Loeiduur dat ooglaseren!
vrijdag 14 mei 2010 om 13:19
Wil al een tijdje mijn ogen laten laseren, maar een angstig gevoel weerhoud me nog steeds. Nu ben ik op het punt gekomen dat ik me een beetje ben gaan orienteren op de mogelijkheden en kosten. De kosten vallen me trouwens behoorlijk tegen (gem. 6000 euro voor 2 ogen). Heeft iemand recente ervaringen met ooglaseren en tips voor goede organisaties die dit doen?
vrijdag 14 mei 2010 om 13:41
quote:FriendyWendy schreef op 14 mei 2010 @ 13:31:
Even opgezocht: ik heb in totaal (beide ogen samen) 2500 betaald. Duur? Ja ... maar het was elke cent waard! Ben elke dag weer zó blij dat ik het heb laten doen (toegeven: ik zag bijna niets met -6 ...)
Een paar duizend euro voor zicht te duur?
Ik wou dat alle kwalen zo goedkoop op te lossen waren.
Even opgezocht: ik heb in totaal (beide ogen samen) 2500 betaald. Duur? Ja ... maar het was elke cent waard! Ben elke dag weer zó blij dat ik het heb laten doen (toegeven: ik zag bijna niets met -6 ...)
Een paar duizend euro voor zicht te duur?
Ik wou dat alle kwalen zo goedkoop op te lossen waren.
vrijdag 14 mei 2010 om 13:42
Ik heb ook mijn ogen laten laseren, nu alweer zo'n 5 jaar geleden. ik heb er nog geen dag spijt van gehad en zou het zo weer laten doen.
ik had -7 en -7,5 dus zag inderdaad ook helemaal niets zonder bril.
ik heb toen 2000 euro per oog betaald, maar inmiddels kan het een stuk goedkoper
ik had -7 en -7,5 dus zag inderdaad ook helemaal niets zonder bril.
ik heb toen 2000 euro per oog betaald, maar inmiddels kan het een stuk goedkoper
"ik ben het, Barbabelladingdong"
vrijdag 14 mei 2010 om 13:44
quote:hvm schreef op 14 mei 2010 @ 13:25:
6000 euro voor 2 ogen? Waar zou je dat nou willen doen dan? En wat voor behandeling heb je het hier over? Ik hoor veel reclames van 600 euro per oog. Dan kom je op 1200 in totaal.
Hvm
Ja als je -0.25 hebt maar zit je aan de -3.00 of -4.00 dan betaal je opeens 1200euro per oog.
En ook ik zou enorm graag mijn ogen laten laseren ook al lijkt het me enorm eng. Heb enorm droge ogen dus lenzen gaat niet altijd en een bril vind ik vaak zo'n gedoe. Dan is ie weer vies, dan beslaat ie weer. En zonder zie ik erg weinig met 2x -4.00
6000 euro voor 2 ogen? Waar zou je dat nou willen doen dan? En wat voor behandeling heb je het hier over? Ik hoor veel reclames van 600 euro per oog. Dan kom je op 1200 in totaal.
Hvm
Ja als je -0.25 hebt maar zit je aan de -3.00 of -4.00 dan betaal je opeens 1200euro per oog.
En ook ik zou enorm graag mijn ogen laten laseren ook al lijkt het me enorm eng. Heb enorm droge ogen dus lenzen gaat niet altijd en een bril vind ik vaak zo'n gedoe. Dan is ie weer vies, dan beslaat ie weer. En zonder zie ik erg weinig met 2x -4.00
vrijdag 14 mei 2010 om 13:44
Ik persoonlijk zou het niet doen, ik stoor me niet aan mijn bril en er zijn natuurlijk risico`s. Nu kan ik dan zonder bril ook nog wel zien alleen veraf is dan een beetje moeilijker.
Ik heb geen idee wat het kost, volgens de reclames is het niet zo duur als jij nu zegt. Maar misschien is dat voor andere sterktes?
Ik heb geen idee wat het kost, volgens de reclames is het niet zo duur als jij nu zegt. Maar misschien is dat voor andere sterktes?
vrijdag 14 mei 2010 om 13:48
zelf 7 jaar geleden laten doen, best een financiele investering, maar het zeker waard. had namelijk -5. heerlijk om 's ochtends wakker te worden en meteen te kunnen zien hoe laat het is of ongestoord te kunnen sporten en geen gepiel met lenzen op kampeervakantie.
bedenk dat als je je ogen niet lasert, je de komende 10 jaar ook kosten hebt (lenzen, vloeistof, bril).. bij mij waren de kosten voor 10 jaar lenzen + bril even hoog als laseren.
heb dat zelf laten doen bij ***. Waarschijnlijk niet de goedkoopste optie, maar wel goed gevoel, kwaliteit en nazorg (controles etc)
er was een vooronderzoek. daar doen ze allerlei testen om vast te kunnen stellen of de behandeling wel mogelijk is en hoe groot de slaagkans is (afhankelijk van sterkte, cilinder, leeftijd, grote van pupillen etc).
bedenk dat als je je ogen niet lasert, je de komende 10 jaar ook kosten hebt (lenzen, vloeistof, bril).. bij mij waren de kosten voor 10 jaar lenzen + bril even hoog als laseren.
heb dat zelf laten doen bij ***. Waarschijnlijk niet de goedkoopste optie, maar wel goed gevoel, kwaliteit en nazorg (controles etc)
er was een vooronderzoek. daar doen ze allerlei testen om vast te kunnen stellen of de behandeling wel mogelijk is en hoe groot de slaagkans is (afhankelijk van sterkte, cilinder, leeftijd, grote van pupillen etc).
anoniem_37904 wijzigde dit bericht op 14-05-2010 22:53
Reden: naam weggehaald
% gewijzigd
vrijdag 14 mei 2010 om 13:49
quote:Flashy schreef op 14 mei 2010 @ 13:44:
Ik persoonlijk zou het niet doen, ik stoor me niet aan mijn bril en er zijn natuurlijk risico`s. Nu kan ik dan zonder bril ook nog wel zien alleen veraf is dan een beetje moeilijker.
Weet je dat die risico's niet veel anders zijn dan dagelijks lenzen dragen?
Ter vergelijking: de kans op een infectie in het hoornvlies na een laser behandeling (1-4: 10.000) is minder groot dan bij het dragen van contact lenzen(afhankelijk van het type contact lens en draag gewoonte 5-20:10.000).
Weet je dat die risico's niet veel anders zijn dan dagelijks lenzen dragen?
Ter vergelijking: de kans op een infectie in het hoornvlies na een laser behandeling (1-4: 10.000) is minder groot dan bij het dragen van contact lenzen(afhankelijk van het type contact lens en draag gewoonte 5-20:10.000).
vrijdag 14 mei 2010 om 13:55
quote:TouchOfPink schreef op 14 mei 2010 @ 13:44:
[...]
2x 1200 is nog steeds 2400 en geen 6000 euro. Ik heb 6 jaar geleden mijn ogen laten laseren. (had -6) en ik heb er niet meer dan 1800 euro voor betaald. Tot op de dag van vandaag ben ik zeer tevreden. Zit nou rond de - 0.5, maar daar kan ik zeer goed mee leven.
Als je droge ogen hebt kun je trouwens vaak niet gelaserd worden, omdat na het laseren je ogen nog droger kunnen worden.
En wat een zeer belangrijk ding is om naar te kijken bij verschillende klinieken is de mate van nazorg die ze bieden. Veel mensen kijken naar de prijs, maar de nazorg is echt heel belangrijk. Kun je ergens goed terecht mocht er toch een probleem optreden.
Hvm
[...]
2x 1200 is nog steeds 2400 en geen 6000 euro. Ik heb 6 jaar geleden mijn ogen laten laseren. (had -6) en ik heb er niet meer dan 1800 euro voor betaald. Tot op de dag van vandaag ben ik zeer tevreden. Zit nou rond de - 0.5, maar daar kan ik zeer goed mee leven.
Als je droge ogen hebt kun je trouwens vaak niet gelaserd worden, omdat na het laseren je ogen nog droger kunnen worden.
En wat een zeer belangrijk ding is om naar te kijken bij verschillende klinieken is de mate van nazorg die ze bieden. Veel mensen kijken naar de prijs, maar de nazorg is echt heel belangrijk. Kun je ergens goed terecht mocht er toch een probleem optreden.
Hvm

vrijdag 14 mei 2010 om 14:53
Voor degenen die het hebben laten doen:
Is de correctie echt volledig geweest?
Of heb je na het laseren toch een kleine afwijking overgehouden
(+ of - 0.25/0.50)?
Dat houdt mij namelijk tegen: als ik laat laseren wil ik erna ook echt goed kunnen zien, en niet toch een stukje minder dan nu met bril of lenzen.
Is de correctie echt volledig geweest?
Of heb je na het laseren toch een kleine afwijking overgehouden
(+ of - 0.25/0.50)?
Dat houdt mij namelijk tegen: als ik laat laseren wil ik erna ook echt goed kunnen zien, en niet toch een stukje minder dan nu met bril of lenzen.

vrijdag 14 mei 2010 om 14:55
Ika, ik heb een kleine afwijking overgehouden, maar dat is zo weinig, dat je dat eigenlijk niet merkt.
Ik heb geloof ik iets van -0.25. Bijna iedereen ter wereld heeft dat ongeveer. En dat merk je gewoon niet.
het enige waar ik last van heb is in de auto, s'avonds in het donker als het regent. Dan moet ik me heel erg concentreren om tussen de witte strepen te blijven. Maar goed, man houd van auto rijden en hoef ik dan dus bijna nooit te rijden. Rij ik wel, dan is het gewoon even goed opletten.
Ik heb geloof ik iets van -0.25. Bijna iedereen ter wereld heeft dat ongeveer. En dat merk je gewoon niet.
het enige waar ik last van heb is in de auto, s'avonds in het donker als het regent. Dan moet ik me heel erg concentreren om tussen de witte strepen te blijven. Maar goed, man houd van auto rijden en hoef ik dan dus bijna nooit te rijden. Rij ik wel, dan is het gewoon even goed opletten.
vrijdag 14 mei 2010 om 15:00
Ik ben zelf bij *** geweest. Ik vond de sfeer daar erg prettig en open, in tegenstelling tot ***. Daar waren een paar oogartsen die het naast hun werk hadden opgezet. Ik ben toen naar een info-avond geweest. Ze hadden het alleen maar over de goede resultaten die ze behaalden. Toen ik ging vragen naar de overige procenten (die kennelijk toch niet zo goed gelukt waren) kreeg ik daar geen antwoord op. Bovendien kreeg je gelijk een financieringsplan onder je neus gedrukt voor de 4400 euro die je mocht ophoesten. Ik weet niet of dat nu nog steeds zo is, maar het stootte me toen in ieder geval heel erg tegen de borst. Dus daarna allerlei andere klinieken gebeld en langsgegaan (eigenlijk dus gewoon geshopt, en gekeken wat mij het meest beviel) en vrijblijvende vooronderzoeken gehad. En ook lastige vragen gesteld, en gekeken hoe ze daar op reageerden.
Mja, het is dus een verhaal van 6 jaar geleden, ik heb werkelijk geen idee hoe het tegenwoordig allemaal is. Je moet toch vooral op je eigen gevoel afgaan, en voel je nergens toe verplicht als je je er niet prettig bij voelt. Het zijn toch je ogen, en een reservepaar heb je niet.
Hvm
Mja, het is dus een verhaal van 6 jaar geleden, ik heb werkelijk geen idee hoe het tegenwoordig allemaal is. Je moet toch vooral op je eigen gevoel afgaan, en voel je nergens toe verplicht als je je er niet prettig bij voelt. Het zijn toch je ogen, en een reservepaar heb je niet.
Hvm
anoniem_37904 wijzigde dit bericht op 14-05-2010 22:41
% gewijzigd

vrijdag 14 mei 2010 om 15:04
Ik heb het al behoorlijk lang geleden laten doen.. in 1993 volgens mij.. Ik heb er ook nog geen dag spijt van gehad.. Er staat me iets bij dat ik destijds 4000 GULDEN per oog heb betaald of zo.. Weet het niet meer precies..
Meteen na de operatie zat ik op 0.0, maar in de jaren daarna is m'n zicht simpelweg weer wat slechter geworden, dus zit ik nu op -0.75 of zo.. Ik heb er totaal geen last van.. kan tv kijken, ondertitels lezen, dus ik kan hier heel goed mee leven..
En dat het niet meer helemaal 0.0 is, heeft niks met de laseroperatie te maken maar simpelweg met het feit dat mijn ogen slechter zijn geworden..
Overigens bieden klinieken tegenwoordig vaak een soort 'garantie' dat ze nog een keer laseren als je niet dichtgenoeg bij de 0.0 zit..
Ik ben er altijd heel blij mee geweest en zou het zo weer doen..
Meteen na de operatie zat ik op 0.0, maar in de jaren daarna is m'n zicht simpelweg weer wat slechter geworden, dus zit ik nu op -0.75 of zo.. Ik heb er totaal geen last van.. kan tv kijken, ondertitels lezen, dus ik kan hier heel goed mee leven..
En dat het niet meer helemaal 0.0 is, heeft niks met de laseroperatie te maken maar simpelweg met het feit dat mijn ogen slechter zijn geworden..
Overigens bieden klinieken tegenwoordig vaak een soort 'garantie' dat ze nog een keer laseren als je niet dichtgenoeg bij de 0.0 zit..
Ik ben er altijd heel blij mee geweest en zou het zo weer doen..
vrijdag 14 mei 2010 om 15:05
In het begin had ik echt 0.0. Ik kon echt megascherp kijken. Met de jaren is het een beetje afgezwakt. (Je weet toch nooit zeker hoe je ogen zich ontwikkelen). Ik draag er geen bril voor in het dagelijks leven. Ik heb er geen last van, alleen voor het autorijden gebruik ik een brilletje, gewoon om voor mezelf er zeker van te zijn dat ik ook echt alles zie.
Ik ben echt heel erg blij met het resultaat. Nu nog na 6 jaar dwing ik mezelf om er elke dag even bij stil te staan, dat ik alles weer zo geweldig goed mag zien, want met - 6 was ik bijna stekeblind. En 's nachts altijd struikelend naar het toilet, dat is dus ook verleden tijd, hahaha...
Hvm
Ik ben echt heel erg blij met het resultaat. Nu nog na 6 jaar dwing ik mezelf om er elke dag even bij stil te staan, dat ik alles weer zo geweldig goed mag zien, want met - 6 was ik bijna stekeblind. En 's nachts altijd struikelend naar het toilet, dat is dus ook verleden tijd, hahaha...
Hvm

vrijdag 14 mei 2010 om 15:09
vrijdag 14 mei 2010 om 15:36
vrijdag 14 mei 2010 om 16:09
Ik heb aan beide ogen een uurtje last gehad. Daarna niet meer. Maar dat is per persoon weer anders. Het hangt er ook vanaf voor welke methode van laseren je kiest, en wat het beste is voor je oog. Bij Lasek wordt een stukje hoornvlies van je oog geschraapt (lekker verhaal) en daar hou je langer last van dan wanneer je de de Lasikmethode toepast, waarbij een flapje gesneden wordt, die weer teruggelegd wordt.
Maar ik zou zeggen; kijk even op het forum wat ik als tip gaf, daar wordt echt heel veel uitgelegd.
Hvm
Maar ik zou zeggen; kijk even op het forum wat ik als tip gaf, daar wordt echt heel veel uitgelegd.
Hvm

vrijdag 14 mei 2010 om 18:49
Ik heb een klein half jaar geleden mijn ogen laten laseren bij ***. De prijs was 1999 ¤ voor 2 ogen, het vooronderzoek kostte 95 euro. Ik ben erg tevreden over de nazorg, je kunt ze echt 24 uur per dag bellen en meteen langs voor een extra controle.
Ik heb de Femtosecond Lasik behandeling gehad, mijn sterkte was een ruime -8 en -9!! Qua pijn viel het mee, je ogen worden met druppels verdoofd. Het enige vervelende was het flapje losmaken omdat er dan wat druk op je oog komt te staan. De behandeling zelf was zo gepiept. Qua napijn viel het me mee. Je ogen zijn nog verdoofd, als de verdoving uit begint te werken voelt het vervelend, het prikt, maar ik heb 2 paracetamol genomen en ben lekker met mijn ogen dicht blijven liggen. Ongeveer 4 uur na de behandeling had ik geen pijn meer en kon ik direct goed zien. Al met al heb ik er absoluut geen spijt van.
Ik heb de Femtosecond Lasik behandeling gehad, mijn sterkte was een ruime -8 en -9!! Qua pijn viel het mee, je ogen worden met druppels verdoofd. Het enige vervelende was het flapje losmaken omdat er dan wat druk op je oog komt te staan. De behandeling zelf was zo gepiept. Qua napijn viel het me mee. Je ogen zijn nog verdoofd, als de verdoving uit begint te werken voelt het vervelend, het prikt, maar ik heb 2 paracetamol genomen en ben lekker met mijn ogen dicht blijven liggen. Ongeveer 4 uur na de behandeling had ik geen pijn meer en kon ik direct goed zien. Al met al heb ik er absoluut geen spijt van.
anoniem_37904 wijzigde dit bericht op 14-05-2010 22:46
% gewijzigd
vrijdag 14 mei 2010 om 20:54
Ik heb het in 2006 laten doen bij *** dmv de lasekmethode. Ik heb er toen 2000 euro per oog voor betaald. Later is de prijs dacht ik omlaag gegaan. Ik heb het in de juiste periode laten doen want toen kon je nog een gedeelte via de belasting terugkrijgen. Ik heb er geen moment spijt van gehad, ja wel spijt dat ik het niet eerder heb laten doen.
Ik had -5,5 en -4. Heb weinig klachten nadien gehad, en ben erg tevreden over ***. Prima voorlichting en nazorg gehad
Ik had -5,5 en -4. Heb weinig klachten nadien gehad, en ben erg tevreden over ***. Prima voorlichting en nazorg gehad
anoniem_37904 wijzigde dit bericht op 14-05-2010 22:49
% gewijzigd