Mode & Beauty alle pijlers

Pukkeltjes van de zon...

24-05-2010 10:07 27 berichten
Ja hoor, het is weer zo ver: één dag lekker weer en ik zit weer onder de pukkeltjes. Volgens mij komt het van de zon, maar misschien heb ik ook de verkeerde zonnebrand?

Wie heeft het ook en wat voor zonnebrand gebruik je? Soort, merk, factor? En is er achteraf nog iets te redden?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zonneallergie: rode bultjes. Ik smeer me in met sunblock. Dat helpt. Ik heb daarbij niet meer de illusie dat ik ooit bruin zal worden in dit leven. Sunblock dus.
Gebruik je een zonnebrandcreme van vorig jaar? Kan zijn dat deze over de datum is... Staat erop met zo'n logo'tje hoe lang na opening het nog te gebruiken is.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Cremes met olie zorgen voor pukkeltjes, dan verbrand de huid eerder, omdat olie erg heet kan worden. Het beste kun je een gel zonder olie gebruiken. Blijf bij aloë vera vandaan, dat is fototoxisch, je verbrand levend.
quote:Iris27 schreef op 24 mei 2010 @ 10:12:

Gebruik je een zonnebrandcreme van vorig jaar? Kan zijn dat deze over de datum is... Staat erop met zo'n logo'tje hoe lang na opening het nog te gebruiken is.Net nieuw gekocht, maar wel in de aanbieding. Ga meteen naar het logo kijken.
quote:AlettaJacobs schreef op 24 mei 2010 @ 10:09:

Ik heb zonneallergie: rode bultjes. Ik smeer me in met sunblock. Dat helpt. Ik heb daarbij niet meer de illusie dat ik ooit bruin zal worden in dit leven. Sunblock dus.Idd Sunblock gebruiken. Dat is volgens mij het enige dat werkt als je in de zon wilt zitten.
Hm. Kan logo noch datum vinden. Ingrediënten in zulke kleine lettertjes dat ik het niet kan lezen, maar het begint met aqua, dan kan er nooit veel olie in zitten, lijkt me?

AlettaJacobs, zijn dat van die jeukende bultjes? Want bij mij jeukt het niet, het ziet er alleen niet uit.
quote:Sunny1 schreef op 24 mei 2010 @ 10:31:

[...]

Idd Sunblock gebruiken. Dat is volgens mij het enige dat werkt als je in de zon wilt zitten.In de zon zitten doe ik sowieso niet. Maar een rondje lopen of fietsen wil ik wel graag.
Het is een klein logo, een potje met een getal erin (dat staat voor het aantal maanden houdbaar na opening) en een deksteltje op. Moet er volgens mij op staan hoor!
O wacht, dat miezerdingetje waar 12 m op staat? En dat geldt vanaf openen? Dan moet het nog goed zijn.
Deze bedoel ik.
Of betekent 12 m: 12 minuten?
Hahaha nee is in maanden!

Dus zou inderdaad dan nog goed moeten zijn. Was het een ongeopende verpakking toen je het kocht?
Voor zover ik kon zien wel, maar er zat geen extra doosje omheen of plakkertje overheen.
Ik heb het ook, middagje zon is al genoeg. Ik heb de bultjes alleen op mijn handen en in het begin jeuken ze ook niet. Na een paar dagen wel en dan zie je ook dat het blaasjes worden. Het komt bij mij echt van een zonne-allergie.
...
Op mijn handen heb ik er geen last van (is er niks aan de hand, oooowwww wat flauw), en daar smeer ik ook niet. Nou ga ik toch denken dat het van de zonnebrand komt. Eerst maar zo'n gel proberen dan?
Zelf hier ook erg last van. Verbranden doe ik nooit want voor het zover is zit ik al onder de rode bultjes.

Ik gebruik nu zonnebrand van Vichi factor 30. Ze hebben ook zonnebrand zonder parfum ed. Alleen te koop bij de apotheek maar het is wel de enige zonnebrand waarmee ik dus geen pukkels krijg.

Mocht het toch gebeuren dat je zonneuitslag krijgt kan je nog proberen een hooikoorts (want antihistamine) tabletje te nemen tegen de jeuk.
Mja misschien was hij wel al geopend voordat jij hem kocht? Weet jij veel, misschien testsprayde iemand er vorig jaar al even mee?

Ik zou gewoon eerst een andere zonnebrandcreme kopen en heb je het dan nog, dan verder onderzoeken of het zonneallergie is. Zeker als je het hiervoor nooit hebt gehad.. Of heb je het wel vaker?
Ik heb het ook. Kreeg het jaren terug van de een op de andere dag en sindsdien altijd. Je hebt speciale korreltjes om er tegen in te nemen, maar daar deed niets voor mij. Ook zonnebrand maakt geen verschil. Zoveel mogelijk uit de zon blijven is het enige dat helpt, en ook in de schaduw zonnebrand factor (min factor 15) op...
quote:_helly_ schreef op 24 mei 2010 @ 11:10:

Ik gebruik nu zonnebrand van Vichi factor 30. Ze hebben ook zonnebrand zonder parfum ed. Alleen te koop bij de apotheek maar het is wel de enige zonnebrand waarmee ik dus geen pukkels krijg.Aha, die zocht ik! Want met Vichy heb ik er geen last van. Wist niet dat je dat alleen bij de apotheek kon krijgen.
Mijn dochter had er gisteren ook last van. Ik heb er wat Calandulan emulsie (VSM) op gesmeerd, dat helpt altijd goed tegen de jeuk. Heerlijk spul, wordt ook aangeraden tegen de jeuk van de waterpokken. Ik heb 't altijd in huis voor dit soort vervelende dingen.
contralum ultra gebruiken. te koop bij de apotheek.
quote:korenwolf schreef op 24 mei 2010 @ 11:02:

Op mijn handen heb ik er geen last van (is er niks aan de hand, oooowwww wat flauw), en daar smeer ik ook niet. Nou ga ik toch denken dat het van de zonnebrand komt. Eerst maar zo'n gel proberen dan?Je handen worden dagelijks blootgesteld aan de zon, en kunnen dus geleidelijk wennen. Zonne-allergie is een soort schrikreactie; teveel zon ineens. Gewoon goed insmeren met een hoge factor, en niet te lang achtereen in de zon.
He korenwolf, heb er ook al jaren last van en bij de natuurwinkel (waar ze ook die korrels verkopen) hebben ze ook zonnebrand van dat merk. Werkte voor mij goed, zelfs in zonnig Curacao...
Urtizon is het merk van die korreltjes en werkt erg goed bij zonneallergie inderdaad..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven