Werk & Studie alle pijlers

Wanneer ga jij echt NIET werken?

25-05-2010 13:51 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet werken als ik griep heb, migraine of moet overgeven. Maar bij een verkoudheid, hoofdpijn of lamlendig gevoel ga ik altijd wel naar mijn werk toe.

Ik voel me zelfs schuldig als ik me ziek meld terwijl ik dan vaak toch echt ziek ben.

Nu vraag ik me af hoe snel iemand anders zich ziek meld. Moet je echt halfdood op de bank liggen of ga je niet werken als je verkouden bent?
Bij een gewone verkoudheid ga ik zeker wel werken. Beetje snotterig zijn is echt geen drama. Hoofdpijn/migraine is bij mij zo erg dat werken niet te combineren is.
Ik werk niet als ik geen zin heb.
Maar ik ben zelfstandige, dus dat mag ik lekker zelf weten.
Ik ga niet werken als ik ziek ben.
ik ga niet werken als ik dood ben.
Als ik me ziek genoeg voel om thuis te blijven.
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Hier zijn al tig topics over geweest.

Ik blijf thuis als ik te ziek ben om te werken. Dus of echt griep(niet de verkoudheid die half Nederland de griep noemt) buikgriep, kortom lichamelijk echt niet in staat om te werken. Voor een verkoudheid blijf ik niet thuis.
Vandaag dus..

Lag al 48 uur op bed en ging vanmorgen toch een poging doen, maar ik werd zo duizelig toen ik naar de badkamer liep, dat dit echt niet ging lukken. Gelukkig een invaller kunnen regelen.
Ik werk niet als ik (hoge) koorts heb waar geen paracetamol tegen op kan.

Als ik moet overgeven.

En ik heb me vorige keer ziek gemeld omdat ik een schimmelinfectie had en zoooooo veel jeuk aan mijn poes had dat concentreren onmogelijk was. De enige manier waarop ik toen had kunnen gaan werken was als ze mijn onderlichaam hadden geamputeerd, wat ze sowieso niet zo maar doen
Als ik meer op de wc als achter mijn bureau zou zitten dan blijf ik thuis.
Als ik moet overgeven blijf ik thuis.Anders niet.
Misselijk en duizelig, lijkt me niet zo veilig in de auto :-).

Anders altijd.
Ik wil ook een motto
Als ik bijna dood neer val. Hevige diarree heb, heel vaak moet overgeven of hele hoge koorts (39,5 +).

Ik zou het bijna in ieder geval altijd proberen. En wanneer het dan echt niet gaat, naar huis gaan.
quote:dangeensuus schreef op 25 mei 2010 @ 13:58:

Als ik moet overgeven blijf ik thuis.Anders niet.Ik heb buikgriep en (nu nog een beetje) koorts, maar ik heb nog niet over gegeven. Hmm.. ik kan dus best werken eigenlijk
Als ik mijn werk niet zou kunnen doen.
buikgriep zonder overgeven??? dat is een hele bijzondere variant dan.
Bij verkoudheid wel, zelfs met migraine, al is dat echt niet fijn.

Kotsen op de plee enzo.

Alleen als ik niet meer op mijn benen kan staan blijf ik thuis.
quote:kattenk0p schreef op 25 mei 2010 @ 13:59:

Als ik bijna dood neer val. Hevige diarree heb, heel vaak moet overgeven of hele hoge koorts (39,5 +).

Ik zou het bijna in ieder geval altijd proberen. En wanneer het dan echt niet gaat, naar huis gaan.Wat voor werk doe jij als je bij 39 graden nog kunt werken?
quote:dangeensuus schreef op 25 mei 2010 @ 14:00:

buikgriep zonder overgeven??? dat is een hele bijzondere variant dan.

Bijzonder he?!

Ik ben ook een heel bijzonder mens!
Als de ziekte een normaal functioneren in de weg staat. En pillen niet helpen.
quote:dangeensuus schreef op 25 mei 2010 @ 14:00:

buikgriep zonder overgeven??? dat is een hele bijzondere variant dan.Dat kan toch, dan heb je de hele tijd last van diarree en moet je om de 10 minuten rennen richting wc of daar je tent opzetten.
quote:nessemeisje schreef op 25 mei 2010 @ 14:03:

Als de ziekte een normaal functioneren in de weg staat. En pillen niet helpen.Met verkoudheid functioneer ik niet normaal maar nog wel goed genoeg om te gaan.
Nou dikke mazzel Yoyo, als ik al buikgriep heb dan is het 24 uur lang om het half uur kotsen. Vreselijk!

En ik werk ook door met koorts, ben zelfstandig ondernemer en kan niet onder mijn afspraken uit zonder daar snoeihard de consequenties van te voelen.
Egwaar Zwieb? Nooit meegemaakt, buikgriep zonder overgeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven