Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
@sofialala: heel herkenbaar die hormonen, dat is bij mij nu ook in volle hevigheid losgebarsten. Ik voel me vandaag rot en onzeker, en kan om alles huilen.... mijn man vindt het tot nu toe wel grappig, maar als hij dan lacht, word ik heeeel boos! het lachen zal hem nog wel vergaan ben ik bang.

Ik ga straks lekker wat drinken met vriendinnen. 1 iemand weet het wel, de andere nog niet. Ik verheug me eigenlijk wel op een middagje over andere dingen kletsen! Wat afleiding zal me wel goed doen.
Hallo dames!

Hier lekker genieten van de vrije dagen en het warme zonnetje. Vandaag het minimale bod gedaan wat de mensen voor het kamertje wilden hebben, dus ik ben benieuwd...... Pff, zo lekker voorbarig!

@3e kindjes, wat ontzettend kl*te!!!! Ik duim voor je mee, en hoop echt dat het nog goed kan komen.

@Alle nieuwen: Welkom en proficiat! Verder even geen tijd om alles bij te lezen en persoonlijk op iedereen te reageren.
Hier ben ik even, probeer af en toe nog even mee te lezen!

Dank jullie wel voor al jullie lieve berichtjes.

Sinds vanmorgen zijn krampen echt heel heftig, maar tot nu toe geen bloedverlies. Voel me kl*te en loop bijna de hele dag te snotteren. Sinds vanmorgen voel ik me ook niet meer zwanger, mijn borsten zijn weer normaal formaat ben niet meer misselijk. Dus de waarheid begint tot me door dringen. Al heb ik nog steeds een klein beetje hoop dat de gyn. vrijdag gaat zeggen, goh ik heb me vergist. Al heb ik de echo natuurlijk zelf gezien.

Geniet lekker van het mooie weer enne van het heerlijke gevoel om zwanger te zijn!

Liefs
Hi meiden,

Heb even een tijdje niets geschreven, drukke werkweek slokte mijn tijd en aandacht op. 's avonds had ik er ook geen puf meer voor, wilde vooral vroeg naar bed! Maar dat herkennen jullie geloof ik wel, hihi. Vannacht heb ik bijna 12 uur geslapen.....

We zijn nu met zo'n club dat ik niet op iedereen kan reageren, maar ik wil tegen 3e kindje zeggen: meid, ik leef met je mee. Wat jij nu meemaakt is voor ons allemaal de grootste nachtmerrie op dit moment. Heel veel sterkte.

Met mij gaat het afgezien van moeheid en pijnlijke borsten heel prima! Af en toe wat misselijk, maar als ik dan wat eet, gaat het weer.

Als het zo blijft, ben ik heel blij!

Ben wel heel veel bezig met mijn zwangerschap, het zit de hele dag in mijn hoofd. Kan echt niet wachten tot de echo. Duurt nog iets minder dan 4 week. Dan ben ik ruim 10 weken volgens eigen berekening.

Nou dames, geniet van het mooie weer!
@ 3ekindje: blijf voor je hopen dat het goed komt, veel sterkte!

@streepjescode: bedankt dat je me opgenomen hebt in de tabel (en in deze januarikletsclub ;)) Nog voor de tabel: 1e kind, de eerste afspraak op 8 juni is een intake.

@teepje: ik had gisteren ook van die enge steken, gelukkig zakte het wel weer af. Schijnt n teken van groei te zijn? En ook mn eerste emotionele dag, huilen om niks...bah!

@allemaal: gezellig dat we met zo'n grote groep zijn! Wel lastig om op iedereen te reageren...

Nog 2,5 week, dan ga ik voor t eerst naar de verloskundige... Nemen jullie je geliefde mee? Of gaan jullie alleen? Moeten jullie ook zo'n lange vragenlijst invullen? En hoe groot is de kans dat ze me het hartje kunnen/willen laten horen? Ze hebben geen echo-apparatuur, daarvoor moet ik naar t ziekenhuis..

Wil zo graag bevestiging, heb wel zwangerschapsklachten, nu de hele dag menstruatieachtige buikpijn, gevoelige borsten en heel moe, maar zou t liefst vandaag nog n hartje horen! (die onzekerheid zal er ook wel bij horen! )

Ook n beetje een egopost dus.. maar ben wel benieuwd naar jullie verhalen!
Ik zal ook even mijn gegevens geven. En zal snel echt gaan reageren, ben nu zo moe!

Naam: LinLin182

Lft: 22

Kindje: 1e

Datum: Nog even onduidelijk

Afspraken: a.s. donderdag afspraak bij de dokter

Prov: Noord Holland

Overig:
Hee meiden!

Hier gaat alles z´n gangetje.. Heerlijk zo zo´n lang weekend.. ff lekker bijkomen samen met mijn lief..

Even een vraagje.. Mijn moeder heeft ons voor morgen uitgenodigd voor een etentje bij hun thuis.. (samen met nog 2 mensen) Ik vroeg wat ze ging maken en toen vertelde ze dat ze een soort van tagliatelle ging maken met een kaassaus.. met onder andere mascarpone en gruyere kaas.. Bij mij ging er gelijk een lichtje branden van .. oei .. mag ik dat wel hebben nu ik zwanger ben???? Mijn ouders weten nog niet van mijn zwangerschap en dat wil ik voorlopig nog even zo houden..

Weten jullie of je die kaassoorten mag hebben? ik kan nu niet op de verpakking kijken of er au lait cru op staat..

Wat mijn gedachte is.. is dat het wel kan omdat het in een warme saus wordt verwerkt.. dan wordt het toch verhit.. Maar ik weet niet zeker of ik gelijk heb??? en ik wil geen risico lopen..

Graag jullie reactie...
Hi Eknein,

volgens mij hoef je je geen zorgen te maken. Bijna alle kaasjes die je in de supermarkt koopt zijn van gepasteuriseerde melk en zijn dus ongevaarlijk. Ik heb van de week eens even rondgekeken bij de supermarkt omdat ik brie en geitekaas wilde kopen voor bij de borrel dit weekend. Ik heb niks kunnen vinden wat niet van gepasteuriseerde melk gemaakt was, dus tenzij je moeder haar kaas bij een kaasboer haalt die niet voor de grote massa produceert zou ik lekker genieten van het etentje!

Ik snap je zorg wel hoor. Heb zelf vrijdag wat cherrytomaatjes gegeten waarvan ik niet zeker wist of ze goed gewassen waren en voelde me daarna toch wel wat schuldig en onzeker....
Hee meiden,

Wat een gezellig drukke boel hier!! Het wordt onmogelijk om op iedereen te reageren, maar dat geeft niet. Topic blijft wel lekker actief zo.

Nolleke, hoe is het nu met je? Heb je nog bloedverlies gehad? Ik had ook 1 dag een beetje bloedverlies met 5 weken, eerst helderrood en toen bruin, zonder krampen. Niks ergs, er gebeurt zoveel in je baarmoeder momenteel, het kan vanalles zijn. Hoop dat je een beetje gerustgesteld bent!

3e kindje , sterkte!

Eknein, ik heb eerlijk gezegd geen idee of je die kazen mag eten, ook niet als ze verhit zijn. Misschien is er wat over te vinden op internet?

@alle nieuwe zwangeren, welkom en gefeliciteerd!

Met mij gaat het prima. De laatste dagen weer veel last van kwaaltjes zoals velen van jullie. Ben af en toe erg moe misselijk, maar ik blijf het een heerlijk gevoel vinden, ik ben zwanger! Ik hoef ook niet over te geven dus dat scheelt ook wel. Mijn smaak is ook erg veranderd, normaal gesproken eet ik vrij gezond, veel groente, fruit, brood, noten etc, maar tegenwoordig heb ik zin in junkfood en veel snoep! Herkenbaar?

Fijn pinksterweekend!
ja hoor, Mirre, herkenbaar. Ik houd ineens erg van kroketten en salami terwijl ik daar normaal helemaal niet van houd.

Verder dezelfde klachten, moe, moe en moe en misselijk als ik niet eet, duizelig en moe...

Vannacht 12 uur geslapen en a.s nacht ws weer. Pff
Vandaag niet zo heel veel klachten, maar ben ook zo druk buiten bezig geweest dat ik geen tijd had om erop te letten.

Ik merk wel dat ik nog steeds erg onzeker ben over de zwangerschap. Komt ook wel omdat mijn 1e miskraam ook op deze zwangerschapslengte was. Ik was dat al eigenlijk vergeten maar zomaar ineens dacht ik er weer aan vandaag....

Over ruim anderhalve week gelukkig de eerste echo en daarna zal ik hopenlijk wel rustiger worden.
-
haha, lichtelijk, dat heb ik ook! als ik me een tijdje goed voel knijp ik ook wel eens in mijn borsten om te voelen of ze nog gevoelig zijn haha.. Dat voelt dan toch weer als een bevestiging...

Ben net even bij mijn ouders geweest.. Heb stiekem even in de koelkast gekeken wat voor kaas het is wat we morgen gaan eten. Het is Gorgonzola Mascarpone. Ik heb de hele verpakking nagelezen en er stond nergens op dat het van rauwe melk gemaakt is en er stond ook geen au lait cru op. Dus dat gaat goed morgen .. Gelukkig..! We hadden al wel stiekem een kaartje in onze tas gedaan voor als het toch een soort van kaas zou zijn wat ik niet zou kunnen eten morgen. Dan hadden we het vanavond verteld namelijk!

We hebben een kaartje gemaakt met op de voorkant: Ook al is 'het' nog héél erg klein...

en dan aan de binnenkant: Toch willen wij alvast laten weten.. dat wij IN VERWACHTING zijn!!!!

En dan aan de binnenkant ook een kopie van de eerste echo. Maar het was niet nodig om het nog te vertellen dus we hebben het kaartje maar in de tas laten zitten.. Stiekem best een beetje jammer.. Maar 1 juni hebben we onze tweede echo en dan willen we het iig onze ouders gaan vertellen.

Volgens mij hebben we het hier al even over gehad, maar ik ben toch nog wel benieuwd wanneeer jullie het wie vertellen?? en hoe??

Voor de tabel: ik kom uit Gelderland
@ lichtelijk! Toch ook zo snel gelukt bij jou, net als bij mij! Gefeliciteerd joh!

@ alle anderen, ook nog (al is het wat laat) heel hartelijk gefeliciteerd!

@ eknein, goed dat je even stiekum gekeken hebt! Maar als het inderdaad verhit wordt dan zou het ook goed zijn volgens mij.

Wij hebben het gisteren verteld aan onze ouders! Mijn moeder wordt binnenkort opgenomen voor een operatie en mijn schoonmoeder gaat morgen voor 1,5 week op vakantie en wijzelf erna. Wel vrij vroeg, maar kan mijn mond ook niet veel langer houden, en om daarna nog iedereen een keer bij elkaar te krijgen lukt ook niet. De vorige keer dat we het vertelden was ik een week verder.

Ik wilde mijn zoon eerst een t-shirt aangeven met op de rug GROTE BROER en op de buik de uitgerekende datum, maar dat werd wel erg kort-dag. Daarom heb ik een taart besteld met 'JANUARI 2011' erop en versiert met roze en blauwe beschuit met muisjes, erg leuk! Jammer genoeg hadden ze allemaal wel een donker bruin vermoeden, haha, was een hele toer om ze gisteren allemaal al bij elkaar te krijgen. Ze waren allemaal wel heel erg enthousiast!

Voor de rest weten een aantal vriendinnen het al. Hoe lang we onze mond kunnen houden tegen de anderen vraag ik me af, misschien net tot en met de 8 weken echo... misschien ook niet. Is ook veel te leuk om te delen. En als het misgaat, ja dan weten ze in elk geval wat er is. Ik vertel het ook nog niet aan iedereen hoor, maar goede vrienden en naaste familie wel.

Hoe doen jullie dat?
-
-
Ow dat had ik vanmiddag nog even willen zeggen: in de boerenkaas van de hema zit wel rauwe melk.. en daar kwam ik achter toen ik het 2e pakje open maakte.. baalde zo! Maar volgens mij gaat alles nog goed!
@ lichtelijk, zo bedoelde ik het niet sorry! het was meer vanuit mijn oogpunt, kwam namelijk begin van deze maand jouw topic tegen en had zoveel herkenbaarheid. we dachten allebei dat het ook deze maand wel niks zou worden, maar dus toch!
-
@ lichtelijk, ja lijkt me een goed plan

Ik heb me trouwens ook opgegeven voor MvM! Wilde ik de eerste keer ook doen, maar op de een of andere manier is dat er nooit van gekomen.
Floortje en Mirre, lief dat jullie vragen hoe het nu gaat.

Ik blijf oud bruin bloedverlies hebben, nu al sinds donderdagavond. Het wordt niet meer en blijft bij het afvegen een beetje. Ik heb geen krampen, maar word echt gek van onzekerheid! Ik ga er eigenlijk al vanuit dat het mis is en dan kan het alleen nog maar meevallen. Mijn vriend is er van overtuigd dat het goed zit en we donderdag een kloppend hartje gaan zien.

Maar pfff, wat duurt donderdag nog lang zeg!
Ik vraag me iets af, maar misschien dat niemand daar over nadenkt(ik wil geen slapende honden wakker maken). Bij ons in de familie komt nogal trombose voor..Nu heb ik mijn stollingswaarde laten prikken, die was prima.. Nu ben ik toch opeens een beetje angstig dat mij zoiets overkomt, aangezien ik een dochtertje heb die me heel hard nodig heeft..Misschien zijn dit puur hormonen nu hoor, maar zijn er meer dames met zulke gedachtes? Of moet ik het gewoon naast je neer leggen?? Tijdens de zwangerschap loop je namelijk een groter risico las ik..Ik hoop dat ik niemand bang heb gemaakt, maar dat jullie me een beetje met beide benen op de grond kunnen zetten! Alvast bedankt!!

Alle zwangeren gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!
@Moontje: ik heb daar eigenlijk helemaal niet over nagedacht, over trombose. Letten ze daar niet extra op als dat in de familie voorkomt?

@nolleke: ik kan me voorstellen dat je bezorgd bent, ik hoop voor jou dat het snel donderdag mag worden!

@allen: wij gaan het aan onze ouders vertellen na de intake bij de verloskundige op 14 juni. Ik ben dan 8.5 week, en eerder kan ook niet vanwege vakanties enzo. Ik heb het al wel aan mijn beste vriendin verteld en een collega op mijn werk, en ik denk dat we na mijn ouders het kringetje al wel iets uitbreiden, maar de grote klok pas na de echo bij 12 weken!

Ik vond het wel heel frappant hoor, dat sommige dingen echt precies gaan zoals in het boekje! Ik werd vanmorgen wakker, en ging (voor de zoveelste keer) naar de wc, maar terwijl ik opstond kwam er echt zo'n vlaag misselijkheid en duizeligheid over me.... Mijn man heeft een paar crackertjes gesmeerd, die heb ik in bed opgegeten, en ja hoor: ik voel me weer goed! Begint inderdaad rond de 6 weken dus, toch weer een soort bevestiging dat ik echt zwanger ben!
@ teepje: ik heb echt precies hetzelfde en ben nu ook 6 weken... Alleen heb ik een vriend die het nog allemaal niet echt begrijpt en uitgaat van mijn zelfredzaamheid... Ik sta dus zelf de crackertjes te smeren........

Wij gaan het ook na de intake van de VK aan onze ouders vertellen. Die is 8 juni en ook ik ben dan 8,5 week! Bij mij weet 1 vriendin het en een collega
Haha Rituals: je moet hem gewoon steeds stukjes voorlezen uit bv het boek 'veilig zwanger', waarin staat dat je het beste iets te eten kan klaarleggen op je nachtkastje, of je partner iets moet laten smeren... hint hint! Jij loopt dan wel 1 week op me voor, want ik ben pas donderdag 6 weken. Ik moet nu nog 3 weken wachten tot de verloskundige....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven