Entertainment alle pijlers

Ronnie James Dio overleden

17-05-2010 18:39 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
AMSTERDAM - Metallegende Ronnie James Dio is overleden. Dat heeft zijn vrouw en manager Wendy Dio bekendgemaakt.

© Wenn.com''Vandaag is mijn hart gebroken. Ronnie is om 7.45 uur overleden'', zo luidt de tekst op zijn website.

Volgens zijn echtgenote hebben veel familieleden en vrienden nog afscheid kunnen nemen van Dio in diens laatste uren. ''Weet dat hij van jullie allemaal hield en dat zijn muziek altijd voort zal leven.''

Maagkanker

Bij de zanger was in november vorig jaar de diagnose maagkanker gesteld. Eerder dit jaar leek hij aan de beterende hand, maar het herstel zette niet door.

Eerder deze maand gelastte zijn band Heaven & Hell een zomertournee af, omdat Dio een behandeling voor zijn ziekte moest ondergaan.

Black Sabbath

Ronnie James Dio verscheen voor het eerst in de internationale spotlight in 1975, als zanger van Rainbow. Hij vergrootte zijn faam in 1979, toen hij Ozzy Osbourne verving als zanger van Black Sabbath, die uit deze band werd gezet wegens excessief drugsgebruik.

Samen met die Black Sabbath maakte Dio onder meer de in de metalscene nog steeds als zeer invloedrijk bekend staande albums Heaven And Hell en Mob Rules.

In 1982 begon hij zijn eigen band onder de naam Dio. Het nummer Love Is All van Roger Glover, dat in 1975 de top van de Nederlandse hitlijsten behaalde, werd door hem gezongen

~~~~~~~~

Ik dacht al dat er hier nog geen topic over zou zijn, maar gezien de vele topics voor overleden artiesten die er in het verleden al geweest zijn, vond ik toch dat Ronnie James Dio een eigen topic verdient.

Voor mij was hij één van de allergrootsten. Wat een stem, wat een talent.

En wat een verdriet dat hij dit gevecht heeft moeten verliezen.
668, the neighbour of the Beast
Yup Lunax, die heb ik ook geleden.

En deze, van Tony Iommi;

Yesterday 16th May my dear, dear friend Ronnie James Dio passed away at 7.45am LA time. I’ve been in total shock I just can’t believe he’s gone. Ronnie was one of the nicest people you could ever meet, we had some fantastic times together. Ronnie loved what he did, making music and performing on stage. He loved his fans so much. He was a kind man and would put himself out to help others. I can honestly say it’s truly been an honor to play at his side for all these years, his music will live on forever. Our thoughts are with Wendy Dio who stood by Ronnie until the end, he loved her very much. The man with the magic voice is a star amongst stars, a true professional. I’ll miss you so much my dear friend. RIP - Tony

Er zijn zooooveel websites van grote metalbands die er mee koppen. Iron Maiden ook bijvoorbeeld.

Of Twisted Sister:

The members of Twisted Sister along with millions of metal fans around the world mourn the death of our friend Ronnie James Dio.

Ronnie not only was a giant in the world wide metal scene, but he was also one of the nicest people you would ever want to meet.

Beginning in 1983 when we first toured with Ronnie in Canada, and continuing over the last 7 years when we played dozens of festivals around the world, Ronnie was one of the most supportive and gracious members of the music community.

Our thoughts and prayers are with Wendy and Ronnie's family.

Dee, Jay Jay, Eddie, Mark and AJ

Ik vind het geweldig, al die eerbetonen. Want laten we eerlijk zijn, Ronnie wás één van de allergrootsten.

Zonder hem zou de metal zoals hij zich ontwikkeld hebben, niet bestaan hebben.

Of zoals Lars heel terecht schrijft; zonder Ronnie zouden de Big Four er nooit geweest zijn.
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 18 mei 2010 @ 07:31:

Ik vind het geweldig, al die eerbetonen. Want laten we eerlijk zijn, Ronnie wás één van de allergrootsten.

Zonder hem zou de metal zoals hij zich ontwikkeld hebben, niet bestaan hebben.

Of zoals Lars heel terecht schrijft; zonder Ronnie zouden de Big Four er nooit geweest zijn.

Precies. Dat is heel wat om te bereiken in een mensenleven. En dan ook nog een mooi en warm mens zijn. Wat wil je nog meer zou je zeggen.

May he rest in peace

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven