Geld & Recht alle pijlers

rondkomen van 1700

24-05-2010 16:13 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
zijn er mensen die ook van 1700 rondkomen? wij zijn met zijn 2en en gaan dat te besteden hebben als we samen gaan wonen. de huur is een kleine 400 en de auto 80 aan belasting+verzekering. Lukt het daarvan?
Wij zouden het er niet mee redden. Onze maandelijke vaste lasten zijn al meer dan E 1700. Het ligt dus helemaal aan jezelf, hoe hoog wordt je huur/hypotheek. Wil je elke maand een nieuwe hippe outfit of ga je 2x per jaar naar de stad voor het hoognodige. Doe je boodschappen bij de AH of de Aldi/Lidl? Ga je op de fiets of heb je allebei een auto? Dat zijn allemaal dingen die maken of het wel of niet kan.
Goed te doen hoor..... Als je een beetje normaal doet zeker met 400 euro huur, (ziet groen , die huur wil ik oooook)
Heb ik dat?!
Wij komen nu van 1500 rond met zijn tweeen, drie katten en een koophuis (hypotheek van ±500).

Gewoon geen gekke dingen doen en je niet laten gek maken door wat anderen wel doen met hun geld.

*Moet wel zeggen dat ik binnenkort ook ga werken en dan hebben we het natuurlijk weer breder.
Poelepoelepoelepoes!
Ossiepossie dat zijn keuzes die je maakt, dat is geen kwestie van niet kunnen maar van anders willen.
Als je je vaste lasten er op aanpast, dan is daar van rond te komen. Dus nee, kopen zal het niet worden vrees ik, maar ik geloof dat er hier en daar wel mensen zijn die het wonen in een huurhuis overleefd hebben.
1700 euro vaste lasten ik val bijna van mijn stoel..
Heb ik dat?!
Ik doe het voor 800,- in mijn eentje. Daar zitten dan geen verzekeringen bij, wel 330,- huur en 100,- overige kosten. Ik vind dat ik op zich best ruim kan leven qua boodschappen en leuke dingen doen.
Liever elitair dan een pauper!
quote:mamalief schreef op 24 mei 2010 @ 16:34:

Ossiepossie dat zijn keuzes die je maakt, dat is geen kwestie van niet kunnen maar van anders willen.Exact.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mmmmm BAM .....

@TO: Misschien heeft die vriendin een ándere beweegreden om te menen dat 1700 euro per maand niet voldoende is?
Als je E 2000 netto hebt samen moet je natuurlijk niet aan E 1800 vaste lasten gaan zitten. Bij ons is het in verhouding met het inkomen dus niks aan het handje. En als de nood hoog is kunnen er nog dingen worden geschrapt: 1 auto weg, werkster weg, uitlaatservice hond weg, sportschoolabbo's weg, boodschappen goedkoper doen.
Ok Ossie in jouw budget zijn dat idd vaste lasten .
Heb ik dat?!
Wilde dat ik zulke dingen had om te schrappen.
Ik zit net te kijken dat ik ooit ben gaan samen wonen met een totaal inkomen van 1500 Gulden en toen konden we echt ook nog op vakantie ... (15 jaar geleden)
Heb ik dat?!
Ja Sgaap ik "vroeger" ook en toen zaten we bijna dagelijks in de kroeg en gingen op vakantie en geregeld weekendjes weg.

Zou nu echt niet meer kunnen.
mijn vaste lasten waren toen 1300 GULDEN met 2 man en een auto en sparen en reserveren voor vakantie.
Heb ik dat?!
Bedenk me net dat wij toen altijd minimaal drie auto's hadden...pfff dure hobby
Maar goed TO, het kan dus makkelijk zoals je hier leest.

Veel samenwoongeluk gewenst dan maar.
Ik heb het toen bijgehouden,

40 gulden ziektekosten verzekering pp nu 120 Euro......... en veel minder vergoed. En dan roepen er nog mensen Neeeeeuuuu geen inflatie hoor
Heb ik dat?!
Samenwonen is een stuk goedkoper dan apart wonen. Qua boodschappen, energiekosten, internet/tv, belastingen enz enz.

Maar ik zou iedereen aanraden om eerst een tijd op jezelf te wonen, op kamers of een flatje oid. Echt, je leert zoveel over jezelf as persoon, wie JIJ bent ipv wie jij bent in je relatie....
En daar heeft Wintermuts een heel goed punt!
Ik ken genoeg mensen, die het met véél minder moeten doen.

Dus antwoord= ja moet kunnen!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Gaat goed hoor.

Heb iets minder, maar eigen huis, net nieuwe auto, ga elke maand wel 1 of 2 uit eten/bios/sauna.

2 studerende kinderen die ik af en toe wat toestop.

Ik geef dan alleen weer niks om dure merkartikelen, constant nieuwe kleding, dure schoenen.
Met een inkomen van ¤ 1700 heb je vast ook recht op allemaal toeslagen, heb je die al meegerekend?
quote:diedietje schreef op 24 mei 2010 @ 17:14:

Met een inkomen van ¤ 1700 heb je vast ook recht op allemaal toeslagen, heb je die al meegerekend?

zoals? nee nog niet

we wonen nu allebei nog thuis
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven