Vissticks gerecht

17-05-2010 16:07 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet er een lekker (en simpel) gerecht met vissticks?

Ik zit te denken aan gebakken aardappeltjes en worteltjes. Maar dat is zo saai/kaal. Dus ik ben nog op zoek naar iets extra's en een bijpassende saus..

Iemand tips?
Haha Biobitch, ik eet echt liever vissticks op witbrood dan een hamburger!

Ieder z'n eigen smaak, ook in vette hap blijkbaar :-)
Normaal? Met spinazie en aardappels dus. Maar vis en kaas = al niet zo lekker+ vieze nepaardappelpuree+ vieze blikjes groentefantasie= fail. Terug naar start.
sowieso.. een beetje volwassene neemt gewoon viscuisine... (uit een pakje of zelf maken).

vissticks zijn voor kinderen, dat gerecht wat ik noemde is dan ook een kinder gerecht (hence de doperwten, paprika.. oftewel dat fiesta blikje en de mais.. kindergroentes!)
Vissticks... Getver. Koop toch een lekkere visfilet.

Gisteren gegeten: gebakken visfilet, verse aardappelpuree, gestoofde witlof met pesto, verse kruiden en zongedroogde tomaten. Was lekker!

20 minuten klaar.
Vissticks staan bij mij bovenaan in de categorie 'ingrediënten waarmee je beslist geen algemeen gewaardeerde maaltijd kan maken'

Wel knap dat de genoemde ovenschotel verschillende ingrediënten uit die categorie weet te combineren.

Witte bonen in tomatensnot vind ik ook zoiets.

Als lunchgerecht kan ik me vissticks wel voorstellen. Op een broodje met sla, augurk en dille-mosterdsaus.
Nou zeg, ik check net toch nog even de vriezer of er misschien stiekem nog vissticks in zitten... en jawel!

Robo gaat visstickjes bakken (en mijn man gaat me heel afkeurend aankijken, die vindt dat vies namelijk).
quote:sassafras schreef op 17 mei 2010 @ 16:37:

[...]

Maar een aardappel poffen en een salade maken is toch niet ingewikkeld? Aardappel donder je in de magnetron en salade is echt heus waar binnen een paar minuten klaar... Als je dit al ingewikkeld noemt, wat is dan in jouw ogen makkelijk?

Neuh, das helemaal niet ingewikkeld. Kwam denk ik verkeerd over, ik ben dol op koken en trek daar vaak ook veel tijd voor uit, maar als ik snel wil zijn, maak ik een zelfgemaakte pastasaus in no time of wok ik wat.... Dat vind ik makkelijk eten.

Maar het idee van vissticks is in mijn ogen een snack.... net zoals een hamburger oid. Het enige wat er qua "redelijk echte Hollandse maaltijd" met groentes, koolhydraten (idv vorm van aardappel, pasta, rijst ed) en vlees/vis van te maken valt is salade en een aardappeliets. Vissticks in je tagiatelle lijkt me bv niks

De titel visstick gerecht vind ik al redelijk erg...
Ik heb nog nooit vissticks gegeten en ik vraag me af of ik nu wat gemist heb.
quote:troeltje schreef op 17 mei 2010 @ 16:58:

Ik heb nog nooit vissticks gegeten en ik vraag me af of ik nu wat gemist heb. Nee
Ze doen me wel denken aan toen ik een jaar of 6 was, dat ik ze op brood kreeg.

Een witte boterham met boter en dan zo'n hard gebakken visstick.

Heb toevallig vandaag m'n vriezer opgeruimd en een doos weggegooid. Die lag er al bijna een jaar in en is al een keer of 3 ontdooid geweest, niet al te fris dus.

Ik zie vissticks eigenlijk net als kipnuggets, kibbeling, gewoon lekker voor even iets dan ander een frikandel of kroket. Maar geen 'echt' avondeten.
quote:Wintermuts schreef op 17 mei 2010 @ 16:58:

[...]

NeeGelukkig maar dan kan ik straks met een rustig gevoel zelfgemaakte babi ketjap en sambal gorengboontjes eten.
Niets lekkerder dan verse groenten en aardappels al dan niet gebakken. Wist gisteren niets beters te verzinnen.

Gewoon boontjes met flink wat nootmuskaat, aardappelpuree en ja vissticks dus. Soms wil ik me gewoon weer kind voelen. Ik kreeg ze toen nooit en ze leken zo lekker als ze in de reclame voorbij kwamen... Het is in elk geval beter dan een zak chips.
volgens mij zijn ze echt niet slechter voor je dan een gepaneerd schnitzeltje, qua ongezond valt het denk ik nog wel mee. Maar gevoelsmatig is en blijft het een snack bij mij.
Zeg, ik zit net bij hoge uitzondering een zak chips weg te kanen...

Ik vind vissticks ook heerlijk fout eten. Er is vast een of andere topkok die Wintermuts' vissticks met tagliatelle tot een kunstwerk gaat maken.

Ik at het altijd met bietjes (don't ask.. ik heb wel meer idiote eetgewoontes). 'At' omdat het meestal kabeljauw is en dat toch wel erg on-eco is.
Vissticks is ideaal oh-shit-de-kinderen-moeten-nog-eten-voedsel. Wij hebben altijd een pak in de vriezer voor dit soort momenten.
Kabeljauw is te duur geworden denk ik, dus gok dat er andere witvis in vissticks zit tegenwoordig.
Als er uberhaupt vis in zit...
...
Vissticks en viscuisine, beiden niet erg lekker. Heb ooit een date gehad met man die me als romantisch etentje lauwe viscuisine voorschotelde, begeleid door een fles bremzure rode(!) wijn. Nu lust ik de cuisinevariant dus echt niet meer. Vissticks gaan wel als snack idd, voor die momenten waarop alles met een paneerlaagje ineens zooo lekker lijkt...
Wat is viscuisine?

Ik zit met een bord vissticks achter de computer nu
quote:queenie1 schreef op 17 mei 2010 @ 17:10:

Als er uberhaupt vis in zit...

Alaska Pollak (65%), paneermeel (17%) (tarwebloem, gist, zout, paprikapoeder, kurkuma, water), plantaardige olie, tarwebloem, aardappelzetmeel, water, zout, specerijen.

Bron: Iglo

Je kunt ook overdrijven, valt alleszins mee met de toevoegingen.
Viscuisine is een stuk visfilet met een kruidenkorst bovenop. Nog viezer dan vissticks, dus jij zult het vast overheerlijk vinden
...
Enjoy, Robo!
quote:robo schreef op 17 mei 2010 @ 17:16:

Wat is viscuisine?

Ik zit met een bord vissticks achter de computer nu Dat heb je snel gedaan Robo....het moet dus wel lekker zijn
...
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven