Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
he meiden sorry dat ik hier even zo weinig ben. Heb nog weinig zin om achter de pc te zitten. Door alles maar ook omdat het zulk lekker weer is. We gaan lekker veel fietsen, wandelen en naar de speeltuin. Heerlijk genieten dit weer, van mij mag het altijd lente zijn! Gelukkig geeft me dat heel veel energie.

Lucia; is Chica alweer wat opgeknapt?

Kitty; wat ontzettend rot voor je. Een hele onzekere periode dus voor jou. Hoop dat er snel duidelijkheid komt.

Sam; nog gefeliciteerd! Hier wordt er ook wel gekletst maar net als Sammetje is het veelal nog onverstaanbaar.

Hip, NJB hoe is het jullie en de meisjes? En Golfje, is uk alweer de oude? Wanneer ging je nou met vakantie?

Wen; ik vind het ook knap dat je de discussies aan gaat en nogmaals ik vind het super leerzaam. Hoe is het met Voy? Nog iets van haar en Linde gehoord sinds onze meeting?
Hey Chili, goed te horen dat je lekker veel buiten bent met Yuna. Heerlijk he, dat weer?

Ik zal Voy een berichtje sturen hoe het met haar is, dat bedacht ik me gisteren al. Nog niet weer van haar gehoord, maar ze gaat ook trouwen deze maand dus ze zal ook wel heel druk zijn.

Kittycat, 't zijn geen adviezen hoor, alleen hoe ik er tegenaan kijk met een UP-twist. Wel leuk als je daardoor inspiratie krijgt natuurlijk, en de katten waren er ook blij mee zo te lezen

Oh ja Lucia, boos worden mag best hoor juist 'echt' reageren. Alleen denk ik dat je minder vaak boos wordt als je kijkt naar de reden van het bloed onder de nagels vandaan halen. Dat merk ik nu al, als ik geïrriteerd ben omdat Bloem steeds aan me hangt, hoef ik me alleen maar te bedenken dat ze gewoon even met me wil spelen, en dan verdwijnt de irritatie weer. Meestal.

Nou ja, 't zal nog wel wat hobbels opleveren denk ik, maar voorlopig bevalt het goed

Golfje, hoe gaat het met Uk zijn melkallergie? Ik sprak dit weekend iemand wiens dochtertje af en toe geprovoceerd moet worden, en het arme kind is er steeds vier dagen heel ziek van Maar je moet het wel af en toe testen natuurlijk, hoe naar het ook is.

Oh ja, vandaag gehoord dat Bloem ook over gaat naar de volgende groep (1,5 - 2,5 jaar)! Al in juni, en vanaf volgende week gaat ze wennen. Spannend hoor. Maar ze is er volgens de leidsters wel echt aan toe. Ze loopt dan nog niet, maar verder vonden ze dat ze qua ontwikkeling en qua assertiviteit ( ) de volgende groep al prima aan zou kunnen. Ze lust ze rauw, die dreumessen Wel leuk, want daar gaan ze elke dag een uurtje naar de speelzaal, en elke dag naar buiten.

Maar ook wel want ik ging er vanuit dat ze pas na de vakantie over zou gaan. Mijn kleine meisje niet meer naar de babygroep!
Chili, het mooie weer zal je inderdaad wel helpen om je wat beter te voelen. Voor de kleintjes is het ook leuk om meer buiten te zijn. M'n man of ik gaan de laatste weken ook dagelijk na ons werk even met Elena naar buiten. Ze heeft er een kleurtje van op haar gezicht. Op het KDV gaat ze de meeste ochtenden ook naar buiten, de speelplaats op. Ze is gek op de glijbaan.

O ja Lucia, m'n man werkt inderdaad in het (middelbare) onderwijs.

Wen, adviezen is inderdaad een beetje te sterk uitgedrukt. Eigenlijk sluit het gewoon bij m'n gevoel aan alleen ben ik me er nu bewuster van. Elena weigert bijv de laatste maanden om haar tanden te laten poetsen voordat ze naar bed gaat. Ik las in je topic al dat dat probleem vaker voorkomt en dat daar op verschillende manieren mee omgegaan wordt. Ik ben dus inderdaad zo iemand die verder niet dwingt maar het wel elke avond probeert ook al worden dan maar twee van haar tandjes gepoetst. Ik laat het haar ook zelf doen maar vaak gaat ze dan op de borstel bijten. Ik maak er dus geen strijd van maar ik hoop wel dat ze het snel genoeg weer toelaat, zeker nu er steeds meer kiezen aankomen!

Bloem dus ook al naar de volgende groep. Bij jullie hebben ze een hele lange wenperiode trouwens. Elena is momenteel ook aan het wennen in de derde groep (2e dreumesgroep) alweer sinds ze 7 maanden geleden op het KDV begon. Het wennen levert geen problemen op is me verteld. Morgen nog een dag wennen en vanaf donderdag is ze dan dagelijks in de nieuwe groep. Ik bedenk me nu trouwens dat dat langere wennen in jullie geval misschien ook wel nodig is omdat Bloem maar een paar dagen per week naar het KDV gaat terwijl Elena er dagelijks te vinden is.

Haar hoest wordt trouwens weer erger. Vannacht werd ze er verschillende keren wakker van en ik dus ook .
Wen, leuk trouwens dat ze Bloem op het KDV assertief noemen. Dat is geen verkeerde eigenschap om te hebben!
Ze laat zich de kaas niet van het brood eten, waren de letterlijke woorden. Nee, logisch, ze is gek op kaas

Sowieso wennen ze hier een maand of zo in de volgende groep, ook als ze langer gaan. Eerst met een leidster een paar keer, dan gaan ze eens een uurtje alleen spelen, dan eens er eten. Ze bouwen het langzaam op. Wel prettig, vind ik.

Bloem is trouwens ook weer verkouden, zondagnacht had ze koorts, veel hoesten, en vannacht spuugde ze eerst zichzelf, en later ons dekbed onder. Fijn, om 2 uur 's nachts je bed verschonen en zorgen dat er geen spuug op de grond lekt. Nu draait de wasmachine al de hele dag!
Bloem ook over naar de volgende groep, leuk dat ze het zo benoemen Wen. Hier wel het systeem van het wennen maar helaas weinig feedback. Terwijl ik altijd erg nieuwsgierig ben naar hoe het met haar gaat daar. Zou best eens een dagje stiekem mee willen kijken ;). Bloem is dus wel gevoelig qua darmpjes of niet? Ze heeft wel vaak diarree en/of overgeven toch? Ik hoop niet dat het deze keer digitaal besmettelijk is. Hier gaat het al een paar weken goed. Ze is zelfs al een tijdje niet meer verkouden (klopt het gauw weer af...).

Kitty; balen zeg die gebroken nachten. Heb je al een hoestdrankje geprobeerd? Weer een overeenkomst trouwens. Hier is het elke avond ook een drama met het tanden poetsen. Zal straks ook weer eens het topic van Wen bijlezen. Hopelijk daar nog goed tips. Ik poets overigens ondanks alles wel al haar tandjes, ik vind het te belangrijk. Had vroeger zelf als kind al heel snel gaatjes dus ben bang dat het erfelijk is!
hallo allemaal!

zo de vakantie zit er weer op! heerlijk genoten van een weekje aan de zee, echt heerlijk!!

bij ons is wennen niet aan de orde, uk zit in een verticale groep, dus blijft daar voorlopig nog. Wel gaat hij nu mee naar buiten met de peutertjes etc. Hij vindt het wel spannend als er veel kindjes zijn. Van het buiten zijn op zich geniet hij wel! Thuis loopt hij ook steeds de tuin in, lekker in de zandbak of op de glijbaan klimmen!

Ik heb het topic ook gelezen, maar ik ben er toch anders in. Ik strooi erg rijkelijk met de complimenten heb ik bij mezelf bemerkt:) Verder straf ik oudste wel zo nu en dan. Uk vind ik nog te klein voor straf. Tot nu toe ben ik er eigenlijk wel tevreden over hoe het loopt. Ik vind het wel interessant om zo n topic eens te lezen. Gordon ben ik in mijn studie aardig mee doodgegooid en ons kdv werkt ook volgens zijn principes.

hoe zwaar zijn jullie kids nu en hoe lang?Uk is gisteren op het cb geweest. Hij is 75 cm en weegt 9400 gram. Hij is eigenlijk wat te licht, zijn gewicht buigt wat af. Nog niet zorgwekkend, maar wel iets om in de gaten te houden. Het werd nu voornamelijk geweten aan zijn beweeglijkheid in combinatie met zijn regelmatig ziek zijn. Ik vind hem eigenlijk best stevig, hij heeft echt lekkere bolle wangetjes gekregen en spekbeentjes. Wel kan ik zijn ribben tellen.

Overigens is hij verder helemaal goed gekeurd, ze vonden het een intelligent, vrolijk en ontspannen kind. Kijk, daar paai je een moeder natuurlijk mee!!

chili, nogmaals een digitale knuffel. Heb er de laatste dagen meerdere malen aan moeten denken. Hopelijk kom je de dagen een beetje door, ik geloof direct dat het lekkere weer helpt!
Mogguh,

Golfje, lekker die vakantie en fijn dat Uk is goedgekeurd! Chica was een paar weken terug 75,5 cm en 9,7 kg. Scheelt dus niet veel!

Wen, leuk hoor, naar de volgende groep.

Hier is dat niet aan de orde. Chica zit ook in een verticale groep, dus blijft tot haar 4e in deze groep!

Bij ons kdv gaan ze trouwens met alle kindjes naar buiten. De babies in de kinderwagen, de iets grotere in de buggy en de kindjes die kunnen lopen kunnen lekker spelen. En die gaan soms de wagens duwen, heel schattig. Alleen als het regent gaan ze niet.

Chica wordt ook al, onder toezicht in de zandbak gezet en laatst was ze met een leidster op de wip geweest. Vond ze geweldig!

Ik ben wel blij dat ze daar met alle kindjes lekker naar buiten gaan eigenlijk, is toch ook goed voor babies!

Tandenpoetsen was hier ook een drama, maar nu er geen tandjes op komt zijn, vindt ze het veel minder erg. Dus misschien doet t zeer?

Chili, trek je het een beetje allemaal? Raar he, dat het normale leven meteen weer zo doorgaat en eigenlijk ook weer helemaal niet..

Lekker he wen en kitty, zulke nachten.. Hier hebben we vannacht voor het eerst in 5 nachten weer eens fatsoenlijk geslapen. De koorts is eindelijk weg.. Ze heeft wel overal snot, althans zo lijkt het. Ik doe nu zelfs 's nachts een staartje in haar haar, omdat anders haar haar ook onder zit.

Wat trouwens grappig is, is dat Chica nu op dit moment hard aan het oefenen is om vanaf de grond te gaan staan, zonder steun. Daar heeft ze toch wel wat balans voor nodig en ze heeft er zelf veel lol in. Het is al een paar keer gelukt, maar meestal gaat ze snel weer zitten als ze eenmaal staat Vooral als ze doorkrijgt dat we kijken, haha.

Lopen doet ze nog niet veel hoor. Kruipen voelt blijkbaar nog veel veiliger! Soms loopt ze opeens een stukje, maar nog niet zo veel. Komt vanzelf!
Dat is ook hartstikke moeilijk denk ik, zelf gaan staan vanaf de grond. Bloem oefent het omgekeerde, vanuit staan weer naar de grond.

Vannacht ging goed! ze sliep gistermiddag van half 2 - half 6, en was daarna wakker en vrolijk tot 10 uur 's avonds. Nou ja, prima, dan is ze daarna lekker moe en slaapt ze beter. En inderdaad, kwart voor zes was ze pas weer wakker, slokje gedronken en verder gepit tot kwart over acht.

Golfje, had je lekker weer aan zee? Het was wel mooi weer toch? Leuk dat je het andere topic ook gelezen hebt. En prima toch als je er anders in staat. Het is ook heel belangrijk dat je manier van opvoeden bij jezelf past. Die meneer Gordon is aardig bekend geloof ik, ik had tot een jaar geleden nog nooit van de beste man gehoord en ineens hoor ik overal dat mensen zijn boeken hebben gelezen. Grappig.

Bloem was de laatste keer, half maart, 78 cm en 9600 gram. Volgens mij is het belangrijkste dat je kind lekker in z'n vel zit en gezond eet en oogt, ik zou ook niet in paniek raken van een iets afbuigend lijntje. Fijn dat Uk goedgekeurd is, en mooie berichten

Dat in dezelfde groep blijven vond ik wel een voordeel van verticaal, ja. Toch voor horizontaal gekozen omdat het me toen fijn leek dat er geen peuters door de baby's heenrennen, lekker rustig. Ik weet eigenlijk niet of ik dat een volgende keer weer zo zou willen. Ook omdat ze dus met de baby's bijna nooit naar buiten gaan, met peuters moet je wel.

Tandenpoetsen is hier geen drama gelukkig. We maken er een klein feestje van: eerst de Fabeltjeskrant kijken (door vriend ingesteld), dan vliegend naar het aanrecht waar ze op mag zitten, als ze wil kan ze een kruidenpotje pakken om mee te rammelen, we zingen een liedje en zien wel hoever we komen met poetsen. Soms maar twee tandjes, meestal de hele mond. Soms kietelt vriend haar ondertussen een beetje, we maken haar aan het lachen. En daarna spoelen (blublublub doet ze dan in het bekertje). Gaat tot nu toe goed.

Oh, het is nog nooit zo bij me opgekomen dat ze gevoelige darmpjes zou kunnen hebben. Ze spuugt vooral als ze verkouden is, en veel snot in haar maag krijgt. En diarree is meestal vanwege buikgriep of tandjes. Van eten heeft ze eigenlijk weinig last.

Wat mij wel op een andere vraag brengt: hoe vaak poepen jullie kinderen eigenlijk? Bloem poept zo'n 2 - 3 keer op een dag, soms slaat ze een dagje over en krijgen we de volgende dag 5-6 voor de kiezen. Was het nu Uk die twee keer in de week poepte, op donderdag en zondag geloof ik, is dat nog zo? En de andere kindjes?
Chica ook 2-4 keer. Meestal 3. Normaal gesproken na alle hoofdmaaltijden. Blijkbaar gaan die darmpjes dan werken, haha Na het eten wil ze dan UIT de kinderstoel (uit, uit, uit, roept ze dan) en dan gaat ze ergens staan, buigt door haar knietjes en poepen maar. Ik zou haar haast op de wc kunnen zetten.. Zal ik dat eens proberen?
Oh, als ze het zo duidelijk aangeeft zou je dat best kunnen proberen. Bloem maakt gewoon herrie tijdens het eten, dan weten we wel hoe laat het is Er zijn best kinderen die al heel vroeg 'zindelijk' zijn, of dat de ouders in ieder geval de signalen herkennen, waardoor het kind op tijd op de wc zit. Dan is ze aan dat deel alvast gewend tegen de tijd dat ze het ook op kan leren houden.
Wen, dat klinkt inderdaad als een minder fijne nacht (zacht uitgedrukt). Gelukkig dat er een goede nacht op volgde.

Hier blijft de schade momenteel beperkt tot verkouden en hoesten. Vannacht ging het redelijk. Helaas was ze wel al om 5 uur wakker van het hoesten. Een hoestdrankje geef ik Elena wel maar ik heb niet het idee dat het veel helpt. Hebben jullie nog goede ervaringen bij een bepaald merk? Ik heb gemerkt dat veel van die drankjes niet geschikt zijn voor kinderen onder de 2 jaar.

Golfje, als je het mooie weer hebt gehad wat momenteel in NL is dan moet je wel genoten hebben van je vakantie! Hier is het weer ook redelijk maar niet zo goed als in NL.

Ik had ook nog nooit van die meneer Gordon gehoord voordat ik er hier over las. Is hij degene die de Nederlandse versie van How2talk heeft geschreven? Ik lees namelijk de Engelse versie en die is van andere autheurs.

Elena moet nu ruim 12 kilo zijn (een maand geleden 12,1) en als ik me het goed herinner was ze de laatste keer dat ik haar gemeten had (bij gebrek aan CB bezoeken) al 84 cm! Dat is inmiddels ook wel ruim een maand geleden dus ik betwijfel of het wel klopt. Ik weet dat ze groter en steviger is dan jullie kinderen maar zo groot?? Hip, is Dieke de afgelopen weken nog gemeten? Volgens mij is Elena namelijk niet veel groter dan Dieke. Ribben tellen is bij haar trouwens onmogelijk .

Ik heb hier in Ierland nog nooit gehoord dat er verticale groepen zijn op kdv’s. Voor beide indelingen valt wel wat te zeggen vind ik. Elena gaat ook pas de laatste 4 maanden regelmatig naar buiten sinds ze in de dreumesgroep zit. De kindjes die nog niet lopen zitten dan ook in de buggy.

Lucia, daar heb ik inderdaad ook al aan gedacht, dat ze niet wil tandenpoetsen omdat het pijn doet. Ze heeft er namelijk lang geen probleem van gemaakt. Het begon eigenlijk toen de kiezen begonnen door te komen, begin dit jaar. Ze wil ook telkens op de borstel bijten daar waar haar kiezen komen.

Wen, daar breng je me op een idee met je tandenpoetsritueel. Ik laat haar namelijk nooit spoelen. Misschien dat we dat ook maar ‘ns moeten gaan proberen zodra ik haar tanden weer mag poetsen tenminste!

Lucia, snot in het haar, gelukkig dat is weer een probleem dat wij nog niet kennen .

Tja, dat lopen vergt wat geduld. Toen Elena haar eerste pasjes zette hoopte ik dat ze dat uitgebreidt aan de schoonfamilie zou laten zien tijdens kerst. Maar helaas, niets daarvan. Op haar verjaardag begon ze echter uit het niets op te staan en aan te lopen en toen was er geen houden meer aan. Kruipen komt sindsdien niet meer voor in haar woordenboek!

Elena poept meestal 1 a 2 keer per dag maar als er kiezen doorkomen vaker heb ik gemerkt. Zij doet hetzelfde als Chica. Ze gaat op haar hurken zitten en je ziet duidelijk waar ze mee bezig is. Laatst zat ze in bad. Normaal gesproken wil ze daar niet uit totdat ik zeg dat het tijd is. Tot m’n verbazing echter stond ze ineens op en hief haar armen op ten teken dat ze eruit wilde. Ik snapte er niets van, liet eerst het water langzaam uit het bad lopen. Toen vond ze het blijkbaar te lang duren en ging op haar hurken in het bad zitten. Ik wist toen wel hoe laat het was..... heb er ook nog aan gedacht om haar op het toilet te zetten (naast het bad) maar dacht dat ik dat niet kon maken omdat ze daar nog te jong voor is. Dit is inmiddels al een paar maanden geleden en m’n moeder is intussen op het idee gekomen dat ze haar deze zomer op een potje wil gaan zetten. Ik verklaarde haar echter voor gek. In mijn gedachten zou dat pas op z’n vroegst over een jaar kunnen maar nu ik jullie gedachten lees twijfel ik wel. Misschien toch maar ‘ns proberen dan.

Ik ga ‘ns een eind aan dit lange verhaal maken. Het is zo wel duidelijk dat ik in een rustige periode op m’n werk zit!
Nee, Thomas Gordon heeft Parent Effectiveness Training geschreven, in het Nederlands heet het Luisteren naar kinderen. Hij is zo'n beetje de grondlegger van de gedachten waar de boeken van Kohn, How2talk2 en zo op gebaseerd zijn. De Godfather van UP zeg maar

Snot in het haar is hier ook nog geen optie. We zijn wel met haar naar de kapper geweest omdat het weinige haar dat ze heeft niet zo netjes recht groeide, dus dat is bijgeknipt. Was zo weinig werk dat ze er niets voor rekenden

Fijn he, poepen in bad. Wij zitten er altijd samen met Bloem in, en hebben nu al minstens 3 keer heel snel het bad leeg laten lopen Wij zien het pas als ze al aan het poepen is, helaas.

Voor echte potjestraining is het nog wel wat vroeg denk ik hoor, af en toe op de wc zetten als je toch ziet dat ze moet, om aan het idee te wennen kan best, maar volgens mij moet je ook wel uitkijken dat je er geen druk oplegt. Bloem loopt deze zomer zoveel mogelijk zonder luier, lekker voor de billetjes (en bemesting van de tuin ) en dan zien we wel of ze het merkt of niet. Wel of geen wasbare luiers maakt natuurlijk ook een groot verschil in hoe snel een kind zindelijk wordt.
uk poept helaas niet meer op vaste dagen. HIj poept erg wisselend, Als hij weer eens verstopt zit doordat hij teveel soya of koemelk heeft gehad kan er zo maar een week tussen zitten, soms is het tegenovergestelde effect en poept hij 6x op een dag. Op zich gaat het wel ok nu met de allergie. Hij is volledig over op soya melk ( en van de flessen af, alles uit de beker). Ik probeer hem zo nu en dan te laten wennen aan koemelk, bijv. stamppot met gewone melk etc. Dit moeten we echt nog rustig aan doen, als hij teveel binnen heeft gekregen krijgt hij buikpijn.

Tanden poetsen gaat hier prima. De tandpasta die wij hebben ( elmex) moet je niet spoelen. Als uk tanden krijgt wil hij ook niet graag poetsen, ik laat hem dan gewoon op zijn tandenborstel knabbelen, met veel tandpasta erop.

Zindelijkheid is hier nog niet aan de orde, ik geloof ook niet dta hij het al voelt aankomen ofzo. Oudste was met 28 maanden zindelijk, overdag dan. Schijnt erg vroeg te zijn. Ik denk echter dat zindelijk worden ook veel te maken heeft met trainen. Ze moeten een bepaalde controle wel hebben, maar ik heb de indruk dat veel moeders het ook lastig vinden en veel werk. Ik ken genoeg ruim 3 jarigen die nog luiers dragen op het kdv. Ik geloof niet dat dit komt doordat ze er allemaal nog geencontrole over hebben, denk dat er bij een hoop ook niet genoeg geoefend wordt. Wat ik wel lastig vind is het s nachts droog krijgen, dit lukt voor geen meter bij oudste. HIj voelt het gewoon echt niet, hij slaapt zo vast.

Uk slaapt eigenlijk wel erg goed, van 19.00 ( stipt, daarna kiept hij om) tot 6.30. Overdag 2x 2 uurtjes. Mijn principe dat er voor 7 uur geen kind uit bed mag heb ik helaas moeten laten varen,. HIj vertoeft nu vanaf 6.30 bij ons in bed, mama komt er niet voor 7.00 uit!

Helaas is hij vandaag ziek van de inentingen. Flinke koorts en alleen bij mama zijn is leuk! Verplicht dus de hele dag lekker thuis hangen, gelukkig is het mooi weer en kan ik lekker in de tuin zitten, terwijl oudste aan het glijden is!Uk is trouwens dol op de zandbak, erg leuk!
Aha, bedankt Wen. Ik dacht al, die naam klinkt helemaal niet Nederlands . Ik begin ook steeds meer voordelen in weinig haar te zien. Naast geen snot is het dus ook nog heel goedkoop!

Hmmm, dat poepen in bad is wel een reden waarom ik liever niet met haar in bad ga.... ik wacht liever tot ze zindelijk is! Wel een goed idee om haar in de zomer zonder luier (in de tuin neem ik aan) te laten lopen. Dat idee had m'n moeder dus ook. Zelf hebben we helaas (nog) geen tuin dus dan wordt het wat moeilijker.

Golfje, mij lijkt zo'n zindelijkheidstraining ook best veel werk maar hier wordt je op het KDV er wel mee geholpen. Is dat bij jullie niet zo?

Wat fijn dat Uk nu zo goed slaapt. 7 uur is voor mij tegenwoordig uitslapen! Lekker dat je kinderen zich zo goed in de tuin kunnen vermaken.

Ik heb Elena gisteren nog 'ns gemeten na m'n twijfels. Ze is nu 81 cm. Dat klopt ook beter denk ik. Ik heb de TNO groeicalculator 'ns ingevuld (idee van een ander topic) en daar komt uit dat ze uiteindelijk 1.73 meter wordt. Het verbaasd me wel dat volgens hun berekeningen ze maar 1 cm groter is dan gemiddeld voor kinderen van deze leeftijd.
Golfje, erg lief dat je aan me denkt! Had jij niet onlangs ook een onverwachte begrafenis? Sorry dat ik me het niet meer goed herinner. Mijn geheugen laat me helaas nog wel vaak in de steek... Gaat het alweer beter met uk? Yuna mag dinsdag voor die inentingen...

Kitty; ik vind Elena echt lang hoor vergeleken bij de rest van de januari kindjes. Dus kloppen die gemiddeldes dan wel? Yuna was onlangs 79 cm en ze zit precies op de middenlijn. Ze was overigens 10,3 kilo, net iets boven de middenlijn ;).

Wen; gaat hier ook gebeuren. Lekker in de blote billen de tuin in. Deed mijn moeder ook altijd met ons en zo waren we heel snel zinlijk. Vandaag was zo'n dag om het te proberen, is onze tuin nog een puinhoop. Als het goed is, is het na het weekend bijna klaar dus dan mag de zomer komen!

Lucia; ik vind het heel raar. Zit al weer helemaal in het werk ritme maar tussendoor kan ik zo ineens weer verdrietig zijn. Maar ook zo ineens weer heel vrolijk. Bizar... Hier is de wip, de glijbaan en de zandbak enorm in trek. Als ik zeg 'ga je mee naar de glijbaan, dan glimt ze van oor tot oor'.

Grrrr vandaag is haar jasje op het kdv meegenomen door iemand. Het was nergens te vinden dus nu kan ik weer op zoek naar een nieuwe. Baal er enorm van al was ie niet eens zo duur. Wie doet nou zo iets? Ik hoop dat iemand hem per ongeluk heeft meegenomen en dat ie nog terug komt...
Verdriet is soms net zo'n poppetje dat uit een doosje springt he, met zo'n gemene grijns...

Wat vervelend dat haar jasje is meegenomen. Was er niet een andere blijven hangen dan?
tjee, wat zijn jullie ambitieus zeg met zindelijkheidstraining . mijn oudste is pas een jaar zindelijk. toen ook meteen snachts, hij kon het allang, maar had er geen zin in en wij wilden niet `dwingen`. op een gegeven moment heeeel er on-UP er beloningen en kadootjes tegenaan gegooid en binnen een week en tien euro lichter was meneer zindelijk . ik denk wel dat sammie eerder zal zijn omdat ze alles nadoet wat haar broer doet, maar deze zomer.... ik denk echt dat het onmogelijk is.

als ik haar thuis verschoon en haar luier aflaat, kan ik er donder op zeggen dat ze binnen een paar minuten de boel onder zeikt. dan zou je zeggen dat ze er idd controle over heeft, maar dat het ook in een potje moet snapt ze natuurlijk helemaal niet. volgens mij vindt ze het gewoon lekker, zo'n warme plas langs je benen .

even in het cb boekje gekeken, sammie is 80 cm en 11,27 kilo, en dat was op 7 april. ook best flink dus. al eet ze erg slecht de laatste tijd, erg kieskeurig enzo. fruit gaat er maar moeilijk in, rauwe groenten loopt ze ook niet warm voor.

en het slapen is ook nog steeds erg wisselend, afgelopen nacht heb ik haar wakker gemaakt voordat ik zelf ging slapen en een fles gegeven en ze werd om half vier weer wakker. pffff, ik ben inmiddels chronisch moe. ik zou ook eerder naar bed moeten, maar 2 keer per nacht een onderbreking is zo a-relaxed. en weet je met 2 kinderen: als zij allebei een redelijke nacht hebben, heb jij een slechte. ze moeten allebei een goede nacht hebben en dan heb je een goede, maarja de kans is 2 keer zo klein zegmaar. hier geen derde!

sammie heeft gisteren afscheid genomen van de babygroep! eigenlijk ms iets te vroeg, maar nu kon ze naar de verticale groep op de plek van zoonlief. en dan had ik het voor het zeggen op welke groep ze terecht kon en dat vond ik belangrijk. daarnaast loopt ze nu al een tijdje en was ze op donderdag de oudste van de groep. ik moet zeggen dat de overgang goed is verlopen, de dagen dat ze heeft gewend op de andere groep heeft ze alle keren 2 uur geslapen en goed gegeten, niet gehuild. arme schat, wat zal er toch door zo'n koppetje heen gaan?

over het poepen, ze poept meestal 1 keer per dag. soms helemaal niet, maar dan de dag erop 2 keer. en het stinkt . ben blij met de wegwerpluiers, sorry milieu...

vandaag koninginnedag. pfff hoelang is het wel niet geleden dat ik dàt gevierd heb, ik denk vijf jaar. toen zat ik ergens op de kade van de gracht in amsterdam bier te drinken en patat te eten, onwijs gezellig! weet nog niet wat we vandaag gaan doen, sammie ligt te slapen en zoon was wakker om kwart voor zes. hangt nu naast me op de bank een film te kijken. lang leve de koningin...
Hey Sam, leuk dat je er weer bent! Ik verwacht dat het nog wel minstens een jaar duurt hoor voordat Elena zindelijk is, maar als m'n moeder er binnenkort mee wil experimenteren dan mag ze van mij. Ik ken twee jongetjes van bijna 3 die nog met geen mogelijkheid zindelijk te krijgen zijn dus ik heb niet al te hoge verwachtingen.

Sammie is dus ook officieel geen baby meer op het KDV. Ze is inderdaad ook een flinke meid als ik haar lengte en gewicht zie.

Chili, volgens de grafieken van de WHO is 79 cm inderdaad gemiddeld voor deze leeftijd, maar dan nog vind ik 2 cm boven het gemiddelde wel meevallen. Wat gewicht betreft zit ze veel verder boven het gemiddelde. Ik zal haar binnenkort 'ns op dieet zetten . Ik denk dat een van de oorzaken dat Elena zo groot is/lijkt kan zijn dat zij tijdens de 'meeting' bijv. al stevige schoenen droeg met behoorlijk dikke zolen die haar ook meteen weer wat groter maken. Verder zitten ook veel kinderen natuurlijk onder de gemiddelde lengte en dan wordt het verschil ineens wel groot.

Wat balen inderdaad van dat jasje. Misschien is het inderdaad per ongeluk gegaan en hangt het er maandag weer of is degene zo netjes om zijn/haar excuses aan te bieden!

Sam, het vooruitzicht dat de nachten nog zwaarder kunnen zijn als je er twee hebt staat me helemaal niet aan! Ik moet wel lachen om je redenering. M'n man en ik hadden de plannen om voor een tweede te gaan even in de ijskast gezet en willen binnenkort wel weer pogingen gaan wagen maar als ik dit dan weer lees....

Anyway, jullie allemaal een fijne koninginnedag terwijl ik hier op m'n werk zit. Hopelijk verloopt het allemaal wat gezelliger dan vorig jaar. Gelukkig gaan wij hier ook een lang weekend tegemoet. M'n man is al vrij en ik ben maandag en dinsdag vrij. We gaan een paar dagen naar Belfast waar m'n man de marathon gaat lopen. Elena nemen we mee.
Hoi allemaal,

Leuke koninginnedag gehad? Wij hebben door het slechte weer niet zoveel gedaan, maar goed, wel lekker een lang weekend gehad.

Wat een regen vandaag he!

Tja een koninginnedag op de vrijmarkt, met een biertje erbij is voor mij ook al wat jaartjes terug, of nee, eigenlijk pas 2 jaar! (In die tijd is chica verwekt, haha)

Haha, ik verwacht ook geen zindelijk kind binnen een paar maanden hoor! Ik kwam er op omdat Chica altijd op dezelfde tijd poept. Als ik haar dan op de wc zet, scheelt dat weer een luier

Over jasjes gesproken. Laatst haalde ik Chica op van het kdv en toen waren ze buiten aan het spelen. Toen zat ze naast haar vriendinnetje in de zandbak en hadden ze elkaars jasje aan. Allebei een nieuwe jas in dezelfde maat, en bij allebei nog geen naam er in. Zag er heel grappig uit, alsof ze als vriendinnetjes hadden afgesproken om elkaars jas aan te doen.
Hier ook genoten van een lang weekend. Alleen jammer dat het weer niet zo mee zat. Gelukkig was ik donderdag al vrij dus toen nog lekker in de tuin gezeten. Op Koninginnedag nog wel even naar Apeldoorn geweest maar erg druk en Yuna is eigenlijk nog te klein voor alles.

Lucia, inderdaad het is alweer twee jaar geleden! Met moederdag wist ik dat ik zwanger was. Krijgen jullie alweer de kriebels??? Wat lief zeg, heeft ze al een echt vriendinnetje?

Wen; tja ik hoop dat het jasje er vrijdag weer hangt. Er hingen nog wel veel andere jasjes maar niet die van haar ;(. Hoe is het het met jou en Bloem? Is ze weer helemaal beter? Jullie gaan binnenkort ook op vakantie toch? Wanneer vertrek je?

Kitty; genoten van een lang weekend samen? En heeft je man nog een mooie tijd neer gezet?

Sam; goh had niet gedacht dat Sammie ongeveer zoveel als Yuna weegt. Ik vond haar zo'n lief fijn meisje. Yuna lijkt veel anders.

Vandaag weer naar het CB voor de prikjes. De vorige keer wilde de arts ze haar niet geven omdat ze verkouden was en slijm op hoestte. Dit is weer overgegaan maar afgelopen weekend begon het weer. Dus vanmiddag weer twijfel bij de arts maar toch maar gegeven omdat ze binnenkort op vakantie gaan. Hoop dat het allemaal goed gaat!
Hi!

Hier heeft Chica de prikjes ook nog niet gehad.. Moet nog steeds gaan..
Je maakte me nieuwsgierig Lucia dus ik heb meteen even gekeken. Leuk! Grappig ook dat verhaal van die vriendinnetjes.

Chili, Elena moest eigenlijk vorige week voor inentingen. Ben ik de afspraak helemaal vergeten . Ik moet dus een nieuwe afspraak maken.

We hebben een leuk lang weekend gehad. M'n man heeft de marathon in iets minder dan 4 uur gelopen en met Elena was ook alles goed gegaan. Alleen de 2 uur in de auto waren iets minder leuk met haar.

Gisteren wist ze op de vensterbank te klimmen terwijl ik met m'n rug naar haar toestond. Gelukkig had m'n man het op tijd in de gaten! Ze is de afgelopen dagen ook al twee keer van het bed afgevallen. Ze klimt op het bed en gaat dan lopen. Ze verliest of haar balans en valt dan of ze springt gewoon van het bed af! Dat levert behoorlijk wat bulten op op haar hoofd!
Goede nacht gehad. Nu afwachten of binnen 4 tot 10 dagen er nog bijwerkingen komen. Ik hoop het niet!!

Lucia; reactie op Hyves!!

Kitty; wat knap zeg binnen vier uur. Vandaag weer aan het werk? Leuke foto's ook weer op hyves. Had ze nog niet gezien. Hier heeft Yuna ook het klimmen ontdekt, levensgevaarlijk!
Leuke foto´s allemaal weer op hyves.

Alles goed ook met Dieke Hip? En hoe is het eigenlijk met NJB? Is je meisje al geholpen aan haar neusamandelen? En hoe gaat het dan nu met haar?

Morgen nog een dagje werken en dan alweer weekend. Weken vliegen zo wel voorbij me de extra vrije dagen ;). Over ruim twee weken gaan we al op vakantie, spannend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven