Hoe moedig je een man aan?

23-05-2010 17:53 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een aantal weken mijn zinnen gezet op een man ( hij is mijn pianoleraar), en zou graag wat tips willen van de ervaren Viva-vrouwen en mannen

Hij is een beetje verlegen, maar ik denk dus wel dat hij me leuk vindt. Er is iig duidelijk chemie.

Voor alle duidelijkheid; hij is vrijgezel sinds een jaar of 2.

Ik vraag hem niet mee uit, want dat ligt niet in mijn aard. Wie heeft er tips?
Vraag hem uit

En nee het is niet je ding, zijn ding ook niet, want verlegen Dus kun je wachten tot je een ons weegt. Wat is nou het probleem?
Dat ik graag zou willen weten hoe ik hem aanmoedig, zodat het initiatief toch van hem komt.
Ik denk niet dat dat zo werkt Sub. Je zou kunnen vragen waarom hij jou niet mee uitvraagt maar dat is niet heel subtiel.
Je kunt hem terloops de vraag stellen of hij iets met een leerling zou beginnen, of dat dat voor hem een no-go is.

Dat lijkt me een aardige hint.
En heel subtiel.
Vraag hem of hij jouw klankbord wil zijn en zeg hem dat hij zo fijngevoelig is afgestemd op die van jou
quote:Substanza_ schreef op 23 mei 2010 @ 18:04:

En heel subtiel.
Hebben jullie - naast piano spelen - een gedeelde hobby? Of andere gedeelde interesses? Gaat hij wel eens ergens heen waar jij ook wel eens komt (lees: kroeg, terras, muziekfestival oid). Zorg dat je elkaar eens ergens anders treft dan tijdens pianoles.
zeg hem, dat je graag een "piano for 4 hands" zou willen leren. zo moet hij wel dichterbij komen zitten en dat wordt het vanzelf hééééél knus....
quote:Linda1985 schreef op 23 mei 2010 @ 18:11:

Hebben jullie - naast piano spelen - een gedeelde hobby? Of andere gedeelde interesses? Gaat hij wel eens ergens heen waar jij ook wel eens komt (lees: kroeg, terras, muziekfestival oid). Zorg dat je elkaar eens ergens anders treft dan tijdens pianoles.Ja, we houden uiteraard allebei van muziek. Laatst gaf hij een hint dat hij ergens heen ging ( festivalletje) maar hij vroeg niet of ik mee ging.
quote:Mazou schreef op 23 mei 2010 @ 18:06:

Vraag hem of hij jouw klankbord wil zijn en zeg hem dat hij zo fijngevoelig is afgestemd op die van jou GEWELDIG!!! Echt waar, moet er om lachen maar vind het super deze tip!
quote:Substanza_ schreef op 23 mei 2010 @ 18:17:

[...]

Ja, we houden uiteraard allebei van muziek. Laatst gaf hij een hint dat hij ergens heen ging ( festivalletje) maar hij vroeg niet of ik mee ging.Kijk of er iets dergelijks in de buurt is en vraag hem mee... Als ie verlegen is gaat ie het echt niet zelf vragen...
begin over uitgaan....zeg waar jij vaak uitgaat en vraag waar hij uitgaat. óf je vraagt eerst waar hij uitgaat en dan zeg je (ook al spreek je de waarheid niet) dat je daar toevallig ook vaak komt en dan zeg je iets in de trant van: misschien kom je daar wel tegen, dat zou leuk zijn

succes ik hoop dat je er wat aan hebt!
Of zorg dat jij zijn laatste leerling bent voor die dag, en vraag dan na de les of ie nog even meegaat ergens iets drinken...
Hihi, grappige reacties zitten er tussen.

Roben, denk jij echt van niet? Daarom wil ik hem aanmoedigen. Maar hoe is de vraag.

Een diep décolleté werkt waarschijnlijk averechts.
quote:Substanza_ schreef op 23 mei 2010 @ 18:29:

Hihi, grappige reacties zitten er tussen.

Roben, denk jij echt van niet? Daarom wil ik hem aanmoedigen. Maar hoe is de vraag.

Een diep décolleté werkt waarschijnlijk averechts. Ik denk van niet... Ik ben zelf behoorlijk verlegen (op dat vlak) en zelfs als een vrouw een duidelijke hint geeft als 'als je zin hebt om een keer iets te gaan drinken, bel me dan' zelfs dan durf ik nog niet zo goed. Tenzij ik redelijk wat gedronken heb, maar ik neem aan dat je leraar geen fles wodka op zijn piano heeft staan tijdens de les...:-)
Ik zou beginnen met wat subtiele complimentjes: wow, wat speel je dat mooi zeg.. en volgens mij zijn ook mannen best gevoelig voor complimentjes over hun uiterlijk..

Verder vind ik dat 'quatre mains' idee ook wel wat hebben
Vraag hem om hulp. Je moet iets zwaars verplaatsen thuis, of er moet een liedje worden gecomponeerd voor een speciale gebeurtenis, zoiets. Of je 'vergeet' na de les iets dat hij jou achterna moet komen brengen.
quote:Substanza_ schreef op 23 mei 2010 @ 18:17:

[...]

Ja, we houden uiteraard allebei van muziek. Laatst gaf hij een hint dat hij ergens heen ging ( festivalletje) maar hij vroeg niet of ik mee ging.

Kun je dan volgende keer niet zeggen:

'go, laatst had je het over een festival waar je binnenkort naar toe gaat; dat klonk eigenlijk heel leuk en ik wil misschien ook wel gaan. Kun je er me wat meer over vertellen?'

Dan kan hij zeggen: 'weet je wat, dan gaan we toch gewoon samen'?

Of is het festival al geweest?

Dan vraag je hoe het geweest is, en zeg je 'goh, zoiets lijkt me ook wel eens leuk. Is er binnenkort iets anders leuks, wat je me kan aanbevelen?'
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Koop een piano... en vraag of hij meegaat om er eentje uit te zoeken in de winkel, omdat hij er verstand van heeft... En als dank bied je dan aan om ergens wat te gaan eten...
Hoe moeilijk kan het zijn.Zin om een keer wat te gaan drinken?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zeggen dat hij de juiste toets bij je heeft aangeslagen en dat jij graag zijn snaar zou willen stemmen.

Als hij het dan nog niet snapt, dan wil je hem ook niet.

(Maar ik zou hem ook gewoon mee uitvragen.)
Robin, ik heb al een piano. Dat van dat liedje componeren is wel een goed idee...

Misschien heeft het allemaal nog even wat tijd nodig? Ik ben te bang om te snel te gaan.
quote:Substanza_ schreef op 23 mei 2010 @ 19:16:

Robin, ik heb al een piano. Dat van dat liedje componeren is wel een goed idee...

Misschien heeft het allemaal nog even wat tijd nodig? Ik ben te bang om te snel te gaan.Knip een snaar door en vraag of hij m kan maken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven