Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
realiseer met net dat de buggy die we vorige week gekocht hebben via internet, nog niet binnen is... Hoop dat hij nog wel op tijd is!
Wij hebben op reis vooral de Manduca gebruikt, omdat we die allebei kunnen gebruiken itt mijn doeken. Had ook de Beco kunnen zijn, wat dat betreft. Meestal ging hij mee in het bijbehorende rugzakje, en als Bloem moe was van het lopen ging ze erin. Ik heb de buggy geen moment gemist, we hebben ons wel regelmatig afgevraagd waarom vrijwel alle andere ouders wél een buggy/wandelwagen meesleepten, aangezien de trottoirs er absoluut niet geschikt voor zijn, oversteken op eigen risico is, wandelen in de bergen/ruiger terrein verdraaid lastig is met een ding op wielen en je er dus eigenlijk veel meer last dan plezier van zo'n wagen hebt. Ik dacht echt, koop dan in vredesnaam zo'n niet-ergonomische buikdrager voor de vakantie, en dat denk ik niet snel
Jullie hebben me wel aan het denken gezet wat betreft vervoersmiddel op vakantie. Wij hebben twee buggies. Een hele goedkope, simpele en lichte, die ik alleen op het vliegveld gebruik om naar NL te gaan (m'n ouders hebben daar een goede) en een goede, comfortable maar erg zware buggy waar ze ook in kan slapen. Ik was aan het twijfelen welke we het beste mee konden nemen op vakantie. Die lichte is het gemakkelijkst want we zullen bijv trappen moeten beklimmen en die kan gemakkelijk gedragen worden. Aan de andere kant liggen in het plaatsje waar we naartoe gaan van die 'kinderkopjes' als stenen en daar is die lichte buggy (met van die rammelwieltjes) weer niet geschikt voor maar is die zware beter (met dikke rubberen luchtbanden). Nu ik jullie verhaal lees vraag ik me af of het niet beter is om die lichte buggy mee te nemen en zo'n drager erbij te kopen. Wat ik me dan wel afvraag Wen, is dat niet ontzettend warm en zwaar op je rug in een land waar het gemakkelijk 30 graden kan zijn? Ik vind die drager op de foto met je schoonvader er wel heel leuk uitzien. Is dat een Manduca? En is die gemakkelijk in gebruik?
Dat is inderdaad een Manduca, en ja die is makkelijk in gebruik. Je klikt de heupband om, trekt hem strak, zet kind erop met de beentjes wijd en doet het rugpand omhoog. De schouderbanden kun je van tevoren al vastmaken, en na het omdoen straktrekken op drie plekken. Ik vond het in het begin even oefenen met wat ik nu strak moest trekken, maar eigenlijk is het heel simpel (vooral bij mij: alles op z'n strakst ) Zeker als je met z'n tweeën bent is het een eitje.

Zwaar is het zeker niet op je rug. Ik droeg een rugzak toen opa Bloem droeg, en dat zit vervelender. De Manduca is zo gemaakt dat je een deel van het gewicht op je heupen draagt, en er zit een bandje dat je over je borstbeen heen vastmaakt, waardoor het gewicht nog meer van je schouders wordt weggehaald. Hij is tot 20 kilo te gebruiken, en ik weet dat er veel mensen met peuters zijn die hem veel gebruiken. Ik draag Bloem van 10 kilo zonder enige moeite een uur of 2 (ik ben wel geoefend natuurlijk maar opa heeft Bechterew (vorm van reuma) en droeg ook probleemloos)

Het is wel wat warmer dan zonder kind op je rug, wij deden er een hydrofiel tussen als het plakte. Maar als je een buggy moet tillen krijg je het ook warm en ontzettend warm vond ik het ook weer niet. Elena wil vast ook zelf stukken lopen, dat scheelt ook alweer.

Hoe lang ga je en wanneer? Anders mag je evt. ook wel mijn Manduca of Beco lenen, als je twijfelt over zelf aanschaffen.
Sorry Kitty voor de twijfel ;). Maar het is naast praktisch, ook erg leuk om te dragen. Is er veel verschil tussen de beco en manduca Wen? Zoals je omschrijft klinkt het hetzelfde. Ik weet nu al dat ik mocht ik een tweede krijgen, dat ik ook een doek ga aanschaffen ;). Buggy wordt vandaag verzonden dus denk wel dat we hem op tijd hebben. We nemen hem wel mee omdat ik soms wel weer handig vind, zoals tijdens het winkelen. Niet dat we dat nou veel gaan doen hoor, maar in ieder geval wel even in Kaapstad. Ben wel benieuwd of ik er spijt van krijg omdat ding mee te slepen.
Wen, wij gaan 2 weken en het is ontzettend lief van je dat je aanbiedt om jouw doek te lenen maar dat hoeft echt niet hoor. Ik zou bang zijn dat er iets mee zou gebeuren en het is ook een heel gedoe om dat eerst op te sturen enz. Ik heb gezien dat ze wel behoorlijk aan de prijs zijn maar ik denk net als Chili. Mochten we een tweede krijgen dan kan ik het vanaf het begin gebruiken en hoef ik ook niet zo'n dubbele buggy aan te schaffen. En anders probeer ik het wel te verkopen via marktplaats of ebay. Elena zal inderdaad wel willen lopen maar het probleem is dat zij juist niet aan de hand wil lopen! Dat gaat dus niet overal. Ik hoop dat ze dan wel in zo'n drager wil want ze begint een behoorlijke eigen mening te krijgen.

Chili, hebben jullie ook een tweede buggy aangeschaft, speciaal voor de vakantie? Ik had dat tentje 'ns bekeken op internet en het ziet er wel heel leuk uit. Fijn dat Yuna er ook nog in wil slapen .
Snap ik Kittycat

Manduca's en Beco's zijn goed tweedehands te verkopen (en te kopen overigens, afhankelijk van waar je kijkt), dus wat dat betreft zit je ook wel veilig met een aanschaf.

Chili, ik plaats wel even wat foto's van de verschillen op Hyves. Het principe is bijna hetzelfde, alleen heeft de Manduca dat tussenstuk niet - makkelijker om kind erin te zetten, iets moeilijker met rugdragen in je eentje als je het niet gewend bent, omdat er geen 'harnasje' is. De heupband van de Manduca is breder, en de zit vind ik mooier, de billen zitten veel lager dan de knieën itt de Beco. De Beco is dan weer heel geschikt voor iets kleinere mensen, minder voor hele lange mensen, de Manduca is voor hele petite vrouwen minder goed aan te passen. Maar het zijn allebei ergonomische dragers (SSC) die veel gebruikt worden door doekenmensen.

Leuk dat je bij een evt. tweede een doek wilt! Je weet waar je tips kunt halen he?
Wen, jij zou bij Viva in dienst moeten gaan en betaald moeten krijgen voor al je adviezen .
Whaha, ik zal het ze eens voorstellen
een soort mona, maar dan voor viva .

De heenreis klonk wel erg hels, pff. Gelukkig dat de terugreis beter ging. Wij hoeven maar kort te vliegen, net geen 2 uurtjes. In het ergste geval zijn medereizigers dus snel van ons verlost. Ik kan me voorstellen dat de reis een spannender onderdeel wordt als die lang duurt. Maar ook dan, als ze een uur hebben gehuild zullen ze van ellende toch wel in slaap vallen? Tenminste ik denk niet dat uk langer dan een uur zou kunnen huilen.

Grappig dat jullie allemaal voor de draagsystemen willen gaan. Ik heb hier alleen de babybjorn gehad en de minimonkey. Die eerste heb ik best veel gebruikt, die tweede is een rotding en zo goed als ongebruikt. Toch lijkt het me wel prettig om ook een buggy mee te hebben op reis. Slapen dreumesen nog in een drager? hier slaapt uk altijd erg graag in de buggy. Ik ben alleen aan het denken welke van de twee ik mee neem, Ik heb een zapp, maar die kan niet plat. Ik heb ook een mutsy spider, daarvan is het comfort voor uk ook wat groter. Alleen die eerste is al ouder en kleiner op te vouwen. Ik ga er nog maar eens over aan het denken. Ik heb nog tot in september.

Wat fijn chili dat ze braaf in het tentje ging slapen. Ik viind het er wel leuk uitzien. Is ze er niet in gaan staan en dan gaan wiebelen enzo? of is het toch steviger dan ik denk? hier moet uk op vakantie in het grote bed. Hij slaapt nu ook al regelmatig in een groot bed en dat gaat gelukkig goed.

wen zijn die teva s nu alleen verkrijgbaar in mt 18 en 20? Welke schoenmaat heeft bloem normaal? Wil ze voor uk eigenlijk online bestellen of nieuw via marktplaats scoren, maar als die kleine maten zo gek gaan dan ga ik toch maar naar de schoenwinkel. Ik kan ze wel echt aan iedereen aanraden! Ideale zomerstappers en naar mijn mening mooier als crocs. Helaas kunnen we hier niet de aarbei variant, toch een nadeel aan jongetjes dus:)
Kitty; wij hadden helemaal nog geen buggy. Ik gebruik thuis altijd nog de maxi cosi mura. Maar die grote wandelwagen is natuurlijk niet mee te nemen ;). Hebben dus nu onze eerst aangeschaft, ik geloof de Mutsy easy rider. Geen idee of het was is maar hij was in de aanbieding en denk toch dat we hem niet veel zullen gebruiken. Ik vind het net als Wen super handig en leuk om haar te dragen tijdens het wandelen en dat is wat we veel gaan doen in ZA. De beco is al in gepakt ;).

Wen; ik weet het topic te vinden en jou natuurlijk ook. Wat Kitty al schrijft, je mag onderhand geld gaan vragen voor al je adviezen.

Golfje; dus jullie hebben ook al een tweede vakantie gepland. Waar gaat de vliegreis naar toe? Ook lekker naar de zon? Toen jij schreef dat uk zou gaan staan, hield ik mijn hart vast. Yuna kan ook echt niet stil zitten maar ze bleef netjes liggen! Mijn vriend had het ook van haar verwacht maar het viel dus reuze mee. En ja, hij is ook wel steviger dan gedacht. Denk wel dat het ons en haar gaat bevallen. Grappig, ik had dezelfde vraag aan Wen! Zag ze ook op de foto op hyves. Mijn schoonzusje is ook hilarisch over de teva's dus wilde ze ook gaan kopen voor Yuna maar denk dat ik op vakantie maar doe. Neem aan dat ik ze daar ook wel kan krijgen. Ach, ze hebben vas ook hele stoere voor jongens. Ga zo eens even googlen.
Bloem heeft maat 21, ze vallen echt heel groot. Het gaat van maat 18 (maat 2/3) naar maat 20,5 (maat 4/5), daarna gaat het wel één maat omhoog geloof ik.

Ja, Bloem slaapt als een roosje in de drager! In die kloof heeft ze van half 11 tot half 5 in de drager gezeten (met één korte pauze) en zeker een paar uur geslapen.
Golfje, ik ben ook wel benieuwd waar jullie dan naartoe gaan. Een zonnige bestemming minder dan 2 uur vliegen? Frankrijk?

Wij hebben ook voor een zo kort mogelijke vliegreis gekozen door ervaringen van de talloze eerdere vluchten. Voor ons is het 2,5 uur vliegen. Nog altijd het dubbele van een vlucht van Ierland naar Nederland dus lang genoeg .

Jij staat dus voor zo'n beetje dezelfde keuze als wij betreffende de buggies. Als wij voor de combinatie lichte buggy/drager gaan denk ik ook niet dat Elena kan slapen. Ik zie haar niet net als Bloem in een drager slapen (Bloem is het natuurlijk al vanaf dat ze een baby is gewend). In die simpele buggy kan ze ook niet slapen. Maar aangezien wij niet gaan rondreizen neem ik aan dat ze ook wel op het strand onder een parasol kan slapen of we gaan terug naar het appartement voor een siesta.

Het verbaasd me trouwens dat jouw beweeglijke Uk al in een groot bed slaapt. Ligt hij dan wel stil? Elena ziet een groot bed vooralsnog als een speelplaats waar ze kan springen, klimmen en vanaf klauteren. Ik zou het met haar nog niet aandurven om haar er alleen in te laten slapen.

Die Teva's zijn inderdaad wel heel leuk. Ik had er nooit van gehoord/gezien dus ik doe weer veel nieuwe ideeen op! Elena is inmiddels naar schoenmaat 6 gegaan (opvolger van NL maat 22, vandaar de nieuwe schoenen) dus de maat zou geen probleem moeten zijn. Ik zal ook 'ns gaan googlen.

Chili, fijn dat jullie er in ieder geval uit zijn wat betreft buggy/drager en het tentje natuurlijk. Wat moet je toch aan veel dingen denken als je met een kleine op vakantie gaat!
kitty: het verbaasd mij ook dat hij er in slaapt, maar papa en oma gingen het proberen en het ging super. Eerst alleen een paar korte slaapjes, maar onlangs ook een hele nacht. We hebben aan zijn kant van het bed de deken strak onder het matras. Oma heeft wel een rekje, maar dat vind ik eng. Ik ben bang dat hij er over heen klimt en dan echt een smak maakt. Nu ligt er wel voor de zekerheid een matras naast. Op het strand slapen doet uk denk ik weer niet zo snel, omdat er vanalles te zien is. nou ja, we merken het tijdens de vakantie wel.

we gaan overigens richting spaanse kust. wel erg toeristisch,maar omdat we zonder auto gaan en er ook geen gaan huren, wilde ik wel de mogelijkheid hebben om een dorpje in te gaan etc. We hebben bewust een stacaravan op een camping, zodat we lekker buiten in het zonnetje kunnen liggen als de jongens slapen. Sowieso genieten de jongens enorm van het camping leven. Mijn ouders hebben een tourcaravan die in het voor en na seizoen in de buurt op een camping staat, vriends ouders hebben een chalet ook redelijk dichtbij. We zijn daar toch wel erg regelmatig te vinden omdat de jongens het heerlijk vinden daar lekker te spelen en zich vies te maken. Ze zijn dan altijd enorm moe na zo n dagje, dus de pyamaatjes gaan standaard mee, zodat ze na een douche schoon de auto in kunnen. Daar vallen ze standaard in slaap en thuis hevelen we ze over in hun bedjes. Heerlijke dagen vind ik dat. Het klinkt enorm burgerlijk, maar omdat zij het leuk vinden is het ook voor ons genieten. Zonder kinderen kwamen we nog de helft zo vaak op de camping.

Hebben jullie ook zo genoten van het lekkere weer? Wij zijn vandaag lekker op een terrasje gaan eten met de jongens. Kinderen vonden het enorm leuk, allemaal mensen en bedrijvigheid en hebben zich dus keurig gedragen. Hopelijk blijft het dit weekend zo, vriend en ik gaan een weekendje weg met zijn werk dus lekker weer zou mooi zijn!! ook voor de jongens want die gaan dus naar de camping! morgenvroeg dus maar even gauw tevaatjes scoren voor uk, kunnen die dit weekend mee!
Hey Golfje, klinkt heerlijk die geplande vakantie! Wij zijn ook helemaal geen campingmensen maar mijn ideale vakantie is inmiddels ook helemaal op Elena afgestemt. We hadden ook bijna een stacaravan geboekt op een camping maar uiteindelijk is het toch weer een appartement geworden. Toch sluit ik niet uit dat we in de toekomst naar de camping gaan! Het lijkt me voor kinderen namelijk fantastisch.

Heel veel plezier dit weekend. Fijn dat de jongens zich dan zo goed bij familie kunnen vermaken. Hier is het ook heerlijk weer. In het weekend wordt zo'n 20 tot 25 graden verwacht. Ik hoop dat we even naar het strand kunnen met Elena maar m'n man heeft het momenteel erg druk dus ik weet niet of het ervan komt. Vanavond gaan we een huis bezichtigen.... ook wel spannend.

Wen, ik heb contact opgenomen met die vrouw die doeken verhuurd, via een van de (Ierse) websites die je me gestuurd had, en ze heeft een Manduca die ik kan huren voor de vakantie. Ik denk dat ik toch maar voor die optie ga. Mocht het ons of Elena niet bevallen dan zijn we in ieder geval niet zoveel geld kwijt. Bedankt voor de tip.
de teva s zijn binnen. maatje 2-3. hij heeft niet heel veel ruimte over, maar een maatje groter is echt te groot.de vrouw in de winkel gaf wel aan dat teva s doorgegeven kunnen worden ivm de goede kwaliteit. had dit even nagevraagd omdat het op de teva site staat. ik kan dus mooi de oude paren bewaren van oudste.we hebben nu blauwe met een niet te defninieren beest, ik dacht een slang, de verkoopster een zeepaard. in zijn gewone schoentjes hebben ze extra schoenringetjes gezet, omdat ze snel uitvielen.

uk is ze nu uit aan het testen in de tuin, hij heeft ze wel al twee keer uitgedaan, leuk die klitteband!zijn jullie kids ook zo graag buiten? uk vindt het zo leuk, hij is al een uur aan het klooien met een bal. en een lawaai dat hij erbij maakt. jammer dat we er niks van kunnen verstaan!
kitty, spannend een huis bezichtigen! dan zijn je terugkeerplannen dus toch echt een fantasie!
Da's een dino Golfje!

Ja, er zit nogal een verschil tussen die eerste maten. Heel onhandig vind ik, ik denk niet dat we het eind van de zomer halen met deze maat, maar die andere zijn dan vast nog te groot.

Lekker joh, naar Spanje, maar ook zo'n weekendje op de camping klinkt relaxed.

Bloem is ook graag buiten, ze zegt dan 'jasss' en wijst naar buiten (al heeft ze haar jas ook graag binnen aan) Schommelen en gewoon rondwandelen zijn favoriet hier.

Ze stond trouwens vanochtend zelf op van de vloer en liep naar me toe! Kijk, we komen er wel.

Kitty, huren is handig hoor, dan kun je het uitgebreid proberen zonder risico.

leuk dat je een huis gaat bezichtigen! Op een mooie plek?
een dino, aha.

wat lief dat ze echt praat. uk zegt geen woord. hij commandeert wel alles. zijn trucje is om met zijn schoentjes bij de deur te gaan staan en dan mama te roepen. Als ik dan niet direct kom verandert dit in maaaaaamaaaaa, maaaaaamaaaaaa. Dit trucje werkt ook als je drinken wil, op de glijbaan wil of iets anders.

wen,als ze al zelf kan opstaan dan zal het lopen ook wel snel gaan denk ik. Ik vind het ook wel erg handig hoor dat hij loopt. als ik even met de fiets boodschappen ga doen ofzo, dan loopt hij gewoon mee naar de winkels. HIj maakt al best wel meters. Het duurt soms wel lang, want alles is natuurlijk reuze interessant. Gisteren heeft hij 10 minuten aan een bord met een foto van een hondje erop vastgekleefd gestaan. woef kan hij dan wel weer zeggen
Spannend Kitty, hoe was het huis? Willen jullie op korte termijn iets groters kopen of huren? Met een tuin? En wat leuk dat je een draagzak gaat huren om te kijken of je het wat vindt.

Wen; Bloem gaat dus ook met sprongen voorruit. Schattig he, zo'n klein meisje wat dan ineens naar je toe komt!

Golfje; uk is dus weer helemaal fit? Dat hij weer zo lekker aktief is? Yuna vind buiten zijn ook heerlijk maar dan vooral wandelen (al wil ze lang niet altijd zelf lopen) en fietsen vind ze ook erg leuk. We hebben in de tuin nog niet veel speelgoed voor haar dus daar is het trapje nu nog favoriet.

Net even gekeken naar die teva's. Ik vind het jammer dat ze niet gewoon simpel een kleur zijn maar denk dat ik dan toch maar voor de aardbeitjes ga. Mijn schoonzusje is heel enthousiast en jullie dus ook. Yuna heeft nu maat 20 dus denk dat ik dan maar ga voor 4/5. Zou dat goed zijn?

Zo hier een lange werkweek achter de rug maar nu lekker vakantie! Net het hele huis schoongemaakt. Morgen de laatste dingen kopen en de koffers pakken. Dan zondag op naar de luchthaven. Spannend!! En nu naar bed, lig al de hele week voor mijn doen te laat in bed.
Hoe is het met de andere meiden en kindjes trouwens. Mis jullie verhalen wel hoor. Ben benieuwd hoe het met Chica, Dieke, Sammetje en Ragazza (was het toch?) is.
Chili, Bloem heeft maat 21, en maat 2/3 van Teva's. Ze vallen echt érg groot.

Leuk, zondag op vakantie! Een hele fijne vakantie! (maar dat gaat vást lukken in Zuid-Afrika)

Golfje, het schattigste wat ze zegt is 'Dii-di'. Dat is Dikkie Dik
Volgens mij hanteren die Teva's Amerikaanse maten. Die zijn ook weer heel anders dan de Engelse maten die ze hier hebben. Ik durf ze dan ook niet online te bestellen. Ik kijk over een paar weken in NL wel.

Elena vind buiten zijn ook heerlijk. Gisteren op de creche vertelden ze me dat ze de grootste moeite hadden om haar weer naar binnen te krijgen toen ze buiten waren geweest. Grappig dat Bloem schommelen zo leuk vind. Elena vind dat eigenlijk helemaal niet leuk maar is gek op de glijbaan. Die woordjes die Bloem zegt zijn inderdaad heel lief!

Het huis gisteren was erg mooi ingericht, leuke buurt ed maar nog steeds te klein. Golfje, we willen gaan huren (ons appartement verhuren en zelf een groter huis huren) dus naar NL terugkeren is nog niet helemaal uitgesloten . Ik heb nu bezichtigingen aangevraagd van een paar grotere huizen.

Chili, jullie vertrekken zondag al.Wat spannend! Hoelang blijven jullie weg? Alvast een heel goede reis en een hele fijne vakantie.

Hier schijnt de zon al volop. M'n man wilde toch proberen tijd vrij te maken om even met ons naar het strand te gaan (half uur rijden) dus ik ga er snel vandoor.
Jammer...ik ben hier de hele stad af geweest maar nergens de teva´s te koop... en online bestellen kan ik dus nu niet. Hoop dat ik ze daar nog ergens kan vinden. Ze had net al enorme zweet sokje ;).

Wat heerlijk Kitty! Veel plezier op het strand. Ze zal het vast erg leuk vinden en jullie dus ook. Jammer dat het huis te klein is.

Thanks Wen, ik ga dus maar op zoek tijdens de vakantie. Anders maar even iets anders halen voor nood want met dit weer zijn sokjes en schoentjes dus al te warm. Bloems woorden schat is dus weer iets uitgebreid?

Wat een heerlijk weer he, jullie allemaal een fijn lang weekend gewenst!
Wat gebeurt hier veel en wat loop ik weer achter!

Chili gaat gewoon op vakantie.... lekker zeg, geniet ervan!

Hoelang blijven jullie weg ?

Grappig die Teva verhalen.

Afgelopen week besloot ik om maar eens goed haar voeten op te laten meten bij de schoenenzaak.

Ze heeft maat 22 en ik had ook gelijk mijn oog op van die kleine Teva'tjes laten vallen.

Helaas waren de ene net te klein en de andere weer te groot.

Nog even ingroeien dus, wel stoere ecco's gekocht.

Waren ook de enige paar dichte schoenen die ze nog in haar maat hadden ( vond ik nogal weinig voor een schoenenzaak.. )

Fijn dat jullie vakantie goed gegaan is en leuk is geweest Wen.

En ook al taal vooruitgang, lief!

Spannend Kittycat, huizen kijken, ik ben gek op huizen kijken. ( funda is hier nog net niet de startpagina )

Jammer dat deze het niet was maar er komt vast een betere dan.

Is het makkelijk denk je om jullie huidige huis te verhuren ?

Hebben jullie dat dan wel gekocht?

Ik heb een schommel op de kop getikt maar daar kijkt Dieke nog niet echt naar om.

Een glijbaan daarin tegen..... daar is ze dus ook niet bij weg te slaan.

Ze weet ook heel goed dat er verderop eentje op een grasveldje staat.

Als we er langs fietsen dan probeer ik haar altijd af te leiden en haar naar de andere kant te laten kijken

Als het goed is komt er over een poosje een eigen glijbaan.

Zag in zo'n supermarkt boekje hier dat je voor 8 volle spaarkaarten zo'n glijbaan kon bestellen.

Laten wij nou al jaren een hele opbergbus vol met van die zegels hebben staan..

Daarnaast ook nog eens een boekje of 18 al vol met zegels.

Kon er wel af dus

Ik ben ook wel benieuwd naar NJB, na de operatie hebben we toch niks meer gehoord of heb ik ergens iets gemist ?

( dat kan natuurlijk weer eens heel goed )

Zijn er verder nog vakantieplannen bij jullie binnenkort ?

Gaan er nog mensen kamperen,. blijven in eigen land of zoeken de zon op ?

Alhoewel we daar op het moment hier ook niet over te klagen hebben.

Sinds ik een fiets heb met kinderzitje is fietsen een favoriete bezigheid geworden. ( zowel van moeder als kind )

Ze heeft haar brood nog niet doorgeslikt s'morgens of ze komt al met haar schoenen aangelopen ( die! die ! )

Vervolgens komt ze of met haar jas of gaat ze voor de kapstok staan roepen ( die! die ! )

Daarna naar de deur ( die! die ! ) dan snel naar de fiets lopen ( jawel... die ! die ! )

Dus gaan we weer.

Ik fiets zeker 1 keer per dag maar nog vaker 2 keer per dag met haar.

Heel gezond voor mij ook nog eens

Volgens mij is het alweer zo'n ellelang verhaal geworden.

Geniet van het mooie weer vandaag !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven