Domme vragen topic.

01-12-2009 11:33 384 berichten
Soms heb je van die vragen die te dom zijn om i.r.l. te stellen.

Googelen kun je niet, dus wat doe je dan?

Stel hem hier!

Mijn domme vraag voor vandaag:

Als je van een tweeling bevalt, heb je dan twee placenta's?
Alle reacties Link kopieren
quote:Very Cherry schreef op 15 juli 2010 @ 14:41:

[...]

Beetje dimmen he, dit was toch de afdeling Stomme Vragen?

Maar waar zitten die eierstokken dan aan vast?? Ik weet het echt niet hoor aan ligamenten (en bloedvaten) dus! net zoals de baarmoeder zélf met ligamenten vastzit in de bekkenholte
quote:jojan schreef op 15 juli 2010 @ 14:25:

Hoi, ik las net een vraag die eerder is gesteld over het tanken en dat je dan vooraf moet pinnen, hoe ze dan weten hoeveel geld je nog hebt.

Ik heb pasgeleden getankt bij een station waar ik vooraf moest pinnen, en tegelijkertijd zat mijn man toevallig op internet onze rekening te bekijken. Hij zag toen dat er 150 euro afgeschreven was, en dacht hoe kan ze in godsnaam zoveel tanken??? Toen ik even later thuis was bekeken we de rekening samen nog een keer, en toen was het juiste bedrag wel afgeschreven en van die 150 euro was niks meer te zien!Ik geloof je verhaal hoor, maar ik wilde laatst tanken bij "mijn vaste" tankstation en die was door personeelsgebrek gesloten en kon je wel nog tanken via je bankpasje. Ik weet zeker dat er geen 150 euro bij mij op stond, ik tank altijd maar 20 euro per keer, maar ik had echt bijna niets meer op mijn rekening. Dus het zou kunnen wat je zegt dat er een "ongeziene" borg gepakt wordt, maar apart dat het ook kan op een rekening waar dat bedrag niet op staat en op die rekening mag ik ook niet rood staan. Nou ja, het zou wel logisch zijn als het gaat zoals jij beschrijft.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik heb nog wel een domme vraag. Hoe zit de snelheidscontrole op een traject in elkaar?

Je hebt een weg met 4 banen. Over een traject van een paar kilometers wordt een gemiddelde genomen. Ja geheel duidelijk.

Maar dan moeten ze dus vooraf, ertussen , nog een keer tussenin en op het eind moeten meten. Ook duidelijk. Maar als je dus op verschillende banen rijdt, en op de "scan" dus iedere keer ergens anders rijdt, zijn de computers dus met elkaar in verbinding dat ze telkens alles kunnen meten, op welke van de 4 banen je ook rijdt?

Geen ervaring met bekeuringen. Ik ben lekker tuttig dat ik (tegenwoordig dan!!!) rij hoe het hoort, enerzijds na een lange relatie met een rijschoolhouder, maar meer nu omdat er geen geld is voor bekeuringen. Of is het dat ik mijn wilde haren kwijt ben?

Nou ja, ik heb in mijn hele leven maar 1 bekeuring gehad omdat ik iets deed wat niet mocht (20 euro). Onee, en een bekeuring omdat ik 2 km te hard reed. Rijden op een fiets waar ik het licht niet aan had gezet niet meegerekend. Maar de keren dat ik vroeger door het oog van de naald ben gekropen ....... gelukkig had ik toen mijn looks mee, dat heeft denk ik wel zo nu en dan geholpen met mijn vlotte babbel. Maar dat is ook verleden tijd .
Staat idd allemaal met elkaar in verbinding Mleen.
quote:max09 schreef op 15 juli 2010 @ 14:43:

[...]aan ligamenten (en bloedvaten) dus! net zoals de baarmoeder zélf met ligamenten vastzit in de bekkenholteMax je gaat nu voor mij de geschiedenis in als de eierstok-goereo, dankjewel Maar nu heb ik, die gymnasium heeft gedaan met Latijn en Grieks, plus nog zes andere talen spreekt, een nieuw probleem, ik weet namelijk niet wat ligamenten zijn. Zijn dat een soort lianen?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:SeptemberGirl schreef op 02 juni 2010 @ 13:45:

Ik rij regelmatig over de A2, en bij knooppunt Deil staat een enorm wei vol met schapen, ongeveer de helft witte schapen en de andere helft zwarte schapen. Nu valt mij telkens op als ik daar langs kom, dat de witte en zwarte schaapjes volledig apart van elkaar staan. Ze staan altijd in groepjes met hun eigen kleur, ik heb nog nooit een zwart en wit schaapje zij aan zij aan een stukje gras zien knagen. Ze mixen dus niet als het ware. Hoe zit dit??!

Met die schapen weet ik het niet zeker. Maar ik weet wel uit proeven met zwarte en witte muizen (verder gelijk) dat het oorlog werd tussen die twee groepen.

Nou ja, oorlog... ze discrimineerden in elk geval.
quote:Very Cherry schreef op 15 juli 2010 @ 15:04:

[...]

Max je gaat nu voor mij de geschiedenis in als de eierstok-goereo, dankjewel Maar nu heb ik, die gymnasium heeft gedaan met Latijn en Grieks, plus nog zes andere talen spreekt, een nieuw probleem, ik weet namelijk niet wat ligamenten zijn. Zijn dat een soort lianen?

ligare = binden, verbinden is dus zoiets als een liaan ja! (bindweefselstreng zoiets).

nog iets van uw dienst
quote:yasuko schreef op 15 juli 2010 @ 15:07:

[...]

Met die schapen weet ik het niet zeker. Maar ik weet wel uit proeven met zwarte en witte muizen (verder gelijk) dat het oorlog werd tussen die twee groepen.

Nou ja, oorlog... ze discrimineerden in elk geval.Dieren discrimineren ja.
quote:max09 schreef op 15 juli 2010 @ 15:10:

[...]nog iets van uw dienst voorlopig nog niet, ik ga eerst zelf proberen te verzinnen waar de eitjes, die vanuit die eierstokken omlaag vallen, maar dan niet meer opgevangen worden door die eileiders, dan terecht komen. En of ze misschien uiteindelijk via je oren weer naar buiten stuiteren.
quote:Very Cherry schreef op 15 juli 2010 @ 17:21:

[...]

voorlopig nog niet, ik ga eerst zelf proberen te verzinnen waar de eitjes, die vanuit die eierstokken omlaag vallen, maar dan niet meer opgevangen worden door die eileiders, dan terecht komen. En of ze misschien uiteindelijk via je oren weer naar buiten stuiteren.in de buikholte en daar wordt het geresorbeerd door het lichaam. ehm... jij hoeft toch niet geopereerd te worden hoop ik?
quote:max09 schreef op 15 juli 2010 @ 18:08:

[...]in de buikholte en daar wordt het geresorbeerd door het lichaam. ehm... jij hoeft toch niet geopereerd te worden hoop ik?O nee hoor, allesbehalve Alles zit en blijft nog keurig intact en op zijn plek dmv die mysterieuze lianen, in VC-buik Iemand vertelde me laatst dat ze geen baarmoeder meer had maar wel haar eierstokken, maar in mijn beleving (biologieles) zitten die dingen aan de uiteinden van de (afwezige) eileiders, dus het liet me niet los allemaal.
Vliegen vogels in van die grote zwermen weleens tegen elkaar aan?
Zelden hummeltje,

Vergelijk het maar met een "zwerm" mensen in hartje New York.

Iedereen hoeft daar alleen maar de mensen voor, naast en achter hem te ontwijken en niet de hele groep in de gaten te houden.

En zo doen de vogels het ook.

Vraagje over OV chip

Als het straks het enige betaalmiddel is hoe doen toeristen dat dan ?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Een tijdelijke kaart kopen bij de automaat (wat natuurlijk hartstikke onhandig is..)
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
kopjekoffie: als er genoeg automaten/mogelijkheden zijn om als toerist aan zo'n ding te komen, m op te laden en wat je niet gebruikt heb weer terug te krijgen is het geen probleem.
Wie o wie kan me helpen?

In het label van mijn broek staat de volgende maat:

D UK I US F

38 12 42 8 40

Is het nou een 38 of een 40?
38
Thanx!
Okee. Gewoon een hypothetische vraag. Om een meisje te krijgen heb je twee X chromosomen nodig. Om een jongen te krijgen heb je een X en Y chromosoom nodig. Wat zou je krijgen als je door, wellicht een beetje geknutsel, twee Y chromosomen zou mixen?
Dat kan niet. Een X chromosoom heeft de erfelijke eigenschappen en die heb je altijd.

Wel bestaat het (heel zeldzaam) dat een jongen XYY syndroom heeft.
Hier de kenmerken:

Een pasgeboren jongen met XYY heeft geen karakteristieke kenmerken. De jongens zijn gewoonlijk normaal ontwikkeld bij de geboorte: ze hebben een normaal geboortegewicht, een normale lengte en geen lichamelijke afwijkingen. Een versnelde groeispurt in hun kinderjaren zorgt ervoor dat de jongens ongeveer zeven centimeter langer worden dan gemiddeld. Behalve hun lengte is ook het slanke postuur een typisch kenmerk van jongens met XYY.

Daarnaast kunnen jongens met XYY de kenmerken hebben die hieronder beschreven worden. Gedurende de kinderleeftijd zijn ze vaak lichamelijk actiever dan hun broertjes. Dat is geen negatief kenmerk als de jongens enthousiast kunnen worden voor sport, spel en andere lichamelijke activiteiten. Jongens met XYY hebben een vergrote kans op een enigszins verlate emotionele ontwikkeling. Ook kan de spraakontwikkeling van de jongens wat achterblijven. Hoewel jongens met XYY beschikken over een normale intelligentie, hebben ze een grotere kans op leerproblemen. De uitkomsten van intelligentietesten zijn vaak iets lager dan die van broers of zussen. Lange tijd werd gedacht dat er een verband bestond tussen het hebben van een XYY-chromosomenpatroon en agressief, crimineel gedrag. Recent onderzoek, waarbij kinderen van jongs af aan werden gevolgd, kan dat verband echter niet aantonen. Mannen met XYY blijken een normale vruchtbaarheid te hebben, ondanks een enigszins verminderde spermakwaliteit door veel zogenaamde onrijpe spermacellen. De bouw van de geslachtsorganen, het verloop van de puberteit en het latere seksueel functioneren zijn normaal. Wel is er een verhoogde kans op spataders en acné.
Hoi Candy, bedankt voor je reactie. Ik weet dat het niet kan, maar ik ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als het wel zou kunnen. Aan je voorbeeld van de XYY jongens zou je kunnen opmaken dat bepaalde mannelijke eigenschappen worden uitvergroot. Interessant

Overigens, heb ik wel een vraag over je antwoord. Als een X chromosoom de erfelijke eigenschappen meeneemt, wat neemt de Y chromosoom dan mee? Want als je het zo stelt zou je zeggen dat in het geval van een jongen, hij alleen de erfelijke eigenschappen van zijn moeder mee krijgt. Misschien denk ik verkeerd, maar ik vind het heerlijk om hier mee bezig te zijn
Mijn hersens kraken wel vanavond zeg

Wat ik er van onthouden heb is dat het X chromosoom erfelijke eigenschappen heeft. (maar vast nog wel meer)

Het Y chromosoom komt bij de vader vandaan (logisch) en is vooral belangrijk voor de mannelijke ontwikkeling, maar ja er zullen ook wel erfelijke eigenschappen hebben.

Hoe dan ook Iedereen heeft een X chromosoom bij de moeder vandaan en de moeder heeft geen Y dus dubbel Y bestaat niet tenzij je XYY hebt
Waarom is dit topic geopend?
quote:candy15 schreef op 21 oktober 2010 @ 20:14:

Mijn hersens kraken wel vanavond zeg

Wat ik er van onthouden heb is dat het X chromosoom erfelijke eigenschappen heeft. (maar vast nog wel meer)

Het Y chromosoom komt bij de vader vandaan (logisch) en is vooral belangrijk voor de mannelijke ontwikkeling, maar ja er zullen ook wel erfelijke eigenschappen hebben.

Hoe dan ook Iedereen heeft een X chromosoom bij de moeder vandaan en de moeder heeft geen Y dus dubbel Y bestaat niet tenzij je XYY hebtHaha, bedankt voor je goede poging. Dan ga ik nog wel door in mijn speurtocht naar de hypothetische YY mens op deze aardkloot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven