smerige recepten
maandag 17 mei 2010 om 21:39
quote:tilalia2 schreef op 17 mei 2010 @ 21:36:
[...]
Lief zegt dat het vroeger ietsjes meeviel, dat het mis ging na kind twee ofzo. En dat ie op tijd heeft geleerd niet naar iedereen te luisteren. Dan hoop ik voor je dat het niet in de genen zit, en dat jij na kind 2 (of 3, of 4, of 8) opeens opgescheept zit met een man die opeens heel veel trek heeft in vissticktaarten.
[...]
Lief zegt dat het vroeger ietsjes meeviel, dat het mis ging na kind twee ofzo. En dat ie op tijd heeft geleerd niet naar iedereen te luisteren. Dan hoop ik voor je dat het niet in de genen zit, en dat jij na kind 2 (of 3, of 4, of 8) opeens opgescheept zit met een man die opeens heel veel trek heeft in vissticktaarten.
maandag 17 mei 2010 om 21:40
Recept van schoonmoeder (die op dit gerecht na altijd zalig kookt PANVIS (brrrrr)
-aardappels in partjes koken
-Rijst koken
-Goedkope koolvis ontdooien
-Ui in stukjes gefruit
Dit door elkaar gemengd met elkaar in een ovenschaal, wat zout en peper toevoegen, paneermeel erop en dan met mosterd of sambal, smullen maar! Bleh.....
Heel de familie smult er van, IK NIET!!!
-aardappels in partjes koken
-Rijst koken
-Goedkope koolvis ontdooien
-Ui in stukjes gefruit
Dit door elkaar gemengd met elkaar in een ovenschaal, wat zout en peper toevoegen, paneermeel erop en dan met mosterd of sambal, smullen maar! Bleh.....
Heel de familie smult er van, IK NIET!!!
maandag 17 mei 2010 om 21:42
quote:hanneke000 schreef op 17 mei 2010 @ 21:39:
[...]
Dan hoop ik voor je dat het niet in de genen zit, en dat jij na kind 2 (of 3, of 4, of 8) opeens opgescheept zit met een man die opeens heel veel trek heeft in vissticktaarten.
Hee! Nog een goede reden gevonden voor Liefs sterilisatie van 2 1/2 jaar geleden! Er komen niet meer dan twee kinderen
En ik kook. En ik maak geen vissticktaart
[...]
Dan hoop ik voor je dat het niet in de genen zit, en dat jij na kind 2 (of 3, of 4, of 8) opeens opgescheept zit met een man die opeens heel veel trek heeft in vissticktaarten.
Hee! Nog een goede reden gevonden voor Liefs sterilisatie van 2 1/2 jaar geleden! Er komen niet meer dan twee kinderen
En ik kook. En ik maak geen vissticktaart
maandag 17 mei 2010 om 21:44
maandag 17 mei 2010 om 21:47
quote:lindy schreef op 17 mei 2010 @ 21:43:
Ook intens smerig; champignons uit pot of blik en bleekselderij, ook uit pot of blik. Alles wordt vies, klef en zurig.
Bestaat dat nog, bleekselderij uit blik? Ik kwam het van het weekend tegen in een heel oud kookboek,maar ik heb het geloof ik nog nooit in de winkel gezien.
Nog een gore uitvinding: witte bonen in tomatensaus. Bleeeeeh!
Ook intens smerig; champignons uit pot of blik en bleekselderij, ook uit pot of blik. Alles wordt vies, klef en zurig.
Bestaat dat nog, bleekselderij uit blik? Ik kwam het van het weekend tegen in een heel oud kookboek,maar ik heb het geloof ik nog nooit in de winkel gezien.
Nog een gore uitvinding: witte bonen in tomatensaus. Bleeeeeh!
maandag 17 mei 2010 om 21:48
quote:lindy schreef op 17 mei 2010 @ 20:46:
Frikadellen met mais, ham en paprika
Ingrediënten voor 4 personen
8 frikadellen (zie elders op mijn homepage), 1 blikje mais korrels, 1/4 rode paprika, 1/4 groene paprika, 100 g ham, 30 g boter, peper, zout.
Bereidingswijze
De mais laten uitlekken op een zeef. De beide stukjes paprika in reepjes snijden, evenals de ham. Ham, mais en paprika in 10 minuten in de boter bakken. Op smaak brengen met peper en zout ; alles over de vlezen verdelen.
Ik moet hier zo hard om lachen dat mijn Tena het begeeft. 'De Vlezen'
Ik nomineer dit topic tot Topic van het jaar. Wat heb ik hard gelachen vanavond!
Frikadellen met mais, ham en paprika
Ingrediënten voor 4 personen
8 frikadellen (zie elders op mijn homepage), 1 blikje mais korrels, 1/4 rode paprika, 1/4 groene paprika, 100 g ham, 30 g boter, peper, zout.
Bereidingswijze
De mais laten uitlekken op een zeef. De beide stukjes paprika in reepjes snijden, evenals de ham. Ham, mais en paprika in 10 minuten in de boter bakken. Op smaak brengen met peper en zout ; alles over de vlezen verdelen.
Ik moet hier zo hard om lachen dat mijn Tena het begeeft. 'De Vlezen'
Ik nomineer dit topic tot Topic van het jaar. Wat heb ik hard gelachen vanavond!
maandag 17 mei 2010 om 21:48
Ik heb een paar (jonge)familieleden die op verjaardagen hier steevast mn "cashewnoten en macadamia's "in handen tegelijk naar binnen propten.En geen ouder die er wat van zei,.
Ik heb toen eens ongekookte macaronie in bakjes neergezet ..!
Bek volgepropt wisten ze even niet waar ze moesten kijken ,.lachen,hun moeder vond het niet zo leuk geloof ik .maar daar had ik even .sch*t .aan.
De boodschap was voor die dag even duidelijk.
Ik heb toen eens ongekookte macaronie in bakjes neergezet ..!
Bek volgepropt wisten ze even niet waar ze moesten kijken ,.lachen,hun moeder vond het niet zo leuk geloof ik .maar daar had ik even .sch*t .aan.
De boodschap was voor die dag even duidelijk.
maandag 17 mei 2010 om 21:50
Ik vind het altijd zo raar dat er in dat soort gerechten zo weinig groente zit.
Kweeniehoor, maar ik heb voor ons als gezin (2 volwassenen, 2 kinders van 3 en 5) altijd minstens 800 gram groente nodig, en meestal meer.
Dat kan je toch niet ondervangen door 4 peren? En een 'frisse salade' - na het lezen van het recept zal dat wel kipkerriesalade zijn ofzo - zet ook geen zoden aan de dijk.
Armoede, geestelijke armoede om zoiets te eten.
Kweeniehoor, maar ik heb voor ons als gezin (2 volwassenen, 2 kinders van 3 en 5) altijd minstens 800 gram groente nodig, en meestal meer.
Dat kan je toch niet ondervangen door 4 peren? En een 'frisse salade' - na het lezen van het recept zal dat wel kipkerriesalade zijn ofzo - zet ook geen zoden aan de dijk.
Armoede, geestelijke armoede om zoiets te eten.
maandag 17 mei 2010 om 21:52
Boodschappenlijstje voor 1 weeek met dit soort recepten:
5 kilo aardappels
2 kilo prei
5 kleine uitjes
5 kleine blikjes tomatenpuree
4 blikken ananas
1 rode paprika
1 pak bladerdeeg
6 pakjes room
3 pakken frikandellen
4 peren
1 kipfilet
3 pakken vissticks
2 flessen ketchup
2 potten mayo
3 potjes atjar of augurken
Het is wel goedkoop,moet ik zeggen
5 kilo aardappels
2 kilo prei
5 kleine uitjes
5 kleine blikjes tomatenpuree
4 blikken ananas
1 rode paprika
1 pak bladerdeeg
6 pakjes room
3 pakken frikandellen
4 peren
1 kipfilet
3 pakken vissticks
2 flessen ketchup
2 potten mayo
3 potjes atjar of augurken
Het is wel goedkoop,moet ik zeggen
maandag 17 mei 2010 om 21:55
ik vind sowieso een recept "prut" noemen al een indicatie voor het eetbaarheidsgehalte. Als je een beetje respect hebt voor jezelf noem je je (zonder bloed, zweet en pleisters aub) bereide maaltijd toch geen prut????
Trouwens: ravioli uit blik, dat vind ik dan niet zo ranzig. ik eet het niet vaak, maar ik durf het wel! Als je een goed italiaans merk hebt, kan het best ok zijn.
Trouwens: ravioli uit blik, dat vind ik dan niet zo ranzig. ik eet het niet vaak, maar ik durf het wel! Als je een goed italiaans merk hebt, kan het best ok zijn.
maandag 17 mei 2010 om 21:59
Zo weer even bijgelezen (idd topic van het jaarnominatie). Ik ben emotioneel nog niet helemaal over het vissticktopic heen geloof ik (ik had fantasieen over vissticks met blauwe kaas ipv die heerlijke combi met cheddar), maar op een of andere vreemde manier voel ik me helemaal niet schuldig over mijn zak chips van vanmiddag. Dat was eigenlijk best een uitgebalanceerde en coherente maaltijd.
maandag 17 mei 2010 om 22:03
maandag 17 mei 2010 om 22:12
quote:hanneke000 schreef op 17 mei 2010 @ 22:03:
[...]
Geen idee, maar ik vind het bijzonder lekker. Eitje erbij, gebakken tomaatjes.. Echt, gelukkiger kan je me bijna niet maken
Kijk, dat eitje, en die gebakken tomaatjes...
Lief en ik hebben een paar jaar gekayakt in de Alpen. Intensief, dus je hebt een goede bodem nodig, helemaal omdat je zelden op een nromale tijd luncht.
Het ontbijt waarbij we onze medekayakkers huun tenten uitrookten was echt geweldig: vakantie-ei.
Men neme: spekjes, olijfolie, 1 ui, 4 tenen knoflook, 3 tomaten evt resten groenten als champs en paprika, 4 eieren, zout, peper en kaas.
Spekjes uitbakken, groenten meebakken en in de kaag groenten 4 kuiltjes maken. Daar breek je de eieren in. zout en peper en kaas erop, deksel op de pan, de andere op jacht naar vers brood en sap sturen, en zelf koffie maken.
Als je dan je verse brood had was er een soort van mega-tortilla klaar, waar je echt een tijd op door kon
Daar zaten onze medecursisten aan hun bakje astronautenbrinta. Met groene gezichten omdat ze op de vroege ochtend niet tegen knoflooklucht konden
[...]
Geen idee, maar ik vind het bijzonder lekker. Eitje erbij, gebakken tomaatjes.. Echt, gelukkiger kan je me bijna niet maken
Lief en ik hebben een paar jaar gekayakt in de Alpen. Intensief, dus je hebt een goede bodem nodig, helemaal omdat je zelden op een nromale tijd luncht.
Het ontbijt waarbij we onze medekayakkers huun tenten uitrookten was echt geweldig: vakantie-ei.
Men neme: spekjes, olijfolie, 1 ui, 4 tenen knoflook, 3 tomaten evt resten groenten als champs en paprika, 4 eieren, zout, peper en kaas.
Spekjes uitbakken, groenten meebakken en in de kaag groenten 4 kuiltjes maken. Daar breek je de eieren in. zout en peper en kaas erop, deksel op de pan, de andere op jacht naar vers brood en sap sturen, en zelf koffie maken.
Als je dan je verse brood had was er een soort van mega-tortilla klaar, waar je echt een tijd op door kon
Daar zaten onze medecursisten aan hun bakje astronautenbrinta. Met groene gezichten omdat ze op de vroege ochtend niet tegen knoflooklucht konden
maandag 17 mei 2010 om 23:27
quote:tilalia2 schreef op 17 mei 2010 @ 22:12:
[...]
Daar zaten onze medecursisten aan hun bakje astronautenbrinta. Met groene gezichten omdat ze op de vroege ochtend niet tegen knoflooklucht konden Hier is toch niks ranzigs aan....??? dit is overheerlijk...
[...]
Daar zaten onze medecursisten aan hun bakje astronautenbrinta. Met groene gezichten omdat ze op de vroege ochtend niet tegen knoflooklucht konden Hier is toch niks ranzigs aan....??? dit is overheerlijk...