kruidengeval - hoe heet zoiets en waar te koop?

13-05-2010 22:52 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik normaliter mij wel hou aan de kruiden die ergens in moeten ben ik op vakantie iets minder veeleisend. Ik neem dan altijd zo'n busje mee met meerdere openingen waarin dan meerdere kruiden zitten. Vaak peper, zout, kerrie, paprika, oregano etc.

Lekker handig voor op vakantie.

Nou had ik ooit 100 jaar geleden zo'n busje op de kop getikt maar joost mag weten waar ik het gekocht heb.

Hoewel ik in het buitenland vaak leuke kruidendingen meeneem (gedroogd uiteraard) vind ik zo'n standaard busje met al die kruiden-in-een wel erg handig.

Nu dat het busje echt helemaal leeg is en het niet navulbaar is vroeg ik mij af:

- hoe noem je zoiets kruiderigs multifunctioneel?

- waar te koop?

Ik google me suf, heb al bij de Aldi, AH, Lidl en ook Xenos gekeken, maar kan het niet vinden.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 13 mei 2010 @ 23:23:

Ik doe het meestal op mijn hand en dan mik ik het in de pan. Dat voorkomt de damp (vocht) in de kruiden.Hmm. maar dat blijkt niet afdoende. Ik hoor wel eens: gewoon een paar droge korrels rijst in het potje. Nou lukt dat wel met de meeste potjes maar niet met zo'n 'all-in-one' geval.
quote:kiss86 schreef op 13 mei 2010 @ 23:05:

xenos, die heeft zelfs voor 1 euro een minisleutelhangervariant hahaha...

Juist! Die heeft mijn zoon

Ik heb een oude gewoon nagevuld met kruiden die ik wel gebruik. O.a. hindoestaanse kerrie, gerookte paprika en ras el hanout.
Ik heb die gekocht bij de Action, 50 euro cent.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Gewoon bij AH, onderste schap van het kruidenvak, wel duurder dan bij Xenos.

Heb er nu geloof ik 3 omdat ik steeds vergeet dat ik 'm nog heb en weer een nieuwe koop.
Vast mosterd, maar ik zag hem net nog bij de Action. Bij de camping en bbq-zut op een kopstelling.

En nu ga ik weer aan het werk
Dank jullie wel allemaal. Tot mijn verbazing was ik vandaag in een kleine AH, formaat 3 ofzo. En die had hem! Terwijl mijn grote AppieHappie wat een 5 is, hem niet had.

Maar we kunnen weer 100 vakanties voort :-)
Twee keer is overdreven
Grappig, want ik bedacht me vanochtend (terwijl ik de boodschappen bij de AH deed) nog dat ik 'm daar inderdaad ook wel eens had gezien! Klaar om op vakantie te gaan dus
Peas on earth!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 14 mei 2010 @ 19:53:

Grappig, want ik bedacht me vanochtend (terwijl ik de boodschappen bij de AH deed) nog dat ik 'm daar inderdaad ook wel eens had gezien! Klaar om op vakantie te gaan dus Muis zit er al weken klaar voor :-) maar het duurt nog 2 maanden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven