Tetterettes tetteren nog steeds verder
zondag 16 mei 2010 om 18:17
Het topic waarin de eerste tettermeet gaat plaatsvinden!
Deel 6 alweer
Waar we lekker verder kunnen tetteren over onze liefde voor onze dieren.
Het gaat inmiddels allang niet meer alleen over de dieren en off-topic kennen we niet
Op de foto een aantal van onze mooierds
Wie zin heeft...klets tetter lekker mee!!
Hier een link naar het vorige topic:
Tetterettes, tetter hier lekker door.
Deel 6 alweer
Waar we lekker verder kunnen tetteren over onze liefde voor onze dieren.
Het gaat inmiddels allang niet meer alleen over de dieren en off-topic kennen we niet
Op de foto een aantal van onze mooierds
Wie zin heeft...klets tetter lekker mee!!
Hier een link naar het vorige topic:
Tetterettes, tetter hier lekker door.
zondag 16 mei 2010 om 20:33
quote:biebelie schreef op 16 mei 2010 @ 19:29:
Klets,als je nog vreselijke onbedwingbare zin krijgt om de tabel aan te passen...
ZM is inmiddels 2 en Isa gaat hopenlijk 21 mei 10 worden..
En Poef van Delphicat is inmiddels ook 14
Bo van MV is ook een jaartje ouder.
Er zijn er ook wel wat die uit de tabel kunnen denk ik..
Ja Kane is nu 2 jaar geworden
Bo Ghi is nu 3 jaar geworden
En Floyd gaat binnenkort uhmmmmm even nog checken, 10 of 11 jaar worden.
Klets,als je nog vreselijke onbedwingbare zin krijgt om de tabel aan te passen...
ZM is inmiddels 2 en Isa gaat hopenlijk 21 mei 10 worden..
En Poef van Delphicat is inmiddels ook 14
Bo van MV is ook een jaartje ouder.
Er zijn er ook wel wat die uit de tabel kunnen denk ik..
Ja Kane is nu 2 jaar geworden
Bo Ghi is nu 3 jaar geworden
En Floyd gaat binnenkort uhmmmmm even nog checken, 10 of 11 jaar worden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zondag 16 mei 2010 om 20:35
quote:biebelie schreef op 16 mei 2010 @ 20:01:
mooi picknickweer dus ?
Deze stresskip heeft alle picknickrecepten (die lang houdbaar zijn ivm een lange reistijd en bios) opgezocht;
Ik heb een lijstje met wat ik laatst allemaal gemaakt heb en een recept en foto bij heb;
Bij evt. hapjes bij een picknick,
Gevulde broodjes met gekruid gehakt
Ei met champignons hapje
Gehaktballetjes met tzaziki
Gevulde kerstomaatjes
Gevulde paprikarolletjes
Quiche
Tortillarolletjes met zalm en roomkaas
Tortillarolletjes met rosbief en smeerbare geitenkaas
Gevulde dadels met roomkaas
Gevulde abrikozen met roomkaas en walnoot
Curry eieren of bladerdeeg bakje met eiercurry
Stokjes met cherry tomaten en mozzarella
Stokjes met feta en knoflook olijven
Stokjes meloen met parmaham
Viskoekjes met tartaarsaus (boekje quick en tasty, tapas)
Vlaai met aardbeien of abrikozen, geen recept voor. Wel voor een bananentaart/vlaai
Jullie moeten mij niet zo zenuwachtig maken hoor.
mooi picknickweer dus ?
Deze stresskip heeft alle picknickrecepten (die lang houdbaar zijn ivm een lange reistijd en bios) opgezocht;
Ik heb een lijstje met wat ik laatst allemaal gemaakt heb en een recept en foto bij heb;
Bij evt. hapjes bij een picknick,
Gevulde broodjes met gekruid gehakt
Ei met champignons hapje
Gehaktballetjes met tzaziki
Gevulde kerstomaatjes
Gevulde paprikarolletjes
Quiche
Tortillarolletjes met zalm en roomkaas
Tortillarolletjes met rosbief en smeerbare geitenkaas
Gevulde dadels met roomkaas
Gevulde abrikozen met roomkaas en walnoot
Curry eieren of bladerdeeg bakje met eiercurry
Stokjes met cherry tomaten en mozzarella
Stokjes met feta en knoflook olijven
Stokjes meloen met parmaham
Viskoekjes met tartaarsaus (boekje quick en tasty, tapas)
Vlaai met aardbeien of abrikozen, geen recept voor. Wel voor een bananentaart/vlaai
Jullie moeten mij niet zo zenuwachtig maken hoor.
zondag 16 mei 2010 om 20:39
quote:biebelie schreef op 16 mei 2010 @ 20:36:
ik lig met mijn beste vrienden Jerry & Ben op de bank Ik ben maar naar boven gegaan met de katten. Ik had wel 30 kookboeken en kookschriften van mij om mij heen voor die stomme picknickgerechten, en wat denk je, zal het zondag gaan regenen. Dus ik ben met de katten en laptop naar boven gegaan. Ik kon niet meer stoppen met zoeken.
ik lig met mijn beste vrienden Jerry & Ben op de bank Ik ben maar naar boven gegaan met de katten. Ik had wel 30 kookboeken en kookschriften van mij om mij heen voor die stomme picknickgerechten, en wat denk je, zal het zondag gaan regenen. Dus ik ben met de katten en laptop naar boven gegaan. Ik kon niet meer stoppen met zoeken.
zondag 16 mei 2010 om 20:42
Uh, Mylene, het is natuurlijk NIET de bedoeling dat je er nu weer een stressfactor bij krijgt hè, met die hapjes!
En als het doorgaat, dan stel ik wel voor om een bijdrage te doen naar draagkracht. Want het was volgens mij er juist om te doen om de kosten een beetje binnen de perken te houden, toch?
En als het doorgaat, dan stel ik wel voor om een bijdrage te doen naar draagkracht. Want het was volgens mij er juist om te doen om de kosten een beetje binnen de perken te houden, toch?
zondag 16 mei 2010 om 21:23
Ik denk dat we gewoon een soort van lijstje moeten maken (waar MV zich ook aan moet houden ) en dat we dan onderling beslissen wie wat meeneemt. Gewoon lekkere, SIMPELE dingen dus want het is een leuke ontspannen meet, geen culinaire wedstrijd lief MVtje. We halen jouw stressfactor dus gewoon omlaag of je wil of niet hoor. Bij appie of c1000 verkopen ze ook heel lekkere k&k dingen die makkelijk mee te nemen zijn. Wat te drinken erbij en hoppa, de tetterines zijn blij (toch?)
Armpie gaat trouwens wat beter, is weer iets mobieler!
Armpie gaat trouwens wat beter, is weer iets mobieler!
Ik ben mijn eigen bananenschil
zondag 16 mei 2010 om 21:26
quote:biebelie schreef op 16 mei 2010 @ 20:46:
misschien verstandig als MV gewoon NIETS mag maken en meenemen.....Ja maar, ja maar, het ziet er anders wel heul lekker uit!
Goed idee Bieb, anders lukt het haar helemaal niet meer om zich ook nog een beetje te verheugen op de meet....
(ja echt, MV, dat kan namelijk ook! )
misschien verstandig als MV gewoon NIETS mag maken en meenemen.....Ja maar, ja maar, het ziet er anders wel heul lekker uit!
Goed idee Bieb, anders lukt het haar helemaal niet meer om zich ook nog een beetje te verheugen op de meet....
(ja echt, MV, dat kan namelijk ook! )
zondag 16 mei 2010 om 21:39
Ff een kattenvacht vraagje: Puk en Fido hebben wat last van roos, droge huid dus. Ik ga ze morgen weer eens goed borstelen, hebben jullie nog andere tips? Zou het nou bijv. echt zin hebben om speciaal voer voor een mooie vacht te kopen? Ze hebben dit nog nooit echt eerder gehad nl. Ik las ook dat je wat olijfolie aan hun eten kan toevoegen maar ik vraag me af of dat voor Fido wel goed is, die kotst toch al zo gauw.
zondag 16 mei 2010 om 21:43
Lieve Myleen, ik begrijp heel goed dat je ons volgende week wilt verblijden met jouw culinaire kunsten en geloof me, dat lijkt me ook absoluut een feest! Ik heb vanavond aspergesoep en daarna hartige taart met asperges gegeten en als het zou kunnen nam ik dat bij de meet voor jullie mee. Maar laten we het even praktisch houden en RELAXT en kiezen voor wat eenvoudige dingen. Volgens een lijstje, dat lijkt me ook handig. Want het is inderdaad de bedoeling dat we ervan genieten hoor!

zondag 16 mei 2010 om 21:44
Hi hi, ik ben dr ook nog. Had ff andere bezigheden. Maar zelf wat meenemen vind ik heel ok. We gaan MV niet nog meer de zenuwen in jagen. En kosten... Alles naar draagkracht MV. En hou je daar alsjeblieft ook aan.
Ik verheug me er iig wel op. Ik heb er echt zin in, jullie eindelijk ontmoeten.
Fijn dat de vissen het weer goed doen Pilous!
Ik verheug me er iig wel op. Ik heb er echt zin in, jullie eindelijk ontmoeten.
Fijn dat de vissen het weer goed doen Pilous!
zondag 16 mei 2010 om 21:47
quote:Olijfje_ schreef op 16 mei 2010 @ 21:39:
Ff een kattenvacht vraagje: Puk en Fido hebben wat last van roos, droge huid dus. Ik ga ze morgen weer eens goed borstelen, hebben jullie nog andere tips? Zou het nou bijv. echt zin hebben om speciaal voer voor een mooie vacht te kopen? Ze hebben dit nog nooit echt eerder gehad nl. Ik las ook dat je wat olijfolie aan hun eten kan toevoegen maar ik vraag me af of dat voor Fido wel goed is, die kotst toch al zo gauw.Hey, dat is toevallig, ik meende bij onze FF-jes ook al zoiets te zien maar had nog niet uitgezocht of katten ook roos kunnen hebben. En borstelen vinden ze allebei niet zo heel erg leuk . Dus tips: ja graag! Ik heb die tip van olie ook wel eerder gehoord, maar ik dacht dat het andere olie moest zijn, uit mijn hoofd tarwekiemolie?
Ff een kattenvacht vraagje: Puk en Fido hebben wat last van roos, droge huid dus. Ik ga ze morgen weer eens goed borstelen, hebben jullie nog andere tips? Zou het nou bijv. echt zin hebben om speciaal voer voor een mooie vacht te kopen? Ze hebben dit nog nooit echt eerder gehad nl. Ik las ook dat je wat olijfolie aan hun eten kan toevoegen maar ik vraag me af of dat voor Fido wel goed is, die kotst toch al zo gauw.Hey, dat is toevallig, ik meende bij onze FF-jes ook al zoiets te zien maar had nog niet uitgezocht of katten ook roos kunnen hebben. En borstelen vinden ze allebei niet zo heel erg leuk . Dus tips: ja graag! Ik heb die tip van olie ook wel eerder gehoord, maar ik dacht dat het andere olie moest zijn, uit mijn hoofd tarwekiemolie?
zondag 16 mei 2010 om 21:50
zondag 16 mei 2010 om 21:50

zondag 16 mei 2010 om 21:52
Mijn katten hebben ook last van roos. Je kan er idd ander voer voor kopen of olie door het eten doen. Maar dat mag maar héél weinig zijn, denk aan een paar drupjes. Anders zit je met een kat die aan de schijterij zit... en dát willen we al helemaal niet.
Ik heb het zelf niet geprobeerd moet ik zeggen. Maculata kan ik nu toch niet meer kammen door alle klitten die ze heeft. Woensdag moet ik toch met haar naar de dierenarts misschien kan zij er wat aan doen (aan de klitten) Haar borst en kont scheren bijvoorbeeld. Daar zitten de meeste en dikste klitten.
Ik heb het zelf niet geprobeerd moet ik zeggen. Maculata kan ik nu toch niet meer kammen door alle klitten die ze heeft. Woensdag moet ik toch met haar naar de dierenarts misschien kan zij er wat aan doen (aan de klitten) Haar borst en kont scheren bijvoorbeeld. Daar zitten de meeste en dikste klitten.
zondag 16 mei 2010 om 21:53
Morgen is goed hoor MV, ben benieuwd! Ik vind het nl. een beetje eng om bijv. een hele zak speciaal droogvoer te kopen omdat ze al niet zo brokkerig zijn en dadelijk blijf ik met zo'n zak van dat peperdure spul zitten. Dus als het eerst met iets simpelers kan, dan graag. En de komende tijd ga ik ze flink borstelen want ze verharen allebei flink. Het borstelen doe ik dus altijd buiten en door dat k-weer van de afgelopen weken is het er een beetje bij ingeschoten.
zondag 16 mei 2010 om 21:55