Zucht...

23-05-2010 19:19 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een aantal maanden een hele lieve vriend.

Het is een schat van een man. Alleen, waar ik mee zit, we zijn eigenlijk altijd bij hem thuis. Nu maakt het me niet zo uit waar we elkaar zien, ik ben alleen ook zo gehecht aan mijn eigen huisje. Als ik hem vraag of hij eens naar mij toekomt, is er eigenlijk voor hem altijd wel een reden om dat niet te doen. Of hij is niet lekker, heeft toevallig net een afspraak gemaakt of is het om een of andere praktische of handige reden 'makkelijker' als ik naar hem toe kom.

We hebben vandeweek afgesproken dat we vanavond en morgen (tweede Pinksterdag) bij elkaar zouden zijn. Ik stelde voor om hem op te halen en lekker bij mij thuis te eten, filmpje te kijken of weet ik veel wat. Niet dus. Dus ik wéér toegegeven dat ik dan wel naar hem zou komen. Want dat kan wel altijd.

En nu zit ik net te denken: 'ik doe het gewoon een keer niet'. Ik wil vanavond lekker thuis zijn, in m'n eigen bed slapen. Dus ik hem gebeld en dat gewoon gezegd.

Misschien klinkt dit verhaal warrig, maar is het nu zoveel gevraagd als ik graag wil dat hij ook bij mij thuis komt? We hebben bijna 4 maanden een relatie, wonen pak 'm beet 20 km bij elkaar vandaan. Hij is 1x bij mij thuis geweest.

Ik begin zo langzamerhand te geloven dat als ik niet naar hem toe kom, we elkaar nooit zien.

Ik baal, maar ben aan de andere kant ook blij dat ik nu gewoon een keer voor mezelf gekozen heb, ondanks dat ik wist dat hij niet spontaan zou zeggen: 'nou schatje, geen probleem, dan kom ik toch lekker naar jou toe?'

Pffff...moet dit even van me afschrijven. Ben ik nu zo onredelijk?
Yarabelle...in de tijd dat we elkaar kennen, ben ik zelf op vakantie geweest, paar dagen hier, weekendje daar.

Hij niet....en heeft ook nooit ergens anders geslapen dan thuis.
Wat raar!

Maar als het al een langere discussie is: hoe zijn die discussies dan gegaan?

Heb je tegen hem gezegd dat je het gevoel hebtd at hij niet bij jou wil komen? Dat je het een beetje vreemd vindt dat jullie altijd bij hem zitten?

En over vanavond. ALs jij daar was geweest dan was hij ook gezellig al die huishoudelijke dingen gaan doen?
Ik vind het wel raar hoor. Als jullie leuke dingen kunnen ondernemen, moet hij ook gewoon bij jou langs kunnen komen.

Kijk, als er echt iets met hem is waardoor hij graag thuis wil slapen (darmen of angst of wat dan ook), dan zou ik daar best begrip voor kunnen opbrengen. Maar dan moet hij wel eerlijk zijn.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Heeft hij bij hem thuis misschien meer 'hobby's', zoals een spelcomputer, een bad etc.? Dat het bij hem thuis iets luxer is zeg maar dan bij jou? Dat het bij jou kleiner is dan bij hem? Of dat hij wel een tuin heeft en jij niet? Misschien dat ie zich daarom niet bij jou op z'n gemak voelt. Maar dat is geen reden om niet langs te komen. Beetje lui van 'm!
klinkt als heimwee, heb je het daarover al met hem gehad?
Hmm...misschien heeft hij wel heimwee? Durft hij niet ergens anders te slapen dan thuis?

Weet je iets over vakanties/weekendjes weg 'voor' jouw tijd...?
quote:Bluee schreef op 23 mei 2010 @ 19:35:

Op zich was hij die ene keer wel zichzelf. Behalve 's nachts. Toen kreeg hij last van darmen en misselijkheid en heb ik hem de volgende ochtend ook weer ziek naar huis gebracht.

Ja, hij wil wel familie ontmoeten. Stelde vorige week zelf voor of het niet eens leuk zou zijn om bij mijn ouders langs te gaan. Wil ook dat ik meega naar zijn moeder.

Ook 'zitten' we niet alleen bij hem thuis, doen ook leuke dingen. Maar áls we thuis zijn, zijn we bij hem.Ehhmm...kan het ook gewoon zijn dat hij zich echt niet op zijn gemak voelt in een ander huis? Logeert hij wel eens bij vrienden/familie? Het kan zijn dat hij het niet echt stoer vindt van zichzelf en het daarom niet toegeeft natuurlijk. Verder wil ie kennelijk wel van alles doen (familie bezoeken enz.) Dat hij er geen punt van maakt, op het moment dat jij aangeeft thuis te willen blijven, hoeft niet te zijn omdat het hem niks uitmaakt, maar kan ook zijn omdat het een teer punt is voor hem te praten over het niet bij jou thuis willen komen.
Misschien durft hij bij een ander niet te poepen..die mensen bestaan hoor
Maar ook al voelt hij zich niet thuis, heeft hij heimwee, whatever, dan moet hij dus wel communiceren met TO. Want nu voelt zij het alsof ze niet de moeite is.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
In antwoord op alle vragen;

Ja, ik heb hem meermalen gevraagd of er niet iets ‘anders’ achter zat. Heimwee is er bv. 1 van. Hij ontkent zegt van niet. Nogmaals gevraagd of dat echt zo is, dat hij zich niet hoeft te schamen als dat wel zo is. Dat ik het zou begrijpen. Dat we er dan samen wat aan konden doen etc. Heb me tot vandaag toe heel begripvol opgesteld. Wel iedere keer gezegd dat ik hem jammer vind enzo. Maar verder geen druk gelegd.

Hij heeft ook geen verder hobbies, die hij bij mij niet zou kunnen doen. Ook heeft hij geen groter of luxer huis. Die heb ik juist .

Van de vakanties voor mijn tijd, weet ik eigenlijk niets. Zal ik eens navragen bij hem.

Chatterly, dat er mensen zijn die bij een ander niet durven poepen, dat weet ik! Bij mij in de familie heb ik er ook zo één!

En ja, soms voel ik me alsof ik het hem niet waard ben. Ook dat heb ik hem gezegd.

Pfff...had er echt zin in om hem te zien vanavond. Maar het lijkt wel of er iets bij me geknapt is.
Maar je weet dus niet of hij ooit in Wladiwostok of Nieuw-Guinea geweest is....ik bedoel; je weet niets over reisjes? Of hij ooit 1 stap over de grens of buiten z'n huis (in een ander bed) heeft gezet....

Ik snap dat je het onderhand een beetje zat bent...
Weet wel dat hij in het buitenland is geweest, ook op vakantie. Maar niet precies waar naartoe. Heeft zelf 2x in het buitenland gewoond! Maar goed, dan was dat zijn thuis.
quote:hatseklats schreef op 23 mei 2010 @ 19:42:

[...]

Ehhmm...kan het ook gewoon zijn dat hij zich echt niet op zijn gemak voelt in een ander huis? Logeert hij wel eens bij vrienden/familie? Het kan zijn dat hij het niet echt stoer vindt van zichzelf en het daarom niet toegeeft natuurlijk. Verder wil ie kennelijk wel van alles doen (familie bezoeken enz.) Dat hij er geen punt van maakt, op het moment dat jij aangeeft thuis te willen blijven, hoeft niet te zijn omdat het hem niks uitmaakt, maar kan ook zijn omdat het een teer punt is voor hem te praten over het niet bij jou thuis willen komen.

Dat zou het best kunnen zijn TO, ik heb dit nl zelf ook en durf daar ook nooit met iemand over te praten omdat ik me eigenlijk kapot schaam. Het is niet niks te moeten bekennen dat je het liefst thuis slaapt in je veilige omgeving, dat je niet van reizen houdt omdat je reisangst of heimwee hebt of iets anders.

Joh, ik durf het zelfs bijna niet hier op te schrijven, laat staan te vertellen tegen iemand waarmee je relatief kort iets hebt!
Huts!
Ik snap dat, BellatrixVanDetta, ik snap dat echt heel goed.

Maar hoe je het ook wendt of keert, stel dat dat zo is, dan moet hij daar wel een keer voor uitkomen dan! Anders gaat het mis.

Als hij straks belt, ga ik het nogmaals aan hem voorleggen. Maar weet zeker dat hij ontkennend gaat reageren.
Ik zou wel vertellen dat het voor jou nu echt een issue gaat worden...want dat je ermee zit, dat is duidelijk...
Zo'n vriendje had ik ook, met de nadruk op had.

Dan moest hij de volgende morgen vroeg op, of iets anders. Bij mj ging het dan nog wel en stap verder, hij belde bijna nooit.

Op een gegeven moment heb ik er ook maar een punt achter gezet.
Dat heb ik al een paar keer gedaan, Yarabelle.

Serieus, al verscheidene keren.

Heb ook getwijfeld of ik het allemaal niet moeilijker maak, dan het is, maar wat ik net zei: 'er is iets geknapt'. Vandaar dat ik hem ook gebeld heb, dat ik niet kom. Da's heel wat voor mij en inderdaad een teken dat ik het zat ben.
Tuurlijk moet je je gevoel aan hem voorleggen Bluee! Ik kan me heel goed voorstellen dat je het zat bent.
Huts!
Hmm okay...maar ik snap gewoon niet dat hij dan niet actie onderneemt. Maar er is iets 'geknapt', dus je bent er een soort van klaar mee?
In extreme mate bedoel ik dan dus....als er niks verandert, dan eindigt het hier...?
Heeft hij misschien agorafobie?
quote:BellatrixVanDetta schreef op 23 mei 2010 @ 20:47:

[...]

Dat zou het best kunnen zijn TO, ik heb dit nl zelf ook en durf daar ook nooit met iemand over te praten omdat ik me eigenlijk kapot schaam. Het is niet niks te moeten bekennen dat je het liefst thuis slaapt in je veilige omgeving, dat je niet van reizen houdt omdat je reisangst of heimwee hebt of iets anders.

Joh, ik durf het zelfs bijna niet hier op te schrijven, laat staan te vertellen tegen iemand waarmee je relatief kort iets hebt!

Maar tot aan deze post dacht ik eigenlijk stiekem: 'wat een sukkel is die vent van TO'.

Maar als ik jouw post lees, Bellatrix, vind ik het alleen maar heel vervelend voor je (vooral omdat je je ervoor schaamt) en proef ik bij mezelf totaal geen negatief oordeel.

Dus als dit speelt bij de vriend van TO kan hij het juist maar beter zeggen. Nu komt ie over als ongeïnteresseerd/onvriendelijk/lui/laks/egoïstisch/vul maar in.

Als hij gewoon zou zeggen dat hij behoorlijk last heeft van heimwee, komt hij over als een prima vent met een voor hem vervelend probleem.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik snap ook niet dat hij geen actie onderneemt. Valt me ook zo tegen.

Met dat er iets geknapt is, bedoel ik dat ik klaar ben met het feit dat de moeite om elkaar te zien altijd van mijn kant moet komen. Daar moet dus iets in veranderen en dat lijk ik niet aan zijn verstand te kunnen peuteren.

Het is niet dat ik hem kwijt wil of de relatie wil verbreken oid.

Ben wel gek op hem.
Bluee, denk je dat het een angststoornis bij hem kan zijn? Zo ja, dan is het voor hem waarschijnlijk een groot taboe en zal hij het liever riskeren egoïstisch en ongeïnteresseerd naar jou toe over te komen dan toe te geven dat hij (in zijn eigen ogen) een slappeling is die niet naar onbekende omgevingen durft te gaan.
Bluee, tot nu toe heb je hem laten weten dat je het vervelend vindt dat hij nooit bij jou komt. Door deze actie laat je merken dat je het meer dan vervelend vindt. Misschien is het goed om deze week nog eens samen te gaan zitten en hem te vertellen hoe belangrijk het voor jou is dat hij ook bij jou thuiskomt. Zo belangrijk dat het zelfs een breekpunt kan zijn. Dan moet hij wel met de billen bloot, zou je zeggen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven