3000 plus deel 51

11-05-2010 22:35 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren

Na gezellig 50 delen te hebben volgekletst zijn we alweer toe aan deel 51!

Excuus aan Sgaap, ik kan je mooie plaatje niet plakken.

De regels zijn intussen denk ik wel bekend dus:

ENJOY
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
Hallo allemaal,

Wat een mooie postings de afgelopen dagen. Ik heb veel, maar niet alles gevolgd. Heb nu ook even geen energie om het allemaal te lezen en te reageren. Tot later.

In ieder geval even een voor iedereen die hem kan gebruiken
Wij zijn veelal dochters van vrouwen die hun levensdoel vonden in hun gezin, een soort van onderdanig aan de werkende man.

Onze generatie zorgt voor zichzelf en heeft daarin weinig goede rolmodellen over wat goed en wat slecht is. De voorbeelden die we hebben zijn zorgzame en "gehoorzame" moeders. We vechten tegen mannen die opgevoed zijn door vrouwen die alles voor de zonen deden. En als je nu om je heen kijkt worden vele jongetjes nog steeds op die manier opgevoed. Dus de uitdaging blijft alleen de vrouwen worden sterker en zelfstandiger. Dat moet haast wel botsen
Heb ik dat?!
quote:rosanna08 schreef op 13 mei 2010 @ 19:49:

[...]

ik vind het ook fijn om je weer terug te hebben hier, voortaan niet zo lang wegblijven hoor meis Ik hoop ook niet meer in de situatie te komen dat ik me afsluit voor de wereld... zolang dat niet gebeurt blijf ik niet meer weg
denk dat dat ook weer te maken heeft met de opvoeding van met name onze moeders Freak
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Als ik kijk naar mijn eigen ouders.

Mijn vader werkte en mijn moeder zou huisvrouw zijn (dat mijn moeder het niets doen tot een kunst gemaakt had ......) Als mijn vader thuis kwam werd daar alles naar aangepast.

WIj zijn nog opgevoed in een Wereld waar de man het in 80% van de gezinnen het te vertellen heeft. En vele vrouwen in onze generatie komen in een zelfde situatie terrecht. Uit keuze of uit noodzaak.
Heb ik dat?!
Sgaap zegt goeie dingen en met Roos ben ik het ook eens...

heel af en toe heb ik een "goed"dochter moeder gesprek en dan hoor ik ook de pijn van mijn moeder...

dus ik geloof wel dat ik dat stukje kan begrijpen...

het jammere blijf ik vinden .. dat ik voor mijn moeder niet mag zijn wie ik eigenlijk ben... zeg maar.. duh staat er wazig..
anoniem_20229 wijzigde dit bericht op 13-05-2010 19:59
Reden: zien is zijn.. maar ze ziet me ook niet beetje freudiaans zeg maar :)
% gewijzigd
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Even tussendoor:

Floor, hoe gaat het met het loshangende kastje?
In welk opzicht dan Freak? Dat niet zijn wie je bent bedoel ik.
Freak, dat is wat je jezelf oplegt, Jij mag echt zijn wie je bent. Dat maakt je geen beter of slechter mens. Het maakt Freak Freak.

En mensen zullen er aan moeten wennen maar als jij happy bent werkt dat vaak behoorlijk besmettelijk.

Ik kreeg vandaag ook opgetrokken wenkbrauwen omdat ik na een jaar nog alleen ben. Maar ze respecteren mijn keuze.
Heb ik dat?!
Bianc

ik ben het deels met je eens Sgaapie, alleen was mijn moeder zeker niet onderdanig aan mijn vader. Ik ben opgevoed met dat je als vrouw zelfstandig moet zijn en je eigen geld verdienen en zo
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Bianca40 schreef op 13 mei 2010 @ 19:57:

In welk opzicht dan Freak? Dat niet zijn wie je bent bedoel ik.de echte Ik .. voor jullie Freak.. die zien mijn ouders niet....
Roos dat riep mijn moeder wel, maar zelf gaf ze een voorbeeld wat geen zinnig mens wil volgen....

Ik moest idd perfect zijn, Perfect cijfers halen. En toen ik dat ook nog deed en voldeed aan de wensen werd het domme mens jaloers. Goed heb ik het in de ogen van mijn moeder nooit kunnen doen. Verkeerde baan, verkeerde vrienden, verkeerde partner. Helaas nooit goed gekomen alleen door haar jaloezie.

Ik zelf vind dat ik het goed voor elkaar heb. En dat is voor mij genoeg.
Heb ik dat?!
Mijn moeder kroop altijd in de slachtofferrol, en ik kon daar heel weinig respect voor opbrengen. Sowieso kon ik slecht met haar opschieten eigenlijk.
quote:floor72 schreef op 13 mei 2010 @ 19:27:

[...]

Geefnie....

Doe ik ook wel eens en misschien is het zelfs wel handig nu.Thnx Floor voor je lieve woorden.
ik ben ook zo opgevoed Roos.. zorg er altijd voor dat je als vrouw zelfstandig kan zijn .. en tje net nu... op het foutste moment van mijn leven.. grote crisis en jaarcontract niet verlengd... word ik afhankelijk.... en word die man ook nog eens mijn Ex
voor iedereen

Heel, heel veel herkenning hier.
Minny ben voor jouw meiden wel een mooi voorbeeld van een mooi zelfstandig mens. Als je dat voor elkaar krijgt heb je echt al een behoorlijke prestatie geleverd volgens mij. (en wat ik zo lees ben je tussen de gevechten met je zelf behoorlijk op de goede weg)
Heb ik dat?!
Bankje.. ik kan me jouw vraag van destijds nog herinneren... moet ook niet makkelijk zijn geweest (en nog steeds)
Sgaap... lief Sgaapie... ik vind dat ik het in mijn ogen ook prima red en voor elkaar heb.. maar dat niet gezien worden in een relatie heb ik dus ook naar mijn moeder toe.. zie mij nu eens staan... waarom zijn mijn zussen beter dan ik!

de een een brave huismama de ander wereldvreemd met een wereldvreemde man die zich alleen maar van alles en iedereen terugtrekken...

*en nu ben ik wel heel eerlijk aan het biechten maar doet ook even goed om het uit te spreken*
Bankje
Ja Sgaap.. volgens mij geeft Minny aan haar kinders een mooi voorbeeld af... niet altijd perfect.. maar he dat net niet altijd perfect zijn vind ik het mooiste voorbeeld... dat is het leven namelijk!
Wordt er echt zo over je gedacht Freak of denk je dat? Heb je daar weleens over gesproken met je moeder/ouders?

Want als er iemand het prototype is van zelfstandig en sterk dan ben jij het wel. Kan me niet voorstellen dat je ouders niet apetrots op je zijn!
*
pfff zit in schrijfstand... misschien beter schrift ter hand nemen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven