smerige recepten

17-05-2010 18:34 435 berichten
Alle reacties Link kopieren
Plaats hier je " met stip op één " meest smerige recept.

Kom maar op met die Smac uit blik recepten.

( die van die vissticks en onverdunde soep uit blik is ook een moetje )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Even geleden wilde ik gnocchi met spinazie, room en gegrillde mozzerella maken. Klonk heerlijk, plaatje bij het recept zag er goed uit en alles combineerde goed, maar wat smaakte het flauw! Heb het met tegenzin opgegeten.
quote:lindy schreef op 17 mei 2010 @ 21:02:

[...]

Zonde, zelfs ik als vleesvermijder weet dat je een rosbief gewoon heel lang op lage temperatuur in de oven moet zetten.Je kan em ook bakken, gaat prima, en dan minstens een kwartier laten rusten. Maar je moet het niet koken, da's echt zonde.
quote:slurfje schreef op 17 mei 2010 @ 21:05:

Even geleden wilde ik gnocchi met spinazie, room en gegrillde mozzerella maken. Klonk heerlijk, plaatje bij het recept zag er goed uit en alles combineerde goed, maar wat smaakte het flauw! Heb het met tegenzin opgegeten.volgende keer zongedroogde tomaten erbij doen. Mozzarella blieft iets met een bite ernaast, anders wordt het wat suf.
.
.
quote:lindy schreef op 17 mei 2010 @ 21:10:

[afbeelding]Waarom? Waarom? Wie verzint dit???
Stoppen nou Lindy, ik ga al een visstickrecept proberen van het andere topic

Ter lering ende vermaak zodat jullie niét hoeven te lijden en ik het voor allemaal probeer.
En dan maar zeggen ze de sekspijlerT ranzig is......
.
.
quote:Bergje65 schreef op 17 mei 2010 @ 19:51:

Kokareç = gebakken darmen.

[afbeelding]

Koç yumurtas = Gebakken testikels van een ram

[afbeelding]

Beyin salatas = Hersensalade van gekookte hersenen.

[afbeelding]

skembe corbasi = Soep van ongewassen pens

[afbeelding]

Die skembe corbasi heb ik ook wel eens voorgeschoteld gekregen, gatverdegatver wat is dat smerig zeg. ik vind sowieso die witte soepjes die ze in Turkije maken smerig. Volgens mij gooien ze er yoghurt door wat dan gaat schiften (zo smaakt het in ieder geval wel)

Kokorec heb ik nog nooit gegeten, maar de vader van mijn surinaamse vriendin is er dol op. Als hij in Turkije een tentje kan vinden waar ze het verkopen gaat hij ernaartoe.
Ook geschikt voor een sterrenrestaurant;

Visstick-spiesjes

Ingrediënten voor 4 personen

20 diepvries vissticks; 8 schijven ananas(uit blik); 1 grote rode paprika; 4 eetlepels olie; 1 dl kerriesaus; ? dl biogarde; zout; peper

Hulpmiddelen

Mes; satestokjes; koekenpan; kom; garde

Voorbereiding

Laat de vissticks in ca. ? uur ontdooien. Snijd de schijven ananas elk in zes stukjes. Maak de paprika schoon en snijd hem in 24 stukjes. Snijd elke visstick in drie stukjes. Steek aan twaalf satestokjes de stukjes visstick, ananas en paprika.

Bereidingswijze

Verhit de olie en bak de spiesjes in ca. 6 minuten rondom bruin. Maak een sausje van de kerriesaus, biogarde, twee eetlepels ananasvocht uit het blik, zout en peper. Geef het sausje bij de spiesjes.
quote:lindy schreef op 17 mei 2010 @ 21:14:

Die taart ook. Ik bedoel, bladerdeeg is al baggervet, dan ga je er toch ook niet nog iets voorgefrituurds bijgooien, én olie, en kaas. Brrrr."Ik snap er niks van dat mijn kinderen te dik zijn. Ze eten echt elke dag hun groente hoor! En we eten vaak vis, da's toch ook gezond?"
.
Of dit, heel exotisch

Vissticks met prei en banaan

2 bananen,1.5 eetl.boter,1.5 eetl.citroensap,2 theel kerriepoeder,2 eetl.geraspte kokos,2 eetl.oloe,snufje peper,750 g prei,12 vissticks(diepvries),snufje zout

Bereidingswijze

Smelt de boter in een pan. Schep de prei erdoor. Sprenkel het citroensap erover, voeg zout en peper toe en smoor de prei afgedekt in ca. 10 minuten gaar. Verhit de de olie in een koekenpan met een anti-aanbaklaag en bak de vissticks (in gedeelten) rondom goudbruin. Pel intussen de bananen en halveer ze.Snijd de stukken in de lengte door en wrijf ze in met kerriepoeder. Verwarm de prei nog ca. 2 minuten zonder deksel, zodat het vocht kan verdampen. Schep de prei op bord(en) en leg de vissticks erop. Bak de banaan rondom bruin in het bakvet en leg ze op de vissticks. Strooi de kokos erover.
.
quote:hanneke000 schreef op 17 mei 2010 @ 21:16:

Ook geschikt voor een sterrenrestaurant;

Visstick-spiesjes

20 diepvries vissticks; 8 schijven ananas(uit blik); 1 grote rode paprika; 4 eetlepels olie; 1 dl kerriesaus; ? dl biogarde; zout; peper

Hulpmiddelen

Mes; satestokjes; koekenpan; kom; garde

Voorbereiding

Laat de vissticks in ca. ? uur ontdooien. Snijd de schijven ananas elk in zes stukjes. Maak de paprika schoon en snijd hem in 24 stukjes. Snijd elke visstick in drie stukjes. Steek aan twaalf satestokjes de stukjes visstick, ananas en paprika.

Bereidingswijze

Verhit de olie en bak de spiesjes in ca. 6 minuten rondom bruin. Maak een sausje van de kerriesaus, biogarde, twee eetlepels ananasvocht uit het blik, zout en peper. Geef het sausje bij de spiesjes.

:puke:

Warm fruit uit blik. Op een spiesje. Met een visstick.

bahbahbahbahbah!
Haha wat een geweldig topic.

Ik moet eerder bekennen dat ik, onder het motto bezuiniging, me wel tegoed heb gedaan aan gebakken aardappels (restje kookaardappels) met in plakjes gesneden frikandel.

Als je zulke dingen eet omdat je even niks anders hebt waardeer je een gezonde normale maaltijd nog meer.

Ik heb ooit eens macaroni met ketjap gegeten.

Macaroni (elleboogjes) tot snot gekookt, een handjevol gehakt rullen met een 3kwart fles zoete ketjap en dat mengen met die macaroni.

VIES!!!!
quote:lindy schreef op 17 mei 2010 @ 21:10:

[afbeelding]hoe kan dat nou?? in je recept liggen de vissticks onderin, en op het plaatje bovenop.. of is dat een ander recept... het ziet er wel heel erg vet uit (ik bedoel letterlijk vet.. niet lekker ofzo)
quote:lindy schreef op 17 mei 2010 @ 21:17:

Geweldige tapas, Hanneke! Leuk voor bruiloften en partijen!Ik dacht zelf dat het wel leuk zou zijn voor de schoonzus van Tilalia. Voor de afwisseling zeg maar. En als handreiking, het is tenslotte toch jammer dat Tilalia en haar partner daar nooit meer komen eten.
quote:hanneke000 schreef op 17 mei 2010 @ 21:18:

Of dit, heel exotisch

Vissticks met prei en banaan

2 bananen,1.5 eetl.boter,1.5 eetl.citroensap,2 theel kerriepoeder,2 eetl.geraspte kokos,2 eetl.oloe,snufje peper,750 g prei,12 vissticks(diepvries),snufje zout

Bereidingswijze

Smelt de boter in een pan. Schep de prei erdoor. Sprenkel het citroensap erover, voeg zout en peper toe en smoor de prei afgedekt in ca. 10 minuten gaar. Verhit de de olie in een koekenpan met een anti-aanbaklaag en bak de vissticks (in gedeelten) rondom goudbruin. Pel intussen de bananen en halveer ze.Snijd de stukken in de lengte door en wrijf ze in met kerriepoeder. Verwarm de prei nog ca. 2 minuten zonder deksel, zodat het vocht kan verdampen. Schep de prei op bord(en) en leg de vissticks erop. Bak de banaan rondom bruin in het bakvet en leg ze op de vissticks. Strooi de kokos erover.Waarom combineren ze dit allemaal met prei? Het is al walgelijk genoeg zonder gesmoorde prei.
quote:hanneke000 schreef op 17 mei 2010 @ 21:19:

[...]

Ik dacht zelf dat het wel leuk zou zijn voor de schoonzus van Tilalia. Voor de afwisseling zeg maar. En als handreiking, het is tenslotte toch jammer dat Tilalia en haar partner daar nooit meer komen eten.

Is wel duur hoor, vissticks. En dan wel een hele per persoon? En biogarde yoghurt? Dat is ook heel duur!
.
quote:tilalia2 schreef op 17 mei 2010 @ 21:19:

[...]

Waarom combineren ze dit allemaal met prei? Het is al walgelijk genoeg zonder gesmoorde prei.Die banaan en kokos zijn voor mij anders ook een groot raadsel. Een beetje "oeps, ik stoot een pot om, die viel toevallig in de pan. En in die pot zat kokos, en toen werd het opeens lékkér!!"
Wat lees ik? Vìjf hele vissticks per persoon? Tuttut, doe maar duur hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven