Relatie en honden

24-05-2010 07:28 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje heb ik een prille relatie. Er zit me iets best dwars, en ik vraag me af hoe anderen hierover denken...

Ik heb twee hondjes, vrij klein, kortharig, rustig. Een van mijn grootste hobby's is natuurgebieden afstruinen met the dogs en heerlijke wandelingen maken.

Ik heb een heel klein autootje, dus de honden kunnen niet in de kattenbak. Ze zitten gewoon op de stoel naast me of op de achterbank. Vriend heeft een grote slee, met een kattenbak van zowat een meter, haha.

Laatst kwam het er zo op, nu het weer mooier wordt, of we samen eens op pad zouden gaan naar een bos ofzo. Toen zei vriend' Maar zonder honden, die komen niet in mn auto'. Ook niet op een dekentje in de kattenbak, dus. In mijn auto zal vriend dan ook niet willen meerijden, vermoed ik zo, want dogs springen dan lekker op schoot, of laten iig her en daar een haartje achter... ( Overigens is hij in huis lief en leuk tegen de onderkruipsels, maar hij wil ze bijv ook absoluut niet in zn huis hebben)

Ik baalde er best van. Had even zoiets van 'Dus mn grootste liefhebberij kan ik nooit samen met hem doen???' Hij wil wel mee naar bossen, enzo, maar dat zou dan dus zonder hondjes moeten. Ik ga toch niet in een bos lopen en mijn hondjes thuis laten?!

Als ik t even bot uitdruk: Ik vind het zeikerig dat mn hondjes niet op een dekentje in de kattenbak mogen.

Mee eens of niet?
quote:Fauve68 schreef op 24 mei 2010 @ 07:54:

Ik ben vooral ook wel benieuwd naar wat niet-hondenliefhebbers hoervan vinden... Zou je dit 'over hebben' voor je lief, of niet?

Ik niet. Ik kan sommige individuele honden wel leuk vinden, maar in het algemeen ben ik absoluut geen hondenliefhebber. Een van de redenen daarvoor is dat ze ruiken/stinken. Ik heb heel veel honden meegemaakt en sorry, ik heb er nog geen gevonden die niet naar hond ruikt (en daar kunnen ze ook niets aan doen, het hoeft ook helemaal niet erg te zijn, maar om te ontkennen dat een hond naar hond ruikt, zoals hier gebeurt, vind ik echt onzin).

Ik sluit me aan bij Zamirah en denk niet dat ik ooit een relatie zou kunnen beginnen met een hondenliefhebber. Hun levens zijn zo anders dan die van mij dat ik niet denk dat het zal matchen. Het in mijn ogen overdreven gedoe met de hond(en), de voerbakken in huis, het hondenhaar, het tig keer per dag uitlaten, het in het weekend lange wandelingen maken met de hond, vast allemaal heel leuk, maar niet voor mij.

Je vriend vind ik dus niet overdreven. Ik vind juist dat je het met hem getroffen hebt, aangezien hij in jouw huis leuk met je honden omgaat, terwijl hij geen hondenliefhebber is.
Klinkt misschien lullig, maar met een dergelijk persoon zou ik geen relatie willen. M'n honden zijn voor mij dermate belangrijk dat volledige acceptatie het minste is wat ik van een potentiele partner zou verlangen. Als ie ze al niet bij hem thuis over de vloer wil hebben, zegt dat wel genoeg over de wrevel die dit verder nog in de relatie zal opleveren. Daar pas ik voor. Wil je een relatie met mij, dan krijg je m'n honden erbij. Take it or leave it.
wat kunnen topics hier toch soms vreselijk uit de hand lopen! Nu heeft TO opeens twee stinkbeesten die ze op een levensgevaarlijke manier vervoert. Hahaha, hoezo we hebben niets te doen en we houden van overdrijven?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:iones schreef op 24 mei 2010 @ 11:52:

Yep, de familie krijg je er ook bij. En dat valt niet altijd mee.....Precies
quote:Spijker schreef op 24 mei 2010 @ 12:20:

wat kunnen topics hier toch soms vreselijk uit de hand lopen! Nu heeft TO opeens twee stinkbeesten die ze op een levensgevaarlijke manier vervoert. Hahaha, hoezo we hebben niets te doen en we houden van overdrijven?
Als hij absoluut niet van honden houdt vind ik het inderdaad wel knap dat hij in huis leuk doet met ze. Maar.. ik heb zelf ook 2 honden en voor mij zou alleen ''in huis leuk doen'' ook niet voldoen. Hoe moet dat dan als je samen gaat wonen?? Doe je ze dan weg? Hun waren er al, vriend komt erbij. Als hij voor je gaat komen hun erbij.

Mijn vriend is ook geen hondenliefhebber, maar hij neemt ze er gewoon bij. Hij is ze nu zelfs toch wel leuk gaan vinden hihi. Hij is enorm zuinig op zijn auto maar ze mochten vanaf het begin al mee. Ik vind het inderdaad ''zeikerig'' als dat niet zo zou zijn, maarja.. ik ben dan ook een hondenliefhebber. Zou er enorm op afknappen..
quote:iones schreef op 24 mei 2010 @ 11:40:

[...]

Honden stinken niet per defenitie. En veel honden kun je ook niet ruiken. Accepteer dat nou maar.Accepteer maar dat er mensen zij die niks met honden hebben.
.
Ik heb zelf een hond en als hij verhaard vind ik het echt vreselijk die haren overal.

Kan me dus goed voorstellen dat iemand dat niet wil hebben als diegene zuinig is op zijn auto. Het ziet er niet al te fris uit al die haren en zo makkelijk krijg je ze niet weg hoor.
Ik hou wel van katten, die ruiken juist lekker.

Verder 100% eens met Cicely.
Tjee, krijgt to ook nog een hele bende relatieadviezen. Maar soms ben je gewoon verliefd, en dat kan je ook nog worden zonder je lijstje van alle vereisten naast diegene te leggen om te kijken of je alles wel af kan vinken.

Dieren wel/niet, roken wel/niet, kinderen wel/niet, plaats waar iemand woont, leeftijd, vegetarier wel/niet, opgeruimd wel/niet, zuinig wel/niet, alcohol wel/niet enz enz enz.

Maar ja, de liehiefde he, de liehiefde. Die laat zich niet dwingen.

Ik ben blij dat er mensen zijn die gewoon naar hun vlinders luisteren en verliefd worden, en die niet zeggen: sorry je voldoet niet aan alle voorwaarden dus ik ga maar weer eens.

Dus hij houdt niet zo van honden en zij wel. Soit. Als dat alles is denk ik dat ze hartstikke gelukkig kunnen worden.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
.
quote:Spijker schreef op 24 mei 2010 @ 12:27:

Maar ja, de liehiefde he, de liehiefde. Die laat zich niet dwingen.

Ik ben blij dat er mensen zijn die gewoon naar hun vlinders luisteren en verliefd worden, en die niet zeggen: sorry je voldoet niet aan alle voorwaarden dus ik ga maar weer eens.

Ik denk zo maar dat het wel eens verstandig kan zijn om in de liefde ook naar je verstand te luisteren. Anders krijg je geheid problemen als de vlinders eenmaal weggevlogen zijn!

Zo hoef ik bijvoorbeeld ook absoluut geen roker.
ik zou ook geen relatie kunnen hebben met iemand die niets van mijn hondje moest hebben. Ik ben dan liever zonder die kerel dan dak ik wellicht mijn hond eruit moet doen!

Wat betreft het werkelijke probleem van TO, ik kan me voorstellen dat hij de hondjes niet in zijn auto wil, wat jij er ook voor oplossingen voor verzint. Respecteer dat. Pak jouw auto of rij desnoods apart.
quote:Booyahh schreef op 24 mei 2010 @ 12:31:

Niet alles gelezen dus wellicht al verklaard; waarom heeft hij een kattenbak in de auto? En dan neem ik aan een reismandje niet zo'n wanstaltig riekende schijtdoos? Als het t reismandje is snap ik het waarschijnlijk wel; hij heeft een kat en die gaat nooooooit meer in dat mandje als ze ruikt dat er twee van die keffertjes in hebben gezeten. Is dit niet een gevalletje katteman hondevrouw? Zo ja, succes ermee dan.....TO bedoeld, dat de auto een kofferbak heeft die direct verbonden is met de auto, ipv een apart afgesloten gedeelte. De ruimte achter de achterstoelen, waar, als je de hoedenplank er af laat, een hondje kan zitten. Of een kamerplant, of vroeger minstens 3 kinderen met een kinderfeestje. In sommige regio's heet dat een kattenbak.
quote:allis schreef op 24 mei 2010 @ 12:37:

[...]

TO bedoeld, dat de auto een kofferbak heeft die direct verbonden is met de auto, ipv een apart afgesloten gedeelte. De ruimte achter de achterstoelen, waar, als je de hoedenplank er af laat, een hondje kan zitten. Of een kamerplant, of vroeger minstens 3 kinderen met een kinderfeestje. In sommige regio's heet dat een kattenbak.

Geweldig vond ik dat .

Ben benieuwd of er een oplossing komt voor dit probleem.
Was de tas geen goed idee?
Er valt toch vast wel een mouw aan te passen?

Kijk, dat je niet voor een relatie kiest met iemand die al kinderen heeft en jij dat als een bezwaar ziet omdat je geen kinderen wilt (even als voorbeeld), dat kan ik begrijpen.

Maar een hond gaat niet een heel mensenleven mee, dus zolang je de hondjes nog hebt kun je allebei toch concessies doen?
... en dat houdt ook in dat het zijn recht is om geen honden in zijn auto te willen... dus dan moet je daar een oplossing voor verzinnen... met 2 auto's naar het bos rijden bv.
Ondanks dat ik niet in het bijzonder van honden hou, zou ik ook niet zo snel een relatie beginnen met een manspersoon die een hondenhaar in een auto als iets ingrijpends beschouwd. (1) Ik vind mannen die een preoccupatie hebben met auto's en het schoonmaken daarvan simpel en (2) ik zou mij afvragen hoe dat zou moeten gaan met kinderen, als dat ooit aan de orde komt. Want kinderen zijn echt funest voor een rijdend blikk. Ze kotsen, kwijlen, kruimelen, lekken, kunnen flink stinken en veroorzaken geluidsoverlast. Als ik soms na een autorit uitstap denk ik wel eens, had ik maar een hond!
Geloof mij Milaatje, twee honden die net gezwommen hebben en daarna hebben liggen rollen in rottende bladeren achter in je auto bij 35 graden Celsius...dan heb ik nog liever 3 kinderen achterin. Geloof ik
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Langharige honden dus....
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
kleine bench te kopen die in zijn kofferbak past.

Dat kan dus in mijn auto niet. De kofferbak is zo'n 20 cm breed haha. Er past net een paraplu in!

toevallig vriendlief net gesproken... Ik ben weer eens voorbarig met mijn conclusies... Mijn auto was geen probleem. Naar t bos ging hij toch al nooit in zn goede pak.

T is dan toch geven en nemen. Mn hondjes weg doen voor iemand? Nooit van mn leven!!!!!!!!!!

Ik vind het nog steeds een beetje 'flauw', dat ze niet in zn auto mogen, maar als ik verwacht dat hij geeft en neemt, moet ik daarzelf tuurlijk ook wel aan mee werken..toch?!

Haha, iig komen we in 1 auto op plaats van bestemming, en daar ging het mij om!
quote:Xenia66 schreef op 24 mei 2010 @ 10:31:

[quote]Zwieber schreef op 24 mei 2010 @ 09:33:

Ik persoonlijk vind het ook onhygienisch. Honden of katten komen niet bij mij in huis of in de auto. Wel vind ik het voor een hond geschikt als je een boerderij hebt ofzo, dan bouw je een eigen hondenhuisje en kan hij lekker buiten rondbanjeren. Binnen is de leefruimte van mensen, niet van dieren.

Waarom noemen ze honden en katten dan huisdieren?

Lijkt me duidelijk: omdat je ze in huis kan houden.

Prima dat jij geen beesten in je huis wilt, maar zet hier dan geen onzin neer.

Ik zet helemaal geen onzin neer. Ik verkondig mijn mening. Er staat duidelijk IK VIND en niet: dit is een feit.

Honden en katten hebben (de aandacht van) mensen nodig en daarom horen ze in huis, bij voorkeur met genoeg leef-speelruimte buiten.

Jahoor, tuurlijk, in de evolutie der dingen was het zo van tevoren bepaald. Droom verder. Dieren horen vrij te zijn, niet opgesloten te zitten.

Als je wil weten wat in een hokje buiten leven met beesten doet, moet je bijv. eens in Zuid-Europa gaan kijken.

Nee, we generaliseren helemaaaaaaaal niet over Zuid-Europa hoor... En jij wil zeggen dat een hondenhok om in te slapen en een megatuin om in rond te hollen beter is dan een hele dag op een flatje te zitten als hond en je plas te moeten ophouden omdat het baasje werkt?

Ontopic, ik vind dat vriend het recht heeft om nee te zeggen tegen een hond in zijn auto. Hij accepteert de honden verder toch wel en dwingt haar niet te kiezen toch? Honden/beesten ruiken en verharen altijd (zegt dierenliefhebster pur sang). Gewoon met 2 auto's gaan of 1 van de geweldige oplossingen van Spijker kiezen :-)
Zwieber: ik reageerde op je opmerking 'binnen is de leefruimte van mensen en niet van dieren. Dat lees ik als een vaststaand feit ipv een mening.

Dieren horen vrij te zijn...dat ben ik met je eens, maar in zoverre dat dit wel om huisdieren gaat, die dus niet gewend zijn om zichzelf in de natuur te redden, maar (de aandacht van, verzorging van) mensen nodig hebben. Het zijn gedomesticeerde dieren, maar dat hoef ik je niet uit te leggen toch?

Mijn moeder heeft een hond in hok buiten, mag niet naar binnen en dat beest kwijnt weg. Kiezen voor huisdieren is kiezen voor een dier in huis, dat is mijn mening.

Generaliseren over Zuid-Europa? ik spreek uit ervaring, heb zelf een dierenbeschermingsorganisatie opgericht in Griekenland en je wilt niet weten hoeveel beesten ik/wij van de dood hebben gered in een paar jaar tijd. In de meeste gevallen huisdieren die buiten huis verwaarloosd werden.

Ik hoef ook geen hond op een flat hoor, er zijn wel grenzen natuurlijk. Mijn katten moeten binnen en buiten kunnen, genoeg leefruimte hebben dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven