Het nieuwe Amerika Topic

17-02-2010 04:23 194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is niet alleen voor de mensen in de VS bedoeld maar ook voor diegene die iets wil weten over het land van de onbegrensde mogelijkheden.

Anthro - Canada, Ontario

Dutchie - Ohio

LuvesCalifornia - California

Raccoon - Oregon

Sfo - California

Bloesie - Netherlands
[quote]SFO schreef op 18 juni 2010 @ 04:03:

Waren het hoge hakken of viel het mee Bloesie. Had vanmorgen even contact met haar en toen zat ze nog te wachten.

Waren gelukkig niet al te hoge hakken SFO, maar ben allang blij dat ze het gehaald heeft! Kind is zelluf ook haske blij, gaat nu heel erg aan de slag voor toelatingsproject voor Saxxion, vraag me niet wwarvoor, iets met kunst en media.....
He allemaal,

Ik kom eventjes langs om

En met een vraagje:

Wij gaan binnenkort (over 4 weken) op reis vanuit Calgary (daar wonen wij) naar o.a. Yellowstone, Vegas, LA (Disney), SF/Yosemite en Seattle.

Heeft iemand van jullie nog leuke camping tips voor Yosemite en Seattle? Wij zijn gek op Nat. Park/State Park campgrounds, dus veel natuur, primatief geen probleem.

Onze bedoeling is om een leuke mix van steden en natuur te krijgen. Het zal naar alle waarschijnlijkheid de laatste vakantie met de volledige familie zijn (kids zijn allemaal "groot aan het groeien"). In de steden willen we in hotels ofzo, we nemen de tent mee om in de parken te kunnen kamperen.

Alvast bedankt! Ik had hier al eerder een topic over geopend maar kon hem op de een of andere manier niet terug vinden, mijn laptopia heeft het warm en dus geen zin blijkbaar!

Partywoman, jij komt dan ook bij ons in de buurt (hoewel wij er dan dus niet zijn).
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Helaas Partywoman, ik woon in de buurt van San Francisco. Toch weet ik zeker dat je een onvergetelijke vakantie tegemoet gaat.

@Annekeg, als je van Yellowstone naar beneden rijdt dan heb je al heel wat parken te pakken. In Utah heb je Arches, Bryces, Zion en nog een paar meer als je richting Vegas rijdt. Als je Vegas met een ommetje pakt dan kun je ook nog de Grand Canyon meepakken. Van Vegas naar LA kom je volgens mij langs Joshua Tree.

Van LA via highway 1 naar boven, niet vergeten om even Venice Beach te bezoeken, Big Sur, Monterey en dan San Fran.

Ja San Fran hoef ik je volgens mij weinig van te vertellen. Wat betreft campings ben ik niet zo op de hoogte maar zal er eens proberen in te duiken. Natuurlijk wil ik dan wel even een meet met je hebben, dan kan ondergenot van het bewuste kopje koffie, eigen gemaakt bier of gewoon een goede fles wijn.

Vandaar hups richting Yosemite, via de Tioga pas naar Mono Lake verder naar Lake Tahoe

Verder naar boven richting Lassen National Park en dan moet Raccoon mij verder aanvullen wat betreft Oregon.
Hi SFO, lijkt mij super om een meet te hebben. We willen ong. 1 of 2 nachten in SF blijven (Fr. July 30 - Zondag) en dan nog iets van 2 of 2 nachten in Yosemite en dan (op dringend verzoek van onze middelste) op naar Seattle, hij is daar al 2 keer met school geweest en wil ons graag Seattle laten zien.

Jammergenoeg is SF en Yosemite niet in een keer te doen, toch? Wat ik heb gezien komt het gauw op zo'n 3 uur rijden neer van Yosemite naar SF. Anders zouden we gewoon zo'n dag of 4 in het park staan en dan een dagje SF + SFO. Maar de afstanden hier zijn vaak zo enorm. Nu zijn we gewend om lange ritten te maken, in Vancouver staan we ook altijd ergens achteraf in een Prov. Park maar dit lijkt ons net effe te lang.

Ik zal binnenkort even contact opnemen via de FB voor het afspreken.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Eerlijk gezegd weet ik niet zo heel veel camping. Maar de camping bij Lake Billy chinook vind ik prachtig. Het is midden in de woestijn, uitzicht op prachtige bergen..ik weet dus niet of jullie daar in de buurt komen. Dan heb je nog Crater Lake, wat ook zeker de moeite waard is..Mocht je in Portland komen dan zijn jullie altijd welkom om bij ons aan te komen..
Nou Annekeg jullie kunnen niet beter plannen want een week eerder zit ik een lang weekend in Portland om Raccoon en andere vrienden te bezoeken want het bierfestival is daar geweldig.

Ik denk dat je van San Fran 4 uur moet rekenen om van een downtown area naar Yosemite te rijden. Want het is en blijft een randstad ondanks het met de vakantie een stukje lichter is.

Ik raad aan om toch ruim een dag in Yosemite te blijven, er is meer te zien dan alleen de watervallen en El Capitan.
@Racoon kijk even na de datum, ik denk dat jij rond die tijd op het vliegtuig richting NL zit.
Inderdaad, dan zijn we net in Nederland of een weekje eerder als jullie er zijn. Het bierfestival is altijd heel gezellig..alhoewel ik aan de laatste twee niet echt zulke goede herinneringen heb, maar dit keer gaat het anders..lag niet aan het festival hoor..

Lake Billy Chinook

Crater lake
Crater Lake heb ik veel hikes gedaan, zelf niet het meer op geweest. Vertrok met mijn maatje vaak rond 6-7 uur om veel wildlife te zien en geen toeristen, heerlijk.

Mount Lassen.

Vind dit zelf een prachtig gebied, een prachtig national park zonder de drukte van Yosemite.
wow!!! wat een superfoto's, vooral die laatste!

Annekeg: ik heb vorig een rondreis gemaakt door het zuidwesten.

aanrader: bezoek de Antelope Canyon in het stadje Page. (Arizona)

Dit is echt een fantastische kloof waar je met begeleiding van de Navajo indianen ingaat. de lichtinval is schitterend en ik vond het er werkelijk prachtig! bijna kunst!

Ik kom hier heel even inbreken als dat mag, want ik heb een vraag .

Ik woon zelf al jaren in de VS, en nu ga ik over een aantal weken m`n nederlandse paspoort verlengen bij de ambassade.

Nu heb ik dus een paspoort foto nodig, maar na wat rondbellen bij de voor de hand liggende plekken (walgreens, CVS, UPS etc) is er dus blijkbaar niemand die een grijze achtergrond heeft, laat staan de gewenste afmetingen kan verzorgen. Ik heb m`n hoop gevestigd op een AAA bureau, helaas zijn ze niet open in het weekend en op hun website kan ik niks vinden over foto`s voor buitenlandse paspoorten. Iemand die dit weet of een ander idee heeft?

Ook staat er op het applicatie formulier of ik me heb uitgeschreven in nederland, maar dit kan ik me dus echt niet herinneren. Iets in me zegt me dat ik dat niet gedaan heb destijds. Wat nou als ik 'nee' antwoord, wat voor gevolgen heeft dan dan? Ik heb het al in een mail gezet naar de betreffende ambassade, maar ik verwacht pas maandag antwoord op z`n vroegst.
@Ava zou je niet druk maken over de achtergrond. Ben hier naar Walgreens gegaan, ze trekken een scherm naar beneden en maken met een simpele digitale camera een foto.

De foto's zijn hier vierkant en niet langwerpig echter de maten van het gezicht zijn exact hetzelfde. Heb dus de foto's met een schaar. Totaal geen probleem.
Partywoman jouw foto's overigens ook verdomd mooi.
Ja, goede dag!

SFO, hoe is het met jullie? ben uiteraard heel erg benieuwd hoe het met je zoon gaat, bij jullie!

Vinden jullie het nog gezellig met elkaar?

Zit je zoon te denken om te emigreren?

Geniet maar lekker van elkaars gezelschap!
@Bloesie weinig tijd om te reageren, zit in Portland en je weet deze trip staat grotendeels in het teken van MicroBreweries. Het is namelijk de 23rd annual Oregon Brew Fest.

Zoon liev is met lieve schat en vrienden de scenic route aan het doen terwijl ik vandaag schandalig veel bier gaat proeven.
Ik kom hier zomaar binnenvallen en hoop dat dit nog een beetje gelezen wordt, maar ik zit met een 'probleempje', waarmee jullie misschien kunnen helpen. Ik heb voor eind oktober een reis naar de VS geboekt, en wil nu 2 weken van tevoren een weekje naar Egypte. Ga ik daar problemen mee krijgen bij de douane? En nou heb ik ook nog een stempel van Indonesie (grootste moslimland) in mijn paspoort staan..... Ga ik daar versleten worden als terroristenliefje?

Dank voor jullie hulp
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Euh..... ik heb het al uitgezocht. Maar toch thanks
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Kijk aan Miss Thang, dat is makkelijk. Hoef niet meer te reageren.

Enige wat ik kan zeggen dat Egypte bondgenoot is van de VS dus het probleem zal niet al te groot zijn. En Indonesie, zou niet weten hoe ze hier er over denken.

In iedergeval heel veel plezier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven