Goedkope naaimachine voor beginner, welke?

20-05-2010 19:15 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik wil beginnen met naaien (over 2 weken beginnen mijn lessen), en ik heb nu dus een naaimachine nodig. Het eerste dat mij opviel is dat de bekendere merken echt schreeuwend duur zijn.

Ik heb een paar goedkopere gezien, met name van toyota, maar het prijsverschil is zo groot dat ik me bijna afvraag of je met een toyota uberhaupt wel kunt naaien.

Ik heb al navraag gedaan bij de naaiwinkels, maar daar beginnen ze pas vanaf 299, en dat vind ik echt te duur. Ik zoek iets tussen de 100 en de 175 ongeveer.

Qua prijs is de Toyota SPA 15 ideaal (al rond de 100 euro), en dat is volgens de webwinkels een prima naaimachine voor de beginner. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

En hebben jullie anders andere merken, met typenummer/naam, die geschikt zouden kunnen zijn?

Alvast bedankt!
Ik zag vandaag bij de blokker een naaimachine van geloof 69 euro
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Bij de Lidl hebben ze regelmatig naaimachines voor 80 euro. Maar die moeten ze dan net hebben als jij 'm nodig hebt. Over de kwaliteit weet ik niets. Bij de Blokker of Marskramer hebben ze vaak ook aanbiedingen rond die prijs.

Ik heb zelf een Singer, tweedehands gekocht voor 50 euro bij onze plaastelijke stoffen/cq naaiwinkel. Het is een ouwetje en een loeizwaar ding maar uitstekend geschikt voor zware stoffen, die ik meestal gebruik. Ze hadden ook veel modernere machines, maar ik heb geen flauw idee of er veel zaken zijn die in tweedehands doen.
ik weet niet waarvoor je de naaimachine wilt gebruiken, maar die ouderwetse ijzeren machines zijn wel een stuk steviger dan van die nieuwerwetse plasticen..

je kunt natuurlijk ook even op marktplaats kijken voor een 2e handsje...(als je echt het naaien leuk vindt....kun je altijd nog een duurder model kopen)
Bedankt voor de reacties! Ik heb marktplaats al afgestruind, maar alles wat je daar vind is of antiek (en lees dan echt heel oud), of nieuwe, maar nog steeds superduur. Het lijkt wel of er geen gemiddelde machines opstaan.

Ik wil wel graag een machine die eenvoudig is in gebruik, en die nieuwere lijken praktischer.

Ik wil hem overigens gebruiken voor het maken van eenvoudige kleding, en kussenhoezen e.d.
quote:Es26 schreef op 20 mei 2010 @ 19:36:

Ik heb marktplaats al afgestruind, maar alles wat je daar vind is of antiek (en lees dan echt heel oud), of nieuwe, maar nog steeds superduur. Het lijkt wel of er geen gemiddelde machines opstaan.

.Deze van marktplaats (net een uur geleden geplaatst) lijkt mij geschikt:

http://link.marktplaats.nl/348878521
Es26: Ik heb een paar jaar geleden 1 gekocht bij de Lidl, het is er 1 van het merk Lervia.

Ik doe er alleen maar eenvoudige naaiwerkjes mee maar het is een super degelijk ding met allemaal hulpstukken erbij.

Ik dacht ook dat hij ongeveer 80 euro kostte!!!!
Ik heb de Toyota van rond de 100 euro van de Kijkshop. Is op zich een prima machine, ik heb er al broeken mee ingekort, gordijnstof mee genaait en kussenhoezen gemaakt. Heeft een nadeeltje, hij is vrij licht dus als je wat te hard op de stof drukt heeft hij de neiging om te gaan "wippen"

Als beginners naaimachine is hij verder heel goed, zitten verschillende steken op en ook nog een extra voetje.
Ik had altijd een singer, en een goeie ook (gekregen, gelukkig) toen die uiteindelijk toch overleed - het ding was dertig jaar oud - had ik geen geld voor weer een singer. Heb een toyotaSPA15 gekocht en daar ben ik al drie jaar heel tevreden over.

Tuurlijk is ie niet zo robuust als een singer, heeft ie niet zoveel steken, maar hij doet het wel, en goed ook. Voor de basdisdingen is ie absoluut geschikt. Ik naai er kinderkleertjes mee, verstel kleren, ook spijkerbroeken - maar niet de dikste, dat trekt ie niet - heb er een 'tent' voor onder een hoogslaper mee gemaakt, voor school sinterklaas verkleedkleertjes van behoorlijk zware gordijnstof en vlak voor koninginnedag heb ik een enorme lading dingetjes gemaakt. Op zich niet van hele zware stof,maar ik heb wel 3 dagen 6 uur per dag zitten naaien, en dat trok ie ook.
Oh kijk, dat is degene die je wilt. Ik zou het doen. Als je het naaien leuk vindt kanje altijd nog investeren in een kwaliteitsbak met megaveel functies.
Borderwalk, bedankt voor de tip! Is het jouw advertentie? of zag je hem toevallig?

Tilalia, heb je het over die advertentie van marktplaats? Lijkt jou dat ook een goede?
quote:Es26 schreef op 20 mei 2010 @ 20:07:

Borderwalk, bedankt voor de tip! Is het jouw advertentie? of zag je hem toevallig?

Tilalia, heb je het over die advertentie van marktplaats? Lijkt jou dat ook een goede?Nee, niet van mij. Ik was eigenwijs toch even op marktplaats aan het zoeken geslagen, na je berichtje van 19.36.
Haha, super, bedankt! Die stond er nog niet op toen ik aan het kijken was. Heb meteen geboden en een mailtje gestuurd!
Volgens mij kun je idd beter een goede 2ehandse kopen. Een goed onderhouden machine van 30 jaar oud kan het nog uitstekend doen.
Eens met Snormel.

Mijn 25 jaar oude Husqvarna heeft het dit jaar begeven helaas, maar hij deed het altijd nog super. Heb toen een Lervia gekregen, zo'n 70-euro-machine van de Lidl. Maar om heel eerlijk te zijn is het gewoon een rotding. Recht stikken met gewone katoen gaat prima, maar zodra ik een bochtje om moet of tricot eronder leg, gaat alles mis. Ik heb wat lopen vloeken tegen dat ding de afgelopen tijd. Maar ja, iets met een gegeven paard... het gebaar was heel lief, dat wel.

Dus ik kijk voorzichtig verder naar een tweedehandsje van een goed merk. Die Pfaff uit de advertentie die hierboven stond lijkt me een goede keus Es! Ga anders eens vragen bij een naaimachinewinkel bij jou in de buurt, vaak hebben die wel ergens een collectie occasions achter staan.
Jody, een machine van de lidl is toch nog net even wat anders dan een toyota (die bedoelde ik, Es). Ik stik keurig recht: mijn zelfgenaaide spullen gingen als warme broodjes op koninginnedag en komen binnenkort op een professionele webwinkel te staan.

Tuurlik zijn echte merken als singer, pfaff of husqvarna beter, maar ook daarmee kun je ellende hebben:de singer van mijn moeder stond vaker bij de reparateur dan dat ze er mee naaide: je zal maar net zo'n exemplaar op MP kopen, daar heb je geen garantie op.
Tilalia, het was niet mijn bedoeling om alle goedkope machines over één kam te scheren. Ik gebruik op m'n werk afwisselend een Brother en Toyota en die vind ik stukken fijner dan de Lervia die ik nu heb staan. Ok, het haalt het niet bij mn oude Husqvarna, maar ik vind ze voor hun prijs heel goed functioneren. En misschien heb ik wel gewoon pech met die Lervia.

Maar inderdaad, als je eenmaal een machine van een duur merk gewend bent... ik ben verwend, dat is het
Ik was ook verwend hoor, maar leg me er nu maar bij neer dat ik geen machine heb die ook bloemetjes kan borduren en niet zes spijkerbroeken aan elkaar vast kan naaien.

(Lervia.. dat klinkt toch ook niet! )
Hoi Es,

Weet niet of je inmiddels geslaagd bent maar in heel veel naaimachinewinkels verkopen ze tweedehands machines. Ik heb vandaag zelf een Pfaff gekocht van 12 jaar oud voor 75 euro. In beginsel dacht ik: waat 12 jaar oud? Maar verkopende man zei dat die oudere machines veel beter zijn dan die machines die bij de blokker en aldi verkocht worden.

Daarnaast een superservice. Ik mag hem drie maanden gebruiken en als hij mij niet bevalt krijg ik mijn geld terug of mag ik een andere uitkiezen.

Maar ik heb er vanavond al heerlijk op gewerkt dus die gaat niet meer terug!! :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven