Mode & Beauty alle pijlers

zonnebrandcreme

18-05-2010 14:42 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Factor is dan nog maar de helft.

Dus als je 30 wil, moet je met factor 60 kopen.

Ik vind het altijd zo slecht dat ze gewoon de zonnebrand van een jaar geleden mogen verkopen zonder dit erbij te vermelden!
ik verbrand vrij snel en doe jaren met het zelfde potje zonnebrand.

Nooit een probleem gehad. Ik heb t idee dat t een fabeltje is om zoveel mogelijk van die prut te verkopen.
quote:ziva schreef op 18 mei 2010 @ 14:49:

Nooit een probleem gehad. Ik heb t idee dat t een fabeltje is om zoveel mogelijk van die prut te verkopen.Dat denk ik dus ook.
quote:ziva schreef op 18 mei 2010 @ 14:49:

Nooit een probleem gehad. Ik heb t idee dat t een fabeltje is om zoveel mogelijk van die prut te verkopen.

Dat idee heb ik ook altijd.

Ik gebruik gerust de zb creme van vorig jaar die ik nog heb liggen, nooit problemen mee gehad, terwijl ik best snel verbrand.
Het is niet nodig ieder jaar nieuwe zonnebrandcrème te kopen. De Consumentenbond onderzocht dit en kwam tot de conclusie dat zonnebrand van vorig jaar nog dezelfde bescherming biedt.

Vorig jaar onderzocht de Consumentenbond de werking van verschillende zonnebrandcrèmes. Kruidvat Solait SunMilk SPF 15 kwam toen als beste (en goedkoopste) uit de test. De producten van diezelfde test zijn een jaar lang op kamertemperatuur bewaard en dit jaar opnieuw getest. Alle crèmes bleken nog exact dezelfde werking te hebben als het voorgaande jaar.
quote:diedietje schreef op 18 mei 2010 @ 14:47:

Factor is dan nog maar de helft.

Dus als je 30 wil, moet je met factor 60 kopen.

Ik vind het altijd zo slecht dat ze gewoon de zonnebrand van een jaar geleden mogen verkopen zonder dit erbij te vermelden!Onzin.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
"Zonnebrandcrèmes moet je maar één zomer lang gebruiken, adviseren veel magazines en staat op sommige flessen anti-zonnebrand. Dit klopt in zekere zin, omdat de factor van producten in de loop van tijd terugloopt. Het product komt de hele zomer lang namelijk in aanraking met warmte, zuurstof en UV-stralen, wat niet bevorderlijk is voor welke crème dan ook... en zéker niet voor een zonnefilter.

Zonnebrandmiddelen na de zomer weggooien?

Na één zomer al je overgebleven zonnebrandcrèmes weggooien hoeft zeker niet, hoewel verkopers je dat natuurlijk graag wijsmaken: de factor is welliswaar teruggelopen, maar zeker niet verdwenen! Wanneer je hiermee rekening houdt, kun je het product gewoon nog gebruiken (mits de algemene houdbaarheidsdatum niet is verstreken, uiteraard). Zo kan een fles meestal twee jaar mee."

Houden ze er bij zo'n onderzoek ook rekening mee dat de fles veel in de zon ligt?
quote:diedietje schreef op 18 mei 2010 @ 15:02:

"Zonnebrandcrèmes moet je maar één zomer lang gebruiken, adviseren veel magazines en staat op sommige flessen anti-zonnebrand. Dit klopt in zekere zin, omdat de factor van producten in de loop van tijd terugloopt. Het product komt de hele zomer lang namelijk in aanraking met warmte, zuurstof en UV-stralen, wat niet bevorderlijk is voor welke crème dan ook... en zéker niet voor een zonnefilter.

Zonnebrandmiddelen na de zomer weggooien?

Na één zomer al je overgebleven zonnebrandcrèmes weggooien hoeft zeker niet, hoewel verkopers je dat natuurlijk graag wijsmaken: de factor is welliswaar teruggelopen, maar zeker niet verdwenen! Wanneer je hiermee rekening houdt, kun je het product gewoon nog gebruiken (mits de algemene houdbaarheidsdatum niet is verstreken, uiteraard). Zo kan een fles meestal twee jaar mee."

Houden ze er bij zo'n onderzoek ook rekening mee dat de fles veel in de zon ligt?Lees nou even berichte hierboven, duidelijk toch.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik doe jaren met zonnebrandcrême, merk niet dat de kwaliteit achteruit loopt. Maar het flesje staat dan ook zelden in de zon e.d. Een flesje in 1 jaar opsmeren lukt mij echt niet en ik vind het veel te duur om het restant weg te gooien.
Ik gooi het ook niet weg, maar ik gebruik als ik net in de zon ga altijd 30 en later 15. Ik gebruik die van het jaar ervoor dan dus altijd als 15, zodat ik die ook nog opmaak.

Maar ik geloof wel dat de factor afneemt na verloop van tijd.

Als het goed is staat er ook een symbooltje met aantal maanden houdbaar op de fles. Meestal staat daar trouwens 24 op.
quote:nouschi schreef op 18 mei 2010 @ 15:09:

[...]

Lees nou even berichte hierboven, duidelijk toch.

Lees zelf eerst eens het hele bericht!

Dit klopt in zekere zin, omdat de factor van producten in de loop van tijd terugloopt. Het product komt de hele zomer lang namelijk in aanraking met warmte, zuurstof en UV-stralen, wat niet bevorderlijk is voor welke crème dan ook... en zéker niet voor een zonnefilter.

Dus factor loopt terug, duidelijk genoeg zo?
Ik heb altijd mn twijfels over acties bij zulke goedkopere winkels, zal wel heel stom zijn... ik verbrand heel snel, ben ook bang om huidkanker op te lopen. Dat laatst is vrij realistisch want ben vroeger vaak verbrand en ben echt erg wit.

Ik koop daardoor ieder jaar van een goed merk nieuwe zonnebrandcreme. W.s. totaal overbodig dus, maar beter voor mijn gevoel. Ik ga hier geen risico mee lopen.
quote:diedietje schreef op 18 mei 2010 @ 15:16:

[...]

Lees zelf eerst eens het hele bericht!

Dit klopt in zekere zin, omdat de factor van producten in de loop van tijd terugloopt. Het product komt de hele zomer lang namelijk in aanraking met warmte, zuurstof en UV-stralen, wat niet bevorderlijk is voor welke crème dan ook... en zéker niet voor een zonnefilter.

Dus factor loopt terug, duidelijk genoeg zo?Komt dit uit hetzelfde onderzoek van de consumentenbond?
Ik koop altijd mijn zonnebrand bij de Action. Gewoon omdat het zo lekker goedkoop is, en omdat ze daar vaak ook de onverantwoorde factor 8 van mijn merk nog in het schap hebben liggen.

(tja de waarschuwingen van niet te lang zonnen, en het opbrengen voor je de zon in gaat zijn dan in het Pools ofzo maar dat boeit me niet zo)
over zonnebrandcreme gesproken,

weet iemand een merk zonnebrandcreme factor 50 die wel smeerbaar is?

Ik heb nu zonnebrandcreme van vichy factor 30, en die is zeer smeerbaar, maar weet niet of dat ook bij factor 50 geldt. Ik vind het best duur om een aantal merken uit te proberen.
.
Er zijn verschillende manieren om zonnebrandcreme te maken.

1. De meeste cremes en milks die wit zijn, dus niet doorzichtig, zijn op basis van titanium dioxide, een heel fijn poeder dat een reflecterend laagje op je huid legt dat de UV straling weerkaatst. Dit is een "mechanisch" zonneproduct en dit kan niet minder worden als het product ouder wordt. het poeder kan nl niet oplossen. Wel goed blijven schudden, want het is mogelijk dat de titanium dioxide naar de bodem zakt, vooral bij een dunner product, en dan is het niet helemaal werkzaam. Dit product is in principe jaren houdbaar en werkzaam als je er normaal mee omgaat.

2. bij transparante zonneproducten wordt meestal een UV absorbeermiddel gebruikt. Dit absorbeert de UV straling waardoor het niet op de huid kan komen. Ook deze middelen zijn zeer lang houdbaar. De meeste producten op oliebasis kennen zelfs een ten minste houdbaar termijn (PAO) van 36 maanden. Dat betekent dat je na het openen van de fles nog minimaal 3 jaar kan gebruiken. In de praktijk veel langer zelfs, maar 36 maanden is de maximaal toegestane wettelijke termijn die je op een verpakking mag zetten.

Tuurlijk, als je het de fabrikant van zonneproducten vraagt, zou je elk jaar nieuwe moeten kopen. Niet nodig dus. Echt niet.
@Vero86.

Ik heb factor 50 van Avene. Deze smeert goed uit en is niet vettig.

Over de teruglopende werking.

Vanaf het moment van openen neemt de werking van de zonneproducten terug. Kijk voor de gein eens achter op de fles, als het goed is vind je daar een tekening van een geopend potje met 12 erin. Dit houdt in dat de werking in principe 12 maanden na opening niet meer de werking heeft die op het product wordt omschreven.

Dit geldt overigens niet alleen voor zonneproducten, maar ook voor dagcremes, tandpasta en andere cosmeticaproducten.
ik heb factor 50 van No Ad. Prima merk. Kwam er vorig jaar alleen achter dat je het niet op je ogen moet smeren.

Daar gebruik ik 30 voor.
quote:ziva schreef op 19 mei 2010 @ 11:21:

ik heb factor 50 van No Ad. Prima merk. Kwam er vorig jaar alleen achter dat je het niet op je ogen moet smeren.

Daar gebruik ik 30 voor.

Op je ogen? Je oogleden? Die smeer ik nooit in, ik vind het al vervelend dat als je zweet dat die zonnebrandcreme dan altijd in je ogen terecht komt. Staat altijd heel charmant van die rood doorlopen ogen... :(
Ik vind de doorzichtige van ambre solair erg fijn. Ik kocht altijd duurdere van vichy ed, maar had deze eens van vriendin geleend en het is superspul. Factor 30 gebruik ik, ik ben niet echt een wentelteefje in de zon, maar meer actief bezig.
oke, fijn om te horen! Kan ik dit jaar me goed insmeren tegen de zon, zonder er met een wit masker bij te lopen...
quote:Wintermuts schreef op 19 mei 2010 @ 13:14:

Ik vind de doorzichtige van ambre solair erg fijn. Ik kocht altijd duurdere van vichy ed, maar had deze eens van vriendin geleend en het is superspul. Factor 30 gebruik ik, ik ben niet echt een wentelteefje in de zon, maar meer actief bezig.Ja die gebruik ik ook, heel fijn en werkt prima! Ook na een jaartje in de kast staan. Volgens mij dus toch een fabeltje..
quote:vero86 schreef op 18 mei 2010 @ 16:20:

over zonnebrandcreme gesproken,

weet iemand een merk zonnebrandcreme factor 50 die wel smeerbaar is?

Ik heb nu zonnebrandcreme van vichy factor 30, en die is zeer smeerbaar, maar weet niet of dat ook bij factor 50 geldt. Ik vind het best duur om een aantal merken uit te proberen.Ik gebruik nu nivea, smeert lekker dun uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven