help alsjeblieft..?!

16-05-2010 01:28 300 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi iedereen, graag wil ik aan jullie mijn verhaal kwijt en hoop dat jullie me kunnen helpen hoe en wat ..? heb van de week ook iets gepost hier maar na dit terug gelezen te hebben heb ik daar toch een hoop dingen weggelaten hoop dat jullie me kunnen helpen.....:(

Ik ben 22 en mijn ex:( 25 na 7 jaar relatie heeft hij er een punt achter gezet,...we hadden net een half jaar geleden een huis gekocht samen alles was gewoon super...

op het moment dat we samen gingen wonen kwam ik er achter dat hij al een aantal maanden (3) een vrouwelijke collega hielp bij het opbouwen van haar swingers internet site...hij vertelde me dat hij het niet tegen me verteld had omdat hij bang was dat ik jaloers zou worden ,... omdat ik dat nogal snel ben.... begreep dit wel van hem maar toch zat het me niet lekker..ik moet wel even vertellen dat deze vrouwelijke collega bekend staat als een vrouw die ''vroeger'' veel relatie's naar de knoppen geholpen heeft omdat dit haar blijkbaar een kick gaf...en ik regelmatig gewaarschuwd werd voor haar dat ik met haar op moest passen..

Ook vondt ik een sms van haar in zij telefoon : mijn knie is kapot dankzij jou..Xx

dit riep ?? bij mij op en heb hem toen ook gevraagd waar dit smsje over ging.. hij vertelde me dat het kwam omdat ze in ons huis was komen kijken en haar knie tegen de trap had gestoten ..?! Okee dacht ik dat kan ik vertrouwde hem daarin.! dacht wel waarom is ze hier geweest terwijl ik hier niet was...?

maar toch zat het me gewoon niet lekker en waren er elke keer discussies over..dat smsje spookte constant door mijn hoofd en ging er maar niet uit ... kwam dit omdat ik zo jaloers ben ..?

heb er veel gesprekken met hem over gehad en hij zei dat het echt niets meer was dan een vriendschap tussen hem en haar... en zijn hulp voor de site.. Op een gegeven moment ging zei ( die overigens gewoon getrouwd is )steeds vaker bellen dat ze problemen had met haar pc en moest mijn vriend er regelmatig naar toe dit zat me ook gewoon niet lekker .zat ik weer alleen op de bank..:( Na weer discussie op discussie hebben we er echt een goed gesprek over gehad en heb ik gezegt dat ik het er echt heel moeilijk mee had... hij heeft toen het contact met haar verbroken !( 3,5 maand) In deze tijd ging alles SUPER tussen ons. alleen bleef ik rotopmerkingen over haar maken als ik haar zag ... Dat is niet goed van me dat weet ik ...:(

Vervolgens in deze periode stond mijn vriend te praten met een andere vrouw in de kroeg ook hier maakte ik een opmerking over...

Stom!!!!

Na een tijdje heeft mijn vriend toch het contact met haar weer opgepakt..(waarschijnlijk omdat ik niet ophield met mijn opmerkingen...?!?) hier kwam ik achter omdat hij zich op zou laten halen door een mannelijke collega die bleek vrij te zijn... dus kwam zei hem halen ... Hij loog hierover tegen mij...Heb dit die dag met hem besproken en hij was gewoon bang voor ruzie hij wilde me een x een ochtend uit laten slapen zodat ik eindelijk eens mijn rust kon pakken.. en was bang dat als hij zou zeggen dat zei hem kwam halen...ik hem weg gebracht had.! begrijp dit ook wel...

Na een goed gesprek leek alles goed te zijn ging naar mijn werk en ging vol plezier naar huis! eenmaal thuis aangekomen zag ik dat er visite geweest was . vroeg het aan hem en idd zijn vrouwelijke collega bleek langs geweest te zijn..terwijl we de afspraa gemaakt hadden dat ze niet in mijn huis zou komen terwijl ik er niet was... Je raadt het al dit ontplofte in een grote ruzie met als gevolg dat ik weer terug bij mijn moeder stond met mijn koffertjes ...relatie over:( 7 jaar...

inmiddels staat ons huis te koop en voel ik me gewoon ontzettend klote ik mis hem en wil dolgraag dat het goed komt...

ook weet ik dat hij gewoon boos was dat ik hem niet vertrouwde... en daarom dit de druppel was..!

Weet echt niet meer wat ik hier mee aan moet heb hem verteld hoe zielsveel ik van hem hou! maar hij wil op dit moment rust ...en heb het idee dat hij het zelf ook niet goed meer weet !

1 DING weet ik zeker hij is de liefde van mijn leven !!!!!!

ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen..

thnx alvast

liefs
quote:Wittedruif schreef op 16 mei 2010 @ 02:52:

Dat jij hier voor hem in aan het vullen bent wat zijn doel zou kunnen (of is het moeten) zijn.

Terwijl hij waarschijnlijk nog niet eens weet dat jij aan het bedenken bent om hem te gaan voorleggen dat jullie in relatietherapie gaan.

Verwarrend he?Is volgens mij meer een antwoord op de vraag van Vlinder, niet zo zeer invullen
quote:blackberrygirl schreef op 16 mei 2010 @ 02:53:

[...]

dat klopt inderdaad er gebeurt heel veel en dat hebben Hij en Ik samen ook doorstaan daarom vindt ik ook dat ik hier samen met hem voor moet vechten! en wil ik daar ook voor vechten ;)Vergeet zijn vrouwelijke collega niet.
quote:Wittedruif schreef op 16 mei 2010 @ 02:52:

Dat jij hier voor hem in aan het vullen bent wat zijn doel zou kunnen (of is het moeten) zijn.

Terwijl hij waarschijnlijk nog niet eens weet dat jij aan het bedenken bent om hem te gaan voorleggen dat jullie in relatietherapie gaan.

Verwarrend he?ik gaf alleen een evt optie aan voor een voorgaand bericht omdat dat gevraagd werd wat eventueel zijn doel zou KUNNEN zijn... vul absoluut niks voor hem in daar is hij altijd zelf nog bij en ben ik de persoon niet voor om dat voor hem te doen..
quote:Kleintjecool schreef op 16 mei 2010 @ 02:54:

[...]

Is volgens mij meer een antwoord op de vraag van Vlinder, niet zo zeer invullenjuist dank je
quote:blackberrygirl schreef op 16 mei 2010 @ 02:46:

[...]

ja over mijn doel heb je gelijk !! zijn doel zou kunnen zijn dat hij mij vertrouwt dat ik niet meer jaloers.. wil/zal zijn ! als hij maar eerlijk tegen me is

Maar eigenlijk is dat toch onzin? Ook als hij eerlijk is zou je toch jaloers kunnen zijn? Hij was toch ook eerlijk over dat help-met-swingerssite-gebeuren? Jaloezie komt toch niet alleen voor bij oneerlijkheid? Je wordt jaloers als je bang bent dat iets dat je denkt te hebben van je wordt afgenomen (kan ook door jezelf zijn), dat kan een relatie zijn, maar ook eergevoel bijvoorbeeld.

Je kunt iemand niet vragen om jou van je angst te ontdoen. Nou ja, je kunt het wel vragen, maar een ander kan het je nooit geven. Je kunt wel om concrete dingen vragen, die er bij jou voor zouden kunnen zorgen dat je angst verdwijnt.

Maar als hij jou jaloers vindt, en jouw jaloezie schuldig acht aan de hele situatie dan zal er voor hem geen doel zijn in die therapie. Niet eerder dan dat hij zijn eigen rol in het geheel ziet.

Je kan overigens ook alleen in relatietherapie. Misschien heb je er wel veel aan om je jaloerse gevoelens te bespreken met een deskundige, zodat je zelf ook een beetje weet waar je staat qua jaloezie. Mijn mening is overigens nog steeds dat je jaloezie terecht is hoor in dit geval, maar ik ken jullie verder natuurlijk niet.
quote:blackberrygirl schreef op 16 mei 2010 @ 02:53:

[...]

dat klopt inderdaad er gebeurt heel veel en dat hebben Hij en Ik samen ook doorstaan daarom vindt ik ook dat ik hier samen met hem voor moet vechten! en wil ik daar ook voor vechten ;)Ja snap ik. Maar geloof in jouw geval dat ik toch nu even zou kiezen voor zelf in therapie gaan of op welke manier dan ook hulp zoeken dan het samen met hem te doen. Je bent echt heel erg met hem bezig en het goed maken en wat jij verkeerd hebt gedaan. En met name dat laatste denk ik dat dat goed is om individueel uit te zoeken en niet vanuit de relatie. Juist ook omdat je zo jong bent.
quote:Vl43inder schreef op 16 mei 2010 @ 02:56:

[...]

Maar eigenlijk is dat toch onzin? Ook als hij eerlijk is zou je toch jaloers kunnen zijn? Hij was toch ook eerlijk over dat help-met-swingerssite-gebeuren? Jaloezie komt toch niet alleen voor bij oneerlijkheid? Je wordt jaloers als je bang bent dat iets dat je denkt te hebben van je wordt afgenomen (kan ook door jezelf zijn), dat kan een relatie zijn, maar ook eergevoel bijvoorbeeld.

Je kunt iemand niet vragen om jou van je angst te ontdoen. Nou ja, je kunt het wel vragen, maar een ander kan het je nooit geven. Je kunt wel om concrete dingen vragen, die er bij jou voor zouden kunnen zorgen dat je angst verdwijnt.

Maar als hij jou jaloers vindt, en jouw jaloezie schuldig acht aan de hele situatie dan zal er voor hem geen doel zijn in die therapie. Niet eerder dan dat hij zijn eigen rol in het geheel ziet.

Je kan overigens ook alleen in relatietherapie. Misschien heb je er wel veel aan om je jaloerse gevoelens te bespreken met een deskundige, zodat je zelf ook een beetje weet waar je staat qua jaloezie. Mijn mening is overigens nog steeds dat je jaloezie terecht is hoor in dit geval, maar ik ken jullie verder natuurlijk niet.

dat klopt inderdaad ook zou er dan jaloezie kunnen zijn heb ook een afspraak staan met een deskundige gewoon om te kijken of ik daar evt aan kan werken omdat ik absoluut niet jaloers wil zijn .. maar had zelf idd ook het idee dat het in deze situatie niet echt vreemd van me was...

en heb ook het idd dat hij dat nu wel wat meer in gat zien wat zijn rol hier in was
Hee, wat goed van je dat je al een afspraak hebt staan met iemand! Top
Het maakt het wel makkelijker om een relatie af te kunnen sluiten voor jezelf, het gevoel hebben alles er aan te hebben gedaan. En ik kan me best voorstellen dat na 7 jaar relatietherapie bij dat alles hoort.

Relatietherapie doe je overigens voornamelijk voor jezelf, jij en hij krijgen namelijk een spiegel voorgehouden van jouw en zijn gedrag in een relatie en de wisselwerking. Jullie leren jezelf beter kennen en daardoor kunnen jullie eventueel jullie relatie verbeteren of juist beter afsluiten.
quote:Kleintjecool schreef op 16 mei 2010 @ 02:56:

[...]

Ja snap ik. Maar geloof in jouw geval dat ik toch nu even zou kiezen voor zelf in therapie gaan of op welke manier dan ook hulp zoeken dan het samen met hem te doen. Je bent echt heel erg met hem bezig en het goed maken en wat jij verkeerd hebt gedaan. En met name dat laatste denk ik dat dat goed is om individueel uit te zoeken en niet vanuit de relatie. Juist ook omdat je zo jong bent.Ja heb daar inderdaad ook al een afspraak voor gemaakt om eerst even voor mezelf te kiezen nu , omdat dat gewoon even heel belangrijk is ook,... en ben inderdaad ook erg met hem bezig ... gewoon omdat ik bang ben dat het verknalt is allemaal hierdoor.. en dat is echt het laatste wat ik wil.. en ook omdat we nu nog met de verkoop van een huis zitten voelt allemaal gewoon rot
Ja, vind ik ook echt goed van je zeg.

Extreme jaloezie is niet goed in mijn ogen, maar af en toe eens jaloers zijn hoort er bij en houdt je scherp. Maar goed, dat vind ik, er zijn talloze topics daarover geweest met posts van mensen die daar anders over dachten. Ik vond het zelf heel erg dat mijn partner voorheen helemaal niet jaloers was, ik interpreteerde dat als zijnde niet geinteresseerd in wat ik deed en liet.
quote:Kleintjecool schreef op 16 mei 2010 @ 03:01:

Hee, wat goed van je dat je al een afspraak hebt staan met iemand! Topdank je !! is volgens mij voor mezelf ook gewoon heel goed moet ook zeggen dat mijn vriend dat ook tegen me gezegt heeft dat dat hem verstandig leek omdat ik er echt helemaal door heen zat...gelukkig gaat het nu al iets beter het vreet namelijk energie ... 17 kilo lichter in 8 weken...
quote:Vl43inder schreef op 16 mei 2010 @ 03:04:

Ja, vind ik ook echt goed van je zeg.

Extreme jaloezie is niet goed in mijn ogen, maar af en toe eens jaloers zijn hoort er bij en houdt je scherp. Maar goed, dat vind ik, er zijn talloze topics daarover geweest met posts van mensen die daar anders over dachten. Ik vond het zelf heel erg dat mijn partner voorheen helemaal niet jaloers was, ik interpreteerde dat als zijnde niet geinteresseerd in wat ik deed en liet.ja idd dat vond ik ook... en of het extreme jaloezie was van mijn kant hoop ik ook uit te kunnen zoeken bij de deskundige
quote:blackberrygirl schreef op 16 mei 2010 @ 03:03:

[...]

Ja heb daar inderdaad ook al een afspraak voor gemaakt om eerst even voor mezelf te kiezen nu , omdat dat gewoon even heel belangrijk is ook,... en ben inderdaad ook erg met hem bezig ... gewoon omdat ik bang ben dat het verknalt is allemaal hierdoor.. en dat is echt het laatste wat ik wil.. en ook omdat we nu nog met de verkoop van een huis zitten voelt allemaal gewoon rotIk snap helemaal dat je je heel rot voelt. Zeker omdat je het gevoel hebt dat het aan jou ligt en je jaloerse gedrag (is dus niet wie jij bent). Daarom heel super dat je deskundige hulp hebt ingeschakeld. Komt goed, hoe dan ook! Ga je veel aan hebben.
quote:Vl43inder schreef op 16 mei 2010 @ 03:04:

Extreme jaloezie is niet goed in mijn ogen, maar af en toe eens jaloers zijn hoort er bij en houdt je scherp. Maar goed, dat vind ik, er zijn talloze topics daarover geweest met posts van mensen die daar anders over dachten. Ik vond het zelf heel erg dat mijn partner voorheen helemaal niet jaloers was, ik interpreteerde dat als zijnde niet geinteresseerd in wat ik deed en liet.Haha, ik ken dat, huh, niet eens jaloers als mannen hun hoofd omdraaien terwijl ik er toppie uitzie . Maar heb ook de andere kant meegemaakt van wel extreme jaloezie en dan is een man met minder tot geen jaloezie een verademing. Want het is zooo verstikkend en eng.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Kleintjecool schreef op 16 mei 2010 @ 03:07:

[...]

Ik snap helemaal dat je je heel rot voelt. Zeker omdat je het gevoel hebt dat het aan jou ligt en je jaloerse gedrag (is dus niet wie jij bent). Daarom heel super dat je deskundige hulp hebt ingeschakeld. Komt goed, hoe dan ook! Ga je veel aan hebben.

dat hoop ik ook heb toch ook die stap wel door Hem gezet ,....

waarschijnlijk betekent dit van zijn kant dat hij toch nog veel om me geeft,...

ik wil jullie tot zover echt heel erg bedanken voor jullie lieve reacties doet me echt heel erg goed en maakt voor mij ook weer het 1 en ander goed duidelijk! ik ga nu maar eens lekker proberen te slapen ben erg moe zoals ik al zei vreet het energie

echt super bedankt jullie!!!! top!

liefs
quote:blackberrygirl schreef op 16 mei 2010 @ 03:05:

[...]

17 kilo lichter in 8 weken... Oeh! Pas je wel op!! Da's niet ok...Love yourself
Ik ben gewoon heel erg verbaasd dat iemand op zijn/ haar 22e al naar een therapeut gaat.

Sorry voor mijn sarcasme en hele nare opmerkingen.

Ik sta gewoon beetje versteld van dit topic.
@ Wittedruif: waar sta je zo versteld van? Tegenwoordig zitten kinderen op hun 8e al in therapie...Misschien hebben jij en ik wel wat gemist
quote:Dana schreef op 16 mei 2010 @ 03:10:

[...]

Deze reactie begrijp ik niet helemaal. Er werd aan Bbgirl gevraagd wat haar/zijn/hun doel zou kunnen zijn in relatietherapie. En haar antwoord lijkt me helemaal niet gek.

Wat concretere doelen zouden bijv. kunnen zijn dat hij uitsluitend nog zakelijk omgaat met de betreffende collega (zoals in de situatie die Vlinder beschrijft) en dat gesprekken over seks of swingen of hulp aan swingerssites daar niet bij horen.

En dat anderzijds Bbgirl niet meer in zijn telefoon gaat zitten snuffelen en niet meteen al chagrijnig kijken of doorzagen als de naam van die collega bijv. valt.

Diepere doelen zouden kunnen zijn dat Bbgirl onderzoekt wat er nou eigenlijk zo bedreigend is aan zónder hem verder, of aan mét hem verder terwijl hij misschien ook weleens iets uitspookt met een ander <-> terwijl hij eens goed zou kunnen onderzoeken waarom hij in hemelsnaam de behoefte voelt om met zijn collega te praten over swingen, bloot op een swingerssite gaan staan etc. En of hij dat eigenlijk wel echt op wil geven voor zijn relatie.

Beide partners zullen moeten kijken wat ze aan zichzelf kunnen en willen veranderen, en waar hun grenzen liggen vwb wat ze pikken van iemand waarmee ze een relatie hebben. Daar zijn geen algemeenheden over te zeggen; daar moeten ze zelf uit zien te komen. De ene vrouw vindt dat haar man gerust een kinky site mag bouwen en flirten met collega's, zolang hij maar niet zoent. De ander vindt alles best, als zij het maar niet weet. Weer een ander vindt juist alles best als hij alles maar eerlijk vertelt. Of als hij dan ook accepteert dat zijzelf wat aanrommelt met een andere man. En er zijn er ook die die de grens veel nauwer trekken. Maakt allemaal niet uit, maar het is goed om van jezelf en van elkaar te onderzoeken/weten waar je eigen grenzen liggen en hoever je bereid bent aan de ander tegemoet te komen.

Zo, en nou ga ik slapen. Welterusten allemaal, vooral TO. Slaap lekker.thnX! deze ga ik ook heel goed onthouden staan echt hele goede dingen in ! dank je wel en jij ook slaap lekker!!
quote:Wittedruif schreef op 16 mei 2010 @ 03:12:

Sorry voor mijn sarcasme en hele nare opmerkingen. Ooh en dit vond ik niet hoor. Vind dat je kritische vragen stelde en niks mis met af en toe een vleugje sarcasme toch?
quote:Kleintjecool schreef op 16 mei 2010 @ 03:11:

[...]

Oeh! Pas je wel op!! Da's niet ok...Love yourself

nee klopt...:( krijg geen hap door mijn keel

ook hiervoor ben ik naar de huisarts geweest en kreeg helaas als antwoord komt vanzelf wel weer op gang dus goed mijn vitamientjes innemen en hopen dat het snel beter met me gaat
Ik ben blij dat ik wat gemist heb.

Ik ben na het lezen van een aantal topics hier (waaronder deze en de andere van TO) eigenlijk gewoon bijna blij dat ik gewoon een simpele man-die-mij-niet-kwijt-wil-maar-ook-geen-relatie-wil-na-twee-en-een-half-jaar heb.

Ik heb serieus nog nooit gedacht om in therapie te gaan hiermee. Ik kwakkel gewoon wat aan. What the hell. Ik ben pas 27
quote:Wittedruif schreef op 16 mei 2010 @ 03:12:

Ik ben gewoon heel erg verbaasd dat iemand op zijn/ haar 22e al naar een therapeut gaat.

Sorry voor mijn sarcasme en hele nare opmerkingen.

Ik sta gewoon beetje versteld van dit topic.

maakt niet uit voor je opmerkingen daar is dit topic voor bedoeld dat ieder zijn mening kan geven ...

maar hoop dat een therapeut mij verder kan helpen ...

ik vraag lieverd hulp dan dat ik het alleen ga proberen en totaal niet weet waar ik moet beginnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven