De eerste schoentjes

24-05-2010 09:50 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn dochtertje is net een jaar geworden en ze kan sinds kort lopen.

Ik heb wel van die schattige mini-nikes maar die zijn best stug. Ze loopt het beste op sokken.

Voor de zomer wil ik toch een paar schoentjes kopen voor als we ergens anders zijn dan in de tuin.

Welke schoentjes hebben jullie als eerste loopschoentjes gekocht?
Shoesme!
En Naturino.
Ook Shoesme!
Heb geen kinderen, maar wel heel lang met kinderschoenen gewerkt. Ouders hebben de neiging om schoenen voor hun kind te kopen met veel steun. Er zijn maar enkele kinderen die dit echt nodig hebben doordat ze bv. doorgezakte enkels oid hebben.

Bij 'gewone' kinderen doe je daarmee meer kwaad dan goed. Door schoenen met veel steun aan te trekken hoeft je kind de voet zelf niet meer te corrigeren waardoor de spieren en pezen verslappen en daardoor voetproblemen krijgen.

Blote voeten is eigenlijk het beste en wanneer het kind minimaal 6 weken heel goed los gaat lopen kun je schoentjes gaan kopen met een echte zool. Altijd goed buigzaam ( probeer de schoenen zelf te buigen in de winkel ) en een goede teensprong ( breed aan de voorkant ) zodat ze niet met de tenen gaan knijpen. Van binnen en buiten leer vind ik wel een must voor een kinderschoen.

Ik vond Hush Puppies altijd wel een goed merk, maar ben er al een aantal jaren helemaal uit dus weet niet veel van de merken die er nu zijn. In principe is een goedkoop merk net zo goed als dure merken, als je maar even goed kijkt.
Hush puppies.
Shoesme!
Ik heb toevallig net voor mijn dochtertje in een goede (?) kinderschoenenzaak deze schoentjes gekocht / aanbevolen gekregen. Ze raadden aan binnen gewoon met blote voeten te doen en buiten deze.

Is een schoentje van Bobux (i-Walk) (http://www.bobux.co.nz/)
Mijn dochter had Gattino, erg fijne schoentjes.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
hush puppies
Ok bedankt allemaal, ik ga van de week wel even de stad in om te kijken.

Ik zat trouwens zelf te denken aan een leuk sandaaltje.
Ik denk dat een sandaaltje als eerste schoen niet zo lekker loopt voor zo'n kleintje. Maar goed, trek alletwee de schoenen aan daar en laat haar even lopen, dan zie je vanzelf of het goed gaat of niet.
Deze schijnen ook goed te zijn en zijn erg goedkoop:

http://baby-schoenen.nl/winkel/
quote:summerbreeze21 schreef op 24 mei 2010 @ 12:36:

Deze schijnen ook goed te zijn en zijn erg goedkoop:

http://baby-schoenen.nl/winkel/

Dit zijn meer slofjes (hebben een suede zool), is wel leuk om binnen op te lopen, maar voor buiten heb je echt schoenen nodig met een rubber zooltje.

Ik had schoentjes met flexibele zooltjes van Jochie als eerste loopschoentje.
Ik heb Shoesme babyproof, dochter loopt nog maar net los, maar wilde wel kilometers maken buiten. Deze hebben hele soepele zooltjes.

Verder wil ik heel graag Soft Star Shoes, die bestel je online (met een hele precieze maathulp) maar dat moeten echt superschoentjes zijn.
clarks mijn kinderen hebben smalle voeten,en clarks heeft ook breedtematen.

Voor de allerkleinsten zijn ze nog met soepele zool.
Mijn zoontje liep eerst op van die slofjes, daarna ook mini Nikes gekocht.

Mijn dochtertje had schoentjes van de schoenenwinkel, met zo'n zooltje die je helemaal dubbel kan vouwen.
@ Rozerood,

zou je kunnen laten weten waar die winkel is? Wij hebben in Nieuw-Zeeland een paar I Walks gekocht (daar komen ze vandaan) en zijn er heel enthousiast over (lekker soepel en geen overbodige steun) maar kunnen ze in Ndl niet zo snel vinden.

ALvast dank, groeten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven