Flabbergasted door woorden ex....

17-05-2010 19:58 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alsof ik op dit moment op een andere planeet zit, alsof iemand zojuist een mes in mijn rug heeft gestoken en dat ik nog niet helemaal in de gaten heb dat ik dood aan het bloeden ben. Oftewel, compleet flabbergasted.

De uitleg :

Meneer in kwestie en ik hebben 3 jaar een relatie gehad. Het ging uit, hij wilde zich compleet op zijn studie gaan richten. Wat onderhand ook wel eens mag, na 10 jaar over een hbo studie te doen, lijkt me. Het was uit, daarna nog veel afgesproken, los vast, toch maar niet en ik ging reizen. Na mijn reis weer op dezelfde voet verder gegaan, los-vast gerommel met niet veel duidelijkheid. Tot een maand geleden.

Meneer kwam eten, en al vanaf het moment dat hij binnenkwam voelde ik dat er iets veranderd was. Hij had iemand leren kennen. Verliefd nee, maar zou het kunnen worden en wilde kijken hoe het verder zou verlopen. Het contact werd minder, wel een hoop mooie (lees: loze) woorden als dat ik in zijn hart zat, hij om me geeft, nog veel aan me denkt, ik zou weleens zijn grote liefde kunnen zijn. Gemeen, omdat hij wist dat ik daar nog gevoelig voor was, mijn eigen fout, omdat ik daar graag in wilde geloven en daar dus in meeging.

Nu belde hij net, semi-vriendschappelijk om te vragen hoe het ging, koetje hier, kalfje daar. Maar ik wilde weten hoe het zat, ben je verliefd, is het je vriendin, WTF is going on?

Verliefd, daar begint het wel op te lijken en het zal niet meer lang duren voordat het een relatie is. Daarbij weer de woorden, ik heb nog veel aan je gedacht, ook als ik bij haar was. En uiteraard, ik geef veel om je, zullen we van de week afspreken om biertjes te gaan drinken? Flabbergasted, en niet echt een antwoord gegeven. Volgende week komt hoogstwaarschijnlijk het voorstel.

NEE!! schreeuwt mijn hoofd. JAAAA! schreeuwt het niet rationele, emotionele schepsel in me. Nu vraag ik me af, WTF is dit, mag ik fungeren als testcase, om te zien of hij echt klaar is voor een nieuwe relatie? Waarom maak ik me er nog druk om (blijkbaar)??

Ik zou willen janken, schreeuwen, boos willen zijn, maar ben compleet leeg, compleet gevoelloos.

Ik vind dat een heel eng, en ook ongezond gevoel. Morgen ben ik vrij, dus een fles rosé en een pakje sigaretten zijn op dit moment mijn redding, maar ik zou zo, zo graag iets willen voelen! Liefde is belachelijk, ben er voorlopig meer dan klaar mee
anoniem_105013 wijzigde dit bericht op 17-05-2010 19:59
Reden: spelfouten ;)
% gewijzigd
IK zou hem gewoon negeren...als hij je echt wil doet ie maar moeite voor je.

Het op een zuipen zetten gaat je problemen ook niet oplossen.
Waarom zou je nog verder contact willen als het je zo'n pijn doet? Ik zou, uit zelfbescherming, zeggen dat je geen behoefte meer hebt aan contact, dat je het te pijnlijk vindt.

Waarschijnlijk vindt hij je gezelschap nog wel prettig, maar het is duidelijk dat hij verder gaat en jij niet als je contact bij hem blijft hebben. Wees jij hierin de sterkste!
Je bent niet complet leeg en gevoelloos,anders had je er geen topic over geopend.

Ik geloof niet dat hij je als testcase gebruikt hoor.

Ik denk dat jij in zijn ogen gewoon een vriendin bent

Niets meer, niets minder.

Ik vraag me alleen af met wat voor voorstel hij gaat komen dan?

Maar zo door de bocht genomen denk ik dat een afstand voor jou het beste gaat werken nu.

En dat zou ik persoonlijk niet van hem af laten hangen.

Ik zou zelf tegen hem zegen

Hoor eens, het was leuk, ik gun je je verliefdheid maar ik hoef er nou niet zo mee geconfronteerd te worden
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Eens met Pannetje. Het was al uit, het was al een tijd los-vast. Daar heb je niets aan. Dus blijf er vooral niet in hangen, en ga jezelf al helemaal geen kater bezorgen om iemand die niet bij je wil zijn (anders was hij wel bij je).
Niks meer afspreken, ook niet semi vriendschappelijk

Klinkt behoorlijk fout, bezig zijn met een nieuwe relatie en voor het gemak jou maar op de reservebank parkeren, want dat komt hem misschien nog wel eens goed uit.

Voor jezelf misschien beter om helemaal te kappen. Maar ja, ik snap wel dat het veel pijn doet...
Tja, je bent hem eerst kwijt, en dan toch niet want jullie blijven scharrelen. Vervolgens ontmoet hij iemand en worden jullie een soort van vrienden en dan gaat hij jou ook nog eens vergelijken met die nieuwe dame, want hij geeft zoveel om je?

Heeeel ongezond deze situatie. Ongezond voor jou! Probeer te accepteren dat jij niet zijn grote liefde bent. Niemand behandelt zijn grote liefde zo! Dit is geen liefde, het lijkt er niet eens op. Dus probeer hem los te laten, geen biertjes meer doen enzo. Hij gaat je niet geven wat je wil immers. Ik vraag me zelfs af hoe veel hij 'echt om je geeft'. Hij lijkt me eerder gewoon een besluiteloos type dat je aan het lijntje houdt!
If you're not a priority, don't be an option.

M.a.w. niet afwachten wat die man gaat willen, jij bent het in elk geval niet. Wegwezen en je eigen leven gaan leiden.
Ik vind dat je niet gevoelloos en leeg overkomt maar juist als een echte dramaqueen.

Je hebt al die tijd gehoord wat je wilde horen en genegeerd wat hij ook zei. En nu maakt hij de boodschap die jij niet wilt horen alleen iets concreter. Wellicht niet leuk als je een ander plaatje voor je had, maar het is tenminste wel duidelijk.

Deze meneer wil jou niet, want anders werd hij niet verliefd op een ander. Je zult ongetwijfeld speciaal voor hem zijn, maar kennelijk niet speciaal genoeg om met jou verder iets op te willen bouwen. Trek daar je conclusies uit en ga verder als (goede) vrienden of - als je dat niet trekt - zet er een punt achter.
Denk niet dat hij haar op een reservebank plaatst, want dan zou hij ook niet zo openhartig over die ander zijn. Volgens mij voelt hij nog vriendschap voor TO en denkt hij dat hij haar alles kan vertellen.
Pff.. lijkt me heavy zeg. Wat raar voor je zeg. Goede woordkeuze dat flabbergasted!

Als jij denkt dat het pittig gaat worden om te contacten met hem zou ik ook even contact vermijden. In ieder geval biertjescontact.

Of wil je zelf heel graag biertjescontact?
Je laat jezelf aan het lijntje houden. Get over it.
Jij bent de eneige die kan kiezen voor jou. Doe dat dan ook. Hij zal nooit voor jou kiezen, want hij is niet verliefd op je.

Wat zegt de wijze vrouw in jou? Volg deze, want die heeft eigenlijk altijd gelijk.
Dit is geen liefde, dit heet van 2 walletjes eten.
quote:MarijeMarije schreef op 17 mei 2010 @ 20:08:

If you're not a priority, don't be an option.

AMEN!!

Deze zou ik in spiegelbeeld op mijn voorhoofd moeten laten tattoëren.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma istbeneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Ik vind niet dat hij haar aan het lijntje houdt. HIj zegt toch een nieuwe liefde te hebben gevonden (hoewel ik dit erg betwijfel).
quote:Wittedruif schreef op 17 mei 2010 @ 20:20:

Ik vind niet dat hij haar aan het lijntje houdt. HIj zegt toch een nieuwe liefde te hebben gevonden (hoewel ik dit erg betwijfel).Waarom betwijfel je dat?
Ehm, WAT is het drama?

Heb je geen zin meer in die vent om hem te zien of te spreken, zeg dan dat je geen zin hebt om verder contact te houden.
Heb dit ook soort van bij de hand gehad. Alleen was hij geen ex, maar een scharrel die verliefd begon te worden op een ander. Voor mij het teken ermee te kappen. Hij zei: nou, ik ben niet gelijk verloofd, ik hoef niet alles achter me te laten...

Tja, ik denk dat tot een man echt verliefd is, hij er geen slechts in ziet om door te scharrelen. Pas als het serieus wordt met haar, zal jij aan de kant gezet worden. Beter nu voor jezelf kiezen en doorgaan met je leven.
...
Na de intro in de OP miste ik de climax.

Bedenk wat jij wilt, laat je niet leiden door wat hij wil.

Ik snap de 'flabbergasted' reactie ook niet zo.. Ok, jullie hebben wat gehad en los-vast gerommeld. Hij vertelt je dat ie nu verliefd is en dus is het los-vast gerommel nu voorbij toch (althans, dat zou het voor mij zijn als ik in zo'n situatie zat..)? Best wel duidelijk allemaal, volgens mij.

Behalve dat je er nog van in de war raakt als ie ook tegen jou zegt dat ie aan je denkt enzo.. Tja.. maar als het echt zo geweldig was, waren jullie nog wel samen toch?

Misschien wel tijd om verder te gaan met je eigen leven, dan..

Je hebt drie jaar een relatie gehad en hij maakt het uit omdat hij zich volledig op zijn studie wilt gaan richten. Wat is dat voor belachelijke reden? Waarom laat je je nog zo meeslepen door hem? Hij heeft je laten vallen en nu is het tijd om hem los te laten.
Ik denk dat hij gewoon TO nog niet los wil laten en dat meisje waar ie nu 'verliefd' op is even een opvulling is.

zegt mijn gevoel.
quote:Wittedruif schreef op 17 mei 2010 @ 20:30:

Ik denk dat hij gewoon TO nog niet los wil laten en dat meisje waar ie nu 'verliefd' op is even een opvulling is.

zegt mijn gevoel.Mijn gevoel zegt dat TO dat graag zou willen, maar dat je er helemaal naast zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven