Woning inrichten

13-05-2010 21:53 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan binnenkort verhuizen en moeten dus binnenkort onze nieuwe woning inrichten. Ik zie hier best wel tegenop, ik heb namelijk geen idee wat ik wil. Of nou ja, ik weet wel wat ik mooi vind, maar hoe ik dat daadwerkelijk krijg...

Ik ben al een beetje wezen googlen naar websites voor tips etc en naar het soort kamer dat ik wil. Het gaat mij vooral om de woonkamer en slaapkamer.

Hebben jullie goede tips voor websites (of eventueel boeken?) Voor de woonkamer hou ik van een ietwat landelijke stijl, met erg comfortabele meubelen en lichte kleuren. Slaapkamer romantisch maar ook met wat lichtere kleuren.
Kijk eens op de site van Riviera Maison dan.
Misschien gewoon eens naar de meubelboulevard om rond te gaan kijken. Dan zie je snel genoeg wat je leuk/lelijk vindt
Peas on earth!
Een dagje villa arena?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
loods5 is heel leuk en heeft heel veel woonkamertjes ingericht in de showroom!
Koop wat woontijdschriften en maak een moodboard, eventueel per woonruimte. Heel leuk om (samen) te doen en om een idee te krijgen van welke stijl en kleuren je mooi vindt.
Wat ga je nog gebruiken van je oude meubels? Kan je ze eventueel zelf pimpen? Wat vind je een mooie kleur? Wat komt er op de vloer? Hebben jullie kinderen/huisdieren/vieze hobby's of beroepen?
Wat is je budget?
Ja wat er al is gezegd en absoluut woonbladen kopen en inzien. Steeds weer opnieuw, allerlei woonbladen.

Natuurlijk om ideeën op te doen maar ook om inzicht te krijgen in hoe je stijlen kunt samenstellen en zo.

Heeft bij mij écht geholpen.

Landelijke stijl, ja riviera maison natuurlijk en riverdale ook wel. Verder niet in 1 winkel alles kopen, durf steeds iets ergens anders bij te kopen anders krijg je zo'n over gestyled huis dat uit een etalage komt en niet uit jou hoofd.

Bankje uit een tuincentrum, kastje uit de Xenos, tafel uit maison collectie. Niet alles hoeft duur, juist zelf combineren.

Er staat hier een stoeltje van 1000,- naast een IKEA kast en een salontafel van 2000,- naast een tvkastje van de kwantum. Overal kun je leuke dingetjes vandaan halen.
quote:MiNouTje schreef op 13 mei 2010 @ 22:05:

Koop wat woontijdschriften en maak een moodboard, eventueel per woonruimte. Heel leuk om (samen) te doen en om een idee te krijgen van welke stijl en kleuren je mooi vindt.Jaaa, leukleuk! Heb ik ook gedaan toen we vorig jaar gingen verhuizen. Een moodboard gemaakt. Ik vond het erg handig en het is een houvast gebleken bij het kopen van nieuwe spullen.
moodboard is heel makkelijk (en leuk) digitaal te maken op de VT wonen site.
En lekker een dagje gaan rondkijken en een fototoestel meenemen, kun je daarna rustig alles op een rijtje zetten.
quote:tilalia2 schreef op 13 mei 2010 @ 22:14:

Wat ga je nog gebruiken van je oude meubels? Kan je ze eventueel zelf pimpen? Wat vind je een mooie kleur? Wat komt er op de vloer? Hebben jullie kinderen/huisdieren/vieze hobby's of beroepen?

We hebben niet zo'n groot budget (paar 1000), de woningen waar ik hiervoor heb gewoond waren allemaal al compleet ingericht, dus daar heb ik niet veel van over. Heb wel verschillende meubels 2e hands van mensen gekregen, maar dat is allemaal een bij elkaar geraapt zooitje. Maakt me in eerste instantie niet zoveel uit, maar dan wil ik er langzaam wel een geheel van maken, Maar hoe

Ik hou van lichte natuurlijke kleuren, maar voor de vloer vind ik een wat donkerder bruin mooier, laminaat of parket.

Op de slaapkamer wil ik zo'n dik tapijt waar je voeten helemaal inzinken.

Nog geen kinderen, wel 2 honden.

Zo'n moodboard vind ik wel een goed idee, ga direct even kijken.
Ik heb nou 2 moodboards gemaakt, 1 van de woonkamer en 1 van de eetkeuken. Ik moet zeggen het werkt echt heel verhelderend!

Alleen ik heb ze beide opgeslagen (weet ik 200% zeker) (opslaan in mijn vtwonen). Alleen als ik ze nou weer wil openen dan staat er: je hebt nog geen opgeslagen moodboards. Waar zijn ze heen?? :(
een schuurmachine en wat potten verf in JULLIE kleuren kan veel doen.je oude meubelen lekker oppimpen is kei-leuk hoor.nieuw hoesje om de kussen/zittingen maken, evoila.

hier ook een bij elkaar geraapt zooitje,maar alles past prima bij elkaar en maakt toch 1geheel.veel houtsoorten en natuurkleuren met een tikje lila/paarstinten.
quote:desteny schreef op 14 mei 2010 @ 21:33:

een schuurmachine en wat potten verf in JULLIE kleuren kan veel doen.je oude meubelen lekker oppimpen is kei-leuk hoor.nieuw hoesje om de kussen/zittingen maken, evoila.

hier ook een bij elkaar geraapt zooitje,maar alles past prima bij elkaar en maakt toch 1geheel.veel houtsoorten en natuurkleuren met een tikje lila/paarstinten.

Zo gaan we dat ook in eerste instantie doen hoor, wat er dan écht niet bijpast vervangen we. De rest gewoon rustig aan, wanneer we iets heel moois bijpassends zien EN er geld voor hebben.

Maar in eerste instantie had ik nog geen idee hoe ik mijn woning eruit wou hebben zien, dus heb maar ja gezegd op alles wat me werd aangeboden. Met het idee van...dan heb ik in ieder geval wat. Weggooien/weggeven/vervangen kan altijd nog.

Nu weet ik m'n richting wel en ga ik ze zoveel mogelijk in die richting 'pimpen'. Wish me luck, want ik heb 2 linkerhanden
goedei nstelling hoor..gewoon neerzetten en idd weg doen wat echt niet kan volgens jullie.zo langzaam aan komt het heus wel in orde.

voor een beetje oppimpen heb je niet echt veel kluservaring nodig. gewoon verven, als het niks lijkt kan je weer overnieuw beginnen
quote:MiNouTje schreef op 13 mei 2010 @ 22:05:

Koop wat woontijdschriften en maak een moodboard, eventueel per woonruimte. Heel leuk om (samen) te doen en om een idee te krijgen van welke stijl en kleuren je mooi vindt.Ja en dan gaan shoppen!
Even een update, ik heb weer wat advies nodig.

Ben inmiddels al wat verder met het kiezen van kleuren, voor de woonkamer in ieder geval. Ik heb niet zo'n grote woonkamer en wel een donkere vloer, dus het moet vooral niet te donker worden maar ook niet helemaal wit.

Plan is dus om 1 muur (of anders 2??) een kleurtje te geven en de andere muren wit. Ik denk aan de kleur lei of leem (van histor). De muur die we waarschijnlijk gaan verven (en waar de tv op komt) heeft ook 2 deuren. Wat met deze 2 deuren te doen? Zelfde kleur verven? Iets lichter? Iets donkerder? Of gewoon wit houden?

Dan nog het grootste dilemma op dit moment: welke wit?Omdat er veel wit in de woonkamer komt (meubels waarschijnlijk ook) ben ik een beetje bang dat het te koel wordt. Aan de andere kant wil ik absoluut niet zo'n wit die eruit ziet alsof er veel gerookt is... Ik lees elke keer over witten met een roze/blauwe/gele/beige ondertoon...eerlijk gezegd kan ik dat echt niet zien :S. Zie natuurlijk wel dat het een iets andere kleur is, maar niet welke ondertoon...

HELP...ervaringsdeskundigen?
een goede warme kleur wit (ik kom uit een schildersnest:)) is RAL 9010
quote:anno1984 schreef op 26 mei 2010 @ 18:05:

een goede warme kleur wit (ik kom uit een schildersnest:)) is RAL 9010Volgens mij is dit de Histor-kleur zonlicht. Zit wel bij mijn top 3...in ieder geval een mooie kleur op zo'n smal strookje, maar ik ben bang dat het op een muur toch te gelig wordt?
ik heb het zelf ook toegepast op mijn muren terwijl het plafond helder wit is en stoor mij er niet aan, ik vind het niet echt geel overkomen.. het komt gewoon wat warmer over dan puur wit en kleurt mooier bij andere warme kleuren. Bij felle kleuren zou ik juist wel weer helder wit tegenover stellen. Ik denk dat echt het overgrote deel de kleur 9010 gebruikt voor binnenmuren, binnen schildersbedrijven in ieder geval de meest toegepaste/verkochte kleur wit.
Oke goed om te weten, als het zo vaak gebruikt wordt dan zal het vast mooi zijn

Ik wil het in ieder geval combineren met lei en/of leem kleuren, dus niet bepaald felle kleuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven