel met ons mee als wij vertellen.

Bij mijn ouders is het anders, die zijn heeeeeel lang bezig geweest om mij te krijgen en toen bleef het ook (helaas) bij 1. Het is wel zo dat mijn miskraam oud verdriet oprakelde, maar juist daardoor konden we het zo goed delen en kom je nog dichter bij elkaar te staan. (mijn moeder heeft meerdere miskramen gehad voor mij) Ook nu snapt zij mij zo goed als ik weer eens ongesteld wordt en verdrietig ben. Aan de andere kant is zij, net als haar hele generatie, van het positieve en niet te veel zeuren. Mij heeft het zeker geholpen om open kaart te spelen. Al die maanden voordat ik zwanger was, wist helemaal niemand dat we het probeerden, maar nu is gewoon alles anders.

Els, succes met alles!

Wendy, dubbel spannend morgen! Laat ons maar weten hoe het ging.

Krissie, eeuuhh een ei? Wat een rare actie. Zal wel een of ander kind zijn. Wat een mooie benaming, cadeaukuikens!!!
Hey meiden,

Ik heb jullie verwaarloosd de laatste weken en ik schaam me hier best een beetje voor. Ik ben terug van vakantie en had de weken daarvoor even de puf en de zijn niet om aan zwanger worden te denken. Maar jullie vergeet ik natuurlijk niet..!

@Doggie, gecondoleerd nog. Wat erg dat het zo snel gegaan is, hoe gaat het met je vriend/ man? Heel veel sterkte!!!

@Klonkje, gefeliciteerd!! Wat een goed nieuws en wat heerlijk dat je de mmm nu kunt overslaan. Je hoort het toch wel vaker dat als mensen de mmm instappen ze er minder mee bezig zijn en het dan ineens raak is! Geniet ervan daarboven op je roze wolk!!!

@Wendy, wat moet je toch veel doorstaan zeg, ik vind het zo vervelend dat je ook steeds zo'n pijn hebt. Ik duim heeeel hard voor je, je hebt het zo verdiend!

@Kaetje, ik zou het zeker tegen je ouders zeggen. Als er iemand is die je begrijpt is het je moeder en ik denk dat het heel erg oplucht om er eens met haar over te praten. Mijn familie weet het ook en ik kan er gewoon open over zijn. Als ik me kut voel, bang ben etc.. En er wordt met je meegleefd en mensen houden meer rekening met je. Ik zou zeggen..doen!

@Els, spannend dus nu ook voor jullie, ik hoop dat het snel raak is!!

Hier alles goed Heerlijke vakantie in Israel gehad met mijn moeder. Veel familie ontmoet en gezellig gehad en..30 graden!

Was echt super allemaal, voel me heerlijk relaxed nu. En gisteren mijn lieverd weer gezien en een fijne nacht gehad.............. We hadden elkaar ech gemist en dat is wel eens goed om te ondervinden, haha!

Tot later, dikke kus van mij!!
Ha iedereen,

Na een paar weken ben ik hier weer eens beland!

Nog niet zwanger, ben gister helaas ongi geworden!!

Ik kom hier eigenlijk met een vraag, ik twijvel namelijk heel erg of we nu al het zaad na moeten laten kijken van mijn man!

Wij zijn nu sinds juni/juli 2006 bezig om zwanger te raken, en nog steeds niet gelukt..ik heb het afgelopen jaar veel stress gehad, vanwege overlijden van familie, en in een jaar tijd heb ik 2x van baan moeten veranderen!

Ook kwam ik in januari er achter dat ik een hele tijd niet op het goeie moment heb gedaan, de eisprong was later dan ik dacht!

Nu heb ik hier een week of 4 geleden verteld dat ik naar de huisarts geweest ben omdat ik 3 maanden geen eisprong heb kunnen aantonen via de ovulatietesten!hij heeft toen bloed laten prikken en dit is nagekeken op ziektes enzo, dit was verder allemaal goed!

De huisarts heeft toen tegen me gezegt dat het volgende onderzoek eerst het zaad moeten worden nagekeken!dit is logisch natuurlijk!

Maar ik weet niet of het echt nu al nodig is om dat te doen...ik zie er erg tegenop, en mn man zegt dat hij het doet als ik het wil!

Maar liever wil ik het eerst zelf nog proberen!!maar zit ik mezelf dan niet voor de gek te houden???

Mischien heb ik dit allemaal allang eerder verteld, maar ik vertel dit aan jullie omdat jullie met precies hetzelfde zitten!!!ik lees overal op internet dat je na een jaar na de huisarts mag..maar een jaar zijn maar 12 kansen, en als je daarvan al een aantal mis heb gelopen door verkeerde timing, en daarnaast nog overliep van de stress...wat is dan een jaar??

Liever wacht ik nog een paar maanden, we kunnen dan altijd nog het zaad laten controleren!wat hebben jullie gedaan toen jullie hiermee zaten???

Sorry voor het lange verhaal, hopelijk willen jullie even reageren!!!

groetjes yess
He MissW, blij je hier weer eens te zien. En gelukkig gaat het goed met je, net terug van zo'n heerlijke vakantie. Leuk dat je met je moeder weg bent geweest, heb ik ook eens gedaan. Heel bijzonder. En inderdaad, je weet pas wat je mist als je het niet hebt... Leuk om elkaar dan weer te zien! Kan me goed voorstellen dat je even niet meer aan zwanger worden wilde denken. Hoe gaan jullie er nu mee om? Duurt het nu nog lang voordat ze wel wat voor jullie gaan doen?

Yes, Ik zou zeggen, als je nog niet wilt gaan moet je het niet doen. Je kunt het rustig aan doen. Wij doen het ook heel rustig aan. Eerst een tijd gewacht omdat ik nog wilde temperaturen. Daarna naar de huisarts en zaad ingeleverd. Toen heel lang gewacht met de afsrpraak met de gyn. En toen 8 weken gewacht op de 2e afspraak met de gyn terwijl het ook al na 1 1/2 week had gekunt. Je hebt het zelf in de hand en het levert best wat stress op. Ik heb nu bijvoorbeeld ontzettend last van mn nek terwijl ik dat nooit heb. Verkeerd geslapen denk ik, ik zal wel wat rare dromen gehad hebben...

Om 1 uur heb ik de afspraak, jullie horen het wel als ik terug ben, groetjes!
He meiden,

Hier weer even een berichtje van mij. Ik zit afwisselend op een wolk en in de put. Ik ben verschrikkelijk bang dat het misgaat en heb daarom moeite te genieten van het feit dat ik zwanger ben. 1 november krijgen we een eerste echo en heel misschien is dan al het hartje zichtbaar. Als ik dat maar gehad heb, dan hoop ik ietsje relaxter te zijn.

Kaetje, wat spannend he dat eerste bezoek. Balen dat je vriend niet meekan. Bij ons MOEST de partner mee want die kreeg ook meteen een klein lichamelijk onderzoek. We kregen ook heel veel vragen. Bv ook de vraag (aan mij) op welke leeftijd ik voor het eerst sex had gehad en dat soort intieme vragen.Ook vragen over ziektes in de families.

Overigens, wij of liever gezegd mijn vriend, kreeg het advies van de gyn. om niet meer naar de sauna te gaan. Slecht voor het zaad en dat kan tot drie maanden na het bezoek invloed houden.

Ik heb het tegen mijn naasten 'gewoon' gezegd, dat het maar niet wilde lukken met zwanger raken. Ik heb veel steun gehad van mijn zus en mijn vriendinnen, en dus geen (in ieder geval niet van hen) vervelende vragen.

Voor de rest natuurlijk wel uit de omgeving:

WiIlen jullie geen kinderen? was de meest voorkomende (en stomste) vraag.

Mijn antwoord aan ouders met kinderen: Nee, ik heb een ontzetttende hekel aan kinderen. Houden ze meteen op met zeuren!

Liefs voor allemaal, Wendy....succes!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven