Is dit niveauverschil?

24-05-2010 12:43 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje, waar ik me aan de ene kant wel een beetje voor schaam, aan de andere kant wil ik ook graag weten of iemand het herkent.

Ik heb sinds vorige week een leuke man van midden 30 leren kennen. We hebben elkaar pas 1x gezien en via sms heeft hij aangegeven al verliefd op me te zijn. Hartstikke leuk, maar ook hartstikke snel. Ik wil niet te hard van stapel lopen en hou hem dus even op een afstand.

Maar via de sms merk ik dat zijn Nederlands nogal aan de slechte kant is. Zo schrijft hij geen punten, komma's of hoofdletters en maakt hij van d's een t (bijv. "noot geval"). Tenenkrommend vind ik het en eigenlijk ook een behoorlijke afknapper.

Verder kijkt hij eigenlijk altijd RTL4 waaronder GTST.

Op de een of andere manier vind ik dat ook weer een afknapper.

Dus voordat ik op voorhand besluit om met het contact te stoppen ("want in een relatie moet je je goed voelen enz enz") of hem juist toch een kans te geven ("de basis van een relatie is niet het taalgebruik of de tvzender"), wil ik graag jullie meningen.

Wat zouden jullie doen?
Ik ken genoeg mensen die de uni hebben gedaan en die bagger schrijven dus dat zegt niets.

Ook ken ik mensen die de uni hebben gedaan en gtst kijken dus ook dat zegt niks.

Wat wel iets zegt is zijn algemene ontwikkeling bijvoorbeeld en hoe hij met bepaalde dingen omgaat.
Je zegt dat je het een leuke man vind. Geef hem dan ook een kans. Zou mij niet uitmaken hoor als ie naar gtst kijkt en soms van een d een t maakt. Als het verder toch goed klikt zou ik persoonlijk gewoon nog een date doen
Ik denk niet dat ik direct af zou knappen op een verschil in niveau.

Echter, als ik me in het prille begin van een relatie al aan dit soort dingen erger, weet ik dat het er na een jaar niet beter op gaat worden. Zonde van mijn en zijn tijd/energie in dat geval.
En deze persoon heeft geen dyslexie?
Na 1 keer zien verliefd?

Even een nuance aanbrengen.. eerst denken en dan pas schrijven is misschien een goed idee voor mij!

Het feit dat je hier mee zit zegt misschien ook iets over jouw gevoel voor hem? Als hij echt zo leuk en geweldig zou zijn, en dit de enige minpuntjes, dan zou je er niet over vallen?
Hooi!

Misschien heeft hij last van dyslexie?En zou je een man die helemaal geweldig is laten gaan omdat hij gtst kijkt?

Geef hem een kans als jij hem ook leuk vindt en ga op een date. Jij zou het ook niet leuk vinden om bevooroordeeld te worden!

Succes
quote:MMP schreef op 24 mei 2010 @ 12:46:

Ik ken genoeg mensen die de uni hebben gedaan en die bagger schrijven dus dat zegt niets.

Ook ken ik mensen die de uni hebben gedaan en gtst kijken dus ook dat zegt niks.

Wat wel iets zegt is zijn algemene ontwikkeling bijvoorbeeld en hoe hij met bepaalde dingen omgaat.Volledig mee eens!
Mijn ex had dat ook. En ja in het begin merk je dat wel.

Maar is het niet veel belangrijker of het goed klikt? Waarom zou je iemand afkappen omdat die niet kan spellen?
Ik knap wel ontzettend af op slecht taalgebruik/spelfouten via sms ed. Maar als jij 'm erg leuk vindt en het klikt, dan kun je het uiteraard een kans geven toch?

Zelf had ik het laatst ook en het deed helaas wel wat met mijn gevoel... Ik weet niet of dat bij jou ook zo is? Maar als je het niet probeert zul je het niet weten.
Ik zou me ontzettend ergeren aan die spelfouten...maar goed, geef 'm een kans, als ie echt zo leuk is, is dat niet zo belangrijk toch?
Bedankt voor de snelle reacties!

Het zit me gewoon een beetje dwars dat ik me daaraan 'stoor'.
Afkappen. Het irriteert je nu al, dat zal niet veranderen. Bij mij zou het een totale afknapper zijn, net zoals witte sportsokken, een snor, een lelijk accent en een slecht gebit.

Als je verliefd bent kun je dit een tijdje door de vingers zien maar daarna gaat die irritatie toch weer kop opsteken.
Laat je daar niet door leiden. Wat het sms-en betreft, dat kan ook komen door luiheid. Ze begrijpt me toch wel.

Ga ervoor en wat is er mis met RTL4 en GTST..........
Ik voel me beledigd, ik kijk ook GTST....
Leuk motto heb je.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Ik erger me ook aan dat soort fouten maar ach, als het een leuke vent is?

Dat je je eraan stoort dat hij RTL4 kijkt, dat snap ik dan weer niet? Leg eens uit ...
GTST heb ik ook jarenlang gekeken

Ik ben persoonlijk hoogopgeleid en zou me hieraan niet storen. Wel aan dommige meningen of generalisaties. En dat zo iemand dan gewoon echt niet beter weet.

Maar als jij je er wel aan stoort hoef je daar toch geen legitimiteit voor te zoeken, je stoort je er aan, punt. Als je denkt dat het een groot iets gaat worden waar je uiteindelijk gek van wordt, gewoon kappen ermee.

Dit heeft niets met niveau te maken maar ik zou me dus gek storen aan iemand die altijd loopt te smakken tijdens eten, en zou het daarom na 1 date al afkappen, ook als hij hoogopgeleid en lekker is
quote:woezelenpip schreef op 24 mei 2010 @ 12:52:

Ga ervoor en wat is er mis met RTL4 en GTST.......... Zolang het maar geen SBS is en Hart Van Nederland haha
om spelvauten en GTST?

Ik denk dat het wellicht beter voor hem is om het inderdaad maar niet verder te laten groeien tussen julllie. Jij hebt een bepaalde standaard in je hoofd en hij staat nu al in de "min" en overdenkt hem "een kans" te geven. Hij is beter af zonder jou denk ik.

Wat een héérlijk forum is dit toch
Haha dat is herkenbaar.. Ik heb dat ook wel eens meegemaakt, ben er ook behoorlijk op afgeknapt, niet op dat een jongen GTST kijkt, dat doe ik zelf ook.

Of het een niveau verschil is weet ik niet, daar heb ik nooit zo bij nagedacht. Ik ken genoeg mensen die uni gedaan hebben en gewoon dom in het leven staan. Ik denk dat schoolniveau niet zo heel veel zegt.

Zo ken ik ook mensen die mbo gedaan hebben en waar ik veel beter mee kan praten, die echt levenservaring hebben.

Ik zou niet gelijk aan niveau's gaan denken. Vind ik dan weer naar.
quote:yoyo2 schreef op 24 mei 2010 @ 12:52:

Ik voel me beledigd, ik kijk ook GTST....Maar géén spelvauten.
Ik vind GTST een hersenloos programma, al kijk ik er soms ook naar

Maar dit is voor het eerst dat ik een man tref die datzelfde kijkt.
Misschien is ie wel dyslectisch...
Spelfoutjes, omdat je gewoon niet goed kan spellen en onvoldoende de taal beheerst, is iets heel anders dan dyslexie. Dat wordt tegenwoordig zo snel geproepen, onterecht, als iemand even d-tjes en t-jes verkeerd neerzet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven