Het nieuwe Amerika Topic

17-02-2010 04:23 194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is niet alleen voor de mensen in de VS bedoeld maar ook voor diegene die iets wil weten over het land van de onbegrensde mogelijkheden.

Anthro - Canada, Ontario

Dutchie - Ohio

LuvesCalifornia - California

Raccoon - Oregon

Sfo - California

Bloesie - Netherlands
quote:SFO schreef op 28 april 2010 @ 03:21:

Elninjoo maak ons maar lekker, paard rijden, Arches, Bryces, Zion mmmmm. Heb zo weer zin in vakantie.

By the way je hebt mail terug.

Thanx! Sms ff je nummer naar mijn US phone als je wilt.

Nu in Monument Valley. Gisteren aangekomen en 't stormde als 'n gek. We zagen de mittens bijna niet eens als we er voor stonden door het vele zand wat overal naartoe waaide. Vandaag ijskoud maar de ochtend was super voor fotografie en daarna ben ik 2 uur gaan paardrijden. Rondscheuren beter gezegd, want dit was 'n stuk pittiger ritje dan dat vorige. Heerlijk gereden, mooie uitzichten, wel 'n zere rug. Maar 't was 't waard!
@Elninjoo het lullig is dat ik een probleem met sms-en heb, dat wil bij mij alleen maar met een foto. Dus dat heb ik gedaan met als onderwerp test.

Daarnaast heb ik je proberen te bellen maar denk dat je of geen bereik hebt of op een oor ligt.

Zal het morgen nog eens proberen.
Heb iets van 4 gemiste oproepen van dus 4 verschillende nummers in m'n foon staan, dus weet nu nog niet welke de jouwe is. Elke keer als ik ergens info over vraag, dan geef ik dit amerikaans nummer. Maar aangezien ik die telefoon uiteindelijk toch niet voor bellen naar NL kan gebruiken, zit ik daar minder bovenop dan op mijn NL gsm. Hoe komt 't dat je sms niet werkt eigenlijk?

Weet jij of je met 'n telefoonkaart wel naar 'n NL gsm kunt bellen? Welke telefoonkaart moet ik dan hebben? Met die Net10 telefoon werkt het dus niet, want gsm's zijn uitgesloten van de service. Tja, wat heb je er dan aan? Dat stond niet op de verpakking.
Ik heb ooit mijn telefoon in de wasmachine laten zitten en daarna heb ik mij maar een go-phone gekocht. En weet niet wat de misgaat maar de AT&T store verwijst mij naar de technici aan de phone-helpdesk.

Vind het zelf overigens niet erg wat betreft het sms-en, zit al namelijk te vaak achter de laptop.

Dat is inderdaad niet netjes van NET10, het enige wat ik jouw aan kan raden is een telefoonkaart te kopen waarmee je naar NL kunt bellen want met een Europese telefoon gebeld worden brengt jouw tot toren hoge rekeningen.
Ikke dus net 'n telefoonkaart gekocht, nog speciaal gevraagd of ik er mee naar NL gsm kan bellen, werkt 't wéér niet! Kijk ik op de website van Verizon blijkt dat ook hier weer Nederland uitgesloten is van gsm diensten. Wat is dit voor apenland? In Australie had ik gelijk 'n gsm die naar alles in 't buitenland kon bellen, ook gsm's, voor 'n heel klein bedrag. Nu heb ik al 50 dollar uitgegeven aan dingen die niet werken en zit ik nog steeds met 'n oplopende nederlandse telefoonrekening.

Wie oh wie heeft de gouden tip van iets wat wél werkt?
Ik denk dat jij mij verkeerd heb begrepen Elninjoo.

Als je nog in de buurt van de winkel ben waar je Verizon telefoon heb gekocht dan please breng het terug en zeg dat ze jouw verkeerd hebben ingelicht. Ze moeten jouw het geld terug doen. Custumer service is hier hoog dus anders vraag naar de manager.

Mag natuurlijk ook in een ander filiaal van de zelfde winkel.

Je moet bij een sigarenboer of een chinese winkel een telefoonkaart kopen. Je kras de pincode weg, je belt een 1-800 nummer en bingo.

*** Update ***

Nu zit ik toch even op jouw NET10 website te kijken en zie wel degelijk dat NL erbij staat.

NET10 Link

Succes
[quote]SFO schreef op 26 april 2010 @ 05:57:

Welkom, Nebraska hebben we inderdaad nog niet in ons midden Chapelle. Hier word helaas wat minder geschreven als op de (r)emigratie topic dus hopenlijk kun jij daar verandering in brengen.

Dank je, ben hier eindelijk weer eens om dus ben bang dat ik ook niet z'n kletser ga worden

Chapelle
Ok dan, in iedergeval leuk dat je wat van je laat horen, zou zeggen schuif aan bij het (r)emigratieforum
quote:SFO schreef op 01 mei 2010 @ 02:38:

Ik denk dat jij mij verkeerd heb begrepen Elninjoo.

Als je nog in de buurt van de winkel ben waar je Verizon telefoon heb gekocht dan please breng het terug en zeg dat ze jouw verkeerd hebben ingelicht. Ze moeten jouw het geld terug doen. Custumer service is hier hoog dus anders vraag naar de manager.

Mag natuurlijk ook in een ander filiaal van de zelfde winkel.

Je moet bij een sigarenboer of een chinese winkel een telefoonkaart kopen. Je kras de pincode weg, je belt een 1-800 nummer en bingo.

*** Update ***

Nu zit ik toch even op jouw NET10 website te kijken en zie wel degelijk dat NL erbij staat.

NET10 Link

Succes

Lees je aanvulling nu pas!

Heb Net10 gemaild en cellphones in Nederland evenals sms-en naar NL werkt niet.

Ga van je aangebode code gebruik maken om vanuit Lee Vining te kunnen bellen. Hier namelijk helaas geen bereik op gsm en mijn creditcard werd net geweigerd in hotel, dus moet die laten deblokkeren of in elk geval kijken wat er mee mis is. Gisteren werkte die nog gewoon, maar wellicht omdat ik via 'n amerikaans mobieltje probeerde tegoed erop te zetten, dat dat als 'n vreemde actie wordt gezien waardoor die uit voorzorg is geblokkeerd. We zullen 't gaan zien...
@Elninjoo ik kreeg bij thuis komst 2 weken terug een nieuwe CC aangezien de Bank geen enkel risico wil hebben dat er vanuit Belize wordt gefraudeerd.

Hier zijn banken ook blij dat je ze even op de hoogte steld dat je op vakantie gaat en meestal doen ik dat ook.
SFO, thanks voor de voicemail! Toen je belde lag ik al te bedde
Jezus mienee, je word ouder, bent getrouwd en tja dan lig je al rond 23.15uur in bed tijdens je happy day.

Graag gedaan overigens.
quote:SFO schreef op 11 mei 2010 @ 16:56:

Jezus mienee, je word ouder, bent getrouwd en tja dan lig je al rond 23.15uur in bed tijdens je happy day.

Graag gedaan overigens.Erg he
He yas heb jij vaste telefoon in de Nl's. Heb na dit weekend een nieuw telefoonnummer via voip met gratis bellen naar NL's landlines.

Dat geld natuurlijk voor alle andere aanwezige.
quote:SFO schreef op 13 mei 2010 @ 04:10:

He yas heb jij vaste telefoon in de Nl's. Heb na dit weekend een nieuw telefoonnummer via voip met gratis bellen naar NL's landlines.

Dat geld natuurlijk voor alle andere aanwezige.

Nope. Maar over een tijdje wel, dan wissel ik zaken om. Ik zal het je laten weten.

Het wordt tijd dat ik weer Skype installeer, heb nieuwe laptop en nog niet gedaan, dat scheelt ons ook weer kosten.
He Amerikagangers!

Still alive and kickin'?
Be aardig druk sinds dat ik de zondag met Elninjoo heb doorgebracht. Verdomd wat was dat vervelend, wijn proeven bah. en dat in de fijne gezelschap van Elninjoo en mijn lieve schat.

Sinds dien ben ik druk aan het werk.
quote:SFO schreef op 22 mei 2010 @ 05:34:

Be aardig druk sinds dat ik de zondag met Elninjoo heb doorgebracht. Verdomd wat was dat vervelend, wijn proeven bah. en dat in de fijne gezelschap van Elninjoo en mijn lieve schat.

Was idd 'n super geslaagd uitstapje! Hoop trouwens dat die wijn van mij ook te zuipen was, of hebben jullie je daar nog niet aan gewaagd? Het etiket is in elk geval mooi.....

quote:Sinds dien ben ik druk aan het werk.Dinsdag moet ik ook weer aan de bak, maar nu nog ff 'n heerlijk weekend voor de boeg waarin ik door vriendin in de watten gelegd ga worden op culinair en alcoholisch gebied haha!
Aha, ja, tuulk, jullie hebben gemieterd! Was dus voor herhaling vatbaar? Leuk!

Nou Elninjoo, lekker laten verwennen zou ik zo zeggen!

SFO, fijn dat je weer druk bent met werken offe.....?
@Elninjoo ben gisteren even aan de zuip geweest met de lieve schat echter vond het zonde om jouw fles te openen. Zodra we het hebben geproeft zou ik het je laten weten.

@Bloesie het was heeeeel erg gezellig.

En wat dat werk betreft, moet nog een verbouwing van Toys R'us uit rekenen maar ga eerst de buurman helpen met een laminaat vloer.
Afijn SFO, jij bent iig van de straat!

Raccoon, Dutch, hoe is het met jullie?

Raccoon, al lekker gesetteled?

Dutch ander werk?

Bloesie is druk, druk, druk.

Werk, gezin, huishouden en 2 dagen ziekenhuis met jongste zoontje. Hij is weer thuis, maar ondanks laxerende medicatie nog geen poeperij, dus straks even ziekenhuis bellen. Ben er niet gerust op, hoop dat ik ernaast zit...

Ondanks dat allemaal een fijne Pinksteren!
Bloesie, ik hoop ook dat je er naast zit. Beterschap voor je zoon, ik hoop dat je snel uit je zorgen bent.

We zijn verhuist maar zijn nog niet op plek, toch nog een hele klus..
He Raccoon!

Ja, gelukkig zat ik er naast, hij heeft gepoeptie!

Weet er alles van, alles nog op de plek zien te krijgen en zo....

Veel succes en sterkte ermee!

Verder alles goed met jullie?
Hier ook even een teken van leven.

Van mijn werk is niet veel terecht gekomen, maar de buurmans laminaat vloer die ik gisteren met hem gelegd is een wereld van verschil en je herkend zijn woonkamer niet weer.

Over 20 minuutjes weer melde, willen nog even verder. door de keuken etc. Dan kan hij de rest zelf af maken.

@Bloesie sterkte met kleine vent en natuurlijk veel plezier bij je baan aan dat zon overgoten water.
quote:SFO schreef op 22 mei 2010 @ 19:15:

@Elninjoo ben gisteren even aan de zuip geweest met de lieve schat echter vond het zonde om jouw fles te openen. Zodra we het hebben geproeft zou ik het je laten weten.

Heb 'n heerlijk verwenweekend achter de rug. Mijn lieve vriendinneke wachtte me zondagochtend al op in mijn huis met heerlijk verse ontbijtpistolets en daarna volgden 2 dagen vol hapjes, drankjes en zon bij haar thuis. Er zijn tig flessen prosecco en corona's doorheen gegaan. En nergens last van (behalve van jetlag haha) Ben bruiner geworden van de afgelopen 2 dagen dan van 'n maand op reis in Amerika

Jammergenoeg morgen weer werken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven