Oktober 2010

24-01-2010 12:57 2477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik trek gewoon de stoute schoenen aan en open een nieuw topic! Wie heeft ook net ontdekt zwanger te zijn en is uitgerekend in oktober 2010?

Ik heb in oktober een miskraam gehad en vind het nu natuurlijk weer heel spannend om zwanger te zijn!

Dit wordt ons tweede kindje en ik ben uitgerekend op 4 oktober 2010!

Klik hier voor het topic: Vanaf 12 oktober 2010 uitgerekend

Wie sluit zich aan?

anoniem_89239 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 20:16
Reden: Even T uit de tabel gehaald
% gewijzigd
Heb net een minestrone soepje in elkaar geflanst. Met pasta, spekjes, groente, tomaat. Is erg lekker geworden.
Wij eten bij de buren
Ik eet misschien een stokbroodje met een kopje cup a soup ofzo. Maar misschien eet ik ook wel alleen waterijsjes, dan heb ik niet zo'n last van mijn keel Manlief wil pizza eten, hij gaat z'n gang maar, als ik het maar niet hoef te eten

Oh ja, Eileen! Gefeliciteerd met je besluit! Fijn dat je nu een datum hebt geprikt. Wat zeiden ze op je werk? En je secretaresse gaat je vast ook missen.

Ik heb soms ook dat ik ineens zin in iets heb. Zo dacht ik vanmorgen dat ik heel erge zin had in stokbroodje met kruidenboter, dan wil ik gelijk 2 pakjes kruidenboter meenemen. Heel verstandig 1 pakje terug gelegd en een pakje ananaskaas meegenomen. Ook lekker en ik weet zeker al ik 1 stukje stokbrood met kruidenboter heb gehad ik niet meer hoef hahaha. En het later weer uitkots En nu heb ik er al helemaal geen zin meer in

Zo heb ik ook al weken zin in een gebakken eitje, maar overgeven is goor maar een ei overgeven is 100 x zo goor! Dus dat eet ik niet.

Het plankje is ook voor straks Eileen, want dan is mijn buik zo dik dat als ik de laptop op schoot heb hem niet meer zie haha. Op de buik is heel naar, zeker als het strak warmer is en je dat warme ding op je buik wilt zetten, echt niet fijn!
Ah gatsie! Ik dacht ff kijken of er vanavond nog leuke domme tv is. Zie ik dat dat zeikw**f van een sonja B weer op tv komt. Ik ga maar eens kijken of er nog een leuke film te downloaden is. Iemand tips? Romantische komedie ofzo, iets zwaarders kan ik niet aan vrees ik hahaha.
Eileen, wat dapper van je dat je de knoop hebt doorgehakt! Hopelijk krijg je nu wat meer rust in je hoofd. Dan kom je mij straks lekker gezelschap houden in Groningen

Caro, wat vervelend dat je toch nog zo weinig kan eten. Ik herken wel wat je zegt. Ik heb soms ook ineens ergens trek in en als ik er dan aan denk dat ik dat daadwerkelijk zou eten, hoef ik het eigenlijk al niet meer. Manlief moet daar steeds erg om lachen. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in zoetigheid, alleen maar hartig zoals chips (blauwe doritos!) en rookworst van de hema!

Filmidee: ik ben zelf helemaal fan van de holiday en met dit weer is het zeker een geschikte kandidaat.

Eles, had jij niet vandaag je echo? hoe is het gegaan?
Whahahaha, rookworst van de Hema.

The holiday, ga ik opzoeken.
Hoi meiden,

Kom even snel zwaaien. Ga zo met man samen dochter op bed leggen (Jippie eindelijk weer eens een dagje/ avond samen vrij).

Ik lees hier net wat over chocoverslavingen: Heb mijn moeder een workshop bonbons/ chocolade proeven gegeven voor de moederdag voor 2 personen en raad eens wie er mee gaat??????

Las ook nog gauw wat over alcoholvrije drankjes, ik ben niet zo van de drank over het algemeen. Af en toe een roseetje als het warm is of een witte wijn of een lekker likeurtje. Ga ook maar eens een kijkje nemen bij de slijterij binnenkort. Heb op mijn eigen bruiloft bijna 3 jaar geleden aan de roze jip en janneke champagne gezeten terwijl mijn kersverse echtgenoot en de rest van de gasten aan de Kir royal zaten ( ons drankje als we iets te vieren hebben en ik niet zwanger ben)

Eileen, even maar een dikke knuffel. Wat krijg jij het voor je kiezen zeg. Echt waar in Meerdijk of waar speelt GTST zich af, zouden ze er jaloers op zijn . Dit was een dijk van een verhaallijn geweest.

Maar stoer man dat je zulke knopen hebt doorgehakt. Ik heb het wel eens vaker gezegd maar ik vind je een "stoer wijf" Misschien is het leger wel iets voor je ("Geschikt").

Caat, jeetje meis. Nog steeds zo misselijk. Ik doe nog vrolijk met je mee. Maar volgens mij echt niet zo extreem als bij jou.

Bapauw, ik moet zeggen dat ik een algeheel onthouder ben van alcohol tijdens mijn zwangerschap. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet zo'n drinker ben en ik drink net zo lief iets fris als alcohol. Behalve als ik lekker op een terras in de zon zit, dan lonken de roseetjes toch wel erg.

Zo meiden, weet even niet waar ik allemaal weer op moest reageren en dochter moet naar bed. Misschien kom ik later vanavond nog even terug.

Dikke kus voor jullie allen
Hallo dames,

Ik heb mij al een paar weken niet meer gemeld, maar lees nog wel af en toe mee.

Vandaag heb ik mijn 20-weken echo gehad! Het kindje zag er erg gezond uit, het hartje klopte goed, de hersenen waren prima en alle organen leken het ook goed te doen. Ons kindje was wel erg groot voor zijn/haar leeftijd, maar dat is ook logisch als je naar de lengte van mij en mijn man kijkt. Ze hadden ook een 4D probe op de apparatuur, dus we hebben ook ons kindje op zijn/haar duim zien zuigen en uit zien rekken. Zo ontzettend lief, ik ben zo superverliefd op ons kindje!!!

Mijn echtgenoot en ik hebben er voor gekozen om niet van te voren te weten wat het wordt, dus wij moeten een meisjes- en jongensnaam bedenken en dan is het een grote verrassing over 20 weken!

Tot zover een korte update. Veel plezier met de 20-weken echo's iedereen de komende weken!!!

Liefs
Wereldvrouw gefeliciteerd met jullie goede echo. Leuk man.

Ik ben vandaag nog zieker dan gisteren, en duik ook zo mn bed weer in. Lief moet ons zoontje maar een beetje vermaken vandaag.

Gisteravond naar de vk. Zaten er mensen die eigenlijk helemaal geen afspraak hadden. Maar omdat ze er al een poosje zaten mochten ze wel even voor ons. (ze hadden een klein meisje mee, what could I do?) Daarom was er bij ons geen tijd voor een echo en heeft ze alleen maar even geluisterd.
Wereldvrouw, gefeliciteerd met je goede echo. Nu maar lekker nagenieten he! Heb je het 'duimzuigmoment' op foto mee gekregen?

Eles, beterschap. Had je anders wel een echo gekregen dan? Krijg je die bij elke controle ofzo? Wel jammer dan, maar natuurlijk ben je gezwicht voor het kleine meisje, haha!
Wereldvrouw, wat fijn! Een goede echo!!! Gefeliciteerd. En wat knap dat jullie je nieuwsgierigheid kunnen bedwingen wat betreft het geslacht. Hebben jullie al een namenlijstje?

Wie is eigenlijk de volgende voor de 20 weken echo? Volgens mij zijn er toch ook meiden die net na het weekend een echo hebben?

Eles, jammer dat jullie geen echo hebben gehad. Is dat standaard bij elke controle? Dan wil ik ook jouw vk. Ik moet het hier helaas doen met de standaard echo's + 1 ivm bloeding. Ik denk dat ik ook een pretecho laat maken. Heb ik toen voor dochter ook laten doen.

Ik zou denk ik ook die mensen met het kleine meisje voor hebben laten gaan. Ben wat dat betreft echt een watje en vooral als ze dan ook nog een klein kindje bij hebben.....

Maar kon de vk, ondanks dat ze alleen geluisterd heeft, wel stellen dat alles goed met jou en de baby is?

Hier verder weinig nieuws. Ik ben vandaag en gister lekker vrij geweest en moet morgen nog een paar uurtjes werken ( op de werkplek) en dan nog wat thuiswerken en dan heb ik weer lekker weekend.

Gister had ik een beetje een baaldag met idem humeur en mijn arme lieve meisje moest het ontgelden. Voelde me er achteraf zo slecht onder. Gelukkig heeft dochter me allang vergeven, nu ik mezelf nog.

Fijne avond.
Hoi meiden,

Wat is iedereen stil. Alles goed met iedereen?
Hallo allemaal,

Ik breek even in vanaf het andere oktobertopic. Ik begreep dat iemand hier een hyvesgroep heeft gemaakt? Ik zou het ook erg leuk vinden om mee te praten. Kan iemand mij de link geven?

groetjes, rode bes
Rodebes, je mag me mailen op caro29viva@hotmail.com

Dan zal ik je de link sturen. Normaal doet Tjeempie dat maar die is een paar daagjes van haar rust en man aan het genieten
Kom snel bijkletsen hoor. Maar we zijn beetje druk, we zijn de bovenverdieping aan het uitmesten

Tot snel!
Hoii ben ik ook weer even, alhoewel ik weinig te melden heb eigenlijk.

Zien jullie ook zo ernorm tegen de bevalling op?? Ik wel, als ik savonds in bed lig kan ik me er al helemaal druk om maken!! Brr...

Lag er vandaag toevallig de Linda. op het werk, stond daar een heel verhaal in over bevallingen, brrrr. Ik dacht nog bij mezelf, ik moet dit niet lezen.. maar goed, nieuwschierig natuurlijk.

Maar bah, wat lijkt me dat verschrikkelijk zeg. Moet er echt niet aan denken!!

Hebben jullie dit ook zo erg?
Ben weer terug van onze korte vakantie. Het was heerlijk om een paar dagen met z'n drieën weg te zijn. Vooral zoontje heeft non stop genoten.

Maak me wel wat zorgen over de zwangerschap. Af en toe heb ik nog een kleine bloeding en deze week opeens 2 dagen achter elkaar. Ik kon de verleiding niet weerstaan om even te googelen (had me voorgenomen dat niet meer zo snel te doen) en schrok van de berichten die ik las. Hing vervolgens direct aan de telefoon bij de vk. Vandaag controle afspraak. Vk wil dat ik volgende week naast de 20 weken echo nog een extra echo laat maken in het ziekenhuis. Maandag hoor ik wanneer ik langs kan komen. Maar mocht ik dit weekend weer een bloeding hebben dan moet ik direct bellen en dan wordt er dit weekend nog een afspraak in het ziekenhuis gemaakt.

Pffff... vind het allemaal maar niks, het zit me niet lekker.
voor Eileen. Meid, ik sta niet graag in jouw schoenen, maar wat ben je dapper. Wat een klote ex! Wel goed van je dat je een aantal belangrijke knopen hebt doorgehakt. Heb je in het noorden nog vrienden wonen of wonen die allemaal in het midden van het land? Het is niet niks om de boel te verkopen, je baan op te zeggen en naar een ander deel van nederland te vertrekken.
wereldvrouw, gefeliciteerd met je goede echo!
yeah, bij de 20 weken echo gaan wij ook vragen wat het wordt. Mijn lief is overstag gegaan!
Aahh, even dikke voor jullie.

MevrJ, vriendin van mij heeft in haar zwangerschap veel bloedingen gehad. Ze had de placenta voor de baarmoedermond liggen. Op zich niet ernstig, alleen krijg je dan wel een keizersnee en dat is natuurlijk niet wat je wilt. Echt naar dat je nog steeds bloedingen hebt!

Kloontje, ik zag in het begin van de vorige zwangerschap ook tegen de bevalling op. Na een week of dertig begon ik er naar uit te zien, want dan was ik vast van de bekkenklachten af. De bevalling was op het moment zelf best heftig (mede door emoties en natuurlijk heb je pijn) maar achteraf is het me echt heel erg meegevallen. Ook nu kan ik eigenlijk niet wachten tot de bevalling. Lees niet teveel verhalen. Er zijn zoveel horrorverhalen, er zijn gelukkig ook heel veel verhalen waar echt een stuk minder horror in voor komt maar die lees je niet vaak. Waarom niet....negatieve verhalen hoor je nou eenmaal vaker, niks aan te doen. Als ik kon kiezen tussen nog 20 weken zwanger zijn of 3 keer bevallen ging ik 3 keer bevallen! Maar ja, zal toch nog zeker 20 weken zwangerschap vol moeten maken En ook dat komt goed want straks is de baby vast vaker te voelen en dat maakt het makkelijker (voor mij)

Ik ga lekker voor de tv.

Tot later...
MevrJ, wat vervelend dat je toch zoveel bloedingen hebt. Het brengt zoveel onzekerheid met zich mee. Ik heb ook het idee dat je misschien wel de placenta voor de baarmoedermond ligt.

Maar dat hoor je vast op de 20 weken echo.

Kloontje, helemaal niet bang voor zijn hoor, voor die bevalling. Het doet wel pijn, maar het geluksgevoel om je kindje daarna in je armen te hebben is zoveel waard! En aan het eind van die zwangerschap ben je het echt wel zat hoor.

En wat 29caro ook zegt, je leest en hoort altijd alleen maar de horrorverhalen. Positieve bevallingsverhalen zijn gewoon lang niet zo spannend om te vertellen. Ik zag er bij de eerste ook tegenop hoor. Maar het is me zo meegevallen. Nou heb ik geen sterke weeen gehad, wel hele effectieve rugweeen om de 8 a 10 minuten en de duur was korter dan een minuut. Had nauwelijks door dat het al was begonnen. Pas toen ik persdrang kreeg hebben we maar heel snel de verloskundige gebeld. (daarvoor voldeed ik gewoon niet aan de belcriteria)

Mijn grootste angst nu is dan ook dat de tweede veel meer pijn gaat doen. Ach, we wachten het af.
Dank jullie voor jullie adviezen over de bevalling. Brr ik zie er echt tegen op, maar probeer dan ook weer te denken, het zal er toch uitmoeten, dus dan kan je het maar beter weer gehad hebben. En het duurt toch hooguit een paar dagen.. (mijn moeder heeft 3 dagen over mij gedaan, hoezo positieve verhalen hihi)

Maar goed, als ik dan kijk naar de kinderen op mijn werk, of in de straat, deze moeders hebben het ook allemaal moeten doorstaan en lopen er nog steeds, en sommige hebben er zelf 2 of meer. Dus hoe dan ook, blijkbaar hadden ze het er nog een keer voor over.

Maar goed, hoe positief ik ook probeer te denken, het negatieve neemt zo snel weer de overhand.

Nog voor ik zwanger werd kon ik me al druk maken over bevallingen in de toekomst alleen nu komt het wel steeds dichterbij en kom ik er toch echt niet meer onderuit.

Nouja ik heb 1 tip hier op het forum toch wel echt onthouden en dat ik je tijdens de bevalling vooral niet druk te maken omdat weeen en dergelijke dan nog meer pijn gaan doen (doordat het natuurlijke stofje in de lichaam alleen zijn werk kan doen in ontspannen toestand??)

Hopen dat me dat tijdens de bevalling ook bij blijft!
Kloontje, heel goed, al die moeders lopen er nog en zijn ook nog eens aan een tweede begonnen. En hier ook al veel zwangeren die al een kindje hebben (Pinder en Tjeemp zefs al 3!!!) en doen het ook allemaal nog een keer. Het komt echt goed. En bij de eerste hoeft het persen ook niet lang te duren hoor, en uitscheuren of wat dan ook hoeft ook echt niet. Bij dochterlief heb ik 18 minuten geperst en ik had 3 hechtingen, dus het kan echt heel erg meevallen.
Kloontje, ik zie nu wel meer op tegen de bevalling dan bij dochter. Gewoon omdat ik nu weet wat ik kan verwachten. Maar sta nog steeds geen doodsangsten uit. Mij lukte het tijdens de bevalling van dochter best goed om ontspannen te blijven ( voor het grootste deel) en ik heb genoot van de endorfine's. Heb zelfs tegen man gezegd dat als ze dat spul op Heerlen station ( veel junks ivm drugstoerisme in die streek) zouden verkopen, junks er goud geld voor zouden betalen. Was door de natuurlijke pijnstilling van dat spul helemaal van de wereld. Voelde me zo stoned als een garnaal. En inderdaad als je paniekeert ga je adrenaline aanmaken en dat bevordert je ontsluitingsweeën/ ontsluiting echt niet. Dit relaas heb ik pas nog tegen een vriendinnetje gehouden die nu bijna 39 weken zwanger is.

Ik heb bij dochter ruim een uur geperst (70 min) en had 2 hechtingen en dat uitscheuren voelde ik echt niet. Had wel iets anders aan mijn hoofd. Haha.

In totaal duurde mijn bevalling wel lang ( 24 uur gelopen met een hoge vliesscheur maar zonder weeën). Toen ik eenmaal in het ziekenhuis was en werd ingeleid was dochter er 4 uur na de eerste wee. 11:45 uur eerste wee en 15:52 uur is dochter geboren. Viel me dus alleszins mee. Heb wel even een weeënstorm gehad maar dat was maar een half uur daarna mocht ik persen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven