Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
@magnolia .. .sterkte !
@ bmichelle; welkom terug! Zo te horen heb je het leuk gehad...:) geniet nog even van je vrije tijd! En fijn dat de kritiek zinvol lijkt...jammer dat je alleen nog niets gehoord hebt van je begeleider! Hopelijk na het weekend?

@ magnolia; de avond is begonnen....ben benieuwd of hij zich aan zijn woord houdt om vandaag te bellen!
Okay mijn productiviteit is gedaald tot het nulpunt, zit liedjes van dirty dancing te luisteren.....
Nou man heeft niks van zich laten horen, ondanks belofte dat hij zou bellen....... Wat een kansloze vent!
Heb vanavond alleen nog maar topics gelezen over kansloze mannen....okay, I admit; ik snap echt geen idioot van het andere geslacht & ook in dit geval niet magnolia....ik weet alleen dat je beter verdient dan iemand die z'n afspraken niet nakomt.
Thanks Yarabelle! Ik ben niet eens verdrietig ofzo, eerder boos, dat hij zo met mij omgaat. Als hij morgen belt, neem ik sowieso niet op, kom nou, het is niet "u vraagt wij draaien"
Haha nee we zijn geen radiostation of koffers ;) En beter een emotie van boosheid dan van verdriet, helpt bij het 'verwerken'...
Heb de afgelopen week al te vaak gehuild en hij is het gewoon niet waard! Ik kan mijn energie beter in andere zaken steken, zoals mijn scriptie
Ja, of in jezelf! Er is meer op de wereld naast scripties en mannen....wees happy, verlies jezelf niet in de dingen die je leven nu even vullen...probeer ook te genieten meis!!!
Dank je Yara.... je hebt gelijk, ik vergeet nog weleens te genieten en aan mezelf te denken.
Daarom! Meis, fijne avond....en vast tot..morgen? Ik ga even voor de tv hangen met een wijntje.
Iedereen bedankt voor het welkom! Heel gek, maar ik heb hierdoor nu wel een beetje het idee dat ik aan de scriptie "moet". Ik ben nog niet bij een begeleider geweest, dus het is op dit moment allemaal behoorlijk vrijblijvend nog. Ik zie er nog steeds heel erg (understatement!!) tegenop om het ding te gaan schrijven, maar ik besef nu wel dat ik het toch ooit moet gaan doen. En wel nu.

@meermim; Ik studeer bestuurskunde! Qua onderwerp heb ik een hele tijd gedacht dat ik iets met achterstandswijken wou doen en daar bleef ik aldoor wat in hangen. Het lukte niet om het echt concreet te maken. Wat ook niet zo raar is als je er alleen maar over loopt te malen en niet echt iets doet! Ik heb nu bedacht dat ik helemaal overnieuw ga beginnen. Ik ben gisteren begonnen met het doornemen van een stapel tijdschriften over bestuurlijke onderwerpen en ik noteer alles wat me enigszins interessant lijkt. De missie voor vandaag is het doornemen van de rest van de stapel en proberen om bij de leukste onderwerpen tot een wat concreter idee te komen.

Het boekje schijnt in de bieb te liggen hier, dus daar ga ik morgen eens naar kijken!

Iedereen heel veel succes vandaag! Wel moeilijk he, werken met dit mooie weer!
goedemorgen allemaal....vandaag allemaal een schop onder de kont... volgende lente en zomer geen scriptie meer!

welkom terug bmichelle

en sugarbaby... er isinderdaad geen weg meer terug.

succes ook miss kiek, magnolia en yarabelle (fijn dat je er gisterenavond was voor manolia)
Hallo!

Ik zat weer lekker op het balkon in het zonnetje te redigeren. Ondanks dat ik het al een paar keer heb doorgelezen vallen me steeds weer andere dingen op.

Ik kon het vandaag toch niet laten en heb Man toch zelf gebeld, maar hij nam niet op.... Ik had mezelf beloofd om niet te bellen, omdat hij mij zou bellen en dat niet heeft gedaan. Dus nu baal ik dat ik hem toch geprobeerd heb te bellen en me wel heel erg laat kennen op die manier. Overigens heb ik geen voicemail ingesproken oid.

@bmichelle: welkom terug!

@sugarbaby: succes weer vandaag, hoop dat je veel inspiratie opdoet.

Succes voor degenen die vandaag ook aan het scriptien zijn!
@ meermim; Thanks! En ja..we proberen er voor elkaar te zijn Op welk vlak dan ook....er is meer dan alleen scripties! Maar volgende lente en zomer zit er er wéér aan haha...nr 3, maar de schop op onder m'n kont voor deze nr 2 heb ik wel nodig.

@ magnolia; Snap het heel goed hoor...zit zelf ook zo in elkaar, de stille hoop dat hij dan nu wel opneemt. Bent onwijs boos en gefrustreerd, maar ook een zwak voor Man in kwestie...

Succes meiden! Ik heb zo om 12 uur een deadline, zit het nu ff door te lezen...
@yarabella... ha ha... nr. 3 was ik even vergeten.

@magnolia... een opsteker. Knap dat je je toch tot je scriptie kunt zetten en steeds weer dingen ontdekt. Dat wil ook zeggen dat je er even afstand van hebt kunnen nemen.

En ja.. van dat toch bellen... is voor mij ook heel herkenbaar.
Vrouw-eigen zeker....(net als allemaal andere dingen gaan doen als je over 31 minuten een deadline hebt). En nr 3, ach jaaa die vergeten we even voor de leukigheid :D Graag haha..
@Yara: pfff ik ben nu met nummer 3 bezig en ik heb echt wel gedacht, waarom ik er ook al weer aan begonnen was.

Een zwak heb ik wel voor de man in kwestie, maar ik kan er gewoon met mijn pet niet bij. Vanwaar die omslag, wat is er ineens anders geworden en heel stom, ik wil er een antwoord op, ook al zal dat antwoord ook niet bevredigend zijn.

Succes met je deadline!

@meermim: thanks! Heb er dit weekend ook wat afstand van kunnen nemen, door ook leuke dingen te gaan doen met vrienden
@Magnolia: Ts. Wat een sukkel. Slaat echt nergens op. Niet te hard voor jezelf zijn hoor, je wil gewoon duidelijkheid. Logisch dat je belt, zeker omdat hij ook had aangegeven dit te doen.

@Yara: en en... is het al gelukt? (ik vraag dit 15 min te vroeg geloof ik..)

@ Meermim: Thanx :-)

@BMichelle: Welkom terug! Hoop dat je lekker opgeladen bent van je vakantie (klinkt heeerlijk)

@Sugarbaby: Succes met verder zoeken!!

Zo flinke lijst! Ik ga zo even mijn opzet afmaken. Dat moet echt verstuurd worden, staat al te lang op de planning. Het weer maakt het wel lastig. Ook wat jullie zeggen, natuurlijk niet vergeten dat er een leven naast de studie bestaat. Het moeten scriptie schrijven zit zo in mn hoofd, dat ik me niet echt goed voel als ik even iets leuks doe. Dus echt ontspannen in de zon lukt ook niet. Beter toch goed er aan zitten.
Hallo iedereen,

Hier nog een ongelukkige bezig met de scriptie. Lees hier al een tijdje mee en zie veel goede tips voorbij komen. Zou graag meeschrijven zodat er bij mij misschien ook wat meer vaart in mijn scriptie komt.

Ben al een tijdje bezig, experimenten afgerond en in een model gezet en hoef het nu "alleen nog maar" op te schrijven.

Maar dat is toch een stuk moeilijker dan ik dacht.

Vind op zich het werken aan mijn scriptie niet zo heel erg, maar vooral, wat jullie ook zeggen, dat het altijd in je achterhoofd zit dat je eigenlijk aan je scriptie moet werken. En het schuldig voelen als ik dat niet doe (wat heel verleidelijk is met dit mooie weer!). Maar ben vandaag van plan om echt veel te schrijven dus ga maar snel beginnen.

Iedereen succes vandaag!
Magnolia, ik hoop voor je dat hij toch belt. Dan weet je tenminste echt waar je met hem aan toe bent en kun je er daarna zelf voor kiezen dat je hem niet meer hoeft

Bmichelle, welkom terug! Kon je tijdens je vakantie je scriptie lekker helemaal uit je hoofd zetten? Ik heb net als MisKiek bij alles wat ik verder doe zo'n knagend stemmetje dat zegt "kun je niet beter aan je scriptie...?". Maar vanmorgen ben ik lekker gaan sporten want daar had ik echt weer behoefte aan. Nu zit ik braaf achter de computer en ga ik over tien minuten aan het werk.
Welkom Gekkopje! Je bent uiteraard van harte welkom om mee te schrijven hier. Welke studierichting volg je?

@MissKiek: succes met je opzet! Gaat je vast lukken vandaag

@Yara: is het gelukt?

Jullie zijn echt allemaal zo lief om mee te leven met mijn liefdesleven gedoe! Enne als ik weer de neiging heb om hem te bellen, dan ga ik hier gewoon schrijven. Gelukkig ben ik vanaf morgen tot vrijdag in het buitenland voor werk, dus dan ga ik hem zeker niet bellen of sms-en
Gekkopje, je was tegelijk. Welkom! In welke richting studeer je, en wat is je deadline? Ik vind dit topic altijd een goed steuntje in de rug, hopelijk werkt het voor jou ook!
Ik hoop dat dit topic inderdaad een steuntje in de rug wordt.

Ik studeer in de richting milieuwetenschappen en wil begin juli klaar zijn. Was ooit begin mei, maar dat ga ik uiteraard niet meer halen.

Wel fijn om te lezen dat iedereen last heeft van dat scriptie stemmetje. Ik kijk er zo naar uit om gewoon een weekend echt vrij te zijn.

Maryxz lekker gesport? Ik vind sporten wel echt een goede afleiding, sport ook meer sinds ik met mijn scriptie bezig ben. Dus dat is wel een positieve bijwerking!
Nou...25 minuten te laat....de deadline staat officieel (in de boeken zeg maar) op 'vóór 12 uur', maar volgens mij boeit het weinig als ik het vanaaf om 8 uur zou sturen. Maar probeer me er maar aan te houden (vooral om mezelf te pushen). Hopelijk kan ik na de feedback van deze week dat deel afronden en starten met m'n 2e deel....ik ga vandaag een poging doen om nog wat artikelen door te spitten.

Alleen is het weer zulk lekker weer :( Hoe verleidelijk...ga straks nog wel even bijkleuren denk ik! Met wat artikelen in de zon in....

Welkom Gekkopje!

En magnolia, mocht ik liefdesleven-problemen hebben, dan zou ik dat ook niet kunnen scheiden van dit topic hoor....dus het ook lekker met jullie delen haha... Maar ik doe nu alleen aan daten & verder nada...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven