Knuffel wassen?

21-05-2010 10:27 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd hoe andere mama's dat doen. Stoppen jullie de lievelingsknuffel van jullie kinderen in de wasmachine? Mijn dochter is nu 1 jaar en heeft één favoriete knuffel. Hij mag tijdens het eten niet aan tafel zodat hij nog een beetje toonbaar blijft, maar hij is natuurlijk wel lekker 'afgekloven' en besnotterd. Niet vies hoor. Maar nu vraag ik me af, stoppen jullie de knuffels af en toe in de was? Gaat de specifieke geur er dan niet af? En kunnen ze ook in de droger? Wil liever niet dat er rampen gebeuren want we hebben er maar één.
Jaimie, hebben wij ook. De bewuste knuffels heten 'bedjes' en daar blijven ze ook , in bed. Gaan niet mee op de fiets of naar de winkel.
quote:Juf80 schreef op 21 mei 2010 @ 10:27:

maar hij is natuurlijk wel lekker 'afgekloven' en besnotterd. Niet vies hoor.

Mwoah.... ik vind afgekloven en besnotterd wél vies.

Maar goed.

Hier gaan de knuffels standaard eens per maand in de wasmachine (+droger) al vanaf dat ze (de kinderen) klein zijn. Ze weten niet beter.
Ik heb mijn beide kinderen laten wennen aan een knuffeldoekje die ik hen altijd mee in bed gaf, van baby af aan. Het zijn spuugdoekjes van Prénatal en ze zijn in meerdere kleuren te koop. Mijn dochter knuffelde altijd met alle kleuren, maar nu ze drie is wil ze alleen nog de roze Voor zoonlief hebben we nu alleen blauwe, want die 2 kleuren zitten samen in een verpakking, dus dat komt goed uit. Ze gaan zeeeeeer regelmatig in de was en de droger. We hebben er een heleboel en als ze echt té voddig worden naar mijn zin, gaan ze de prullenbak in en haal ik weer een zootje nieuwe.

Nu mijn dochter wat ouder is, gaat ze zich ook echt aan knuffelbeesten hechten. Ze heeft er een heleboel maar toch is eentje favoriet geraakt. Door een advertentie op mp heb ik gelukkig een tweede kunnen vinden en deze doe ik om beurten in de was op 30 graden. Daarna even op de verwarming en ze kunnen er weer tegenaan. Dochterlief heeft nog niet door gehad dat ze er 2 van heeft, hoewel er inmiddels eentje in bed ligt en eentje bij haar speelgoed beneden.
Wel op tijd beginnen met een tweede knuffel geven en wassen anders accepteren ze nr. 2 niet meer. Die van dochter was nog heel mooi en schoon dus viel het niet zo op dat ze een nieuwe erbij had. Het enige dat ze zei toen de nieuwe in haar bedje lag: 'O eenhoorn, wat ben je lekker schoon en zacht geworden. Je bent zeker in de was geweest?'
Niet alleen de bedknuffeltjes gaan hier in de was. Alle stoffen dingen waar ze mee knuffelen gaan de wasmachine in. Er komt stof op en er wordt op gesabbeld etc.

Mijn kinderen hebben niet echt favo knuffels, dus dat scheelt natuurlijk al een hoop. Maar alles wat wasbaar is gaat de machine in.
quote:Noni schreef op 21 mei 2010 @ 11:07:

Hier gaan ze gewoon met het beddengoed mee in de wasmachine en droger. (60graden nog wel, en het gaat nog steeds elke keer goed )idem! die schattige lichtblauwe muis is op het eind van de week harstikke smerig dus elke weekend snel mee wassen&drogen tussen de slaapjes door.
Hier gaan de knuffels ook regelmatig in de wasmachine. Ze hebben nooit moeilijk gedaan over vreemde luchtjes. De oudste vindt het zelfs wel interessant, die zit rustig een half uur te staren naar de wasmachine waarin zijn knuffel rondjes draait. Knuffels zijn bij ons overigens exclusief voor in bed en voor lange ritten in de auto. Ze mogen van mij niet overal ermee rond sleuren om vies worden en vooral kwijt raken te voorkomen.
..
Om problemen met een lievelingsknuffel te voorkomen (zoekraken, kapotgaan tijdens wassen, etc), heeft mijn zusje ervoor gezorgd dat mijn neefje van bijna 2, maar liefst 7 lievelingsknuffels heeft. Voor elke dag 1. Vanaf het begin af aan heeft ze hem elke dag een nieuwe knuffel gegeven zodat hij geen voorkeur kon ontwikkelen. Die beesten gaan overal mee naar toe en gaan na een dag snotteren, slijmen, speeksel, op de grond vallen, aan tafel mee-eten in de was. Ook wel zo hygienisch.
dochterlief heeft verschillende knuffels

de doekjes mogen mee en de hondjes blijven in bed

ze vind dat best, dus bij ons nooit gezeur

en alles gaat in de was
Hier gaat ook de slaapknuffel in de wasmachine. Ik heb 4 dezelfde, waarvan er 3 in gebruik zijn en nog 1 voor als er 1 het loodje legt. Hij stopt de punten en oren van het "beest" in zijn mond en ik vind dat niet zo fris na een paar dagen. Al direct mee begonnen dat er om de paar dagen een frisse slaapknuffel komt. Wij gaan douchen als we vies zijn en de slaapknuffel gaat in de "wassien".

Maar mijn knuffel had je vroeger niet in de wasmachine moeten stoppen trouwens, die "lekkere" geur mocht er niet af hoor .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven