
Foute prijs berekend in winkel, wat zou jij doen?
maandag 24 mei 2010 om 19:44
Stel je koopt iets, wat heel duur is. Je zit heel erg krap, want je bent aan het verhuizen. Je hebt wat je koopt nodig anders kan je niet verhuizen.
Je komt bij de kassa en het kassameisje maakt een fout waardoor je 60% korting krijgt inplaats van geen korting, je kijkt nog verbaast en het kassameishe kijkt nogmaals naar de kassa en zegt nogmaals het bedrag, wat zou jij doen?
Ps. Het is een grote winkelketen geen eenmanszaak.
Je komt bij de kassa en het kassameisje maakt een fout waardoor je 60% korting krijgt inplaats van geen korting, je kijkt nog verbaast en het kassameishe kijkt nogmaals naar de kassa en zegt nogmaals het bedrag, wat zou jij doen?
Ps. Het is een grote winkelketen geen eenmanszaak.
maandag 24 mei 2010 om 21:17
Ik geloof in eerlijkheid als er anders mensen tekort gedaan worden.
In het geval van grote ketens vind ik dat IK over het algemeen tekort gedaan word. Hoge prijzen, en liefst zo jong/goedkoop mogelijk personeel met weinig idee over service.
Dus gewoon lekker genieten van je meevallertje hoor.
(zou mooi je gordijnen ook daar kopen. )
In het geval van grote ketens vind ik dat IK over het algemeen tekort gedaan word. Hoge prijzen, en liefst zo jong/goedkoop mogelijk personeel met weinig idee over service.
Dus gewoon lekker genieten van je meevallertje hoor.
(zou mooi je gordijnen ook daar kopen. )

maandag 24 mei 2010 om 21:21
Ik zeg het zelfs al als het bedrag 4 euro te laag is (laatst ergens twee drankjes die niet op de rekening waren gezet), dus ik had dit zeker ook gezegd. Maar ja, als iemand dan bot, onnadenken of wat dan ook reageert, zou ik het ook weer niet door de strot duwen zeg maar.
Als ik er thuis pas achter zou komen, zou ik er ook niet voor terugrijden.
Als ik er thuis pas achter zou komen, zou ik er ook niet voor terugrijden.
maandag 24 mei 2010 om 21:31
Op zich heb je het dus eigenlijk gewoon gezegd. Dat ze er vervolgens niets mee doet is haar verantwoordelijkheid.
Overigens snap ik het verschil tussen een kleine en een grote zaak maar gedeeltelijk. Bij een grote keten werken ook gewoon mensen die ervan moeten leven en bijvoorbeeld hun baan kwijt kunnen raken.
Overigens snap ik het verschil tussen een kleine en een grote zaak maar gedeeltelijk. Bij een grote keten werken ook gewoon mensen die ervan moeten leven en bijvoorbeeld hun baan kwijt kunnen raken.
maandag 24 mei 2010 om 21:48
maandag 24 mei 2010 om 22:12
Ik ga terug of ik zeg het. ( Of ik ga naar de service balie om alsnog aan te tonen dat ik echt te weinig betaald heb. )
Maar heel eerlijk ? Ik ben jaloers op mensen die het kunnen houden. Zonder schuldgevoel enzo. Lijkt me heerlijk.
Mijn vriend zou het overigens niet zeggen hoor, die steekt het geld mooi in zijn zak ( En noemt mij een eerlijk sukkeltje )
Ik heb zelfs een keer wagenziekte tabletten "gejat" , ze lagen onder een krat bier. Thuis kwam ik erachter, en omdat we gelijk op vakantie gingen kon ik niet meer snel terug gaan. Na mijn vakantie ben ik alsnog dat pakje af wezen rekenen. De bedrijfsleider werd er zelfs bijgehaald Zo verbaasd was men.
Maar heel eerlijk ? Ik ben jaloers op mensen die het kunnen houden. Zonder schuldgevoel enzo. Lijkt me heerlijk.
Mijn vriend zou het overigens niet zeggen hoor, die steekt het geld mooi in zijn zak ( En noemt mij een eerlijk sukkeltje )
Ik heb zelfs een keer wagenziekte tabletten "gejat" , ze lagen onder een krat bier. Thuis kwam ik erachter, en omdat we gelijk op vakantie gingen kon ik niet meer snel terug gaan. Na mijn vakantie ben ik alsnog dat pakje af wezen rekenen. De bedrijfsleider werd er zelfs bijgehaald Zo verbaasd was men.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
maandag 24 mei 2010 om 22:17
quote:tandpasta schreef op 24 mei 2010 @ 19:46:
Bij een grote winkelketen zou ik niets zeggen. Bij een kleine zelfstandige wel.
Want?
Een winkelketen hoeft niet te leven van de winst en een kleine zelfstandige wel? Bij een winkelketen is het wel eerlijk en bij een zelfstandige niet? Een moord op een chinees is minder erg dan op een ijslander, want er zijn meer chinezen? Het feit blijft hetzelfde.
Je hebt overigens ook franchisers die de formule van een keten voeren maar hun eigen bedrijf runnen. Die voelen een paar honderd euro kassa-aanslagverschil ook echt wel, mocht dat het argument zijn dat het niet erg is om niet eerlijk te zijn bij een keten.
Bij een grote winkelketen zou ik niets zeggen. Bij een kleine zelfstandige wel.
Want?
Een winkelketen hoeft niet te leven van de winst en een kleine zelfstandige wel? Bij een winkelketen is het wel eerlijk en bij een zelfstandige niet? Een moord op een chinees is minder erg dan op een ijslander, want er zijn meer chinezen? Het feit blijft hetzelfde.
Je hebt overigens ook franchisers die de formule van een keten voeren maar hun eigen bedrijf runnen. Die voelen een paar honderd euro kassa-aanslagverschil ook echt wel, mocht dat het argument zijn dat het niet erg is om niet eerlijk te zijn bij een keten.
maandag 24 mei 2010 om 22:21
quote:Luneth schreef op 24 mei 2010 @ 22:13:
Ik had het eerlijk gezegd, zeker als het om zo'n bedrag gaat. Kan best zijn dat het kassameisje er nog last mee krijgt en dan zou ik toch anders naar mijn vloer kijken.Ik heb bij een grote keten gewerkt, en idd, zo'n meisje kan behoorlijke problemen ( Tot ontslag ! ) krijgen door zo'n "geintje". Er staat op de kassabon dat er handmatig korting is gegeven, als de administratie de kassabonnen gaat verwerken ( van bestellingen worden ze meestal nog extra nagekeken. ) , en ze zien dat ze 60% korting "heeft gegeven", dan kan ze daar behoorlijk gezeik om krijgen.
Ik had het eerlijk gezegd, zeker als het om zo'n bedrag gaat. Kan best zijn dat het kassameisje er nog last mee krijgt en dan zou ik toch anders naar mijn vloer kijken.Ik heb bij een grote keten gewerkt, en idd, zo'n meisje kan behoorlijke problemen ( Tot ontslag ! ) krijgen door zo'n "geintje". Er staat op de kassabon dat er handmatig korting is gegeven, als de administratie de kassabonnen gaat verwerken ( van bestellingen worden ze meestal nog extra nagekeken. ) , en ze zien dat ze 60% korting "heeft gegeven", dan kan ze daar behoorlijk gezeik om krijgen.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
maandag 24 mei 2010 om 22:22
quote:Wurmpje schreef op 24 mei 2010 @ 21:17:
Ik geloof in eerlijkheid als er anders mensen tekort gedaan worden.
In het geval van grote ketens vind ik dat IK over het algemeen tekort gedaan word. Hoge prijzen, en liefst zo jong/goedkoop mogelijk personeel met weinig idee over service.
Dus gewoon lekker genieten van je meevallertje hoor.
(zou mooi je gordijnen ook daar kopen. )Hoezo word je tekort gedaan door ketens? Ben je verplicht om daar te kopen? Je kunt toch ook naar een andere winkel als je de ketens zo beroerd vindt? Keuze zat in winkels, dacht ik zo.
Ik geloof in eerlijkheid als er anders mensen tekort gedaan worden.
In het geval van grote ketens vind ik dat IK over het algemeen tekort gedaan word. Hoge prijzen, en liefst zo jong/goedkoop mogelijk personeel met weinig idee over service.
Dus gewoon lekker genieten van je meevallertje hoor.
(zou mooi je gordijnen ook daar kopen. )Hoezo word je tekort gedaan door ketens? Ben je verplicht om daar te kopen? Je kunt toch ook naar een andere winkel als je de ketens zo beroerd vindt? Keuze zat in winkels, dacht ik zo.
maandag 24 mei 2010 om 22:57

maandag 24 mei 2010 om 23:18
Boeiende "argumenten".quote:kiss86 schreef op 24 mei 2010 @ 19:44:
Stel je koopt iets, wat heel duur is. Je zit heel erg krap, want je bent aan het verhuizen. of je krap zit of niet, zeker (!) als het het gevolg is van je eigen keuze, maakt niets uit voor de morele afweging.quote:Je hebt wat je koopt nodig anders kan je niet verhuizen.maakt niets uit voor de morele afweging.quote:Je komt bij de kassa en het kassameisje maakt een fout waardoor je 60% korting krijgt inplaats van geen korting, je kijkt nog verbaast en het kassameishe kijkt nogmaals naar de kassa en zegt nogmaals het bedrag, wat zou jij doen?Als je wéét dat het door een fout van het kassameisje wordt veroorzaakt lijkt het me niet zo moeilijk: dan wijs je haar op haar fout.quote:Ps. Het is een grote winkelketen geen eenmanszaak.En ook dat maakt weer niets uit in de morele afweging.
Stel je koopt iets, wat heel duur is. Je zit heel erg krap, want je bent aan het verhuizen. of je krap zit of niet, zeker (!) als het het gevolg is van je eigen keuze, maakt niets uit voor de morele afweging.quote:Je hebt wat je koopt nodig anders kan je niet verhuizen.maakt niets uit voor de morele afweging.quote:Je komt bij de kassa en het kassameisje maakt een fout waardoor je 60% korting krijgt inplaats van geen korting, je kijkt nog verbaast en het kassameishe kijkt nogmaals naar de kassa en zegt nogmaals het bedrag, wat zou jij doen?Als je wéét dat het door een fout van het kassameisje wordt veroorzaakt lijkt het me niet zo moeilijk: dan wijs je haar op haar fout.quote:Ps. Het is een grote winkelketen geen eenmanszaak.En ook dat maakt weer niets uit in de morele afweging.
dinsdag 25 mei 2010 om 09:05
quote:borodini schreef op 24 mei 2010 @ 22:12:
Ik heb zelfs een keer wagenziekte tabletten "gejat" , ze lagen onder een krat bier. Thuis kwam ik erachter, en omdat we gelijk op vakantie gingen kon ik niet meer snel terug gaan. Na mijn vakantie ben ik alsnog dat pakje af wezen rekenen. De bedrijfsleider werd er zelfs bijgehaald Zo verbaasd was men. Dat men verschillend tegen 'eerlijkheid' aankijkt lijkt mij logisch met zoveel verschillende forummers, maar dit vind ik toch een ongelovelijk tikkie overdreven
Ik heb zelfs een keer wagenziekte tabletten "gejat" , ze lagen onder een krat bier. Thuis kwam ik erachter, en omdat we gelijk op vakantie gingen kon ik niet meer snel terug gaan. Na mijn vakantie ben ik alsnog dat pakje af wezen rekenen. De bedrijfsleider werd er zelfs bijgehaald Zo verbaasd was men. Dat men verschillend tegen 'eerlijkheid' aankijkt lijkt mij logisch met zoveel verschillende forummers, maar dit vind ik toch een ongelovelijk tikkie overdreven
dinsdag 25 mei 2010 om 09:07
quote:borodini schreef op 24 mei 2010 @ 22:12:
( Of ik ga naar de service balie om alsnog aan te tonen dat ik echt te weinig betaald heb.)
[/fgcolor]Serieuze vraag: óók als het loei druk is zoals het bij een service balie kan zijn. Bij Ikea bijvoorbeeld is het soms lang wachten. Als ik dan zo eerlijk zou zijn, zou ik er op staan dat ze mij direct helpen bij de kassa waar het fout ging.
( Of ik ga naar de service balie om alsnog aan te tonen dat ik echt te weinig betaald heb.)
[/fgcolor]Serieuze vraag: óók als het loei druk is zoals het bij een service balie kan zijn. Bij Ikea bijvoorbeeld is het soms lang wachten. Als ik dan zo eerlijk zou zijn, zou ik er op staan dat ze mij direct helpen bij de kassa waar het fout ging.
dinsdag 25 mei 2010 om 09:09
quote:Bagheera schreef op 24 mei 2010 @ 22:17:
[...]
Een moord op een chinees is minder erg dan op een ijslander, want er zijn meer chinezen? Het feit blijft hetzelfde.
Dit vind ik een misselijke vergelijking. Alsof je de gevolgen van de dood van een mens kan vergelijken met de gevolgen van het verliezen van enige winst.
[...]
Een moord op een chinees is minder erg dan op een ijslander, want er zijn meer chinezen? Het feit blijft hetzelfde.
Dit vind ik een misselijke vergelijking. Alsof je de gevolgen van de dood van een mens kan vergelijken met de gevolgen van het verliezen van enige winst.
dinsdag 25 mei 2010 om 09:15
Ik zou zeggen dat het niet klopte. Als ze dan zeggen dat het wel klopt dan is het jammer voor hen.
Heb het wel eens gehad met foto's (bij zo'n dierentuin). Ik wilde er drie hebben. Ze had ze volgens mij goed aangeslagen, maar gaf veel teveel geld terug. Dus ik zei dat ze teveel terug gaf en zij pakte alles aan.. ging opnieuw rekenen en gaf me weer geld terug... was nog steeds teveel.. Ja sorry, toen heb ik er niets meer van gezegd.
Heb het wel eens gehad met foto's (bij zo'n dierentuin). Ik wilde er drie hebben. Ze had ze volgens mij goed aangeslagen, maar gaf veel teveel geld terug. Dus ik zei dat ze teveel terug gaf en zij pakte alles aan.. ging opnieuw rekenen en gaf me weer geld terug... was nog steeds teveel.. Ja sorry, toen heb ik er niets meer van gezegd.

dinsdag 25 mei 2010 om 09:22
dinsdag 25 mei 2010 om 09:26
Je hebt gelijk hoor Kiss, ik zou er ook niks van zeggen.
En als je eenmaal hebt afgerekend kunnen ze je echt niks meer maken.
Had zelf pas een akkefietje bij Zeeman. Zag een leuk dekbedhoeshoes liggen,met 20% korting, er stond een grote standaar bij de hoezen.
Dus ik naar de kassa, slaat ze het gewone bedrag aan, ik kaart dus aan dat er 20% korting op zit.
Meisje naar achteren, komt even later terug en zegt: De actie is over....
Dus ik weer dat het bord erbij staat en dat ik dus gewoon 20% korting wil.
Zegt ze: Ik roep de chef erbij. Komt er een kind van een jaar of 22 aangelopen, dat is de chef!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ze zegt: Het actiebord is nu weg, actie over. Ja hallo, dat actie bord had ze direct weggehaald, had ze in haar hand!!!
Nou ging het om een klein bedrag korting, maar zonder korting had ik het laten liggen, gewoon om het principe.
Chef: Ik heb op school geleerd dat de kassaprijs de juiste is. Ik daar tegenin, dat de praktijk toch echt anders is, toen zei ze schagrijnig tegen het kassameisje: Nou geef haar de korting maar...
Muts.
En als je eenmaal hebt afgerekend kunnen ze je echt niks meer maken.
Had zelf pas een akkefietje bij Zeeman. Zag een leuk dekbedhoeshoes liggen,met 20% korting, er stond een grote standaar bij de hoezen.
Dus ik naar de kassa, slaat ze het gewone bedrag aan, ik kaart dus aan dat er 20% korting op zit.
Meisje naar achteren, komt even later terug en zegt: De actie is over....
Dus ik weer dat het bord erbij staat en dat ik dus gewoon 20% korting wil.
Zegt ze: Ik roep de chef erbij. Komt er een kind van een jaar of 22 aangelopen, dat is de chef!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ze zegt: Het actiebord is nu weg, actie over. Ja hallo, dat actie bord had ze direct weggehaald, had ze in haar hand!!!
Nou ging het om een klein bedrag korting, maar zonder korting had ik het laten liggen, gewoon om het principe.
Chef: Ik heb op school geleerd dat de kassaprijs de juiste is. Ik daar tegenin, dat de praktijk toch echt anders is, toen zei ze schagrijnig tegen het kassameisje: Nou geef haar de korting maar...
Muts.

dinsdag 25 mei 2010 om 09:26
Ik zou er wat van zeggen.
Eén keer tijdens onze verbouwing was ik bij de Karwei en had een hele berg stopcontacten, snoeren, lichtknopjes en 2 dimmers op de kassaband liggen.
Toen ik thuis was kwam ik erachter dat er 1 dimmer van 80 euro niet op de bon stond. Ik ben er niet mee teruggegaan en heb me er zooo lullig over gevoeld. Naderhand was het ding ook na een jaar stuk en hebben we halswerk moeten verrichten om hem er weer uit te krijgen. Sindsdien ga ik ervan uit dat gestolen goed niet gedijdt, (gedeidt?) bij ons niet tenminste.
Ik ging pas terug naar de drogist omdat er iets in de kinderwagen was gevallen toen ik er rondliep en daar waren ze heel verbaast over.
Nu heb je er ook wat van gezegd, dus misschien is dat voldoende, ik weet het niet.
Eén keer tijdens onze verbouwing was ik bij de Karwei en had een hele berg stopcontacten, snoeren, lichtknopjes en 2 dimmers op de kassaband liggen.
Toen ik thuis was kwam ik erachter dat er 1 dimmer van 80 euro niet op de bon stond. Ik ben er niet mee teruggegaan en heb me er zooo lullig over gevoeld. Naderhand was het ding ook na een jaar stuk en hebben we halswerk moeten verrichten om hem er weer uit te krijgen. Sindsdien ga ik ervan uit dat gestolen goed niet gedijdt, (gedeidt?) bij ons niet tenminste.
Ik ging pas terug naar de drogist omdat er iets in de kinderwagen was gevallen toen ik er rondliep en daar waren ze heel verbaast over.
Nu heb je er ook wat van gezegd, dus misschien is dat voldoende, ik weet het niet.