Vissticks gerecht

17-05-2010 16:07 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet er een lekker (en simpel) gerecht met vissticks?

Ik zit te denken aan gebakken aardappeltjes en worteltjes. Maar dat is zo saai/kaal. Dus ik ben nog op zoek naar iets extra's en een bijpassende saus..

Iemand tips?
quote:robo schreef op 17 mei 2010 @ 17:31:

Deal!

Ik ga 'm maken morgen (en kook dan wat anders voor mijn man, die ontplofte al bij het idéé alleen).

Verse aardappelpuree, dat wel, verder worteltjes uit eigen tuin en doperwtjes als groente over de puree.

Ik ben alleen nog niet uit over het kaaslaagje, maar: ik zal het recept tot op de letter volgen :-)Robo, daarvoor moet je op zijn minst een hoge onderscheiding krijgen voor het durven koken van die ovenschotel. De culinair medaille d'or of zo.
Ha, Ikbenanoniem, eerder de Médaille de bleuh-wat-vies
Gepimpte vissticks zijn lekker: de Iglo's bestrooien met knoflookpoeder en kerriepoeder.

Knapperig bakken en dan eten met patat en een sausje van: mayonaise, sambal en fijngesneden rauwe ui.

Zo doen wij dat hier.
Vissticks eet ik met zelfgemaakte aardappelpuree & gewokte verse spinazie met een gekookt eitje.
quote:Ainne schreef op 17 mei 2010 @ 17:08:

Vissticks is ideaal oh-shit-de-kinderen-moeten-nog-eten-voedsel. Wij hebben altijd een pak in de vriezer voor dit soort momenten.
MILF in the making ;-)
quote:Petrokia schreef op 17 mei 2010 @ 17:40:

Vissticks uit oven:

Ingrediënten

1 grote pak vissticks

geraspt Cheddar of belegen Gouds kaas

1 grote blijk champignonsoep met 100 ml water verdund

Oh, bah, wat klinkt dit vies.

Het enige lekkere aan vissticks is toch dat ze een knapperig korstje hebben. En die dan klef/nat maken met soep, brrr.

Heb als kind voor het laatst vissticks gegeten, maar als ik het nu zou eten, dan toch alleen gewoon met gebakken aardappeltjes en iets van groente erbij. Vissticks zelf vooral niets raars mee doen.
Robo, ik vind met verse puree en verse groente het recept al een behoorlijk stuk minder vies. Je moet t eigenlijk echt tot op de letter volgen he?

Hedt recept van petrokia lijkt me nog kotsbaarder!
quote:robo schreef op 17 mei 2010 @ 17:31:

Deal!

Ik ga 'm maken morgen (en kook dan wat anders voor mijn man, die ontplofte al bij het idéé alleen).

Verse aardappelpuree, dat wel, verder worteltjes uit eigen tuin en doperwtjes als groente over de puree.

Ik ben alleen nog niet uit over het kaaslaagje, maar: ik zal het recept tot op de letter volgen :-)

nee nee, vers moet ie ook! is een oma recept, die maakte het altijd vers.. Ik ben alleen lui, en als ik dan de patatbehoefte onderdruk en 'de visstickschotel' in elkaar draai ben ik dus ook te lui voor echte aardappelpuree...

Oh wel oude kaas eroverheen gooien. Met slankiekaas en dat soort dieetmeuk is het niet te vreten nog minder goed te eten. worteltjes en doperwten klinken ook als ranzige kindergroentes zoetere groentes die erbij passen.
quote:Petrokia schreef op 17 mei 2010 @ 17:40:

Hé dames, van vinden jullie vandit recept van Smulweb. Wie wil dit vrijwillig proberen?

Vissticks uit oven:

Ingrediënten

1 grote pak vissticks

geraspt Cheddar of belegen Gouds kaas

1 grote blijk champignonsoep met 100 ml water verdund

Bereidingswijze

1. Verdeel vissticks over ovenschaal.

2. Verdeel geraspt kaas erover.

3. Verdeel Champignonsoep over kaas.

4. Bak voor 30 min. bij 180*C of tot vis gaar, door en door warm en mooi van kleur is.

Serveertips

Lekker met brood erbij.cheddar wordt klef in de oven, champignonsoep?! dit recept gaat mij zelfs te ver haha
ik moest ineens denken aan die soft-erotische commercial van iglo met die zalm visstick die al zwoel pratend haar korstje op sensuele wijze van zich afwerpt..

dat lijkt me dan weer heel goor... zalm is goed op zichzelf.. daar moet geen paneerkorst omheen :D
Eh... ik doe weleens vissticks op mijn boterham... En ja... ik vind het écht érg lekker!
mmmm visticks op de boterham, lijkt mioj ook wel lekker, al zou ik wel voor een wit vers puntje gaan, beetje boter erop vistick erop en mayonaise ben ook wel benieuwd naar die zalm visticks.
quote:Perel schreef op 17 mei 2010 @ 18:19:

Gepimpte vissticks zijn lekker: de Iglo's bestrooien met knoflookpoeder en kerriepoeder.

Knapperig bakken en dan eten met patat en een sausje van: mayonaise, sambal en fijngesneden rauwe ui.

Zo doen wij dat hier.Klinkt zalig zo, lekker op smaak
hmm lekker, goudbruin gebakken vissticks op een wit broodje, lekker prakken en dan hop het mondje in

Dat wordt mijn diner voor donderdag denk ik!
Dames, ik ga zo boodschappen doen en aarzel nu welk visstick"recept" ik zal uitproberen.

Ik neig zelf naar de versie met aangelengde champignonsaus :-)

In ieder geval maak ik foto's van het eindresultaat (note to self: zuiveringszout halen!!).
gadverdamme, dat doe jejezelf toch niet aan!
Eet smakelijk Veel sterkte!
Biobitch, beloofd is beloofd!

En ik hou wel van een experiment op zijn tijd.

Voor mijn man maak ik lasagne, échte lasagne zonder paneermeel of rare visfilets
Ik zou genoeg lasagne maken Robo! Ik moet wel verschrikkelijk lachen om je dappere actie. Foto's maken van het resultaat ook!

/ offtopic, hoe gaat het met de voorbereidingen op jullie hertrouwen? Is al bijna toch?
Het was afgelopen zaterdag, MdK!

En het was super.

Daarom kan ik nu een hap champignonsoepvissticks best aan
Dang it, gemist! Nou ja, toen was ik zelf op huwelijksreis, dan mag het toch?
Kom wel even op je eigen topic aanwaaien, even lezen hoe j het gehad hebt.
Zeker, MdK!

Hoe was jouw huwelijk? Was het alles wat je ervan gehoopt had?

Nog van harte gefeliciteerd!

Dank je, het was fantastisch, echt helemaal top!

/ en nu echt richting elders, want huwelijken en visticks hebben volgens mij alleen witte wijn gemeen. En dat is met heel veel fantasie.
MDK, gefeliciteerd

Mag ik nu EINDELIJK de jurk ergens zien?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven