help alsjeblieft..?!

16-05-2010 01:28 300 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi iedereen, graag wil ik aan jullie mijn verhaal kwijt en hoop dat jullie me kunnen helpen hoe en wat ..? heb van de week ook iets gepost hier maar na dit terug gelezen te hebben heb ik daar toch een hoop dingen weggelaten hoop dat jullie me kunnen helpen.....:(

Ik ben 22 en mijn ex:( 25 na 7 jaar relatie heeft hij er een punt achter gezet,...we hadden net een half jaar geleden een huis gekocht samen alles was gewoon super...

op het moment dat we samen gingen wonen kwam ik er achter dat hij al een aantal maanden (3) een vrouwelijke collega hielp bij het opbouwen van haar swingers internet site...hij vertelde me dat hij het niet tegen me verteld had omdat hij bang was dat ik jaloers zou worden ,... omdat ik dat nogal snel ben.... begreep dit wel van hem maar toch zat het me niet lekker..ik moet wel even vertellen dat deze vrouwelijke collega bekend staat als een vrouw die ''vroeger'' veel relatie's naar de knoppen geholpen heeft omdat dit haar blijkbaar een kick gaf...en ik regelmatig gewaarschuwd werd voor haar dat ik met haar op moest passen..

Ook vondt ik een sms van haar in zij telefoon : mijn knie is kapot dankzij jou..Xx

dit riep ?? bij mij op en heb hem toen ook gevraagd waar dit smsje over ging.. hij vertelde me dat het kwam omdat ze in ons huis was komen kijken en haar knie tegen de trap had gestoten ..?! Okee dacht ik dat kan ik vertrouwde hem daarin.! dacht wel waarom is ze hier geweest terwijl ik hier niet was...?

maar toch zat het me gewoon niet lekker en waren er elke keer discussies over..dat smsje spookte constant door mijn hoofd en ging er maar niet uit ... kwam dit omdat ik zo jaloers ben ..?

heb er veel gesprekken met hem over gehad en hij zei dat het echt niets meer was dan een vriendschap tussen hem en haar... en zijn hulp voor de site.. Op een gegeven moment ging zei ( die overigens gewoon getrouwd is )steeds vaker bellen dat ze problemen had met haar pc en moest mijn vriend er regelmatig naar toe dit zat me ook gewoon niet lekker .zat ik weer alleen op de bank..:( Na weer discussie op discussie hebben we er echt een goed gesprek over gehad en heb ik gezegt dat ik het er echt heel moeilijk mee had... hij heeft toen het contact met haar verbroken !( 3,5 maand) In deze tijd ging alles SUPER tussen ons. alleen bleef ik rotopmerkingen over haar maken als ik haar zag ... Dat is niet goed van me dat weet ik ...:(

Vervolgens in deze periode stond mijn vriend te praten met een andere vrouw in de kroeg ook hier maakte ik een opmerking over...

Stom!!!!

Na een tijdje heeft mijn vriend toch het contact met haar weer opgepakt..(waarschijnlijk omdat ik niet ophield met mijn opmerkingen...?!?) hier kwam ik achter omdat hij zich op zou laten halen door een mannelijke collega die bleek vrij te zijn... dus kwam zei hem halen ... Hij loog hierover tegen mij...Heb dit die dag met hem besproken en hij was gewoon bang voor ruzie hij wilde me een x een ochtend uit laten slapen zodat ik eindelijk eens mijn rust kon pakken.. en was bang dat als hij zou zeggen dat zei hem kwam halen...ik hem weg gebracht had.! begrijp dit ook wel...

Na een goed gesprek leek alles goed te zijn ging naar mijn werk en ging vol plezier naar huis! eenmaal thuis aangekomen zag ik dat er visite geweest was . vroeg het aan hem en idd zijn vrouwelijke collega bleek langs geweest te zijn..terwijl we de afspraa gemaakt hadden dat ze niet in mijn huis zou komen terwijl ik er niet was... Je raadt het al dit ontplofte in een grote ruzie met als gevolg dat ik weer terug bij mijn moeder stond met mijn koffertjes ...relatie over:( 7 jaar...

inmiddels staat ons huis te koop en voel ik me gewoon ontzettend klote ik mis hem en wil dolgraag dat het goed komt...

ook weet ik dat hij gewoon boos was dat ik hem niet vertrouwde... en daarom dit de druppel was..!

Weet echt niet meer wat ik hier mee aan moet heb hem verteld hoe zielsveel ik van hem hou! maar hij wil op dit moment rust ...en heb het idee dat hij het zelf ook niet goed meer weet !

1 DING weet ik zeker hij is de liefde van mijn leven !!!!!!

ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen..

thnx alvast

liefs
quote:BWitched schreef op 16 mei 2010 @ 02:24:

Dat zij van haar man alles mag en kan, wil nog niet automatisch zeggen dat de jouwe haar besprongen heeft.

Ik begrijp wel heel goed dat jij niet wil dat hij contacten met haar heeft, en zeker niet dat hij met haar een swingerssite bouwt. Maar eeeeh, jij wil hem terug, hij jou ook en eigenlijk vertrouw je hem wel. Waarom zou je die 7 jaar kapot laten maken?Goede post!
quote:Dana schreef op 16 mei 2010 @ 02:25:

Ik weet niet of je een (vast heel goede) reden hebt om niet op mijn eerdere bericht te reageren, dus behalve in dit berichtje zal ik daar verder niet over blijven zeuren. Maar zolang jullie allebei niet heel hard aan de slag gaan om de houding en instelling van jullie allebei fiks te veranderen (evt. samen, in relatietherapie), is deze relatie volgens mij sowieso ten dode opgeschreven. Ik las geloof ik ook ergens dat je begin twintig bent - dan kun je nog helemaal niet zeker weten of dit de man van je leven is. Neem de ervaring die je met hem hebt opgedaan mee (zowel de positieve als de negatieve ervaringen) in je verdere leven. Als je er serieus mee aan de slag gaat dan zul je daar je hele verdere leven iets aan hebben. Met hem of zonder hem, maar kijk nu eerst eens naar de toekomst (dus naar wat je nu zelf kunt ondernemen om in elk geval je eigen onzekere levenshouding wat positiever om te buigen) voor je weer terug probeert te hollen naar een man die je om wat voor reden dan ook nú niet gelukkig kan maken.

Als jullie nú weer bij elkaar kruipen en proberen op de oude voet verder te gaan, zonder goede communicatie, dan voorspel ik een hoop van dit soort situaties.

Sterkte, en go for it! Zolang je niet op je eigen benen kunt staan zónder hem, heb je ook weinig te bieden áán hem.

Dank je wel

en sorry waren ineens een hoop reacties tegelijk was niet mijn bedoeling je hebt gelijk in alles wat je inderdaad hierboven schrijft ..relatietherapie leek voor mij ook een goede oplossing maar weet niet of hij daar voor open staat ... en heb dat de afgelopen weken ook niet aan hem voorgesteld omdat hij op dat moment vast van zijn besluit was ....maar merk nu op sommige momenten dat het hem ook totaal niet lekker zit en hij net zoveel verdriet heeft...

dank je wel
Tuurlijk werkt het egostrelend bij een man als een leuke vrouw hem in vertrouwen neemt en hem of haar seksleven vertelt en ook nog graag een blootfoto van hem wil.

Een echte (bezette) vent laat het daarbij en kapt het contact af.

Wat nou als het andersom was geweest? Als jij in zijn schoenen had gestaan, dan was hij toch hoop ik ook wel jaloers geworden?

Als je toch verder met hem wilt, dan zul je hem moeten vergeven en hem weer gaan vertrouwen. Is dat een reele optie?
quote:BWitched schreef op 16 mei 2010 @ 02:24:

Dat zij van haar man alles mag en kan, wil nog niet automatisch zeggen dat de jouwe haar besprongen heeft.

Ik begrijp wel heel goed dat jij niet wil dat hij contacten met haar heeft, en zeker niet dat hij met haar een swingerssite bouwt. Maar eeeeh, jij wil hem terug, hij jou ook en eigenlijk vertrouw je hem wel. Waarom zou je die 7 jaar kapot laten maken?

dat klopt en dat is waarschijnlijk ook een stuk onzekerheid van mij ..

ik weet ook niet goed meer hoe ik alles aan hem duidelijk moet maken weet niet of hij echt wil dat het goed komt... maar weet wel dat hij nieet voor 200% achter zijn besluit staat ...

en dat hij het ook erg moeilijk heeft
Den dat het gewoon echt goed is het even te laten rusten en jij proberen rust in je hoofd ook te krijgen zodat je er met een heldere blik naar kunt kijken. Waar twee vechten hebben twee schuld (meestal) dus het ligt echt niet alleen aan jou. Snap wel het gevoel waar je nu in zit en dat je denkt...oh en als ik dit maar anders had gedaan en als ik toen anders had gereageerd. Maar het werkt natuurlijk van twee kanten. Hij heeft jou ook echt dingen gevraagd die, als ik mijn partner goed zou kennen na zo'n lange tijd, ik niet zou vragen als ik de reactie al wist. NIet teveel aan jezelf twijfelen en kijk of er nog kansen zijn als je wat afstand hebt genomen.
quote:Vl43inder schreef op 16 mei 2010 @ 02:32:

Tuurlijk werkt het egostrelend bij een man als een leuke vrouw hem in vertrouwen neemt en hem of haar seksleven vertelt en ook nog graag een blootfoto van hem wil.

Een echte (bezette) vent laat het daarbij en kapt het contact af.

Wat nou als het andersom was geweest? Als jij in zijn schoenen had gestaan, dan was hij toch hoop ik ook wel jaloers geworden?

Als je toch verder met hem wilt, dan zul je hem moeten vergeven en hem weer gaan vertrouwen. Is dat een reele optie?

Ja heb de situatie naar hem toe toen ook omgedraaid en kreeg min of meer een reactie dat het toch echt aan mijn jaloezie lag...

ik zou hem dit kunnen vergeven en voor 500% voor mijn relatie met hem willen gaan!!!
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:blackberrygirl schreef op 16 mei 2010 @ 02:35:

[...]

ik zou hem dit kunnen vergeven en voor 500% voor mijn relatie met hem willen gaan!!!

Hoe zie je dat dan concreet voor je?

(Niet om belerend te zijn, maar ik wel echt graag weten hoe anderen denken te vergeven omdat dat iets is waar ik ook mee zit in mijn relatie, heeft niets te maken met derden in de relatie overigens bij mij).
200, 500

100% lijkt me genoeg.

Sorry.. Voor mij is het ook laat
quote:Kleintjecool schreef op 16 mei 2010 @ 02:35:

Den dat het gewoon echt goed is het even te laten rusten en jij proberen rust in je hoofd ook te krijgen zodat je er met een heldere blik naar kunt kijken. Waar twee vechten hebben twee schuld (meestal) dus het ligt echt niet alleen aan jou. Snap wel het gevoel waar je nu in zit en dat je denkt...oh en als ik dit maar anders had gedaan en als ik toen anders had gereageerd. Maar het werkt natuurlijk van twee kanten. Hij heeft jou ook echt dingen gevraagd die, als ik mijn partner goed zou kennen na zo'n lange tijd, ik niet zou vragen als ik de reactie al wist. NIet teveel aan jezelf twijfelen en kijk of er nog kansen zijn als je wat afstand hebt genomen.

dank je wel.. ja ga dat ook doen nu leuke dingen met mijn vriendinnen proberen te doen ff mijn gedachten ergens anders!

ja en inderdaad denk ik van wat als ik dit anders had gedaan...?

maar dan denk ik ook gelijk weer ... volgens mij zouden veel vrouwen zo gereageert hebben.... en mannen andersom ook...

ik laat hem nu ook met rust en als ik niks van hem hoor uitzichzelf zegt dat voor mij ook genoeg denk ik ....
Nou, proberen te vergeven voelt wel als 500% eigenlijk.
quote:Vl43inder schreef op 16 mei 2010 @ 02:37:

[...]

Hoe zie je dat dan concreet voor je?

(Niet om belerend te zijn, maar ik wel echt graag weten hoe anderen denken te vergeven omdat dat iets is waar ik ook mee zit in mijn relatie, heeft niets te maken met derden in de relatie overigens bij mij).bv therapie samen er voor knokken maar dat moet dan ook echt samen zijn! ik moet dan zeker weten dat hij er ook helemaal voor gaat
quote:Vl43inder schreef op 16 mei 2010 @ 02:39:

Nou, proberen te vergeven voelt wel als 500% eigenlijk.inderdaad;)
quote:Vl43inder schreef op 16 mei 2010 @ 02:39:

Nou, proberen te vergeven voelt wel als 500% eigenlijk.
Als jullie in relatietherapie gaan, wat is dan jullie/jouw/zijn doel?

Een gelukkige relatie natuurlijk, maar helaas is het handiger om een concreter, objectiever doel te stellen.

Ik kan me zo voorstellen dat jouw doel zou kunnen zijn: minder jaloers, vergeven, weer vertrouwen. Maar zou hij ook een doel kunnen hebben?
quote:Vl43inder schreef op 16 mei 2010 @ 02:44:

Als jullie in relatietherapie gaan, wat is dan jullie/jouw/zijn doel?

Een gelukkige relatie natuurlijk, maar helaas is het handiger om een concreter, objectiever doel te stellen.

Ik kan me zo voorstellen dat jouw doel zou kunnen zijn: minder jaloers, vergeven, weer vertrouwen. Maar zou hij ook een doel kunnen hebben?ja over mijn doel heb je gelijk !! zijn doel zou kunnen zijn dat hij mij vertrouwt dat ik niet meer jaloers.. wil/zal zijn ! als hij maar eerlijk tegen me is
Ik ben 27 dus we schelen niet echt heel erg veel (jeuh ik voel me niet oud) maar ik vind het schrikbarend als je op je 22e al naar een relatietherapeut moet.
quote:Wittedruif schreef op 16 mei 2010 @ 02:47:

Ik ben 27 dus we schelen niet echt heel erg veel (jeuh ik voel me niet oud) maar ik vind het schrikbarend als je op je 22e al naar een relatietherapeut moet.snap dat je dat schrikbarend vindt maar als je dat voor mij de manier is om mijn relatie van 7 jaar te redden heb ik dat er voor over
quote:blackberrygirl schreef op 16 mei 2010 @ 02:46:

[...]

ja over mijn doel heb je gelijk !! zijn doel zou kunnen zijn dat hij mij vertrouwt dat ik niet meer jaloers.. wil/zal zijn ! als hij maar eerlijk tegen me is

Het spijt me echt Blackberrygirl maar dit gaat toch echt te ver vind je niet?

"zijn doel zou kunnen zijn"...
quote:blackberrygirl schreef op 16 mei 2010 @ 02:49:

[...]

snap dat je dat schrikbarend vindt maar als je dat voor mij de manier is om mijn relatie van 7 jaar te redden heb ik dat er voor over
quote:blackberrygirl schreef op 16 mei 2010 @ 02:49:

[...]

snap dat je dat schrikbarend vindt maar als je dat voor mij de manier is om mijn relatie van 7 jaar te redden heb ik dat er voor over
quote:Wittedruif schreef op 16 mei 2010 @ 02:47:

Ik ben 27 dus we schelen niet echt heel erg veel (jeuh ik voel me niet oud) maar ik vind het schrikbarend als je op je 22e al naar een relatietherapeut moet.Ik ook maar ik had op die leeftijd geen relatie van 7(!) jaar. Tjoepie, wat gebeurt er van je 15e tot je 22e veel, qua alles en met name keuzes!
quote:Wittedruif schreef op 16 mei 2010 @ 02:49:

[...]

Het spijt me echt Blackberrygirl maar dit gaat toch echt te ver vind je niet?

"zijn doel zou kunnen zijn"...

waarom vindt je dit te ver gaan dan...?

ik vindt 7 jaar weggooien ver gaan zonder daar verder iets voor te proberen samen
Dat jij hier voor hem in aan het vullen bent wat zijn doel zou kunnen (of is het moeten) zijn.

Terwijl hij waarschijnlijk nog niet eens weet dat jij aan het bedenken bent om hem te gaan voorleggen dat jullie in relatietherapie gaan.

Verwarrend he?
quote:Kleintjecool schreef op 16 mei 2010 @ 02:50:

[...]

Ik ook maar ik had op die leeftijd geen relatie van 7(!) jaar. Tjoepie, wat gebeurt er van je 15e tot je 22e veel, qua alles en met name keuzes!dat klopt inderdaad er gebeurt heel veel en dat hebben Hij en Ik samen ook doorstaan daarom vindt ik ook dat ik hier samen met hem voor moet vechten! en wil ik daar ook voor vechten ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven