Domme vragen topic.

01-12-2009 11:33 384 berichten
Soms heb je van die vragen die te dom zijn om i.r.l. te stellen.

Googelen kun je niet, dus wat doe je dan?

Stel hem hier!

Mijn domme vraag voor vandaag:

Als je van een tweeling bevalt, heb je dan twee placenta's?
Alle reacties Link kopieren
quote:nazife schreef op 07 april 2010 @ 20:47:

(excuus als het al gevraagd is) Kan iemand me ook eindelijk uitleggen wat precies het verschil tussen "de" en "het" is, en waarom het soms "de" en soms "het" is? zoals: de beslissing en het besluit Zowel "de" als "het" zijn bepaalde lidwoorden. Het enige verschil is dat de ene ("de") wordt gebruikt bij "common gender" woorden en meervouden en de ander ("het" dus) bij "neuter gender" woorden en verkleinwoorden.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Oke, ik heb een paar vragen over Jesus Christ Superstar, voor de mensen die dat weten. Ik heb de Nederlandse versie gezien in het theater (was érg goed) maar er blijven een paar dingen in het verhaal die ik toch nog steeds niet snap. (Heel erg, ik weet het, voel me heel erg dom )

Hoe zit het met het verraden van Judas? Wat verraadt hij over Jezus aan wie, en hoe zit het met die kus?
Hij belooft de hogepriester dat hij een goed moment zal vinden waarop Jezus gearresteerd kan worden. In de tuin van Gethsemane. Hij zoent Jezus daar, zodat de soldaten hem kunnen herkennen. Foto's hadden ze toen nog niet

Voor deze uitlevering krijgt Judas geld, dertig zilverlingen.
De hogepriesters willen Jezus graag berechten, en zo uit de weg ruimen, omdat hij voor hen een bedreiging is met zijn predikingen. Maar dat moet op een uitgelezen rustig moment, omdat anders zijn volgelingen met te veel zijn en de arrestatie wellicht verhinderen.
Mss geen domme vraag, maar wilde er geen heel topic voor openen.

Ik heb me altijd afgevraagd, hoe ze nou een open hart operatie doen. Ik bedoel: het borstbeen en de ribbenkast zitten toch in de weg?
De arts maakt gebruik van een zaag om het borstbeen door te zagen, en klemmen om de holte vervolgens open te houden.

Na de operatie worden de klemmen verwijderd en word de borstkas weer gesloten dmv metalen krammen, en word de huid gehecht.
quote:boogje schreef op 18 december 2009 @ 00:23:

ik ook nog eentje... Waarom krimpt een schaap niet als het regent?..

schapenwol is vet en stoot water af.

Mijn schapenvraag: waarom krijgt een schaap geen bevroren poten, als hij zij in de sneeuw staat? Bijna het hele lichaam zit vol met wol, maar die pootjes zijn maar ielig dun en schaars behaard. Juist díe staan in de sneeuw

(arm schaap)
Later is nu
Schapen staan toch pas in de lente in de wei?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja dit topic zocht ik net. Ik kon geen enkel ander topic vinden waar ik mijn vraag kwijt kon.

Ik heb op 2 planten waar op de aarde witte schimmel zit. Ik heb geen groene handen, heb ik ze te veel water gegeven? Ik snap er niets van.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Dat heb ik ook vaak. Meestal bij potplanten die ik verpot heb. Ik denk dat het aan de aarde ligt die ik dan gebruik.
Ik heb hetzelfde probleem MV dus lees mee.
Ja, volgens mij heb je dan teveel water gegeven. Soms krijg je ook van die ranzige kleine vliegjes. Ik ben gestopt met water gieten op aarde en giet nu een laagje op de schotel onder de pot of in de pot zelf, zodat de plant het langzaam kan opnemen. Soms trekt het plasje water direct weg en zo blijf ik een plasje water gieten tot ik zie dat de plant langzamer opneemt.
Het zijn spinnen-nesten...
quote:nouschi schreef op 18 mei 2010 @ 15:13:

Schapen staan toch pas in de lente in de wei?Nee, ik heb ze de hele winter buiten gezien. Ze kunnen daar dus gewoon tegen. (maar hoedan?)
Later is nu
quote:dangeensuus schreef op 18 mei 2010 @ 17:24:

Het zijn spinnen-nesten...Zeg me ajb dat je zit te plagen..
Kunnen wel poppen van spinnen zijn idd.

maar denk het niet hoor, vast te nat.
quote:dreamer schreef op 18 mei 2010 @ 18:04:

[...]

Nee, ik heb ze de hele winter buiten gezien. Ze kunnen daar dus gewoon tegen. (maar hoedan?)Omdat de vacht van wol is en dat isoleert. Schapen kunnen dus veel kou hebben.
Grief is just love with nowhere to go
quote:zusenzo schreef op 18 mei 2010 @ 18:48:

maar denk het niet hoor, vast te nat.Ze staan al buiten .
quote:dreamer schreef op 18 mei 2010 @ 18:04:

[...]

Nee, ik heb ze de hele winter buiten gezien. Ze kunnen daar dus gewoon tegen. (maar hoedan?)Zielug!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zit te plagen

Ze hebben leren laarsjes aan Dreamer. Schapenleer
Tada! " De bloedsomloop in de poten van dieren is minimaal, waardoor er geen lichaamswarmte verloren gaat in de koude grond. De hoefjes of klauwen isoleren nog eens extra".
quote:zusenzo schreef op 18 mei 2010 @ 18:48:

maar denk het niet hoor, vast te nat.

In de aarde zit een "voeding" zoals mest of plantenresten. Als er te veel voeding in de aarde zit, of de voeding is niet voldoende vermalen/verspreid gaat dit gewoon schimmelen en rotten.

Heel natuurlijk proces, even een beetje de aarde doorwoelen (sateh-prikker) en je bent het weer (eventjes) kwijt.
Viva la vida
Ik heb ook wel een domme vraag: nog nooit meegemaakt, maar goed, wie weet: als ik ga tanken bij een onbemand tankstation, en er staat niet genoeg geld op mijn bankrekening, wat gebeurt er dan? Kan ik dan wel tanken? En zo niet, zit er dan zo'n mogelijkheid ingebouwd in die apparaten dat mijn saldo vooraf wordt gechecked? Of sturen ze, als ik wel heb getankt maar niet heb betaald, de rekening naar mij toe op basis van de gegevens van mijn pinpas?

Jullie merken het al, wereldprobleem
quote:Chocobo schreef op 21 mei 2010 @ 10:44:

Ik heb ook wel een domme vraag: nog nooit meegemaakt, maar goed, wie weet: als ik ga tanken bij een onbemand tankstation, en er staat niet genoeg geld op mijn bankrekening, wat gebeurt er dan? Kan ik dan wel tanken? En zo niet, zit er dan zo'n mogelijkheid ingebouwd in die apparaten dat mijn saldo vooraf wordt gechecked? Of sturen ze, als ik wel heb getankt maar niet heb betaald, de rekening naar mij toe op basis van de gegevens van mijn pinpas?

Jullie merken het al, wereldprobleem Volgens mij is het zo, je betaald eerst, en dan krijg je voor dat geld benzine. Dus je weet vooraf of er genoeg saldo op je rek. staat.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:mylenevalerie schreef op 21 mei 2010 @ 10:48:

[...]

Volgens mij is het zo, je betaald eerst, en dan krijg je voor dat geld benzine. Dus je weet vooraf of er genoeg saldo op je rek. staat.Echt? Maar hoe weet zo'n mesjien dan hoeveel ik ga tanken? Of denk je dat ze eerst een heel hoog bedrag (150 euro ofzo) ervan afhalen, en dan alsnog het verschil weer direct "terugstorten"?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven