3000 plus deel 51

11-05-2010 22:35 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren

Na gezellig 50 delen te hebben volgekletst zijn we alweer toe aan deel 51!

Excuus aan Sgaap, ik kan je mooie plaatje niet plakken.

De regels zijn intussen denk ik wel bekend dus:

ENJOY
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
Waar ik studeer geeft de instelling ook cursussen tegen faalangst. Heb die zelf niet gevolgd en weet dus niet of dat van toepassing op jou is.

Ben jij perfectionistisch Minny? Dan wil een dergelijke cursus ook helpen.
Sorry Floor

en meiden

dat ik hier even als een olifant in de porcelijn kast binnenkom vallen.
quote:minny schreef op 13 mei 2010 @ 19:16:

[...]

Nou, ik ging meer verder op onze discussie, dat de ander zich in dient te houden bij uitlokking. Dat is onmogelijk om altijd maar waar te maken.Het is niet onmogelijk wel lastig.
quote:Sophiepapa schreef op 13 mei 2010 @ 19:24:

Sorry Floor

en meiden

dat ik hier even als een olifant in de porcelijn kast binnenkom vallen.

Geefnie....

Doe ik ook wel eens en misschien is het zelfs wel handig nu.
Ik heb inderdaad last van faalangst. Weet ook exact waar het vandaan komt trouwens. Vroeger mocht je geen fouten maken bij mij thuis. Het kleinste dingetje werd bestraft. Zelf te luidruchtig ademen (wat loop je nou te zuchten, etter?!). Van fouten leer je....ja en van mijn vader leerde vooral dat ik geen fouten mocht maken. Fijn ook was dat me dagelijks werd ingeprent dat ik niks kon en nooit iets zou bereiken. Oh ja, en er zou ook nooit iemand van mij houden, dat vooral.

Op zich kan ik nu wel goed met fouten maken omgaan in het dagelijks leven. Behalve dus met dit soort dingen, dan gaat het lampje uit en doe ik niks meer. Want als je niks doet, kun je ook niks fout doen...
quote:floor72 schreef op 13 mei 2010 @ 19:26:

[...]

Het is niet onmogelijk wel lastig.Het is wel onmogelijk, en iemand die altijd maar rationeel is vind ik zelfs een beetje eng. Emoties maken je menselijk, fouten maken ook.
Wow.... wat heb ik hier veel mooie dingen gelezen... ben zwaar/diep onder de indruk

allemaal
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Wat is uitlokking?

Iemand die precies weet op welke knoppen hij of zij moet drukken voor een bepaalde reactie. En ook 100% score heeft bij actie en reactie. Dan is het de keuze, of niet meer op dezelfde manier reageren of diegene die denkt zo met je om te moeten gaan aan staat zetten.
Heb ik dat?!
Minny,

Er zit nogal wat pijn uit het verleden bij je. Die pijn is de laatste tijd zo goed te lezen in je posts. Soms vertel je letterlijk wat er gebeurd is en soms tussen de regels door. Alleen jijzelf kunt dit een plek geven en verwerken. Dat kan niemand voor je doen helaas.
Heb ik dat?!
Ik heb gisteren mijn afrondend gesprek met mijn therapeut gehad.. en daar het teruglezen van mijn dagboeken van mijn jeugd oa besproken...

Ik kom uit het zo spreekwoordelijke perfecte harmonieus gezin.. alleen heb ik dat zelf niet zo ervaren en schopte op mijn manier behoorlijk...

Van de week en in gesprek gisteren heb ik me echt afgevraagd en besproken waarom dat meisje uit haar dagboeken ( de echte Freak zeg maar) later zoveel fouten heeft gemaakt... conclusie.. confirmeren aan de buiten wereld... doen wat men denkt dat goed is.. niet buiten de boot willen vallen.. het hoort toch zo????

Ik vertoonde alleen maar please gedrag om er bij te horen.. om de goedkeuring van mijn mams te krijgen.... en dat heeft mij eigenlijk alleen maar ongelukkig gemaakt .. het niet gezien worden in een relatie is mijn grootste valkuil die ik ook twee keer heb gemaakt en nu echt nooit meer wil maken.....

oeps ik schrijf hier nu even zoals ik normaal in schrijf schrift schrijf maar ... misschien helpt het

het helpt mij even... na ook al zo'n fijne middag met lieve vriendin te hebben gehad

*haal het wel weer weg denk ik straks*
langste posting ever van Freak
Ben eigenlijk diep in mijn hart nu blij dat ik het eens heb opgeschreven en durf te delen... het zat me al een week "hoog"zeg maar!
Freakje, uiteraard als het voor jou beter voelt, gewoon weghalen, maar ik vind het een hele mooie posting

voor kleine Freakje
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Dank je wel roos.. zit hier ineens te janken.. pfffff
na de vele gesprekken van de week met FF over vroeger en de therapeut en vanmiddag met vriendin lijkt het ineens duidelijk en schrijf ik hier ... in eens op... durf ik het uit te spreken... men tis maar internet he!
"geeft zakdoekje aan Freakje"
Freak,

Ik denk dat het een generatie ding is, het labrador gedrag. Het is mij ook niet vreemd. Proberen iedereen gelukkig te maken. En mezelf volledig vergeten.

Meisjes we komen er wel, allemaal
Heb ik dat?!
Ach je bent pas sterk als je ook zwak durft te zijn

*mooie uitspraak van lieve vriendin met wie ik op pad was vandaag *
Denk je dat echt Sgaap....

Ik probeer Mini al heel anders op te voeden namelijk.... wel consequent maar ik laat haar ook zijn ... enzo... pfff moeilijk om uit te leggen....
BTW die lieve vriendin is Thee en ik moest jullie groeten!!!!
Wat is het weer ouwerwets mooi hier op 3000

voor allemaal!!
groetjes terug aan Thee

ik denk dat het idd wel een generatie-iets is, kan niet ontkennen dat ik er ook last van heb
quote:Bianca40 schreef op 13 mei 2010 @ 19:46:

Wat is het weer ouwerwets mooi hier op 3000

voor allemaal!! ik vind het ook fijn om je weer terug te hebben hier, voortaan niet zo lang wegblijven hoor meis
Jeetje... generatie ding... maar hoe komt dat dan.... waarom wij wel en andere generaties niet... zit daar echt over na te denken zeg maar

Bi
vind het van mezelf ook wel bijzonder dat veel RL vriendinnen dit niet weten en ik het hier voor het eerst durf uit te spreken zeg maar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven