Stoppen met anticonceptie in 2010 :duckie:

09-01-2010 20:02 2479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg van topic 'Stoppen met de pil in 2010'.

Nu met tabel.

NaamLeeftijdWanneer voor het echie?N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendMarloes8425Januari 201011 juniTeepje29Januari 2010 19 januari 2011PinkLady25Januari 2010Rihs23Januari 2010 3 dec 2010Nolleke27Januari 2010 15 jan 2011Thir10senses22Januari 2010Lente198129Januari 201019 juniTroela7832Januari 2010Maedl27Februari 2010Angie21xx26Maart 2010 24 dec 2010Emytje29Maart 201018 juniLily30 - 2e kindje30Maart 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010Raarmaarwaar32April 201026 juniKookabbura27April 20103 febr 2011Joda32April 20103 juliBianca198723April 201017 juniAnkeliem28April 201011 juliMeike198129April 20103 juliJanine2000131April 201031 jan 2011Nelleke425April 201030 juniNukje33April 2010Lazuurtje27April 201017 januari 2011Marill27Mei 2010Lievegerritje24Mei 2010Knorretje28 - 2e kindje29Mei 2010Juuls8227Juni 2010chocolate_lover26Juni 201024 juniJuffertje2228Juni 20107Up24Juni 2010Drenthegirl26September 2010
Denk aan jullie Troela!!

Fijn Thomassen dat je nu weet waar je aan toe bent en wat jullie nu kan gaan helpen! In plaats van nog een tijd aan te modderen..

Ik ben helaas ongesteld geworden gisteren.. Was er ook niet helemaal vanuit gegaan, omdat we in mijn vruchtbare periode in Frankrijk waren.. hoewel het natuurlijk wel weer jammer is!

Dus op naar de volgende ronde!

Meiden die overtijd zijn/bijna NOD hebben, sterkte!

Nieuwe NOD is 18 juni
Gisteren bij de gynaecoloog geweest, eerst een uur in de wachtkamer gezeten tussen alle blije zwangere vrouwen en pasgeboren babies, poe wat had ik het zwaar. Na 3 kwartier tegen troelaman gezegd of hij wilde gaan vragen hoe lang het nog zou duren, want ondertussen stroomden de tranen over m'n wangen

Ik snap best dat je bij de gynaecoloog moet zijn, maar als ze nou weten dat je voor zoiets komt, laat me dan gewoon op het afgesproken tijdstip naar binnen en zet me niet zo lang tussen al die dikke vrouwen.....

Afijn, bij de gynaecoloog nog een echo gemaakt voor de zekerheid, maar die bevestigde ook wat ze in het echo centrum zeiden. Geen kloppend hartje en geen placenta.

Zij raadde aan te curetteren, aangezien het nog wel 6 weken kon duren eer het uit zichzelf zou gebeuren.

Kon gelijk in het ziekenhuis blijven, maar wat duurt dat dan allemaal lang zeg. Je moet langs de anesthesie, verpleegkundige, bloedprikken, waar ze overigens het hele dossier voor hun neus hebben, maar toch hebben ze allemaal een nieuw formulier waarop dezelfde vragen moeten worden beantwoord ppfff...

Toen naar het opnamebureau en dan uiteindelijk naar de afdeling, waar ze je ook nog een half uur laten wachten voordat ze weer dezelfde vragen gaan stellen.

Ook wisten ze me niet te vertellen hoe laat ik werd geholpen.

Toen is troelaman lekker naar huis gegaan om de hond uit te laten en wat te gaan eten.

Gelukkig werd ik een uurtje erna al gehaald, troelaman gebeld zodat hij weer een uur later terug kon zijn als ik uit de ok zou komen.

De ingreep zelf stelt niets voor, is een kwartier bij elkaar en heb daarna ook totaal geen last gehad. Wel veel bloed gevloeid, maar dat is normaal. Gelukkig geen last van buikkrampen/pijn/enz. dus 100% meegevallen.

Daarna helaas nog 3 uur!! op de arts moeten wachten, terwijl ik me heel goed voelde en gewoon graag naar huis wilde. Uiteindelijk stond ze aan m'n bed, 1 minuut, en vroeg of alles goed was. Ja dus...nou dan mag je naar huis.....pppffff had je dat niet 3 uur geleden kunnen zeggen....jeetje zeg....

Nu lekker thuis, troelaman lekker naar z'n werk, want ik heb gewoon nergens last van en dan zit je elkaar ook maar aan te kijken. Ook het vloeien is eigenlijk al gestopt, heb nu alleen nog maar een inlegkruisje in, dus dat is echt heel fijn. Heb nu in juli een vervolgafspraak staan bij de gynaecoloog. De verloskundige belde gisteravond ook hoe het was, erg netjes van ze. En ze zeiden dat we gewoon we zwanger mogen worden als we daar aan toe zijn en mocht het raak zijn moeten we gelijk bellen, dan word ik goed in de gaten gehouden en krijgen we snel een echo, dus dat is erg fijn.

Al met al zijn we blij dat we het zo gedaan hebben, nu kunnen we het af gaan sluiten en een plekje geven en hoeven we niet nog een tijd te wachten of m'n lichaam het zelf gaan doen.

Door deze curettage kan ik het emotioneel ook een plekje geven omdat het nu achter de rug is.

En we hopen snel weer zwanger te zijn....

Nogmaals dank voor al jullie lieve berichtjes, heeft me echt geholpen bij het verwerken.

@thomassen: ook voor jullie dus een droevig bericht deze week. Snap dat je het fijn vind dat je nu weet wat er aan de hand is, dan kunnen ze er ook wat aan gaan doen. Maar toch, de medische molen is niet iets wat je wilt. Ik hoop dan ook voor jullie dat er snel duidelijk wordt welke weg jullie in kunnen slaan en dat de behandelingen aan zullen slaan.

Ook voor jullie een dikke

Voor de rest aan de meiden die ongesteld zijn geworden: balen!!

Hoop dat de volgende ronde raak is.

En voor de meiden met een a.s. NOD, duim voor jullie!

Ik blijf zeker meeschrijven hier, want we gaan zeker snel beginnen aan de volgende rondes, want zwanger worden is iets wat nog steeds bovenaan de verlanglijst staat. Zeker nu we hebben ervaren hoe het voelt!
Oh en Meike, als je weer terug bent zou je dan de cheerleader willen weghalen en de uitgerekende datum......(zal je uit jezelf wel doen, maar toch...)

Een nieuwe NOD is nog niet te voorspellen, zal ongeveer 4 tot 6 weken duren eer m'n cyclus weer op gang komt.
@ Troela meid, fijn dat jullie zoveel steun aan elkaar hebben en sterk dat je dit allemaal met ons wilt delen, het is voor mij in ieder geval een reality check, dit kan dus ook gebeuren...

We hadden het er nog over dat het zo heftig is allemaal en dat je dat online zomaar allemaal met deze meiden deelt, terwijl we verder zo weinig van elkaar weten...blijkbaar schept dit moment in een vrouwenleven een soort band en is het ook iets wat verhuld blijft voor mensen die eigenloijk dichter bij je staan..

apart hè?
@ raarmaarwaar nu in spanje ik was er zo snel bij omdat ik maar niet menstrueerde na het stoppen met de pil. Ik voelde dat er iets niet goed zat en uiteindelijk na 3 keer aandringen bij de huisarts bloed laten prikken waarbij mijn prolactine gehalte te hoog was. Ofwel heel je hormoonhuishouding is van het padje af en hierdoor krijg je dus menstruatieproblemen en geen eisprong. Toen doorverwezen naar de internist weer bloedprikken en urine in moeten leveren en dus gisteren weer terug hier zat wel een tijdje tussen omdat hormonen e.d. moeilijk te bepalen zijn en lang duurt. Vandaar dat het dus even in het kort uitgelegd zo snel is verlopen

@ Lazuurtje: Ja je hoopt uiteraard dat je snel zwanger kunt worden en niet de mmm in hoeft. Nu ik het sinds gisteren weet (en ik had er wel al een beetje rekening mee gehouden gezien de erflijke factoren) kan ik er me wel beter bij neerleggen omdat het zo snel is gegaan allemaal. Nee het is niet leuk ik baal ook wel ernorm ervan en gisteren was het ook een domper omdat het dan zo definitief is maar er is nog een hele weg te gaan en dat zal idd niet altijd even makkelijk zijn. Gelukkig is thomassenman een schat en jullie hier ook evenals vriendinnen en fam. ze staan allemaal stuk voor stuk voor me klaar en mijn schoonzusje weet ook wat het is (die is namelijk 5 jaar bezig geweest) en met haar kan ik het er ook prima over hebben ook omdat ze weet wat ik voel etc.

Ik blijf positief het is nog geen einde leuk is anders maar het is nu eenmaal zo ....

Troela ik bewonder je kracht! Enorm
@troela: wat ben je dapper, zo kom je in ieder geval wel over! En wat ongelooflijk dat je zo lang in en wachtkamer moet wachten met al die dikke buiken om je heen....ik kan helemaal met je meevoelen. Dat is toch echt niet vriendelijke tegenover je patienten!!! Veel sterkte en leuk dat je mee blijft schrijven, het is hopelijk snel weer raak!

@thomassen: wat fijn dat je weet waar je aan toe bent, hoe heftig ook. Hopelijk kun je snel terecht voor die MRI en dan verder......

hier bijna nod.....ik wacht af.......
@thomassen, he wat balen meid!wist dat het een mogelijkheid was maar blijft toch flink balen als het zo is. Ik ga voor je duimen dat na de scan je snel een eisprong hebt en ook aan de slag kunt!

@troela: wat een inspirerend verhaal. Veel ellende en verdriet,maar je klinkt zo sterk! Goed bezig,meid en ik hoop ook voor jou dat alles snel weer goed is!

Ik ga net als raarmaarwaar een paar dagen op vakantie, nog steeds niet ongesteld (vermoed dat NOD zondag a.s. is), en ook geen symptomen meer dus ik wacht rustig af en gooi er op vakantie een testje tegenaan.
Troela wat een zware dag zal het voor je geweest zijn. Wat een horror in een wachtkamer vol dikke buiken en pasgeboren baby's.. Fijn dat de ingreep zelf meeviel (voorzover dat mee kan vallen) en dat je weinig pijn meer hebt. Doe je nog wel even rustig aan? Ondanks dat je geen pijn meer hebt wel even goed de tijd nemen om er veel over te praten en te verwerken!

@ Thomassen ook voor jou een zware dag.. Wat ongelofelijk balen dat je geen eisprong hebt. Idd een geluk dat het zo snel ontdekt is bij je en dat je huisarts je zo serieus genomen heeft. Fijn dat je er goed met Thomassenman over kunt praten en hij er helemaal voor wil gaan! Veel sterkte de komende tijd.

@ Raarmaarweer geniet van Spanje!

@ iedereen die ongesteld is geworden: BALEN!

Johanna fijne vakantie!
@ Troela: Jeetje wat een verhaal. Wachten in het ziekenhuis is al niet fijn, laat staan met al die dikke buiken om je heen.

Neem de tijd om alles goed te verwerken en ik hoop voor jullie dat het snel weer raak mag zijn.

@ Thomassen: Jij ook sterkte. Maar inderdaad wat je zegt, gelukkig zijn ze er nu al achter waar het aan ligt en weet je dat niet pas na een jaar proberen of nog langer.

Ik zit nu op dag 31 van mijn cyclus. Mijn vorige duurde 37 dagen. Ik ga dit weekend testen, maar verwacht er niet veel van. Ik heb geen verschijnselen ofzo.

In eerdere berichten had iemand het over een vershoudbakje om urine in op te vangen en daar dan een stickertje op te plakken zodat die alleen daarvoor wordt gebruikt.

Ikzelf heb plastic wegwerpbekertjes gekocht. Deze zijn van zichzelf al schoon, dus geen zeepresten die de test kunnen beïnvloeden. En je gooit ze na gebruik gelijk weg. Enig nadeel is dat het niet zo milieuvriendelijk is en ietswat duurder.
Lekker een weekje op vakantie geweest, dus moest heel wat bij lezen. Leuke berichten, maar ook verdrietige berichten

@ Troela: Wat een vreselijk nieuws! Ik was er helemaal stil van en leef zo met je mee! Echt een prachtig gedicht om je gevoelens te verwoorden. Heel veel sterkte de komende tijd! Hopelijk kan je het snel een plekje geven. Een hele dikke knuffel voor jou

@ Thomassen: Fijn dat je de uitslag hebt! Wel jammer dat je de medische molen in moet. Maar je bekijkt het positief: gelukkig weet je het nu al en niet pas over anderhalf jaar!

Ik ken iemand die ook de medische molen in moest. Ze kreeg hormonen (in pilvorm) toegediend om de eisprong op te wekken. En raad eens: bij de eerste eisprong was ze meteen zwanger! Dus er is hoop

@ Teepje: Gefeliciteerd!!!

@ Lazuurtje: Gefeliciteerd!!!

@ PinkLady: Gefeliciteerd!!!

@ even een egopostje voor iedereen: Ik zit inmiddels op dag 60 na mijn laatste pil inname... en nog steeds geen bloed te zien. Wel na 10 dagen heeel licht bloedverlies, maar verder nog steeds niet ongesteld geworden. Ik heb met mijn vriend afgesproken dat als ik op 13 juni nog steeds niet ongesteld ben (dan had ik voor de 3e x ongesteld moeten worden), naar de HA te gaan voor een onderzoek. Net zoals Thomassen zegt: je kan het dan beter maar nu weten dan over een paar maanden/jaren. Maar hopelijk komt het binnenkort toch uit zichzelf op gang...

@ iedereen: alvast een fijn pinksterweekend! Laat de hoge temperaturen maar komen!
@ 7 up wat balen zeg dat het zolang duurt voor je cyclus op gang komt! Schijnt vaker voor te komen maar snap dat je ervan baalt.. Hopelijk komt er voor jou ook snel duidelijkheid!
@ 7up: Jeetje dag 60 al. Vervelend hè, dat wachten. En je hebt groot gelijk om volgende maand naar de ha te gaan. Zou ik ook doen, dan heb je misschien meer duidelijkheid.

En je niet laten wegsturen door de ha, gewoon eisen dat je onderzoek wilt.

Hier is het rustig. Morgen d-day. Ben benieuwd, maar ook bang dat ik te vroeg ga testen. Da's dus het nadeel van een onregelmatige cyclus, je weet niet wanneer het juiste moment is om te testen..
@Troela; wat een verhaal zeg! en wat een positieve instelling heb je. Knap hoor!

@Thomassen; wat vervelend joh! Maar inderdaad aan de andere kant weet je nu wel waar je aan toe bent en kan je er iets aan doen.

@7-up; Tjee, dag 60! das lang. Je hoort inderdaad weleens dat het heeeeeel lang kan duren voordat je weer ongesteld word na de pil. pppffff vervelend voor je joh.

Hier druk aan het klussen. De ei moet nu zo'n beetje gaan springen. Ik ben in de weer met ovulatie-testen, maar tot nu toe geen resultaat.
Hoi allemaal,

@ troela Heel erg fijn dat je hier verteld hebt wat er gebeurd is en hoe je je voelt! Wij kunnen ons (tenminste denk ik) niet voorstellen wat er met je gebeurd en wat je kunt verwachten.. En hoe cru dan ook het kan ook natuurlijk net zo goed gebeuren... Ik heb er in ieder geval veel aan gehad!

En over het in de wachtkamer zitten bij de gyn.. Ik heb me daar ook over verbaast toen ik in het ziekenhuis zat. Ik was doodnerveus voor mn eerste echo.. En er zaten allemaal verschillende vrouwen (geen zwangere gezien!!!), heel dik, oud, met kinderen etc en ik moest ook 40 minuten langer wachten terwijl ik om 9 uur een afspraak had. Nou dat loop je dus al lekker op schema zeg!! Tjonge..maar goed.. er zijn natuurlijk genoeg gevallen die uitlopen omdat er iets minder leuks te vertellen valt etc. Maar in het geval van jou moeten ze daar rekening mee houden!!

Kan me voorstellen dat het fijn is dat het nu afgesloten is en dat je verder kunt.. Ik besprak gister nog met AngieMan hoe ik dat zou doen en hij zei; is het niet mooier om het door je lichaam zelf uit te laten stoten? Voor je gevoel, het afsluiten? Ik; nee wat verschrikkelijk! Ik zou dat ook zo snel mogelijk achter de rug willen hebben... Zo zie je maar....

Ik hoop dat je je goed houd meis, en dat je samen met je man weer wat vrolijkheid tegemoet gaat! Wij denken aan je !!!

@thomasson Phoe heftig hoor! Maar ik zou ook superblij zijn dat ik het nu al wist!! Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat met die mri en onderzoeken! Hou ons op de hoogte en succes met wachten!!

Nog 2 dus die wachten op hun NOD, spannend!! Hou ons op de hoogte he! Leuk!!

Hier gaat alles iets beter.. Ben gister weer aan het werk gegaan, heerlijk weer lekker onder de mensen en wat afleiding etc. We zijn gistermiddag in ondertrouw gegaan haha. We gaan op 15 juni dan echt trouwen, zonder poespas met alleen onze ouders erbij. In ondertrouw bij het gemeentehuis was erg grappig, die vrouw die ons hielp deed lekker vlot mee en vrouw ons bv; willen jullie elkaar ook ringen geven 15 juni? Uhmm... AngieMan en ik lagen in een deuk, niet over na gedacht! Erg he!!! En zo waren er nog wel wat dingen..maar goed, het is geregeld. AngieMan heeft de vrucht erkend, dat raadde zij aan tot aan de datum wanneer we getrouwd zijn. Prima, ook geod geregeld dus!

Ben nu lekker vrij,lekker pinksteren vieren. Ik voel veel druk vanaf mn werk,ik loop een beetje achter en ik word er wel een beetje stressy van. Dus ik moet dat wel een beetje loslaten..Stres is niet goed he!!

Ik ben altijd op vrijdag vrij, zit nu achter mn laptop en wil eigenlijk nog wel even aan het werk.. ik twijfel.... Zucht..

Gisteraaf heb ik het nog aan wat meiden verteld en die waren helemaal enthousiast. 2 hebben er zel fook kids dus die vonden het helemala leuk... 31 mei is mn 2e echo en daarna mag het de weide wereld in... Spannend hoor!

Fijn weekend en genieten allemaal!!
Dag allemaal, wat een drukte hier op het forum zeg! Bijna een dagtaak!

@Troela: vreselijk zeg, in zo'n ziekenhuis, met al die zwangeren! Lijkt me heel moeilijk!

@Thomassen: wat een rotnieuws! Maar ik kan me voorstellen dat het positieve energie geeft dat er in ieder geval iets aan gedaan kan worden. Het blijft toch ook rot, veel sterkte!

@Joda: succes met klussen, het is een spannende tijd vond ik altijd, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat we het vaak wel een beetje zat werden. Echt romantischer werd het er niet van moet ik zeggen....

@Marill: spannend hoor, d-day! Ga je morgen ook echt testen of wacht je nog?

@7-up: van jou wordt wel heel veel geduld gevraagd! hopelijk komt het gewoon vanzelf, en anders zou ik inderdaad ook gewoon naar de huisarts gaan. Theunisbloemolie schijnt trouwens de menstruatie op gang te brengen.
@ teepje: ja, ik ga morgen gewoon testen, al is het volgens mijn laatste en langste cyclus pas komende woensdag mijn nod.

Ik heb zoiets van als het negatief is wacht ik tot ik ongesteld word. Ben ik daarna nog wat dagen overtijd, dan testen we gewoon opnieuw.

Ik heb niet het gevoel dat ik zwanger ben, dus ga er ook niet vanuit.
ego-post;

Net (12:30) voor het allereerst een onwijs positieve ovulatie-test gehad! ben er erg blij mee. Maar.............wat nu, wat zouden jullie doen. Ik heb gisteravond sex gehad. Vanavond nog een keertje voor de zekerheid (hoewel men zegt dat de zaadkwaliteit dan minder goed is) of wachten tot zaterdagavond (moet zaterdag overdag werken). mmmmmm
ik zou gewoon vanavond nog een keer doen! Zaterdag zou denk ik weer wat te laat zijn.
@Marill: Ik ga ook morgen testen! Mijn NOD ligt ergens tussen de 23ste en de 25ste dus ik dacht ga het maar gewoon alvast doen ;) Spannend he hihi!

@Joda; Gewoon vanaaf ook nog even van bil gaan
@ Joda, en zaterdagochtend misschien? Of is dat voor jou geen fijne manier om wakker te worden. ;)

@ Nelleke, we houden het spannend. Ik ben toch niet echt zenuwachtig ofzo. Komt omdat ik me helemaal niet zwanger voel, maar ja dat zegt niks.. denk ik.

We zullen het morgen weten, of misschien over een paar dagen.
@Marill; Ook ik ben niet echt zenuwachtig, heb ook geen kwaaltjes die zeggen dat ik ongesteld moet worden of zwanger ben. Ik voel me zowaar kip lekker Ik denk zelf dat ik ook deze maand niet zwanger ben, dus ik zal niet heel erg teleurgesteld zijn denk ik zo. Maar goed, morgen laat ik het weten! Ik test in de ochtend!
@ Nelleke, ik ga ook 's morgens testen. Als ik wakker word om te plassen dan komt die test eraan te pas.

Het is gewoon fijn om zeker te weten dat het wel of niet zo is.
He meiden, bedankt voor het advies. Ik ga voor de zekerheid gewoon vanavond 'vroeg naar bed'. Beter safe than sorry.

@Marill en Nelleke; morgen testen, spannend hoor! Hopelijk lees ik goed nieuws voordat ik morgen naar mijn werk ga. (kan helaas niet op mijn werk kijken.........grrrr hebben ze afgeschermd) ik zal duimen.
@ joda: ik had ook op een vrijdag een positieve ovulatietest. Hebben toen die donderdag, vrijdag en zondag sex gehad. Bij ons dus helaas zonder resultaat (heb vandaag een klein beetje roos slijm verloren, voorbode voor menstruatie denk ik...) maar ik denk wel de grootste kans....

@ nelleke en marill: succes met testen. Ik ga alleen testen als mijn menstrautie zondag nog niet heeft doorgezet...
Nelleke en Marill suc6 met nog heel even afwachten! Hopelijk morgen duidelijkheid voor jullie!

Joda dat had ik afgelopen maand ook, eerste dag licht positief, sex gehad en de dag daarna dik positief, toen ook maar gewoon gesext, maar later dacht ik moet ik dan wachten tot het dik positief is? Lastig allemaal hoor! Veel plezier in ieder geval :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven